Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2013, 16:24
havo-kid
havo-kid is offline
ik zit met een grote probleem heb CM gekozen met Duits als profiel maar naar een maand denk ik erover om te veranderen naar EM omdat Duits me te moeilijk lijkt. maar wiskunde A lijkt me ook moeilijk, ik heb het al met me mentor, teamleider en ouders overgehad maar niet echt uitgekomen wat het beste is en ik kreeg ook de mogelijkheid om duits bijles te volgen maar ik weet niet of dat helpt omdat ik 1 jaar lang geen duits heb gehad. wat denken jullie dat het beste is? ps. ik kwam van VMBO TL met sector economie naar de havo

Laatst gewijzigd op 11-09-2013 om 16:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2013, 11:59
Verwijderd
Valt niets over te zeggen. Jij weet zelf waar je beter in bent en wat je er uiteindelijk mee wilt bereiken. Dit soort beslissingen moet je zelf maken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2013, 12:02
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Hoewel het misschien moeilijk is, kun je je beslissing het best af laten hangen van de vervolgopleiding waar je op mikt. Wil je iets economisch, dan is EM mteen een nobrainer natuurlijk. Wil je kunst als vak, dan moet je gewoon C&M hebben. Zie je jezelf later in een internationale omgeving werken, dan is het misschien verstandiger om Duits in je paket te houden. Als je niet van taal of kunst houdt, echter, waarom doe je dan niet N&G+economie als keuzevak. Wiskunde B1 of hoe het ook heet tegenwoordig is niet heel veel moeilijker dan A1, en een N&G profiel met economie geeft je later veel meer opties bij het keizen van een studie volgens mij.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 08:14
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Wiskunda a is rekenen en heel klein beetje inzicht, maardat kun je trainen door te doen. Wiskunde B zoals JaJ voorstelt is voor 95% inzicht en een stuk lastiger als je dat niet kunt.
Duits is gewoon leerwerk. Je vocabulair goed bijhouden, meedoen in de les, de grammatica erin stampen en duits tv oid kijken en je leert een hoop.
Doe wat jij wil, en kijk idd es naar de toekomst. Maar ik zal wel snel beslissen want als je wel naar wiskunde gaat, heb je de eerste paar week al gemist en daar word vaak juist de basis even weer in uitgelegd.
Succes
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2013, 17:54
havo-kid
havo-kid is offline
mensen ik dank jullie advies maar helaas mag ik niet van me teamleider van profiel veranderen( van CM naar EM) omdat ik op het examen slecht heb gescoord voor wiskunde, namelijk een 4,3. maar voor me schoolexamen had ik gemiddeld 6.5 gehaald. me teamleider, mentor en me decaan zeggen nu dat ze vrezen dat ik blijf zitten en dat ik beter naar de mbo kan gaan na 1 maand op havo heb gezeten. op dit moment weet ik het echt niet wat ik wil aan de ene kant wil ik niet opnieuw mensen leren kennen en heb ik ook een maandje les gemist aan de andere kant is Duits voor me een struikelblok maar ik wil best wel hier voor minimaal een jaartje blijven en me best doen om over te gaan met einddoel een havo diploma. dus kunnen jullie me weer een goed advies geven?

Laatst gewijzigd op 20-09-2013 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 00:53
Starbucks-
Starbucks- is offline
Citaat:
mensen ik dank jullie advies maar helaas mag ik niet van me teamleider van profiel veranderen( van CM naar EM) omdat ik op het examen slecht heb gescoord voor wiskunde, namelijk een 4,3. maar voor me schoolexamen had ik gemiddeld 6.5 gehaald. me teamleider, mentor en me decaan zeggen nu dat ze vrezen dat ik blijf zitten en dat ik beter naar de mbo kan gaan na 1 maand op havo heb gezeten. op dit moment weet ik het echt niet wat ik wil aan de ene kant wil ik niet opnieuw mensen leren kennen en heb ik ook een maandje les gemist aan de andere kant is Duits voor me een struikelblok maar ik wil best wel hier voor minimaal een jaartje blijven en me best doen om over te gaan met einddoel een havo diploma. dus kunnen jullie me weer een goed advies geven?
Ik zou dit jaar gewoon volhouden. Ik heb hetzelfde gedaan als jij (alleen met een N&G profiel) en ik heb nu al een tijdje mijn HAVO diploma op zak. Ik stond er echt rampzalig voor op m'n eerste rapport voor bijna alle vakken. Alleen Engels en scheikunde waren een voldoende. Maar toen kwam ik erachter dat het op havo meer gaat om de stof te BEGRIJPEN dan uit je hoofd te leren. Bovendien heb ik Duits op HAVO hoger afgesloten dan op VMBO. Grammatica was voor mij ook een struikelblok. Maar je inzet wordt echt beloond (bijvoorbeeld vocabulaire goed leren, mondelingen voorbereiden en vragen stellen natuurlijk). De kans is echt heel klein dat je met een onvoldoende voor Duits eindigt dit jaar. Bovendien mag je met een 5 voor Duits wel naar HAVO 5. Alleen je moet wel op compensatie letten (dus tegenover een 5 moet een 7 staan en tegenover een 4 een 8, of twee 7ens).

Kortom: Voor mij (en misschien voor vele anderen, waaronder jij) zijn het gewoon opstartproblemen. Je moet gewoon aan het niveau wennen en je draai vinden, dan komt het echt goed.

Veel succes!

PS: Bij mijn school lieten ze bijna alle leerlingen met een natuurprofiel in HAVO 4 wiskunde A én B doen, zodat ze aan het eind van 4 HAVO alleen 1 konden kiezen, en dus een beter inzicht hadden in hun kans van slagen voor dat soort wiskunde. Wiskunde A is echt niet moeilijk, vooral kansrekening is heel systematisch werken en niet twijfelen. Ik vond wiskunde A zelf echt beter te doen dan Duits. Dus vraag of je Duits en wiskunde A mag volgen, zodat je 1 ervan kan laten vallen!

Laatst gewijzigd op 25-09-2013 om 01:01.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2013, 21:13
havo-kid
havo-kid is offline
Citaat:
Ik zou dit jaar gewoon volhouden. Ik heb hetzelfde gedaan als jij (alleen met een N&G profiel) en ik heb nu al een tijdje mijn HAVO diploma op zak. Ik stond er echt rampzalig voor op m'n eerste rapport voor bijna alle vakken. Alleen Engels en scheikunde waren een voldoende. Maar toen kwam ik erachter dat het op havo meer gaat om de stof te BEGRIJPEN dan uit je hoofd te leren. Bovendien heb ik Duits op HAVO hoger afgesloten dan op VMBO. Grammatica was voor mij ook een struikelblok. Maar je inzet wordt echt beloond (bijvoorbeeld vocabulaire goed leren, mondelingen voorbereiden en vragen stellen natuurlijk). De kans is echt heel klein dat je met een onvoldoende voor Duits eindigt dit jaar. Bovendien mag je met een 5 voor Duits wel naar HAVO 5. Alleen je moet wel op compensatie letten (dus tegenover een 5 moet een 7 staan en tegenover een 4 een 8, of twee 7ens).

Kortom: Voor mij (en misschien voor vele anderen, waaronder jij) zijn het gewoon opstartproblemen. Je moet gewoon aan het niveau wennen en je draai vinden, dan komt het echt goed.

Veel succes!

PS: Bij mijn school lieten ze bijna alle leerlingen met een natuurprofiel in HAVO 4 wiskunde A én B doen, zodat ze aan het eind van 4 HAVO alleen 1 konden kiezen, en dus een beter inzicht hadden in hun kans van slagen voor dat soort wiskunde. Wiskunde A is echt niet moeilijk, vooral kansrekening is heel systematisch werken en niet twijfelen. Ik vond wiskunde A zelf echt beter te doen dan Duits. Dus vraag of je Duits en wiskunde A mag volgen, zodat je 1 ervan kan laten vallen!
das was een goed advies bedankt.
ik heb nu mede dankzij jou besloten dat ik toch op de havo blijf voor minimaal 1 jaartje.
maar het punt is ik mag geen wiskunde doen van me teamleider door me slechte examen punt. ook een wiskunde docent die me punt heeft gezien wil me niet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 10:44
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
das was een goed advies bedankt.
ik heb nu mede dankzij jou besloten dat ik toch op de havo blijf voor minimaal 1 jaartje.
maar het punt is ik mag geen wiskunde doen van me teamleider door me slechte examen punt. ook een wiskunde docent die me punt heeft gezien wil me niet.
Aan de ene kant snap ik jouw school dan ook wel. Het is eigenlijk zo dat ze je willen behoeden voor mogelijke falen voor je havo-eindexamen (mede) door een slecht examenpunt voor wiskunde. Alleen, bij de meeste scholen is het advies dus niet bindend; dat verschilt dus per school. Heb jij nou even pech dat dat bij jou wel zo is en jou dus geen keuze gelaten wordt..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #126
rare kwast
489 18-04-2008 20:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Algemene schoolzaken Sprint vwo
LadyYunah
14 03-10-2006 17:24
Algemene schoolzaken Profiel change
wildeman
12 05-11-2004 18:00
Algemene schoolzaken Onderzoekje naar huiswerk
GimmeMath
49 10-04-2004 15:30
Psychologie kweet het even niet meer:( (lang verhaal)
Oktober
7 05-11-2003 00:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.