Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 07:34
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Ik woon in de buurt van een moskee, en aangezien het ramadan is, is het een stuk drukker dan normaal.
En ik heb een tijdje een hondje, een puppy. Zeer springerig en wil naar iedereen toe. Nou als ik haar uit laat en ik kom een groep vrouwen tegen die naar de moskee gaan, dan doen ze heel angstig en proberen haar te ontlopen, een vrouw sprong zelfs op de rand van een bruggetje omdat mn hondje naar haar toe ging.
Ik dacht dat het bij mannen niet zo was maar laatst bleef een man twee meter van mn hond staan toen ik hem er juist langs wilde laten gaan, maar het was een smal paadje dus mn hond was zeker weten naar hem toe gegaan. Hij vertikte het om langs ons te gaan. En ook kleine kinderen vinden het eng.

Ik vroeg me af waarom dit was, want echt bang kunnen ze er niet voor zijn:
__________________
Don't let the world miss out on you......
Advertentie
Oud 01-11-2004, 08:42
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Hehe.
Die titel en foto.


Maar sorry, mijn kennis over de Islam is té beperkt om er echt een goede verklaring voor te geven.
Oud 01-11-2004, 09:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
hond is onrein en je moet rein zijn voor in de moskee dus raken ze honden niet aan

zoiets
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-11-2004, 09:43
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
ja zoiets zat ik ook al te denken...
__________________
Don't let the world miss out on you......
Oud 01-11-2004, 12:03
Wentelsnol
Wentelsnol is offline
Ik kwam laatst toen ik de hond uitliet in een steegje twee Moslimaatjes (ja het waren jonge meisjes ) tegen, ze schrokken echt enorm! Echt van "WAAAAH" enzo. Ik weet het ook niet hoor.
Oud 01-11-2004, 12:05
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
nee... hele groepjes die elkaar vasthouden en half gillend aan de kant gaan voor een pluizig beestje van nog geen 15 cm hoog....

Het kan zijn dat honden onrein zijn.... Maar waarom is een hond dan onrein? (behalve dan dat die van mij net poep heeft lopen vreten... gatver)
__________________
Don't let the world miss out on you......
Oud 01-11-2004, 12:57
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Deuteronomium 14

3 Gij zult geen gruwel eten.
4 Dit zijn de beesten, die gijlieden eten zult; een os, klein vee der schapen, en klein vee der geiten;
5 Een hert, en een ree, en een buffel, en een steenbok, en een das, en een wilde os, en een gems.
6 Alle beesten, die de klauwen verdelen, en de kloof in twee klauwen klieven, en herkauwen onder de beesten, die zult gij eten.
7 Maar deze zult gij niet eten, van degenen, die alleen herkauwen, of van degenen, die den gekloofden klauw alleen verdelen: den kemel, en den haas, en het konijn; want deze herkauwen wel, maar zij verdelen den klauw niet; onrein zullen zij ulieden zijn.
8 Ook het varken; want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; onrein zal het ulieden zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas zult gij niet aanroeren.
9 Dit zult gij eten van alles, wat in de wateren is; al wat vinnen en schubben heeft, zult gij eten.
10 Maar al wat geen vinnen en schubben heeft, zult gij niet eten; het zal ulieden onrein zijn.
11 Allen reinen vogel zult gij eten.
12 Maar deze zijn het, van dewelke gij niet zult eten: de arend, en de havik, en de zeearend;
13 En de wouw, en de kraai, en de gier naar haar aard;
14 En alle rave naar zijn aard;
15 En de struis, en de nachtuil, en de koekoek, en de sperwer naar zijn aard;
16 En de steenuil, en de schuifuit, en de kauw,
17 En de roerdomp, en de pelikaan, en het duikertje;
18 En de ooievaar, en de reiger naar zijn aard; en de hop, en de vledermuis;
19 Ook al het kruipend gevogelte zal ulieden onrein zijn; zij zullen niet gegeten worden.
20 Al het rein gevogelte zult gij eten.
21 Gij zult geen dood aas eten; den vreemdeling, die in uw poorten is, zult gij het geven, dat hij het ete, of verkoopt het den vreemde; want gij zijt een heilig volk den HEERE, uw God. Gij zult het bokje niet koken in de melk zijner moeder.

Zie hier, de joodse voedselwet. Volgens mij houden de islamieten zich er ook aan.
Oud 01-11-2004, 13:02
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Ze zijn niet bang dat de hond in hun mond springt lijkt me, dus die voedselwet zal niet van toepassing zijn, mede omdat de hond nog leeft en niet onder onrein karkas valt.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Oud 01-11-2004, 13:08
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Dat vond ik vroeger altijd ook grappig, al die turken aan de kant als ik met mijn hond afkwam.
Rare mensen.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Oud 01-11-2004, 13:10
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Samaris schreef op 01-11-2004 @ 14:02 :
Ze zijn niet bang dat de hond in hun mond springt lijkt me, dus die voedselwet zal niet van toepassing zijn, mede omdat de hond nog leeft en niet onder onrein karkas valt.
niet te grappig hč?
Citaat:
Maar waarom is een hond dan onrein?
daar gaf ik antwoord op.

Maar ik snap je vraag wel. Mijn kennis van de islam is zeer beperkt, maar joden zijn onrein na contact met onreine dieren. Ze mochten ook niet op varkens passen bijv.

leviticus 5 (het grote regelboek der joden)
2 Of wanneer een mens enig onrein ding zal aangeroerd hebben, hetzij het dode aas van een wild onrein gedierte, of het dode aas van onrein vee, of het dode aas van onrein kruipend gedierte; al is het voor hem verborgen geweest, nochtans is hij onrein en schuldig.
Oud 01-11-2004, 13:18
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Maar Leviticus 5 zegt dat het onreine dier wel dood moet zijn...
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Oud 01-11-2004, 13:55
Verwijderd
Zijn er dan geen moslims met honden? Nooit op gelet eigenlijk...
Oud 01-11-2004, 13:58
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Samaris schreef op 01-11-2004 @ 14:18 :
Maar Leviticus 5 zegt dat het onreine dier wel dood moet zijn...
in leviticus worden voorbeelden aangedragen die inderdaad allemaal gelden voor dode dieren. maar de hoofdzin is:
Of wanneer een mens enig onrein ding zal aangeroerd hebben, al is het voor hem verborgen geweest, nochtans is hij onrein en schuldig.

maar misschien gaat mohammed hier nog verder in dan leviticus.
Oud 01-11-2004, 14:14
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 01-11-2004 @ 14:58 :
maar misschien gaat mohammed hier nog verder in dan leviticus.
Zou kunnen...Ik weet het niet.
(Een koran gaat in vlammen op als ik em aanraak...

)
Of misschien hebben ze weer eens iets te ver doorgevoerd, of misschien is het gewoon iets cultureels.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Oud 01-11-2004, 14:45
klootzak2001
Avatar van klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-11-2004 @ 14:55 :
Zijn er dan geen moslims met honden? Nooit op gelet eigenlijk...
oh ze zijn er wel, maar dat zijn van die moslims die een grote stoere vechthond kopen om daar honden gevechten mee te doen. Niet diervriendelijk dus.
__________________
een goede klootzak, is een echte man .... alle liefde voor mijn jessiej
Oud 01-11-2004, 15:14
Banshee
Banshee is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-11-2004 @ 14:55 :
Zijn er dan geen moslims met honden? Nooit op gelet eigenlijk...
tuurlijk wel, er zijn redelijk veel moslims met honden. en nee, dat zijn niet allemaal stoere vechthonden die moeten dienen voor hondengevechten
__________________
live hard, die young and leave a beautiful corps. thug life forever, carpe diem.
Oud 01-11-2004, 15:35
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mutant schreef op 01-11-2004 @ 14:55 :
Zijn er dan geen moslims met honden? Nooit op gelet eigenlijk...
Jawel hoor. Maar ze zijn er niet zo close mee als wij. In Arabische landen worden honden wel gebruikt als waakhond. Maar die heeft dan z'n eigen hok buiten het huis.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 01-11-2004, 15:43
Banshee
Banshee is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 01-11-2004 @ 16:35 :
Jawel hoor. Maar ze zijn er niet zo close mee als wij. In Arabische landen worden honden wel gebruikt als waakhond. Maar die heeft dan z'n eigen hok buiten het huis.
tja, ik denk dat dat ook weer zoiets persoonlijks is hoor. ik ken een paar Turkse jongens met een hond en die zijn even close met dat beest als ik met mijn hond.
__________________
live hard, die young and leave a beautiful corps. thug life forever, carpe diem.
Ads door Google
Oud 01-11-2004, 16:38
Verwijderd
Een hond laat zijn tong uit zijn mond hangen en is daarom onrein. Die jongens die jij kent met een hond zullen dan wel niet zulke strenge moslims zijn.

En ohja, dat het eruit ziet als een lief schattig hondje zegt niets. Ik ben ook genoeg van die 'schattige' krengen tegengekomen die toch binnen no-time aan mijn been hingen of voor mijn fiets liepen. Dus als moslims honden haten geef ik ze groot gelijk.
Oud 01-11-2004, 16:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 01-11-2004 @ 13:57 :

Zie hier, de joodse voedselwet. Volgens mij houden de islamieten zich er ook aan.
nee
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-11-2004, 16:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
2e zuil: Het rituele gebed (salat)
Er zijn twee soorten gebed:

* Een persoonlijk gebed, met de handen open naar boven (du’ah)
* Een ritueel gebed (salat), met allerlei knielingen.

Het rituele gebed (salat) wordt 5 keer per dag uitgevoerd met het gezicht naar Mekka. Het gebed kent een standaardtekst de Fatiha. De tijden worden bepaald door de stand van de zon en zijn:

* Het ochtendgebed (fajr) aan het begin van de dag voor de zon opkomt
* Het middaggebed (zuhr) ca 15 min na de hoogste zonnestand
* Het gebed in de middag (asr) Het laatste deel van de middag tot ca 30 min. voor zonsondergang
* Het gebed vlak na zonsondergang (maghrib)
* Het nachtgebed (isha) voor het slapen gaan en 's nachts tot ochtendschemering

Het gebed kan overal plaatsvinden waar een moslim zich bevindt. In moslim steden wordt vanaf de toren (minaret) van de moskee luid opgeroepen tot het gebed met een standaard oproep (zie tekst bij 1e zuil). Als het mogelijk is gaat de moslim naar de moskee. Hier wordt de oproep nog een keer herhaald voor het gebed begint. Voor het gebed moet je rein zijn. Je wordt onrein door het aanraken van bloed, wijn, ontlasting, honden etc. Bij grote onreinheid zoals menstruatie, geboorte kind, seksueel contact, aanraken dode moet een grote wassing van het hele lichaam gedaan worden. Bij kleine onreinheid zoals ondermeer het aanraken van iemand van de andere sekse of slapen hoort een kleine wassing van hoofd, hals, voeten, enkels en handen en onderarmen.

Om te bidden moet je bepaalde schone kleding dragen. Het bidden geldt voor alle volwassen moslims, zowel voor vrouwen als voor mannen. Vrouwen bidden vaker thuis, omdat zij dit dan kunnen combineren met de huishoudelijke taken. Vrouwen hebben in de moskee wel een eigen ruimte of zitten in de rij achter de mannen. Als je menstrueert mag je niet in de moskee en ook niet bidden. Bidden in een gemeenschap geeft meer (25x) heil dan alleen bidden. Bij het bidden hoort ondermeer een geknielde houding voorover en het aanraken van de grond met het voorhoofd. Bidden doe je in een schone omgeving of op een matje. Het middaggebed op vrijdag wordt door de moslimgemeenschap in de Moskee gehouden, zoals voorgeschreven door teksten van geboden uit het heilige boek. Hoewel niet direct verplicht buiten de tijden van de gebedsdienst is de vrijdag voor de moslim een dag waarop niet gewerkt wordt.
http://www.spiritualiteit.com/artikel.php?id=46&t=nl
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-11-2004, 17:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Q.) I am a 15 year old Muslim American and my mother is buying a dog. I heard that if I touch the dog, I cannot pray. Is this true? What should I do?

A.) All creatures are the creation of Allah Taăla and do deserve the recognition of being a creation of the Almighty. As much as Muslims detest even the sight of pigs - it is the creation of Allah Taăla - and because Allah has placed life into it, we cannot inflict pain nor torture the pig.

Similarly Allah Taăla created the dog from among His creation. This does not mean that we should love the dog. It is perhaps the indoctrination of the Western culture that 'The dog is Man's best Friend'. The theory that 'dogs are very dependent on Human affection' is a myth - again culture and custom has helped to develop this unnatural behavior.

Allah Taăla the Creator of this Universe - having created the dog would surely have known that the dog requires Human affection and love to exist in this world. Rasulullah (Sallallaaahu Álayhi Wasallam) would have advised us to keep dogs as pets. On the contrary, we are instructed not to keep dogs as pets and 'love' them as exemplified by the non-Muslims. Remember our life is structured and bound by the Shariah i.e. The Noble Qurăn and the beautiful example of Rasulullah (Sallallaaahu Álayhi Wasallam). Consider these Ahaadith:

Sayyidna Abu Talha (Radhiyallaahu Ánhu) reports that Rasulullah (Sallallaaahu Álayhi Wasallam) said, "Angels do not enter a house wherein there is a dog or an animate picture. (Sahih Bukhari Hadith no. 2986)

Sayyidna Ibn Abbas (Radhiyallaahu Ánhuma) reports from Sayyidna Maimoona (Radhiyallaahu Ánha) that once Rasulullah (Sallallaaahu Álayhi Wasallam) became sad; and said that Jibra'eel (Álayhis Salaam) promised to meet him at night but did not turn up. "By Allah what has kept him back," said the Prophet (Sallallaaahu Álayhi Wasallam). Then he realised a puppy was under his bed. He ordered that the puppy be removed and the area be sprinkled with water. In the afternoon when Jibra'eel (Álayhi Salaam) came, Rasulullah (Sallallaaahu Álayhi Wasallam) enquired as to the delay. Jibra'eel (Álayhi

Salaam) said that we, the group of Angels do not enter a house wherein there is a dog or pictures. (Sahih Muslim Hadith no.3928)

In the light of these Ahaadith and other narrations it is not permissible to keep dogs as pets. The household is deprived of the Mercy of Allah Taăla.

However, Jurists have stated that it is permissible to keep a dog for security purposes, farming and hunting.

The saliva of a dog is Najis (impure). If it touches the clothes or body, that portion also becomes impure and must be washed. And Allah Ta'ala Knows Best

Albalagh Note: You can share this answer with your mother, since it is she who has to make the decision. You must be very polite in talking to her about this issue and let your love and concern persuade her to the right action. If she still insists you may have to live with it. In that case make sure you understand the issue of purity and take necessary precautions.
http://www.albalagh.net/qa/dogs_islam_prayer.shtml
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-11-2004, 17:04
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-11-2004 @ 17:54 :
nee
kort maar krachtig
Hoe komen zij aan hun voedselwetten dan?

overigens zie ik wel verdacht veel overeenkomsten tussen de joden en de moslims als het gaat om onreinheid en de remedie daartegen (wassing).
Oud 01-11-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-11-2004 @ 18:03 :
The saliva of a dog is Najis (impure). If it touches the clothes or body, that portion also becomes impure and must be washed. And Allah Ta'ala Knows Best yadda yadda bla bla (...)
Goh, wat een logica, je krijgt vieze hondenkwijl op je kleren, nogal logisch dat je ze dan moet wassen. Heb je daar Allah voor nodig om dat te weten?
Oud 01-11-2004, 17:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 01-11-2004 @ 18:04 :
kort maar krachtig
Hoe komen zij aan hun voedselwetten dan?


Moslims? Geen idee. Het zal wel een aftreksel zijn van Deut. maar minder streng. De joodse spijswetten zijn veel strenger dan de islamitische. De islamitische weer strenger dan de christelijke, maar ik weet niet waarom de islamitische minder streng is dan de joodse en strenger dan de christelijke.

Citaat:

overigens zie ik wel verdacht veel overeenkomsten tussen de joden en de moslims als het gaat om onreinheid en de remedie daartegen (wassing).
Dat heb je als teksten uit de geschriften waar je je geloof op baseert overeenkomen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 01-11-2004, 17:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2004 @ 18:05 :
Goh, wat een logica, je krijgt vieze hondenkwijl op je kleren, nogal logisch dat je ze dan moet wassen. Heb je daar Allah voor nodig om dat te weten?


vooral boxers en andere honden met van die hangwangen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-11-2004, 17:09
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-11-2004 @ 18:07 :


Moslims? Geen idee. Het zal wel een aftreksel zijn van Deut. maar minder streng. De joodse spijswetten zijn veel strenger dan de islamitische. De islamitische weer strenger dan de christelijke, maar ik weet niet waarom de islamitische minder streng is als de joodse en strenger als de christelijke.



Dat heb je als teksten uit de geschriften waar je je geloof op baseert overeenkomen [/B]
precies, daarom dacht ik ook dat de regels omtrend 'eetbare' dieren en 'oneetbare' dieren overeen kwamen.
Oud 01-11-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-11-2004 @ 18:08 :


vooral boxers en andere honden met van die hangwangen
Hondenkwijl stinkt ook wel enorm

Maar, ik hoop niet dat we uit deze tekst a contrario mogen afleiden dat moslims hun kleren alleen hoeven te wassen als ze onrein zijn geworden door hondenkwijl.
Oud 01-11-2004, 17:17
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
het was mij ook al wel eens opgevallen ja.
ik zou niet weten wat de echte oorzaak is eigenlijk. mss heeft het toch ook een beetje met cultuurverschillen te maken.

alleen vind ik het af en toe wel een beetje overdreven. kwam er pas een oude moslimman op een fiets aan, mijn hond oversteken en hij viel bijna van z'n fiets van schrik. ik moet toegeven dat ik bijna in de lach schoot om z'n geslinger .
Oud 01-11-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-11-2004 @ 10:22 :
hond is onrein en je moet rein zijn voor in de moskee dus raken ze honden niet aan

zoiets
precies het is niejaas oftewel onrein

Nu je dit weet kun je er rekening mee houden je hond is ongetwijfeld een lief beestje maar voor moslims ligt dat even iets anders
Oud 01-11-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2004 @ 18:05 :
Goh, wat een logica, je krijgt vieze hondenkwijl op je kleren, nogal logisch dat je ze dan moet wassen. Heb je daar Allah voor nodig om dat te weten?
Oud 01-11-2004, 20:10
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 01-11-2004 @ 20:52 :
Awww kom op

Het was een geintje!
Oud 01-11-2004, 20:36
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Weer een reden erbij om later die Berner Sennenhond te gaan halen als ik op mezelf woon
(Al was het maar vanwege het enorme leedvermaak om zulke types hard te zien wegrennen van een puppie )
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 01-11-2004, 20:50
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Vreemd... Als ik mijn hond meenam naar het AZC waren die mensen allemaal altijd helemaal weg van em. Kwamen met stukjes worst en vlees aanzetten, bakjes met water... Echt, daar eenmaal weggekomen hoefde het beest 5 dagen geen eten meer. En een aandacht dat ie kreeg! Aaien en stoeien en doen. Maar dat laat ie niet bij iedereen toe, dus lag er altijd een beetje aan wie het was. En het meest gekke: de mensen die het meest wijs met mijn hond waren, waren allemaal moslims!!!
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 01-11-2004, 21:47
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-11-2004 @ 21:50 :
Vreemd... Als ik mijn hond meenam naar het AZC waren die mensen allemaal altijd helemaal weg van em. Kwamen met stukjes worst en vlees aanzetten, bakjes met water... Echt, daar eenmaal weggekomen hoefde het beest 5 dagen geen eten meer. En een aandacht dat ie kreeg! Aaien en stoeien en doen. Maar dat laat ie niet bij iedereen toe, dus lag er altijd een beetje aan wie het was. En het meest gekke: de mensen die het meest wijs met mijn hond waren, waren allemaal moslims!!!
Waren vast en zeker communisten. Die mensen krijgen hiermee alles gedaan. Vooral die type moslims die uit Iran en Afghanistan komen. Zeer gewiekste lui. Hebben de villa in de buitenwijken voor het kiezen, als ze eenmaal in Nederland mogen blijven.

Je hoeft geen wetenschapper te zijn om er achter te komen dat onze trouwe viervoeters smerige beesten zijn. Ze snuffelen, kwijlen en likken aan zowat alles, van uitwerpselen tot aan de slipjes van een homo.
En in de Islam is reinheid nu eenmaal een belangrijke waarde, zowel lichamelijk als geestelijk. Daarom is handen wassen na een toiletbezoek ook een gebruik binnen de Islam, in tegenstelling tot de Nederlandse normen, als je ziet hoe weinig Nederlanders hun handen wassen na in het toilet te zijn geweest.
Oud 01-11-2004, 22:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 01-11-2004 @ 22:47 :
Waren vast en zeker communisten. Die mensen krijgen hiermee alles gedaan. Vooral die type moslims die uit Iran en Afghanistan komen. Zeer gewiekste lui. Hebben de villa in de buitenwijken voor het kiezen, als ze eenmaal in Nederland mogen blijven.

Je hoeft geen wetenschapper te zijn om er achter te komen dat onze trouwe viervoeters smerige beesten zijn. Ze snuffelen, kwijlen en likken aan zowat alles, van uitwerpselen tot aan de slipjes van een homo.


omg
Mohammed was nogal "paranoide" (ik zet het hier expres tussen aanhalingstekens!) mbt honden, maar of dit nu gestoeld was op waarheid?

Waarom wordt er niets over honden qua onreinheid in de tora gesproken bv? Was dat toen nog niet bekend ofzo?

Citaat:

En in de Islam is reinheid nu eenmaal een belangrijke waarde, zowel lichamelijk als geestelijk.


Ja, da's wel toppie!

Citaat:

Daarom is handen wassen na een toiletbezoek ook een gebruik binnen de Islam, in tegenstelling tot de Nederlandse normen, als je ziet hoe weinig Nederlanders hun handen wassen na in het toilet te zijn geweest.
denk niet dat het een NLse norm is om NIET je handen te wassen naar toiletgebruik, maar vindt die gewoonte inderdaad ook smerig. Ik was altijd mijn handen na toiletgebruik. Geen religieuze reden hoor, maar dat doe ik gewoon omdat het hygienisch is

omg

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 01-11-2004, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 01-11-2004 @ 22:47 :
(...)

En in de Islam is reinheid nu eenmaal een belangrijke waarde, zowel lichamelijk als geestelijk. Daarom is handen wassen na een toiletbezoek ook een gebruik binnen de Islam, in tegenstelling tot de Nederlandse normen, als je ziet hoe weinig Nederlanders hun handen wassen na in het toilet te zijn geweest.
Voor iemand die volgens mij best intelligent is kraam jij wel domme dingen uit.
Oud 02-11-2004, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 01-11-2004 @ 22:47 :
Waren vast en zeker communisten. Die mensen krijgen hiermee alles gedaan. Vooral die type moslims die uit Iran en Afghanistan komen. Zeer gewiekste lui. Hebben de villa in de buitenwijken voor het kiezen, als ze eenmaal in Nederland mogen blijven.

Je hoeft geen wetenschapper te zijn om er achter te komen dat onze trouwe viervoeters smerige beesten zijn. Ze snuffelen, kwijlen en likken aan zowat alles, van uitwerpselen tot aan de slipjes van een homo.
En in de Islam is reinheid nu eenmaal een belangrijke waarde, zowel lichamelijk als geestelijk. Daarom is handen wassen na een toiletbezoek ook een gebruik binnen de Islam, in tegenstelling tot de Nederlandse normen, als je ziet hoe weinig Nederlanders hun handen wassen na in het toilet te zijn geweest.
Lol
Oud 02-11-2004, 08:01
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Tja... oke dan mijn schattig hondje onrein is begrijp ik nu wel... Waarom is me nog de vraag... Het kan niet zijn omdat ze kwijlen (kijk naar jezelf in je slaap), ja ze eten veel dingen, omdat ze door hebben dat daar voedingsstoffen inzitten... of omdat het gewoon lekker ruikt...:-) Tja slim of vies?

Citaat:
Ze snuffelen, kwijlen en likken aan zowat alles, van uitwerpselen tot aan de slipjes van een homo.
wat een homo hier nou weer mee te maken heeft snap ik ook niet.... En is jou slipje viezer dan die van een homo? Denk het niet...

Echt een goede reden om het onrein te vinden zie ik niet... maar ja ik hou er sowieso al rekening mee... wie het ook is let ik altijd op de reactie op een hond, beetje lullig om expres je hond op iemand af te sturen die dat niet wil natuurlijk...

en vrouwen zijn een keer in de maand dus ook gigantisch onrein.... nou lekker...
__________________
Don't let the world miss out on you......
Oud 02-11-2004, 08:23
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 01-11-2004 @ 13:57 :
Deuteronomium 14

3 Gij zult geen gruwel eten.
4 Dit zijn de beesten, die gijlieden eten zult; een os, klein vee der schapen, en klein vee der geiten;
5 Een hert, en een ree, en een buffel, en een steenbok, en een das, en een wilde os, en een gems.
6 Alle beesten, die de klauwen verdelen, en de kloof in twee klauwen klieven, en herkauwen onder de beesten, die zult gij eten.
7 Maar deze zult gij niet eten, van degenen, die alleen herkauwen, of van degenen, die den gekloofden klauw alleen verdelen: den kemel, en den haas, en het konijn; want deze herkauwen wel, maar zij verdelen den klauw niet; onrein zullen zij ulieden zijn.
8 Ook het varken; want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; onrein zal het ulieden zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas zult gij niet aanroeren.
9 Dit zult gij eten van alles, wat in de wateren is; al wat vinnen en schubben heeft, zult gij eten.
10 Maar al wat geen vinnen en schubben heeft, zult gij niet eten; het zal ulieden onrein zijn.
11 Allen reinen vogel zult gij eten.
12 Maar deze zijn het, van dewelke gij niet zult eten: de arend, en de havik, en de zeearend;
13 En de wouw, en de kraai, en de gier naar haar aard;
14 En alle rave naar zijn aard;
15 En de struis, en de nachtuil, en de koekoek, en de sperwer naar zijn aard;
16 En de steenuil, en de schuifuit, en de kauw,
17 En de roerdomp, en de pelikaan, en het duikertje;
18 En de ooievaar, en de reiger naar zijn aard; en de hop, en de vledermuis;
19 Ook al het kruipend gevogelte zal ulieden onrein zijn; zij zullen niet gegeten worden.
20 Al het rein gevogelte zult gij eten.
21 Gij zult geen dood aas eten; den vreemdeling, die in uw poorten is, zult gij het geven, dat hij het ete, of verkoopt het den vreemde; want gij zijt een heilig volk den HEERE, uw God. Gij zult het bokje niet koken in de melk zijner moeder.

Zie hier, de joodse voedselwet. Volgens mij houden de islamieten zich er ook aan.

eeeh .. vleermuis een vogel
en alles wat uit het water komt en schubben heeft.. dus paling niet maar krokodil dan wel ?.. ow vinnen EN schubben
dus kreeft enzo niet blijkbaar.
hmm staat er ook ergens bij waarom ze dat vinden ?
Oud 02-11-2004, 08:27
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 01-11-2004 @ 22:47 :
Waren vast en zeker communisten. Die mensen krijgen hiermee alles gedaan. Vooral die type moslims die uit Iran en Afghanistan komen. Zeer gewiekste lui. Hebben de villa in de buitenwijken voor het kiezen, als ze eenmaal in Nederland mogen blijven.

Je hoeft geen wetenschapper te zijn om er achter te komen dat onze trouwe viervoeters smerige beesten zijn. Ze snuffelen, kwijlen en likken aan zowat alles, van uitwerpselen tot aan de slipjes van een homo.
En in de Islam is reinheid nu eenmaal een belangrijke waarde, zowel lichamelijk als geestelijk. Daarom is handen wassen na een toiletbezoek ook een gebruik binnen de Islam, in tegenstelling tot de Nederlandse normen, als je ziet hoe weinig Nederlanders hun handen wassen na in het toilet te zijn geweest.
Ahum meneer de moslim mag ik even:
ik denk dat het bij elk enigzins beschaafd volk normaal is dat je je handen wast als je naar de plee geweest bent. dat deden de egyptenaren al ( en nee dat waren toen geen moslims)
Oud 02-11-2004, 14:58
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 02-11-2004 @ 09:01 :
Tja... oke dan mijn schattig hondje onrein is begrijp ik nu wel... Waarom is me nog de vraag... Het kan niet zijn omdat ze kwijlen (kijk naar jezelf in je slaap), ja ze eten veel dingen, omdat ze door hebben dat daar voedingsstoffen inzitten... of omdat het gewoon lekker ruikt...:-) Tja slim of vies?



wat een homo hier nou weer mee te maken heeft snap ik ook niet.... En is jou slipje viezer dan die van een homo? Denk het niet...

Echt een goede reden om het onrein te vinden zie ik niet... maar ja ik hou er sowieso al rekening mee... wie het ook is let ik altijd op de reactie op een hond, beetje lullig om expres je hond op iemand af te sturen die dat niet wil natuurlijk...

en vrouwen zijn een keer in de maand dus ook gigantisch onrein.... nou lekker...

Haha, nou, ik heb het een keer meegemaakt dat ik met de hond uit was en dat ik een gast tegenkwam die mij wel even in elkaar zou trimmen, ik hoefde m'n hond er niet op af te sturen, hond nam zelf initiatief, en dat heeft die gast geweten. Dus als ik een moslim tegenkom die mij even iets aan zal doen, dan zal ik mijn hond ook zeker niet tegenhouden zo niet idd erop af sturen.

(niet dat mijn hond vals is oid, kan nauwelijks een vlieg kwaad doen, duikt eerder onder de tafel dan dat ie iemand iets zal doen die binnen komt, maar niemand komt aan zijn roedel, dan staat ie er wel ineens)


En ik denk dat je je een beetje versproken hebt: je bedoelt denk ik: dacht je dat het slipje van een homo viezer was dan die van jou Nou neuh.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 02-11-2004, 15:34
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
die onreinheid van vrouwen was vrij geniaal gevonden. Ze waren binnen het joodse geloof nog een week na de menstruatie onrein, en de man mocht dan natuurlijk geen gemeenschap met haar hebben. Vervolgens moest ze gewassen worden en gezegend door de priester en dán was ze rein en bij thuiskomst stond daar een man die al bijna 2 weken droog stond op haar te wachten. 1 keer raden wat er direct gedaan werd die nacht, en in die periode is die vrouw op de top van haar vruchtbaarheid.
Het is geen wonder dat de joden snel uitgroeiden tot een gigantisch volk.
Oud 02-11-2004, 18:52
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
tja... dat is wel slim bekeken... maar niet echt vrouwvriendelijk.... Maar ja God heeft vrouwen dan onrein geschapen ofzo...

Mm ik denk dat mijn hondje mij nog niet gaat beschermen... maar het is een tibetaanse terrier en dat zijn wel waakhonden...
__________________
Don't let the world miss out on you......
Oud 02-11-2004, 18:53
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-11-2004 @ 23:11 :


Waarom wordt er niets over honden qua onreinheid in de tora gesproken bv? Was dat toen nog niet bekend ofzo?

Ik ben van mening dat het jodendom een incomplete religie was. Daar komt bij dat de huidige Torah niet dezelfde Torah is van een paar duizend jaar terug.
Oud 02-11-2004, 18:57
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 02-11-2004 @ 09:01 :


En is jou slipje viezer dan die van een homo? Denk het niet...

Dat heb je goed gezien, ( al draag ik natuurlijk geen slipjes.)
Oud 02-11-2004, 18:57
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
Maar er is eigenlijk nog geen antwoord gegeven. Waarom is een hond onrein?
__________________
Don't let the world miss out on you......
Oud 02-11-2004, 19:04
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Raven schreef op 02-11-2004 @ 09:27 :
Ahum meneer de moslim mag ik even:
ik denk dat het bij elk enigzins beschaafd volk normaal is dat je je handen wast als je naar de plee geweest bent. dat deden de egyptenaren al ( en nee dat waren toen geen moslims)
Mijn ervaringen in openbare toiletten leren mij dat veel Nederlandse jongens en mannen hun handen niet wassen na hun bezoekje. Terwijl ik bij de wasbak mijn handen sta te wassen, lopen de meeste Nederlandse mannen linea recta het openbare toilet uit zonder hun handen te wassen. Systematische cijfers ontbreken natuurlijk, maar ik schat dat zo'n 75%, gezien mijn ervaringen, zijn handen niet wast. Wellicht dat de Nederlandse vrouw mijn ingecalculeerde cijfer naar benden haalt, maar toch vind ik de percentage behoorlijk aan de hoge kant.
Oud 02-11-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 02-11-2004 @ 20:04 :
Mijn ervaringen in openbare toiletten leren mij dat veel Nederlandse jongens en mannen hun handen niet wassen na hun bezoekje. Terwijl ik bij de wasbak mijn handen sta te wassen, lopen de meeste Nederlandse mannen linea recta het openbare toilet uit zonder hun handen te wassen. Systematische cijfers ontbreken natuurlijk, maar ik schat dat zo'n 75%, gezien mijn ervaringen, zijn handen niet wast. Wellicht dat de Nederlandse vrouw mijn ingecalculeerde cijfer naar benden haalt, maar toch vind ik de percentage behoorlijk aan de hoge kant.
Volgens mij was er laatst zo'n onderzoeksuitslag op tv. 1 op de 6 wast z'n handen wel.
Oud 02-11-2004, 22:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 02-11-2004 @ 16:34 :
die onreinheid van vrouwen was vrij geniaal gevonden. Ze waren binnen het joodse geloof nog een week na de menstruatie onrein, en de man mocht dan natuurlijk geen gemeenschap met haar hebben. Vervolgens moest ze gewassen worden en gezegend door de priester en dán was ze rein en bij thuiskomst stond daar een man die al bijna 2 weken droog stond op haar te wachten. 1 keer raden wat er direct gedaan werd die nacht, en in die periode is die vrouw op de top van haar vruchtbaarheid.
Het is geen wonder dat de joden snel uitgroeiden tot een gigantisch volk.
als je zowat iedere dag sex hebt, ben je ook snel uitgegroeid tot een gigantisch volk

is ook nog leuker en lekkerder ook dan continu wachten

sorry ben een beetje dronken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde
Joostje
500 23-02-2010 15:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Honden bij de moskee? Nee!
De Veroorzaker
64 02-04-2009 01:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Salafisme rukt op. AIVD en Kamer bezorgd. Terecht?
Gatara
156 09-10-2007 14:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: "Verbied koran"
Donald Duck
478 25-08-2007 20:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam
Verwijderd
254 31-01-2004 14:07
Levensbeschouwing & Filosofie Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!!
IGRA
1 15-01-2004 16:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.