Oud 08-09-2004, 17:48
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
goed laat ik het iets uitgebreider zeggen; als je precies een geloof volgt (bv de bijbel) denk je niet zelf na en is het makkelijk.
ik vind niet dat als je in god in het algemeen gelooft je niet nadenkt.

ok, van Marilyn moet je niks hebben,maar wat vind je van het citaat opzich?

nee ik geloof niet in god. en verder ook niet. ik praat (discussier) graag met mensen die wel in god geloven, maar uiteindelijk draait dat uit op niks.
ik zie het verhaal van god (en dan heb ik het vooral over de bijbel even) als iets waar mensen zich aan vast kunnen houden, een soort moederfiguur ofzo die ze geruststelt dat alles goed komt als je maar goed volgens de regels leeft. dat je iedereen waarvan je hield die doodging weer terugziet in de hemel waar alles zoveel fijner is dan op aarde.
wat in de hemel zou zijn, is alles wat mensen hier op aarde missen.
Advertentie
Oud 08-09-2004, 18:41
Verwijderd
Ik zie het geloof als een ziekte, die zelfs de meest intelligente mens weet te benaderen.

Een vriend van mij is verschrikkelijk intelligent, volgt een hele hoge opleiding maar hij is wel zo stom om in een god te geloven. Helaas is dus niet elk nuchter mens zo nuchter.
Oud 08-09-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 08-09-2004 @ 19:41 :
Ik zie het geloof als een ziekte, die zelfs de meest intelligente mens weet te benaderen.

Een vriend van mij is verschrikkelijk intelligent, volgt een hele hoge opleiding maar hij is wel zo stom om in een god te geloven. Helaas is dus niet elk nuchter mens zo nuchter.
Wat is heel hoog?
Oud 08-09-2004, 21:22
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-09-2004 @ 22:19 :
Wat is heel hoog?
Wat is heel diep ?
__________________
Lampaan.
Oud 08-09-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-09-2004 @ 22:19 :
Wat is heel hoog?
nut?
Oud 08-09-2004, 23:14
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Reverend schreef op 08-09-2004 @ 19:41 :
Ik zie het geloof als een ziekte, die zelfs de meest intelligente mens weet te benaderen.

Een vriend van mij is verschrikkelijk intelligent, volgt een hele hoge opleiding maar hij is wel zo stom om in een god te geloven. Helaas is dus niet elk nuchter mens zo nuchter.
Jij bent zo a-religieus dat je wel verkracht moet zijn door meneer pastoor. Of is het iets anders?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Oud 09-09-2004, 00:03
Verwijderd
Ik ben gewoon een bekrompen denker.
Oud 09-09-2004, 18:26
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 08-09-2004 @ 18:48 :
goed laat ik het iets uitgebreider zeggen; als je precies een geloof volgt (bv de bijbel) denk je niet zelf na en is het makkelijk.
ik vind niet dat als je in god in het algemeen gelooft je niet nadenkt.

ok, van Marilyn moet je niks hebben,maar wat vind je van het citaat opzich?

nee ik geloof niet in god. en verder ook niet. ik praat (discussier) graag met mensen die wel in god geloven, maar uiteindelijk draait dat uit op niks.
ik zie het verhaal van god (en dan heb ik het vooral over de bijbel even) als iets waar mensen zich aan vast kunnen houden, een soort moederfiguur ofzo die ze geruststelt dat alles goed komt als je maar goed volgens de regels leeft. dat je iedereen waarvan je hield die doodging weer terugziet in de hemel waar alles zoveel fijner is dan op aarde.
wat in de hemel zou zijn, is alles wat mensen hier op aarde missen.
ik volg niet alles volgens de bijbel (want ik ben niet streng gelovig of zo hoor ik ga niet naar de kerk etc) en inderdaad, die bijbel heb ik niet zelf bedacht. Bij genoeg verhalen uit de bijbel zet ik mijn vraagtekens en sommigen ben ik het er niet mee eens. Daarnaast zijn er naar mijn mening een hoop verhalen figuurlijk. Het is inderdaad ook een houvast, maar goed al zou er geen god zijn, dan nog heeft het geloof veel goede gevolgen gehad. (ook slechte, zoals veel oorlogen ik weet het maar ik bedoel alleen het christendom).

verder kan ik het citaat op zich wel begrijpen, dat je het net als de massa maar gaat geloven. ik snap op zich wel dat mensen mij daar voor aan zien hoor (hoewel ik ben zelf de enige die weet dat ik gelovig ben behalve jullie dan he)... maar ja, verder snap ik wel je standpunt en zo, ik zou het er haast mee gaan eens worden maar dan zou mijn hele theorie in duigen vallen dus dat kan ik niet.... nee ff serieus, ik denk gewoon dat er een god en een hiernamaals is, en ik ben niet van mening te veranderen
Oud 09-09-2004, 18:27
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Reverend schreef op 08-09-2004 @ 19:41 :
Ik zie het geloof als een ziekte, die zelfs de meest intelligente mens weet te benaderen.

Een vriend van mij is verschrikkelijk intelligent, volgt een hele hoge opleiding maar hij is wel zo stom om in een god te geloven. Helaas is dus niet elk nuchter mens zo nuchter.
goeie vriend ben jij
Oud 09-09-2004, 19:37
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Big M;
zou je iets meer over wat je dan precies gelooft en waarom willen vertellen?
Oud 10-09-2004, 16:25
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 09-09-2004 @ 20:37 :
Big M;
zou je iets meer over wat je dan precies gelooft en waarom willen vertellen?
graag! ik heb nu niet zo veel tijd maar het komt eraan, beloofd
Oud 10-09-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 09-09-2004 @ 19:27 :
goeie vriend ben jij
Onze discussies eindigen altijd met "goedgelovige dwaas" en "ketter" en dan gaan we bier drinken terwijl we het hebben over de geneugden des levens.
Oud 10-09-2004, 18:45
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Reverend schreef op 09-09-2004 @ 01:03 :
Ik ben gewoon een bekrompen denker.
Wel heel bekrompen
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 10-09-2004, 20:11
Verwijderd
Niet half zo bekrompen als het gemiddelde gelovige persoon, I am sure.
Oud 10-09-2004, 21:35
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
oke tijd voor wat antwoorden...
@reverend, commentaar overbodig

@Phenobarbidoll

hier dan eindelijk mijn opvattingen...

Nou kijk laten we beginnen bij het 'hiernamaals'
Ik denk dat er wel leven is hier na ja, maar niet zoals dat dus in de bijbel wordt gezegd. Ik denk zoiets dat als je extreem slecht geleefd hebt of zo dat je dan gereincarneerd wordt en dus nog een nieuwe kans krijgt. Als je goed geleefd hebt zou je in de hemel oid komen. een beetje always-look-on-the-bright-side-of-life-achtig, maar oke dat denk ik dus.

Zo super streng gelovig ben ik helemaal niet, ik kom nooit in de kerk en bijna niemand weet het van me maar het is toch fijn zo`n your not alone gevoel.

Verder zou ik veel eerder protestant dan rooms katholiek zijn, want dat zijn echt 2 heel verschillende dingen, mijn opa van vaderskant was bevoorbeeld harstikke anti rooms katholiek (ik heb hem btw nooit meegemaakt, helaas) terwijl mn moeder zelf rk is.

Maar goed, verder ben ik ook harstikke nuchter ook al zal dat misschien door sommigen ontkend worden.

Over de bijbel kan ik kort zijn: ik kijk er bijna nooit in, heb er toevallig wel eentje maar die is errug stoffig nu. Een groot deel van die verhalen is figuurlijk bedoeld om iets van te leren.

Nog meer vragen?

adios
Oud 10-09-2004, 22:26
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Reverend schreef op 10-09-2004 @ 21:11 :
Niet half zo bekrompen als het gemiddelde gelovige persoon, I am sure.
waarschijnlijk 2x zo bekrompen, als het niet meer is
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Oud 11-09-2004, 00:14
Verwijderd
Leg eens uit waarom jij gelooft dan, krijgertje.
Oud 11-09-2004, 10:19
Phenobarbidoll
Avatar van Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Big M;

ja nog een paar

waarom denk je dat er een hiernamaals is?
wat is volgens jou een goed leven? is dat liefhebben en eerlijkheid of moet je daarbij nog dingen (zonden) zoals drinken/drugs/seks voor het huwelijk laten?
Oud 11-09-2004, 10:50
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 11-09-2004 @ 11:19 :
Big M;

ja nog een paar

waarom denk je dat er een hiernamaals is?
wat is volgens jou een goed leven? is dat liefhebben en eerlijkheid of moet je daarbij nog dingen (zonden) zoals drinken/drugs/seks voor het huwelijk laten?
pfoeh je maakt het me niet makkelijk

maar oke, ik denk dus dat er een hiernamaals is omdat we toch ergens vandaan moeten komen, ik bedoel dat je als lichaam geboren wordt is al heel bijzonder maar dat je dan ook nog zelfstandig kan nadenken, zoiets kan niet uit het niets komen. En er zijn mensen die onder hypnose zijn geweest en zich dingen uit hun vorige leven kunnen herrinneren, ben er zelf een keer geweest, een vrouw die vertelde dat zo en dat was echt indrukwekkend (in dat geval zou er ook reincarnatie zijn). Tsja, over die zonden denk ik dat je je er gewoon maar zo veel mogelijk aan moet proberen te houden, maar dat is heel moeilijk en ik ken geen mensen die dan als je het zo bekijkt een dag zonder 'zonden' hebben geleefd, including myself... drinken doe ik best vaak, drugs heb ik niet gebruikt en dat ga ik ook nooit doen, gewoon omdat het rotspul is en seks voor het huwelijk.... jah daar moeten we ook voor vrezen... ben nog maagd maar ja...
Oud 11-09-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 11-09-2004 @ 11:50 :
pfoeh je maakt het me niet makkelijk

maar oke, ik denk dus dat er een hiernamaals is omdat we toch ergens vandaan moeten komen, ik bedoel dat je als lichaam geboren wordt is al heel bijzonder maar dat je dan ook nog zelfstandig kan nadenken, zoiets kan niet uit het niets komen.
Dus bestaat er maar een hiernamaals?

Waarom conclusies trekken als je niet zeker weet?
Oud 11-09-2004, 19:45
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-09-2004 @ 19:26 :
Dus bestaat er maar een hiernamaals?

Waarom conclusies trekken als je niet zeker weet?
jij had een beter idee...?
Oud 11-09-2004, 20:12
Verwijderd
zucht....

Ik zeg niet dat ik een beter idee had. Maar waarom zou je meteen blindelinks aannemen dat er een god bestaat?


"ja, ik kan dat niet verklaren, dus bestaat er maar een hogere macht"


Dat soort uitspraken deden ze ook in de middeleeuwen.
Oud 12-09-2004, 12:19
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Reverend schreef op 11-09-2004 @ 21:12 :
zucht....

Ik zeg niet dat ik een beter idee had. Maar waarom zou je meteen blindelinks aannemen dat er een god bestaat?


"ja, ik kan dat niet verklaren, dus bestaat er maar een hogere macht"


Dat soort uitspraken deden ze ook in de middeleeuwen.
voor 50% is dat door mijn opvoeding gekomen
voor de andere 50% waarover ik zelf heb nagedacht. Nee, ik kan helaas niks aantonen, maar echt blindelings neem ik iets niet over (behalve wiskunde aantekeningen ). En ik denk er best vaak over na, maar ja nogmaals ik kan niks aantonen en dan zou je kunnen zeggen dat ik het zomaar overneem, helaas heb ik daar niks op terug maar zo denk ik er niet over.
Oud 12-09-2004, 21:52
Verwijderd
Doe het dan anders!

Leg je niet neer bij iets wat je niet weet, blijf dan liever hangen in onnozelheid, alles beter dan blind iets aannemen wat "het dan vast wel zal zijn"

Uberhaupt vraag ik me af waarom mensen zo snel in het geloof stinken.. Het idee dat er een god bestaat die de touwtjes in handen heeft vind ik net zo aannemelijk als dat Tofke heteroseksueel is.
Oud 13-09-2004, 12:45
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
Reverend schreef op 12-09-2004 @ 22:52 :
Doe het dan anders!

Leg je niet neer bij iets wat je niet weet, blijf dan liever hangen in onnozelheid, alles beter dan blind iets aannemen wat "het dan vast wel zal zijn"

Uberhaupt vraag ik me af waarom mensen zo snel in het geloof stinken.. Het idee dat er een god bestaat die de touwtjes in handen heeft vind ik net zo aannemelijk als dat Tofke heteroseksueel is.
Nogmaals, daar heb ik helaas niks op terug.

Ja, ik geloof dat nou eenmaal... maar ik ben bang dat we het nooit met elkaar eens zullen worden.... dan moet ik van mn geloof afstappen of jij moet gelovig worden...

en dat zie ik voorlopig allebei niet gebeuren...
Oud 13-09-2004, 13:28
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Big M schreef op 13-09-2004 @ 13:45 :
Nogmaals, daar heb ik helaas niks op terug.

Ja, ik geloof dat nou eenmaal... maar ik ben bang dat we het nooit met elkaar eens zullen worden.... dan moet ik van mn geloof afstappen of jij moet gelovig worden...

en dat zie ik voorlopig allebei niet gebeuren...
dus jij gelooft in iets waarvan je zelf niet eens zeker bent dat het klopt? :\ hoe kan je er dan in geloven?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 13-09-2004, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 22-08-2004 @ 23:45 :
Als ik heel eerlijk ben, dat valt me mee. Maar soms is het geloof het enige wat iemand in bedwang kan houden, volgens mij heeft het al heel wat misdaden tegengehouden
ghehe
Oud 13-09-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 23-08-2004 @ 17:28 :
Wicca is een religie, net als het christendom. Heb je er echt nog nooit van gehoord? (geeft niet hoor ) Nog steeds zeggen veel mensen ipv wicca hekserij, komt het je nu bekend voor? Wicca in het kort: wicca's geloven in reincarnatie, een God en een Godin, in de krachten van de natuur en haar elementen en dat alles wat leeft een ziel heeft.
Ik vind trouwens niet dat het geloven in een God onzin is. Waarom vind jij van wel?
wicca is geen religie
Oud 13-09-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 25-08-2004 @ 20:48 :
je bent gewoon niet zeker van je geloof . kijk, ik geloof het andersom niet. ik heb niet het idee van: ik geloof in Jezus maar waarom zouden de God & Godin niet kunnen bestaan?
misschien omdat ie verkondigde dat er maar een God was?!
Oud 13-09-2004, 14:15
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-09-2004 @ 14:54 :
misschien omdat ie verkondigde dat er maar een God was?!

En misschien kan men van mening zijn dat hij het best wel eens gedeeltelijk fout zou kunnen hebben?

Jezus: Er is een God.

No shit Sherlock, maar nader onderzoek leert ons dat het niet gelimiteerd hoeft te zijn tot God en dat er best een Godin zou kunnen zijn.
Misschien zag ie de helft maar.
Oud 13-09-2004, 16:20
Verwijderd
wicca is de efteling onder de religie.
Oud 13-09-2004, 17:14
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
pinoow schreef op 13-09-2004 @ 14:28 :
dus jij gelooft in iets waarvan je zelf niet eens zeker bent dat het klopt? :\ hoe kan je er dan in geloven?
zucht...

ik heb net proberen uit te leggen (en in de rest van dit topic waarom ik geloof) maar uiteindelijk komt het er altijd op uit dat ik niks kan aantonen...

wat moet ik hier nou mee? ben ik nou gedist?
Oud 13-09-2004, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 13-09-2004 @ 18:14 :


wat moet ik hier nou mee? ben ik nou gedist?
zucht...

We proberen je niet te dissen, we proberen je alleen te laten inzien dat het vrij onzinnig is om in iets te geloven waar je zelf niet voor de volle 100% achterstaat, zeker als het te maken heeft met goden..
Oud 13-09-2004, 18:12
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-09-2004 @ 14:54 :
misschien omdat ie verkondigde dat er maar een God was?!
Hitler verkondigde ook zo veel.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Oud 13-09-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 13-09-2004 @ 19:12 :
Hitler verkondigde ook zo veel.
waar slaat dat nou weer op ?
Oud 13-09-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 13-09-2004 @ 18:14 :
zucht...

ik heb net proberen uit te leggen (en in de rest van dit topic waarom ik geloof) maar uiteindelijk komt het er altijd op uit dat ik niks kan aantonen...
daar bestaat een toepasselijk citaat voor
[geprezen zijn zij die geloven zonder te zien]

zo nu heb je een argument tegen die ongelovigen
Oud 13-09-2004, 19:34
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-09-2004 @ 20:00 :
Pas op, dadelijk vallen je ogen eruit.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Oud 13-09-2004, 20:47
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Reverend schreef op 13-09-2004 @ 19:04 :
zucht...

We proberen je niet te dissen, we proberen je alleen te laten inzien dat het vrij onzinnig is om in iets te geloven waar je zelf niet voor de volle 100% achterstaat, zeker als het te maken heeft met goden..
inderdaad.
en als je er wel voor de 100 % achter staat snap ik het niet, want hoe kan je nou in iets geloven waarvan je zelf weet dat er een (grote) kans is dat het niet waar is?
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 14-09-2004, 09:40
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
makelville schreef op 13-09-2004 @ 20:05 :
daar bestaat een toepasselijk citaat voor
[geprezen zijn zij die geloven zonder te zien]

zo nu heb je een argument tegen die ongelovigen
tnx!!
Oud 14-09-2004, 09:42
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
pinoow schreef op 13-09-2004 @ 21:47 :
inderdaad.
en als je er wel voor de 100 % achter staat snap ik het niet, want hoe kan je nou in iets geloven waarvan je zelf weet dat er een (grote) kans is dat het niet waar is?
Nou, als je iets gelooft dan betekent dat dat je zelf denkt dat er een grote is dat het waar is, oftewel je bent er van overtuigd.
Oud 14-09-2004, 21:08
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Big M schreef op 14-09-2004 @ 10:42 :
Nou, als je iets gelooft dan betekent dat dat je zelf denkt dat er een grote is dat het waar is, oftewel je bent er van overtuigd.
een grote kans is voor mij niet genoeg om te geloven dat het waar is, en dus ook niet om ervan overtuigd te zijn.
voor jou wel blijkbaar? :\
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 14-09-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 14-09-2004 @ 22:08 :
een grote kans is voor mij niet genoeg om te geloven dat het waar is, en dus ook niet om ervan overtuigd te zijn.
voor jou wel blijkbaar? :\
Op het moment dat er geen twijfel kan zijn, is het ook geen religie meer, nietwaar?
Oud 14-09-2004, 22:57
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-09-2004 @ 22:26 :
Op het moment dat er geen twijfel kan zijn, is het ook geen religie meer, nietwaar?
daar heb je wel gelijk in, ja.
maar dan nog snap ik niet hoe je in iets kan geloven als je er niet 100 % zeker van bent.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 15-09-2004, 10:10
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
pinoow schreef op 14-09-2004 @ 22:08 :
een grote kans is voor mij niet genoeg om te geloven dat het waar is, en dus ook niet om ervan overtuigd te zijn.
voor jou wel blijkbaar? :\
Ja
Oud 15-09-2004, 10:11
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
pinoow schreef op 14-09-2004 @ 23:57 :
daar heb je wel gelijk in, ja.
maar dan nog snap ik niet hoe je in iets kan geloven als je er niet 100 % zeker van bent.
En ik ben er zelf wel 100% zeker van, maar dat is mijn mening en het halve forum zal er wel om lachen. (bedoel weer niemand persoonlijk)
Oud 15-09-2004, 12:07
Verwijderd
Welnu, er bestaat niet zoiets als een subjectieve 100% zekerheid.

Als iets zeker is, dan kán er niet over getwijfeld worden. Bij het eventuele bestaan van een god, en in het bijzonder de christelijke god, is daar natuurlijk wel sprake van.

Je kunt daarom nooit beweren dat je 100% zeker weet dat er een god bestaat, omdat het per definitie gaat om metafysische zaken. Hoogstens kun je stellen dat je de aanname doet dat er een god bestaat.

"God" is een bewoording voor alle zaken die we juist niet zeker weten, en daarom worden ze (door bepaalde lieden) toegeschreven aan goden. Het is dan natuurlijk wel erg tegenstrijdig om te spreken over zekerheden.
Oud 15-09-2004, 15:51
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-09-2004 @ 13:07 :
Welnu, er bestaat niet zoiets als een subjectieve 100% zekerheid.

Als iets zeker is, dan kán er niet over getwijfeld worden. Bij het eventuele bestaan van een god, en in het bijzonder de christelijke god, is daar natuurlijk wel sprake van.

Je kunt daarom nooit beweren dat je 100% zeker weet dat er een god bestaat, omdat het per definitie gaat om metafysische zaken. Hoogstens kun je stellen dat je de aanname doet dat er een god bestaat.
inderdaad.
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-09-2004 @ 13:07 :
"God" is een bewoording voor alle zaken die we juist niet zeker weten, en daarom worden ze (door bepaalde lieden) toegeschreven aan goden. Het is dan natuurlijk wel erg tegenstrijdig om te spreken over zekerheden.
het kan wel zijn dat het tegenstrijdig is, maar als ik iets geloof wil ik daar bewijs voor hebben. en aangezien er geen zekerheden zijn in het geloof, geloof ik dus niet en kan ik me ook niet voorstellen dat iemand wel kan geloven in iets soortgelijks.
dat er geen zekerheiden zijn in het geloof is dus juist hetgene wat ik afkeur aan geloof.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Oud 15-09-2004, 16:20
Verwijderd
Ik geloof dat alles wetenschappelijk verklaarbaar is, wanneer is echter de vraag
Oud 15-09-2004, 17:30
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Hey,
beter laat dan nooit:
waarom is Wicca geen religie?????????
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 15-09-2004, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 15-09-2004 @ 18:30 :
Hey,
beter laat dan nooit:
waarom is Wicca geen religie?????????
Natuurlijk is Wicca een religie.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquête geloof onder jongeren
bokbier
27 20-04-2011 15:10
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven? De uitverkiezing
Mr.Mark
45 27-12-2010 09:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Worden gelovigen voorgetrokken?
Gatara
120 15-02-2007 11:55
Levensbeschouwing & Filosofie Andere kijk op het geloof
Moonlight fairy
5 26-12-2004 09:44
Levensbeschouwing & Filosofie [B]Geloven of gewoon NIET geloven??![/B]
Rachida1986
0 29-01-2004 20:43
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof: Kwaad of niet?
nps
1 28-10-2002 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.