Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2006, 19:39
Schwaffelaer
Avatar van Schwaffelaer
Schwaffelaer is offline
Beste mensen,

Wiewie helpt mij verder. Sinds enige tijd is mijn liefde voor de accordeon aanzienlijk gegroeid. De lust is zelfs zo overweldigend, dat ik van plan ben zo'n best instrument aan te schaffen.

Wel, toe te geven dat ik nog wat groen in het gras sta, waag ik hier de gok.

Wie kan mij duidelijk maken waar op te letten bij de aanschaf van dit instrument? Hier doel ik op details, die menig nieuweling over het hoofd ziet.

Allereerst dank voor de moeite,
en waardering bij voorbaat.


Richard.
__________________
Ginds de Waal, daar weer de IJssel. Dan de Maas en ook de Rijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2006, 20:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Zorg dat je er één te pakken krijgt die qua klank dicht bij jouw ideale geluid komt. De verschillende grote merken hebben een andere sound en "feel" en je moet dus goed kijken wat voor muziek je wilt gaan spelen. Ook is het natuurlijk belangrijk hoeveel registers hij heeft. Voor sommige muziek kan het belangrijk zijn om enkele mooie registers te kunnen gebruiken (die moeten dan dus ook écht mooi klinken) en voor sommige muziek wil je er drie gebruiken.

Natuurlijk moet je ook nog kiezen voor een knopaccordeon en een klavieraccordeon (pianotoetsen). Maar die keuze heb je al gemaakt, denk ik?

Ga naar een winkel die er verstand van heeft en laat je adviseren. Als je dan zeker weet wat je wil, kun je altijd nog kijken voor een mooi tweedehandsje.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 20:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Als je trouwens een tweedehandsje koopt, kijk dan goed of de accordeon niet kapot getrokken is. Sommige accordeons hebben hier sneller last van, maar als je hem dus open probeert te trekken terwijl je geen knoppen (dus ook niet de luchtknop) ingedrukt houdt, kunnen er dingen verbuigen en uiteindelijk ook kapot gaan. Het is moeilijk te herkennen, maar hij is dan dus met weinig moeite open te trekken. En dat is zonde, buiten het feit dat je dan je balg veel inefficiënter gebruikt, komt het het geluid ook niet ten goede.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.