Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 16:55
Humba
Humba is offline
Heej,

Ik zit sinds vanmorgen met een probleem.
Ik had een virus, heb die verwijderd met een nieuwe virusscanner van Kaspersky.
Deze virusscanner bleef een virus aangeven die niet verwijderd kon worden, maar uiteindelijk was hij toch verdwenen (vraag niet hoe)
Ik heb toen ook m'n windows geupdate, niks aan de handig tot zover tot ik de computer opnieuw op moest starten.

Nu wil het geval dat de computer steeds opnieuw blijft opstarten zonder in windows te komen, hij gaat tot het stuk waar je het windows xp logo ziet en dan stop hij en begint vrolijk opnieuw.

Ik heb al geprobeerd om in de veiligheid modus op te starten maar ook dit doet hij niet.
Ook heb ik me windows xp CD er in gedaan en zo geprobeerd windows te herstellen maar ook dit doet hij niet.

Ik wil liever niet m'n hardeschijf formateren omdat er nog een hoop belangrijke e-mailtjes in me outlook staan...

Plz kan iemand mij helpen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2006, 17:28
bam
Avatar van bam
bam is offline
Start je computer op, ram op F8 totdat je kan kiezen hoe je windows wilt opstarten.

Zoek nu naar de regel waarin staat: Bij systeemhalt niet opnieuw opstarten, tenminste, zoiets in die trant

Vervolgens krijg je een blauw scherm te zien (hopelijk) daar staat een melding bovenin. Ik verwacht iets van Unmountable_Boot_Volume, maar het kan ook iets anders zet.

Zet die bovenste regel hier neer, en dan kan er verder gekeken worden

(vooral de eerste 8 'cijfers/letters' die tussen de haakjes staan zijn het belangrijkst)
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 19:12
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Humba schreef op 22-03-2006 @ 17:55 :
Ik wil liever niet m'n hardeschijf formateren omdat er nog een hoop belangrijke e-mailtjes in me outlook staan...
Waarom denkt iedereen dat je je schijf moet formateren om windows opnieuw te installeren??
Je hoeft alleen maar je windows map te verwijderen, zodat je opnieuw windows kan installeren.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 19:30
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 22-03-2006 @ 18:28 :
Start je computer op, ram op F8 totdat je kan kiezen hoe je windows wilt opstarten.

Zoek nu naar de regel waarin staat: Bij systeemhalt niet opnieuw opstarten, tenminste, zoiets in die trant

Vervolgens krijg je een blauw scherm te zien (hopelijk) daar staat een melding bovenin. Ik verwacht iets van Unmountable_Boot_Volume, maar het kan ook iets anders zet.

Zet die bovenste regel hier neer, en dan kan er verder gekeken worden

(vooral de eerste 8 'cijfers/letters' die tussen de haakjes staan zijn het belangrijkst)
Wij hadden toevallig vandaag nog een Unmountable_Boot_Volume melding gekregen.

Wat je in dat geval, en misschien ook in andere gevallen kunt proberen is je Windows XP erin steken, de herstelconsole starten (R voor repareren geloof ik). En dan het CHKDSK commando geven.

Dan nog een keer proberen. Bij ons werkte het.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 20:17
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
12Trix schreef op 22-03-2006 @ 20:30 :
Wij hadden toevallig vandaag nog een Unmountable_Boot_Volume melding gekregen.

Wat je in dat geval, en misschien ook in andere gevallen kunt proberen is je Windows XP erin steken, de herstelconsole starten (R voor repareren geloof ik). En dan het CHKDSK commando geven.

Dan nog een keer proberen. Bij ons werkte het.
Totdat je het administrator wachtwoord vergeten ben
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 20:10
Humba
Humba is offline
Ok, sorry dat ik zo laat pas reageer!

Ik had m'n hardeschijf ontkoppeld en in de computer van me vader gehangen en zo een schijfcontrole uitgevoerd.
Dit mocht echter niet helpen, dus heb ik opnieuw windows geinstalleerd op me computer.

Zo gezegd zo gedaan, maar nu zit ik dus met een nieuw probleem.
Ik probeer nu weer contact met internet te maken, maar dat wil niet lukken.
Ik heb al bij uitvoeren CMD -> ipconfig etc etc gedaan, maar me computer blijft een ipadres geven van 169.254.0.0
ook me modem heb ik gereset en ik heb met Chello gebeld, maar daar konden ze ook niks vinden...

Als ik CMD doe en dan ipconfig /renew dan krijg ik de volgende zin:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 2. Kan geen contactg met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

wat ik ook probeer ik kom met geen mogelijkheid op internet...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 21:56
Verwijderd
eerst ipconfig /release doen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 09:38
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Humba schreef op 24-03-2006 @ 21:10 :
Ik had m'n hardeschijf ontkoppeld en in de computer van me vader gehangen en zo een schijfcontrole uitgevoerd.
Had je toen toevallig je pa's harde schijf (tijdelijk) vervangen met je eigen? Of toch je hd er naast gehangen?

Citaat:
Humba schreef op 24-03-2006 @ 21:10 :
Ik probeer nu weer contact met internet te maken, maar dat wil niet lukken.
Word je netwerkkaart wel herkend? (zie je apparaatbeheer)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 11:22
Humba
Humba is offline
Ik heb idd eerste /release gedaan en daarna /renew. en dan krijgt hij de melding:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding 2. Kan geen contactg met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

Ik heb niet de hd van me pa vervangen maar er gewoon naast gehangen, zodat hij normaal me pa z'n comp opstarten, toen bij schijven een schijfcontrole uitgevoerd.

Me netwerkkaart wordt ook gewoon herken, ik heb hem zelfs nog een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 18:51
pcprobleem
pcprobleem is offline
Citaat:
12Trix schreef op 22-03-2006 @ 20:30 :
Wij hadden toevallig vandaag nog een Unmountable_Boot_Volume melding gekregen.

Wat je in dat geval, en misschien ook in andere gevallen kunt proberen is je Windows XP erin steken, de herstelconsole starten (R voor repareren geloof ik). En dan het CHKDSK commando geven.

Dan nog een keer proberen. Bij ons werkte het.
heb exact het zelfde probleem, pc start steeds opnieuw op enz. als ik via windows xp schijd reparenen kies en dan CHKDSK commando geef dan geeft ie na een tijdje aan dat er te velle fouten op het volume zitten die niet gerepareerd kunnen worden kunnen jullie mij, en anderen verder helpen ?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 01:11
bruggesboy
bruggesboy is offline
ik vermoed dat je harde schijf kapot zal zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Computer start steeds opnieuw op
Verwijderd
5 06-03-2010 20:49
Software & Hardware Computer start vanzelf opnieuw op.
Swlabr
7 28-06-2007 12:07
Software & Hardware [Win XP] Wil niet meer opstarten
x_knorretje_x
9 25-11-2005 22:39
Software & Hardware [Win XP Home] Blijft herstarten
Verwijderd
7 12-05-2004 17:27
Software & Hardware [Hardware] PC start opnieuw op
Terminator
14 01-03-2004 13:33
Software & Hardware Spel (C&C Renegade) installeert niet en computer start niet opnieuw op.
Verwijderd
14 31-07-2003 16:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.