Oud 21-09-2004, 20:51
Redhair
Redhair is offline
Vinden de christenen onder ons dat God almachtig is?
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 21:05
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ja.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:10
Verwijderd
...ik voel een discussie aankomen...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:12
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
alluman schreef op 21-09-2004 @ 21:10 :
...ik voel een discussie aankomen...
en dan weer van: god is almachtig en alwetend en de mens heeft een vrije wil god weet wat de mens gaat doen en dat is slecht en dat had hij kunnen voorkomen maar dat deed hij niet dus hij is zelf ook......blabla.



nee, maar ik geloof dat hij almachtig is, dat hij alles kan. het probleem is dat hij alleen niet alles wil.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:18
Redhair
Redhair is offline
Oke, Ganzenveer, je hebt ongelijk. Met 1 zin kan ik je laten zien dat God niet almachtig is.

Als hij almachtig is, zou hij een steen kunnen maken die hij niet zou kunnen dragen. Aangezien hij hem niet kan dragen is hij niet almachtig.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:21
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Citaat:
Redhair schreef op 21-09-2004 @ 21:18 :
Oke, Ganzenveer, je hebt ongelijk. Met 1 zin kan ik je laten zien dat God niet almachtig is.

Als hij almachtig is, zou hij een steen kunnen maken die hij niet zou kunnen dragen. Aangezien hij hem niet kan dragen is hij niet almachtig.
wat een kutverhaal!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:24
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
VAP schreef op 21-09-2004 @ 21:21 :
wat een kutverhaal!
Argumentatie?
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:27
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 21-09-2004 @ 21:12 :
en dan weer van: god is almachtig en alwetend en de mens heeft een vrije wil god weet wat de mens gaat doen en dat is slecht en dat had hij kunnen voorkomen maar dat deed hij niet dus hij is zelf ook......blabla.



nee, maar ik geloof dat hij almachtig is, dat hij alles kan. het probleem is dat hij alleen niet alles wil.
god is dus een extreme sadist.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:30
Verwijderd
Als god almachtig is, heeft hij daar in ieder geval nog nooit iets van laten merken.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:39
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen.

Maar nee, hij is niet Almachtig, omdat dat gewoon niet kan.

Argumentatie? Gebruik de zoekfunctie.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:48
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-09-2004 @ 21:39 :
Gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen.

Maar nee, hij is niet Almachtig, omdat dat gewoon niet kan.

Argumentatie? Gebruik de zoekfunctie.
Ik vroeg om argumentatie omdat VAP alleen te melden had dat het een kutverhaal was.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:49
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Geloven Christenen dat God Almachtig is?
Voor zover ik weet wel.

Denk je zelf dat een Almachtige God bestaat?
Nee. Voor argumentatie verwijs ik je door naar het andere topic over het Christendom wat momenteel op dit forum loopt.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:51
Rensketje
Rensketje is offline
Ja God is almachtig. Maar Hij heeft de mens ook een vrije wil gegeven, en dat is juist het mooie. Het is geen God die per se zegt van en nu moet je dit doen. Hij heeft het beste met je voor en geeft jou zelf daarin ook de keuze.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:53
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Rensketje schreef op 21-09-2004 @ 21:51 :
Ja God is almachtig. Maar Hij heeft de mens ook een vrije wil gegeven, en dat is juist het mooie. Het is geen God die per se zegt van en nu moet je dit doen. Hij heeft het beste met je voor en geeft jou zelf daarin ook de keuze.
Als hij almachtig is, zou hij een steen kunnen maken die hij niet zou kunnen dragen. Aangezien hij hem niet kan dragen is hij niet almachtig.


Dus is hij niet almachtig toch?
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:17
Verwijderd
Het mooie aan de quantummechanica is dat het zowel alwetendheid als almacht uitsluit.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:45
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 21-09-2004 @ 21:05 :
ja.
Ik denk dat dit het antwoord op je vraagstelling wel ongeveer dekt.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:47
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Rensketje schreef op 21-09-2004 @ 21:51 :
Ja God is almachtig. Maar Hij heeft de mens ook een vrije wil gegeven, en dat is juist het mooie. Het is geen God die per se zegt van en nu moet je dit doen. Hij heeft het beste met je voor en geeft jou zelf daarin ook de keuze.
Als hij Almachtig, dus Alwetend, zou zijn dan is er geen Vrije Wil mogelijk.
Niet dus.

Hopelijk heb ik Almachtigheids-discussie #19387482 hierbij niet opgestookt...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-09-2004 @ 21:30 :
Als god almachtig is, heeft hij daar in ieder geval nog nooit iets van laten merken.
conclusie: zelfs als het zo zou zijn, kopen we er geen ruk voor, dus god is of machteloos, of nutteloos.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2004, 23:09
Verwijderd
Ach, religie kan best zinvol zijn voor diegenen die de werkelijkheid als onplezierig ervaren. In dat geval is er ook weinig op tegen om een belachelijk, achterhaald denkbeeld te creëren met als doel jezelf wat beter voelen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 23:13
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Als hij Almachtig is, dan is hij best wel een eikel, want dan zou hij alle mensen hun leed gewoon kunnen besparen. En dat strookt natuurlijk ook niet helemaal met het beeld dat de meeste christenen van hun God hebben...

Bovendien vind ik de redenering van Redhair erg mooi. Je 'bewijst' ermee dat almachtigheid niet kan bestaan. Je zou echter wel kunnen zeggen dat God alles kan, behalve iets maken wat te zwaar voor hem is om op te tillen (en zo kun je nog wat dingen verzinnen).
Op deze manier is Hij dan toch nog redelijk almachtig...
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 21-09-2004 @ 21:53 :
Als hij almachtig is, zou hij een steen kunnen maken die hij niet zou kunnen dragen. Aangezien hij hem niet kan dragen is hij niet almachtig.


Dus is hij niet almachtig toch?
Ik denk dat je dat stukje laatst ergens gehoord/gelezen hebt en dat je vervolgens dit topic geopend hebt om het eens uit te proberen..
Je post 'm ook 2x dus je wilt er graag antwoord op.

Dan zeg ik "tuurlijk kan ie die steen wel dragen, maar Hij kan ook zorgen dat Hij 'm niet kan dragen". Een beetje een flauw antwoord, maar ik vind de stelling ook erg flauw.
Je geeft God immers ongelooflijk menselijke eigenschappen. Een steen wel of niet kunnen dragen en als God 'm niet kan dragen is Hij (of Zij ) niet almachtig. Dat is puur een verzinseltje uit het menselijk dagelijks leven en zegt niets over het werkelijk aanwezig zijn van iets dat alles kan beïnvloeden.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 23:44
Verwijderd
The above discussion points in the direction of a contrary solution: since God cannot limit His omnipotence, and since the creation of a stone God cannot lift would imply such limitation, God cannot create such a stone. He can, however, create a stone and resolve that He will not lift it. For all we know, He has done so many times. The fact that God cannot create a stone which He cannot lift is not incompatible with His perfection, since He would be less perfect if He could limit His omnipotence than if He cannot.






W00t.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 23:58
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
Redhair schreef op 21-09-2004 @ 21:18 :
Oke, Ganzenveer, je hebt ongelijk. Met 1 zin kan ik je laten zien dat God niet almachtig is.

Als hij almachtig is, zou hij een steen kunnen maken die hij niet zou kunnen dragen. Aangezien hij hem niet kan dragen is hij niet almachtig.
Oke Redhair je hebt gelijk. Met 1 zin kan ik je laten zien dat God niet almachtig is.

Als hij almachtig is , zou hij alles kunnen dragen , en dus nooit een steen kunnen maken die hij niet kan dragen. Aangezien hij alles kan dragen is hij niet almachtig

ps:Redhair , het zijn meer zinnen.
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:09
reflect
reflect is offline
wat een respect in dit topic
__________________
dit en dat...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:21
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
ps: de mensen weten schijnbaar niet wat Hij is , wat Hij kan , en bovendien wat Hij niet kan , maar , blijkbaar wel wat ie wil.

Gelovigen zouden zich eens moeten afvragen of de wetten van hun religie , de wil van God is , of simpelweg een religie die wat wil van de gelovige. (namelijk een overtuiging , oftewel een "medestrijder" )
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!

Laatst gewijzigd op 22-09-2004 om 00:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2004, 00:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
reflect schreef op 22-09-2004 @ 00:09 :
wat een respect in dit topic
och, als je je al zo snel op je teentjes getrapt voelt....

als er nou werd geroepen dat alle gelovigen achterljk zijn ofzo, of dergelijke zaken.

maar als je al in de gordijnen gaat wanneer een enkel aspect van god ter discussie gesteklt word....
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:27
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Misschien was het woord "kutverhaal" meer de trigger , dan het aanvallen van het geloof zelf
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:36
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
ja
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:43
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-09-2004 @ 22:47 :
Als hij Almachtig, dus Alwetend, zou zijn dan is er geen Vrije Wil mogelijk.
Niet dus.

Hopelijk heb ik Almachtigheids-discussie #19387482 hierbij niet opgestookt...
Helaas

Waarom kunnen wij geen vrije wil hebben, tegelijkertijd met een God die alwetend en almachtig is?
Ik zie eerlijk gezegd geen contradictie.
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:45
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het enige wat je met je verhaal bewijst is dat je geen goede definitie van almacht hebt, want als hij zo'n steen wel kon maken was hij ook niet almachtig omdat hij niet alle stenen zou kunnen optillen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:48
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
willypirate schreef op 22-09-2004 @ 00:43 :
Helaas

Waarom kunnen wij geen vrije wil hebben, tegelijkertijd met een God die alwetend en almachtig is?
Ik zie eerlijk gezegd geen contradictie.
Een alwetende god weet al welke keuzes jij gaat maken, in hoeverre is de wil dan vrij als de beslissing al bekend is?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:56
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 22-09-2004 @ 00:48 :
Een alwetende god weet al welke keuzes jij gaat maken, in hoeverre is de wil dan vrij als de beslissing al bekend is?
Hier wordt een onlogisch verband gelegd. Dat God weet wat jij kiest is een teken van Zijn Alwetendheid maar het zegt niks over jouw keuzevrijheid. Dan zou Hij iedereen wel "het goede" laten kiezen.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 07:58
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Het probleem blijft dat jullie uit het perspectief van mensen blijven denken, daarmee zetten jullie je op hetzelfde niveau als de Schepper (of eigenlijk verlagen jullie de Schepper tot jullie niveau), terwijl jullie er geen besef van zouden hebben hoe dat zou zijn, ervanuit gaande dat er zoiets als een "G_d" bestaat. Ik denk dat je er niets zinnigs over kunt zeggen, daar wil ik wel aan toevoegen dat ik toch overtuigd ben van de almacht van de Schepper, maar ik denk niet dat je er op deze manier, i.e. door op deze manier discussieren, er uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 08:25
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 00:56 :
Hier wordt een onlogisch verband gelegd. Dat God weet wat jij kiest is een teken van Zijn Alwetendheid maar het zegt niks over jouw keuzevrijheid. Dan zou Hij iedereen wel "het goede" laten kiezen.
Ehm...nee dus.
Als God weet wat jij kiest, dan ligt jouw keuze dus al van te voren vast (want anders kon God niet van te voren weten wat je ging kiezen). En als je keuze van te voren vast ligt, dan IS er geen keuzevrijheid. (Hoewel dat voor ons wel zo LIJKT).

Tio
(Die wederom iedereen doorverwijst naar het andere topic, waar deze discussie al gevoerd is)
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 10:58
reflect
reflect is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-09-2004 @ 00:24 :
och, als je je al zo snel op je teentjes getrapt voelt....

als er nou werd geroepen dat alle gelovigen achterljk zijn ofzo, of dergelijke zaken.

maar als je al in de gordijnen gaat wanneer een enkel aspect van god ter discussie gesteklt word....
nee....de topicstarter had dit steenverhaaltje waarschijnlijk van iemand gehoord, helemaal enthousiast en dacht laat ik eens de discussie opzoeken, dan kan ik dat ook een keer winnen. Van mij mag je allerlei aspecten van God ter discussie stellen, maar uitspraken als die van Mephostophilis getuigen van erg weinig respect. Laat iedereen in z'n waarde, iedereen heeft zijn eigen waarheid...

Verder....waar gaat dit over? Als je God ziet als een man die stenen optilt of niet kan optillen etc heb je denk ik een beetje een infantiel beeld van religie.
__________________
dit en dat...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 11:21
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
alluman schreef op 21-09-2004 @ 21:10 :
...ik voel een discussie aankomen...
Goed gevoeld..
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2004, 12:08
Verwijderd
Voor wie geïnteresseerd is. Christenen lossen het almachtprobleem zo op:
  1. "Omnipotence is the power of God to effect whatever is not intrinsically impossible. These last words of the definition do not imply any imperfection, since a power that extends to every possibility must be perfect. The universality of the object of the Divine power is not merely relative but absolute, so that the true nature of omnipotence is not clearly expressed by saying that God can do all things that are possible to Him; it requires the further statement that all things are possible to God. The intrinsically impossible is the self-contradictory, and its mutually exclusive elements could result only in nothingness. [...]
    As intrinsically impossible must be classed:

    1. Any action on the part of God which would be out of harmony with His nature and attributes;
    2. Any action that would simultaneously connote mutually repellent elements, e.g. a square circle, an infinite creature, etc.
Kortom: God is almachtig, met de kanttekening dat "[...] theologians distinguish between the absolute and the ordinary, or regulated, power of God (potentia absoluta; potentia ordinaria). The absolute power of God extends to all that is not intrinsically impossible, while the ordinary power is regulated by the Divine decrees. Thus by His absolute power God could preserve man from death; but in the present order this is impossible, since He has decreed otherwise."

Tja, zo kan ik het ook.

(Bron: Catholic Encyclopedia)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 22-09-2004 @ 12:08 :
1. Any action on the part of God which would be out of harmony with His nature and attributes;
2. Any action that would simultaneously connote mutually repellent elements, e.g. a square circle, an infinite creature, etc.
Lol. Dus god kan alles dat kan. Wow!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 13:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-09-2004 @ 12:10 :
Lol. Dus god kan alles dat kan. Wow!
idd, met zulke redenaties zou je zelfs mijn hamster nog tot godheid kunnen bestempelen.


ik sta te kijken van hoe vaag de definities van almacht worden gemaakt om te verhullen dat er gewoon een gapend gat in die doctrine zit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 13:29
Anneee
Avatar van Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Redhair schreef op 21-09-2004 @ 21:18 :
Als hij almachtig is, zou hij een steen kunnen maken die hij niet zou kunnen dragen. Aangezien hij hem niet kan dragen is hij niet almachtig.
Als God een steen kan maken die Hij niet kan dragen en Hij heeft de steen gemaakt en Hij kan hem niet dragen, dan is Hij dus almachtig, want Hij heeft een steen gemaakt die Hij niet kan dragen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 13:32
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Redhair schreef op 21-09-2004 @ 20:51 :
Is God almachtig?
Tuurlijk nie man, mongolen!
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 22-09-2004 @ 13:29 :
Als God een steen kan maken die Hij niet kan dragen en Hij heeft de steen gemaakt en Hij kan hem niet dragen, dan is Hij dus almachtig, want Hij heeft een steen gemaakt die Hij niet kan dragen.
En waarom gaat het maken van de steen boven het dragen van de steen? Dat laatste kan-ie immers niet.

Dit hele topic is trouwens extreem slap geouwehoer, maar dat hadden de meesten al in de gaten. Ik denk dat maar even wat almachtige koffie ga drinken.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:43
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
*gaap*

Hoe vaak hebben we dit onderwerp al wel niet gehad?
Ik voorspel de volgende mogelijkheden:

1. Christenen zwijgen de draad dood, net zo lang totdat een nieuw persoon zo'n topic opent. Dan zullen ze dat topic na verloop van tijd ook weer doodzwijgen.
2. Christenen eindigen de discussie met: "Jullie ongelovige heidenen zullen branden in de Hel want wij hebben gelijk."

Combinatie van beide is mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:48
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Anneee schreef op 22-09-2004 @ 13:29 :
Als God een steen kan maken die Hij niet kan dragen en Hij heeft de steen gemaakt en Hij kan hem niet dragen, dan is Hij dus almachtig, want Hij heeft een steen gemaakt die Hij niet kan dragen.
als er een steen is die hij niet kan dragen is hij niet almachtig
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:49
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2004 @ 13:38 :
Dit hele topic is trouwens extreem slap geouwehoer, maar dat hadden de meesten al in de gaten.
uiteraard
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:08
Rensketje
Rensketje is offline
Citaat:
Als hij Almachtig, dus Alwetend, zou zijn dan is er geen Vrije Wil mogelijk.
Niet dus.
Tuurlijk wel, Hij kan toch een doel met je voor ogen hebben? maar de weg die jij aflegt naar dat doel toe kan op verschillende manieren, maar leiden uiteindelijk wel naar dat ene mss toe. Hij geeft je soms zelf de keuze hoe je die weg en op welke manier je die weg aflegt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:12
Rensketje
Rensketje is offline
Verder hoorde ik vandaag bij Engels, dat almachtig verkeerd uit het Hebreeuws is vertaald naar onze hedendaagse Bijbel. En dat is blijkbaar echt waar. Hij wist niet hoe het precies zat zal ik eens ff opzoekn
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 17:32
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Rensketje schreef op 22-09-2004 @ 17:08 :
Tuurlijk wel, Hij kan toch een doel met je voor ogen hebben? maar de weg die jij aflegt naar dat doel toe kan op verschillende manieren, maar leiden uiteindelijk wel naar dat ene mss toe. Hij geeft je soms zelf de keuze hoe je die weg en op welke manier je die weg aflegt.
dan weet hij dus je einddoel maar niet welke weg jij neemt, hij weet dan veel maar niet alles en is dus niet alwetend
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 18:03
Rensketje
Rensketje is offline
Citaat:
dan weet hij dus je einddoel maar niet welke weg jij neemt, hij weet dan veel maar niet alles en is dus niet alwetend
En dus? Doet dat ertoe? (ik bedoel het niet boos hoor, ik probeer hier sociaal te discusseren )
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 18:09
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Het heeft geen enkele zin om over God en Zijn Eigenschappen te discussieren met atheïsten die niet eens in het bestaan van God geloven en elke serieuze reactie bespotten. Dat blijkt wel uit dit topic.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie als god almachtig is....
Korsakoff
1 08-01-2006 22:45
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom zou god bestaan?
akumabito
1 28-08-2005 10:39
Levensbeschouwing & Filosofie 10 geboden versus 7 hoofdzonden
juno
113 15-04-2005 15:54
Levensbeschouwing & Filosofie bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god
samoth
153 06-05-2004 11:16
Levensbeschouwing & Filosofie Is God een formule?
trasher
57 28-01-2004 16:05
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom staat God lijden en het kwaad toe in de wereld???
Jaan-e-nassaar
15 22-02-2002 23:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.