Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: hoe is volgens jou 'alles' ontstaan?
Door de oerknal 43 41.35%
Geschapen door een Schepper 34 32.69%
anders, namelijk... 19 18.27%
ID 8 7.69%
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2006, 22:49
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik zou het niet weten, en ik zal het ook nooit kunnen begrijpen, omdat ik me niet kan voorstellen dat er niets is, als ik daaraan denk dan draaien mn hersenen al door. En ik kan me ook niet voorstellen dat het heelal oneindig is.
Kun jij je voorstellen dat er niets is? Helemaal niets? Niet eens een groot zwart gat? Of dat iets oneindig is, dat je eeuwig door kunt reizen in het heelal maar dat je nooit bij de grens/rand zult komen?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Advertentie
Oud 05-10-2006, 00:01
Verwijderd
Het heelal is ook helemaal niet oneindig, dus probleem opgelost.
Oud 05-10-2006, 00:24
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
DNMB schreef op 04-10-2006 @ 22:49 :
ik zou het niet weten, en ik zal het ook nooit kunnen begrijpen, omdat ik me niet kan voorstellen dat er niets is, als ik daaraan denk dan draaien mn hersenen al door. En ik kan me ook niet voorstellen dat het heelal oneindig is.
Kun jij je voorstellen dat er niets is? Helemaal niets? Niet eens een groot zwart gat? Of dat iets oneindig is, dat je eeuwig door kunt reizen in het heelal maar dat je nooit bij de grens/rand zult komen?
Omdat wij het "niets" niet kennen, kunnen we er ook geen voorstelling van maken.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 05-10-2006, 11:22
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Il organista schreef op 04-10-2006 @ 13:51 :

Echter, dat doet niets aan het feit af dat (de meeste) creationisten eveneens een hypothese wetenschappelijk toetsen. Atheisten die dus bij alles wat riekt naar creationisme/kritiek op de evolutietheorie gaan roepen dat het religieuze nonsens is, zijn dus niet helemaal op de hoogte van de rol die creationisme over het algemeen inneemt binnen het christelijk geloof. Boekjes zoals die van Ben Hobrink zijn vanuit een wetenschappelijk kader geschreven. Daar kun je het dan niet mee eens zijn, natuurlijk, maar het afdoen als religieuze onzin slaat nergens op.
Okee, wat is er zo wetenschappelijk aan Hobrinks boek? Uit de voorbeelden die in de vorige discussie aangehaald werden kon ik dat niet echt afleiden.
Citaat:
Il organista schreef op 04-10-2006 @ 17:36 :
Nu is dit niet zo'n fijn voorbeeld, omdat niet onomstreden uit de bijbel op te maken valt dat het niet mag. Maar goed, dingen als: de aarde is 6000 jaar oud, zijn prima te toetsen. Dat er nog steeds mensen opduiken die dergelijke 'bagger' geloven, komt omdat het ingewikkelder is dan het op het eerste gezicht lijkt. Er zijn namelijk ook argumenten voor deze stelling te geven en die kun je niet zomaar wegcijferen door te stellen dat dit 'toch al duizenden malen weerlegd is': dat is een zwaktebod.
Dat er nog steeds mensen in geloven komt omdat mensen zich vastklampen aan hun geloof en de valse informatie die ze verspreiden. Hoeveel mensen buiten de radicale gelovigen hechten waarde aan de opvatting dat de aarde 6000 jaar oud is? Waarom zouden we ons op de vlakte moeten houden omdat het zogenaamd ingewikkeld is en er 'argumenten voor deze stelling te geven' zijn? Heeft de holocaust nooit plaatsgevonden omdat het ingewikkeld is en sommigen argumenten voor die stelling geven? Ook in dit geval gaat het om een klein groepje wiens stelling niet wordt geaccepteerd door mensen die hun extremistische wereldbeeld niet delen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 05-10-2006, 14:27
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 05-10-2006 @ 11:22 :
Okee, wat is er zo wetenschappelijk aan Hobrinks boek? Uit de voorbeelden die in de vorige discussie aangehaald werden kon ik dat niet echt afleiden.Dat er nog steeds mensen in geloven komt omdat mensen zich vastklampen aan hun geloof en de valse informatie die ze verspreiden. Hoeveel mensen buiten de radicale gelovigen hechten waarde aan de opvatting dat de aarde 6000 jaar oud is? Waarom zouden we ons op de vlakte moeten houden omdat het zogenaamd ingewikkeld is en er 'argumenten voor deze stelling te geven' zijn? Heeft de holocaust nooit plaatsgevonden omdat het ingewikkeld is en sommigen argumenten voor die stelling geven? Ook in dit geval gaat het om een klein groepje wiens stelling niet wordt geaccepteerd door mensen die hun extremistische wereldbeeld niet delen.
1. Het gaat om zijn methode; hij bedrijft wetenschap en komt op basis van de voorliggende gegevens tot andere conclusies dan jij.
2. De vergelijking gaat niet op. Daarnaast is het gegeven dat het slechts een klein groepje is dat deze these aanhangt, geen argument op basis waarvan je kunt zeggen dat het dan maar onzin is. Veel evolutionisten zijn ook slechts kuddedieren, in die zin, die deze these aanhangen omdat 'de meerderheid van de wetenschappers' dat ook doet.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 05-10-2006, 14:27
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Als je zegt god heeft het universum gemaakt.. wat was er dan voor god??
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 05-10-2006, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Il organista schreef op 05-10-2006 @ 14:27 :
1. Het gaat om zijn methode; hij bedrijft wetenschap en komt op basis van de voorliggende gegevens tot andere conclusies dan jij.
Nogmaals, dat kan niet als er sprake is van metafysica.
Citaat:
2. De vergelijking gaat niet op. Daarnaast is het gegeven dat het slechts een klein groepje is dat deze these aanhangt, geen argument op basis waarvan je kunt zeggen dat het dan maar onzin is. Veel evolutionisten zijn ook slechts kuddedieren, in die zin, die deze these aanhangen omdat 'de meerderheid van de wetenschappers' dat ook doet.
Ja, maar wij kuddedieren hebben dan ook een goede reden om te vertrouwen in de wetenschap. Ik zit achter een computer die er zonder de wetenschap niet kan zijn, terwijl ik niets zie dat religie ons gebracht heeft, behalve dan die paar miljard doden waar ik ook niet al te blij mee ben.
Oud 05-10-2006, 16:23
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-10-2006 @ 14:43 :
[B]Nogmaals, dat kan niet als er sprake is van metafysica.Ja, maar wij kuddedieren hebben dan ook een goede reden om te vertrouwen in de wetenschap. Ik zit achter een computer die er zonder de wetenschap niet kan zijn, terwijl ik niets zie dat religie ons gebracht heeft, behalve dan die paar miljard doden waar ik ook niet al te blij mee ben.
Het feit dat jij niet ziet dat religie niets gebracht heeft, betekent:
1. Dat religie inderdaad niets heeft gebracht
2. Dat jij dom bent
3. Dat jij blind bent
4. Dat je onwillend bent
Het is arrogant en, nog belangrijker, kort door de bocht om mogelijkheden 2-4 te negeren
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 05-10-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Il organista schreef op 05-10-2006 @ 16:23 :
Het feit dat jij niet ziet dat religie niets gebracht heeft, betekent:
1. Dat religie inderdaad niets heeft gebracht
2. Dat jij dom bent
3. Dat jij blind bent
4. Dat je onwillend bent
Het is arrogant en, nog belangrijker, kort door de bocht om mogelijkheden 2-4 te negeren
Bijna net zo arrogant en kort door de bocht om te veronderstellen dat van alle oneindige mogelijkheden in het metafysische, precies de jouwe wel de juiste zal zijn.
Oud 05-10-2006, 16:58
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-10-2006 @ 16:30 :
Bijna net zo arrogant en kort door de bocht om te veronderstellen dat van alle oneindige mogelijkheden in het metafysische, precies de jouwe wel de juiste zal zijn.
Dat is juist, natuurlijk, maar daar ging het niet om. Ik zeg (nu) niet dat mijn levensovertuiging de enige juiste is; ik zeg dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat religie niets goeds heeft gebracht.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 05-10-2006, 17:07
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Il organista schreef op 05-10-2006 @ 16:58 :
Dat is juist, natuurlijk, maar daar ging het niet om. Ik zeg (nu) niet dat mijn levensovertuiging de enige juiste is; ik zeg dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat religie niets goeds heeft gebracht.
Niet dat ik het als een absoluut uitgangspunt beschouw dat religie nooit iets goeds voortgebracht heeft ofzo, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar al die geweldige voortvloeisels van religie..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 05-10-2006, 17:10
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Il organista schreef op 05-10-2006 @ 16:58 :
Dat is juist, natuurlijk, maar daar ging het niet om. Ik zeg (nu) niet dat mijn levensovertuiging de enige juiste is; ik zeg dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat religie niets goeds heeft gebracht.
Iemand die altijd al overtuigd atheïstisch geweest is zal dit slechts aan kunnen nemen, maar nooit werkelijk begrijpen.


Meph, iemand die wil martelen en moorden doet dit wel, of hij nou religie als excuus gebruikt of niet. Zeggen dat religie de oorzaak is, is kortzichtig een geeft aan dat je er in getrapt bent.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 05-10-2006, 17:13
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
akumabito schreef op 05-10-2006 @ 17:07 :
Niet dat ik het als een absoluut uitgangspunt beschouw dat religie nooit iets goeds voortgebracht heeft ofzo, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar al die geweldige voortvloeisels van religie..
Ik zou het erg waarderen als je me geen woorden/suggesties in de mond wil leggen die ik niet heb gesproken/gedaan ('al die geweldige voorvloeisels').

Daarnaast is m.i. het feit dat religie zingeving verschaft al positieve invloed genoeg. Daarnaast is het christendom een van de pijlers van onze Nederlandse beschaving. Zo kan ik nog even doorgaan, maar ik stimuleer graag jouw denkvermogen.

@BFR: helemaal mee eens.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 05-10-2006, 17:14
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Il organista schreef op 05-10-2006 @ 16:23 :
Het feit dat jij niet ziet dat religie niets gebracht heeft, betekent:
1. Dat religie inderdaad niets heeft gebracht
2. Dat jij dom bent
3. Dat jij blind bent
4. Dat je onwillend bent
Het is arrogant en, nog belangrijker, kort door de bocht om mogelijkheden 2-4 te negeren
De vraag van dit topic is er eentje van waarheidsvinding. Hier heeft religie de laatst 4000 jaar stilgestaan. We weten nu net zo veel, of net zo weinig, over de bijbelse creationistiische mythologie als 4000 jaar geleden.


Waar we wel meer van weten is van de werkelijkheid. We weten nu dat dit verhaal op bijna alle punten in conflict is met dat wat we waarnemen. Enige vorm van progressie is er dus absoluut niet. Religie heeft dus inderdaad niets gebracht.

Verder aub geen ad hominim.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 05-10-2006, 17:18
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 05-10-2006 @ 17:14 :
We weten nu net zo veel, of net zo weinig, over de bijbelse creationistiische mythologie als 4000 jaar geleden.
(christelijke) Theologen zijn dit niet met je eens
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 05-10-2006, 17:47
Daevrem
Daevrem is offline
Oke, ze hebben ook een paar andere vertalingen gevonden in oud grieks en aremeens, dat soort dingen.

Maar als je het vergelijkt met de progressie van wetenschap in 150 jaar dan is dat gewoon helemaal totaal niets. Ik geloof niet dat er een theoloog is die het hier niet mee eens kan zijn. Tenzij deze dat is omdat deze ook geloofd, dan kan het zijn dat zo een persoon onredelijk is, maar de meeste theologen geloven niet omdat ze teveel weten.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 05-10-2006, 17:59
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Misschien krijgt de theologie ook nog wel een 'golden age' binnenkort, waarin de kennis over god etc. een grote sprong voorwaarts maakt. Vergeet niet dat in die 4000 jaar van weinig theologische vooruitgang ook maar een paar honderd jaar aan grote wetenschappelijke vooruitgang zit.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 05-10-2006, 18:35
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-10-2006 @ 17:59 :
Misschien krijgt de theologie ook nog wel een 'golden age'
Hoe dan? En hoe kom je hierbij?

Citaat:
Vergeet niet dat in die 4000 jaar van weinig theologische vooruitgang ook maar een paar honderd jaar aan grote wetenschappelijke vooruitgang zit.
Uuh, je bedoelt dat de wetenschap alleen pas de laatste zoveel jaar vooruitgang heeft gemaakt? Bestond de wetenschap 4000 jaar geleden dan ook al? Nee.

Toen de wetenschap eenmaal bestond was er gelijk resultaat.

Trouwens, gelovigen willen helemaal niet meer weten. Daar gaat het helemaal niet om. Ze hoeven het niet te weten. 'God heeft het gedaan.' Dat is genoeg. Ik heb het zelfs hier al voorbij zien komen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane

Laatst gewijzigd op 05-10-2006 om 18:43.
Oud 06-10-2006, 03:03
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
akumabito schreef op 05-10-2006 @ 17:07 :
Niet dat ik het als een absoluut uitgangspunt beschouw dat religie nooit iets goeds voortgebracht heeft ofzo, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar al die geweldige voortvloeisels van religie..
Wel, het heeft de mensen helpen overleven in moeilyke tijden. Waarom denk je anders is het godsbesef erin geëvolueerd ?
Oud 06-10-2006, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-10-2006 @ 17:10 :
Meph, iemand die wil martelen en moorden doet dit wel, of hij nou religie als excuus gebruikt of niet. Zeggen dat religie de oorzaak is, is kortzichtig een geeft aan dat je er in getrapt bent.
Religie is niet dé oorzaak, maar religie geeft wel aan machthebbers een excuus om het volk te mobiliseren voor oorlog. Bovendien is religie een obstakel voor wetenschap, en maakt wetenschap netto de levens van mensen beter.
Oud 06-10-2006, 13:10
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Il organista schreef op 05-10-2006 @ 14:27 :
1. Het gaat om zijn methode; hij bedrijft wetenschap en komt op basis van de voorliggende gegevens tot andere conclusies dan jij.
Ik herhaal m'n vraag: wat is er zo wetenschappelijk aan?

Citaat:
Il organista schreef op 05-10-2006 @ 14:27 :
2. De vergelijking gaat niet op. Daarnaast is het gegeven dat het slechts een klein groepje is dat deze these aanhangt, geen argument op basis waarvan je kunt zeggen dat het dan maar onzin is. Veel evolutionisten zijn ook slechts kuddedieren, in die zin, die deze these aanhangen omdat 'de meerderheid van de wetenschappers' dat ook doet.
Waarom gaat de vergelijking niet op?

En het draait niet alleen om de omvang van het groepje, maar om de omvang in combinatie met hun radicalisme en eigenbelang in hun opvattingen. Young Earth Creationists kunnen niet anders dan zich vastklampen aan hun blinde, letterlijke geloof in de Bijbel en Holocaust ontkenners kunnen niet anders dan zich vastklampen aan hun opvatting dat de Holocaust een cruciaal onderdeel is van de joodse samenzwering om wereldcontrole te verkrijgen.

De evolutietheorie heeft een zeer groot verklarend en voorspellend vermogen, in tegenstelling tot de eerdergenoemde opvattingen. De evolutietheorie wordt aangehangen door mensen uit vrijwel alle delen van het religieuze, ideologische en politieke spectrum. De eerdergenoemde opvattingen worden slechts aangehangen door een select groepje met een doorzichtige agenda.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 06-10-2006, 14:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 05-10-2006 @ 17:18 :
(christelijke) Theologen zijn dit niet met je eens
Maar ja, we vragen toch ook niet aan een planoloog om een verklaring over quantummechanica?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-10-2006, 14:05
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-10-2006 @ 14:00 :
Maar ja, we vragen toch ook niet aan een planoloog om een verklaring over quantummechanica?
Het is jammer dat QM zo ingewikkeld is, anders zouden wel meer mensen zich realiseren dat een alwetende god onzin is.
Oud 06-10-2006, 15:07
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-10-2006 @ 14:00 :
Maar ja, we vragen toch ook niet aan een planoloog om een verklaring over quantummechanica?

Dat is nu ook precies wat we met dit topic doen, zoals ik al eerder uitlegde. Dit topic gaat over waarheidsvinding. Maar we vragen op een forum voor mensen met geloof wat van klein tot waanideeen gaat.


Ik zie nu dat iemand, misschien Il organista, zelf, haar/zijn bericht waarin gesteld werd dat Il organista zelf niet bezig is met ad hominim en zelfs niet schijnt te snappen waarom dat wat Il organista zei zelfs een insuniering van belediging is. En mijn reactie daarop en kritiek op de manier waarop Il organista een discussie voort verdwenen zijn.


De laatste keer dat ik kritiek had op een moderator hier, omdat de moderator wetenschap antiwetenschappelijke denkbeelde propangeeerde, en ik daar met een lang bericht erg inhoudelijk op reageede werd dit ook al gedelete. Toen was ik zo geschokt dat ik hier misschien wel een jaar niet gepost heb.

Misschien had ik weg moeten blijven.

Oke, dit zal ook wel weer verdwijnen, maar toch.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 06-10-2006, 16:10
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-10-2006 @ 15:07 :
Dat is nu ook precies wat we met dit topic doen, zoals ik al eerder uitlegde. Dit topic gaat over waarheidsvinding. Maar we vragen op een forum voor mensen met geloof wat van klein tot waanideeen gaat.


Ik zie nu dat iemand, misschien Il organista, zelf, haar/zijn bericht waarin gesteld werd dat Il organista zelf niet bezig is met ad hominim en zelfs niet schijnt te snappen waarom dat wat Il organista zei zelfs een insuniering van belediging is. En mijn reactie daarop en kritiek op de manier waarop Il organista een discussie voort verdwenen zijn.


De laatste keer dat ik kritiek had op een moderator hier, omdat de moderator wetenschap antiwetenschappelijke denkbeelde propangeeerde, en ik daar met een lang bericht erg inhoudelijk op reageede werd dit ook al gedelete. Toen was ik zo geschokt dat ik hier misschien wel een jaar niet gepost heb.

Misschien had ik weg moeten blijven.

Oke, dit zal ook wel weer verdwijnen, maar toch.
Lange berichten met zo'n interpunctie... maybe it's better this way.
In ieder geval: ik kies voor anders, omdat een schepper mijn logica te boven gaat en de oerknal volgens mij eerder het verloop van het begin beschrijft dan de oorzaak. Verder vind ik het een beetje een saaie keuze, omdat we het toch niet weten of meten met zijn allen.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 09-10-2006, 22:45
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
anders nl

Alles was er al

alleen het heelal dat voor ons meetbaar is, is wel onstaan uit een oerknal

en voor het onstaan van die oerknal denk ik toch richting 2 branen die tegen elkaar aan knalde (a la snaar theorie)
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Oud 10-10-2006, 00:09
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Bill Hicks on creationism: It Seemed So Plausible

(L)
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 14-10-2006, 18:05
Lisette Smink
Lisette Smink is offline
God, van evolutietheoriën klopt geen reet.
__________________
Ik geef het op.
Oud 14-10-2006, 18:19
Verwijderd
Klopt. Het scheppingsverhaal uit de Bijbel is inderdaad de meest aannemelijke verklaring voor het ontstaan van leven. Daarnaast is inderdaad op wetenschappelijke wijze en met grote nauwkeurigheid aangetoond dat de Bijbel waar is tot op de laatste letter.

Hier een bron: http://www.answersingenesis.org

Het staat er!
Oud 14-10-2006, 18:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lisette Smink schreef op 14-10-2006 @ 18:05 :
God, van evolutietheoriën klopt geen reet.
Pwnage in under five posts? Should be possible.

Oftewel, mijn eigen cynische manier om te vragen of je ook nog een reden hebt om dat te roepen.
(let er overigens op dat er op dit forum nogal wat creationistische claims zijn overleden, en je beter kunt kijken wat er al weerlegd is alvorens iets te posten, dat voorkomt herhalingen)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-10-2006, 20:06
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Lisette Smink schreef op 14-10-2006 @ 18:05 :
God, van evolutietheoriën klopt geen reet.

Ja en all die botten van dinos enzo zijn gewoon plastic en nep!!

het is juist andersom meisje!
__________________
All Hail to the Ale!
Oud 14-10-2006, 21:07
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2006 @ 18:19 :
Klopt. Het scheppingsverhaal uit de Bijbel is inderdaad de meest aannemelijke verklaring voor het ontstaan van leven. Daarnaast is inderdaad op wetenschappelijke wijze en met grote nauwkeurigheid aangetoond dat de Bijbel waar is tot op de laatste letter.

Hier een bron: http://www.answersingenesis.org

Het staat er!
het sarcasme druipt van mn beeldscherm af
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 16-10-2006, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Lisette Smink schreef op 14-10-2006 @ 18:05 :
God, van evolutietheoriën klopt geen reet.
Wil je met me trouwen, jij lekker mormeltje?


Ik mis de optie: Dat weten we niet zeker

Daarnaast is ID geen ontstaan van het heelal maar een ''theorie'' (:')) over het ontstaan van het leven.
Oud 16-10-2006, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Lisette Smink schreef op 14-10-2006 @ 18:05 :
God, van evolutietheoriën klopt geen reet.
Oud 16-10-2006, 16:45
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
Woef schreef op 14-10-2006 @ 20:06 :
Ja en all die botten van dinos enzo zijn gewoon plastic en nep!!

het is juist andersom meisje!
hoezo nep????

Het creationisme spreekt dinosauriers niet tegen, dus dit slaat nergens op.
Oud 16-10-2006, 17:12
Daevrem
Daevrem is offline
Volgens mij spreekt het vinden van 120 miljoen jaar oude botten wel degelijk de bijbel tegen. Daar staat immers in dat de aarde 6000 jaar geleden in 6 dagen in de 'verkeerde volgorde' gemaakt is door de stem van god,
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 16-10-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 16-10-2006 @ 17:12 :
Volgens mij spreekt het vinden van 120 miljoen jaar oude botten wel degelijk de bijbel tegen. Daar staat immers in dat de aarde 6000 jaar geleden in 6 dagen in de 'verkeerde volgorde' gemaakt is door de stem van god,
Dat staat er helemaal niet
Oud 16-10-2006, 17:24
Daevrem
Daevrem is offline
In de bijbel? Ooh nee? Wat staat er dan wel?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Oud 16-10-2006, 17:29
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-10-2006 @ 17:15 :
Dat staat er helemaal niet
Jawel. Als je de genealogieën in de bijbel volgt, kom je op ongeveer 4000 jaar v. C. uit. En wat de dagen betreft:

8 Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. 9 Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten, 10 maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen. 11 Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard. (Ex. 20)

Dat waren dus 6+1 24-uurs dagen. De scheppingsmythe 'symbolisch' interpreteren is een exegetisch ongerechtvaardigde kunstgreep om de mythe nog te kunnen redden uit de handen van de wetenschap.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Oud 16-10-2006, 18:24
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 16-10-2006 @ 17:12 :
Volgens mij spreekt het vinden van 120 miljoen jaar oude botten wel degelijk de bijbel tegen. Daar staat immers in dat de aarde 6000 jaar geleden in 6 dagen in de 'verkeerde volgorde' gemaakt is door de stem van god,
En wie zegt dat die ouderdom van 160 miljoen jaar klopt?
Oud 16-10-2006, 19:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 16-10-2006 @ 16:45 :
hoezo nep????

Het creationisme spreekt dinosauriers niet tegen, dus dit slaat nergens op.
Één. Er kunnen nooit dinosaurussen hebben bestaan, want de aarde is daar niet oud genoeg voor. Twee. De massa-extinctie die het einde van de dinosaurussen inluidde is eerder gedateerd dan de aarde volgens het creationisme bestond. Drie. De zoogdieren die erna ontstonden kunnen nooit snel genoeg veranderd zijn om de hedendaagse dieren op te leveren, de aarde moet dus ouder zijn dan het creationisme beweerd. Vijf. Creationisten hebben nooit een speld tussen de verschillende soorten dateringen kunnen krijgen, inclusief wat opzettelijke misinformatie over radioactiviteit. Zes. Er is geen enkel bewijs voor het creationisme.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2006, 21:30
Verwijderd
Citaat:
pc nerd schreef op 16-10-2006 @ 18:24 :
En wie zegt dat die ouderdom van 160 miljoen jaar klopt?
Koolstofdatering is echt superonbetrouwbaar ja.
Oud 16-10-2006, 21:30
Silencios
Avatar van Silencios
Silencios is offline
Citaat:
Lisette Smink schreef op 14-10-2006 @ 18:05 :
God, van evolutietheoriën klopt geen reet.

Oud 16-10-2006, 21:31
Silencios
Avatar van Silencios
Silencios is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-10-2006 @ 00:01 :
Het heelal is ook helemaal niet oneindig, dus probleem opgelost.

Heb je een ruimteschip dan, dat je het hele heelal hebt bezocht ?

Oud 16-10-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Silencios schreef op 16-10-2006 @ 21:31 :
Heb je een ruimteschip dan, dat je het hele heelal hebt bezocht ?

Nee, maar aangezien de lichtsnelheid eindig is en bovendien de maximaal haalbare snelheid is, en het heelal ooit eindige afmetingen had (de Big Bang) moet het heelal nu dus ook nog eindige afmetingen hebben.
Oud 16-10-2006, 21:43
Silencios
Avatar van Silencios
Silencios is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 02-10-2006 @ 23:10 :
Begrijp je het nou niet? Wij kunnen niet begrijpen hoe Hij in elkaar zit omdat Hij bovennatuurlijk is. Het is niet zo als ik zeg dat Hij boven alle wetten en regeltjes staat dat ik her berijp.

Dat is niet tegenstrijdig hoor.

Nogmaals voor mij is er geen andere weg dan dat er een schepper moet zijn. Het is pure fantasie om aan te nemen dat het leven 'vanzelf'ontstaan is.
]


je haalt de woorden uit mijn niet zo'n grote mond.



ik denk er net als jou zo over
Oud 16-10-2006, 21:45
Verwijderd
Ja, want als jij je iets niet kan voorstellen, kan het natuurlijk nooit zo zijn.
Oud 16-10-2006, 21:47
Silencios
Avatar van Silencios
Silencios is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-10-2006 @ 21:33 :
Nee, maar aangezien de lichtsnelheid eindig is en bovendien de maximaal haalbare snelheid is, en het heelal ooit eindige afmetingen had (de Big Bang) moet het heelal nu dus ook nog eindige afmetingen hebben.

Ik geloof niet dat deze wereld is ontstaan door een mooi potje vuurwerk.

Oud 16-10-2006, 21:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Silencios schreef op 16-10-2006 @ 21:47 :
Ik geloof niet dat deze wereld is ontstaan door een mooi potje vuurwerk.
Wat Meph al zei, dat je het niet weet of begrijpt betekend niet dat het niet zo is. Probeer anders eens wat feitelijke argumentatie, daar kunnen we tenminste wat mee.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Silencios schreef op 16-10-2006 @ 21:47 :
Ik geloof niet dat deze wereld is ontstaan door een mooi potje vuurwerk.

Ik ook niet, dus dan zijn we het toch nog ergens over eens.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand mij helpen? ( met Duits )
scholier19
17 05-05-2011 11:44
Liefde & Relatie Echte liefde vanaf het begin, Maar of er ooit een einde aan komt?
Miss_Little
8 23-03-2010 02:40
Verhalen & Gedichten Begin van een boek .. commentaar?
sinsere
11 04-09-2005 22:41
Liefde & Relatie Is het liefde of was het een flirt voor hem?
lieve
11 24-11-2003 17:51
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12
ARTistiek Over de traan, de leugen en de waarheid (deel 5, begin hoofdstuk 2)
Internationalist
12 22-11-2001 10:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.