Oud 08-09-2006, 14:36
hola23
hola23 is offline
Hallo, ik weet op het moment echt niet wat ik moet doen
Ik heb lang op school gezeten maar heb uiteindelijk aleen mijn vmbo diploma behaald.

Momemteel heb ik een paar kleine baantjes, maar zonder diploma ziet het er zeer beroerd uit op de banenmarkt..
Ik ben 23 jaar inmiddels en denk dat het toch slim is om toch nog een opleiding te volgen voor mijn toekomst.

Wat ik zowiezo niet wil is de hele week naar school dus ik denk dat ik iets in de transport ofzo wil doen (lekker vrij).

Iemand misschien tips of een goeie raad voor mij?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2006, 14:45
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Tips?

Ga eens nadenken over je toekomst ofzo. Wat zou je doen als je nu een huis en gezin zou moeten betalen, dan zou je toch wel een klein probleem hebben denk ik?

Denk aan je toekomst, ga werken en 's avonds een opleiding volgen ofzo. Ik ben ook met mn Mavo diplomo omhooggeklommen tot de functie die ik nu heb (heb mn MBO niet afgemaakt). Voor de geinteresseerden, ik ben freelance systeembeheer consultant en verdien 6000 euro per maand.

Voor mn toekomst en zekerheid ben ik nu bezig met het behalen van MCSE (microsoft certificering), CCNP (cisco certificering, netwerken) en ga ik waarschijnlijk 2 avonden in de week mn MBO afmaken en daarna HBO diploma halen met het doel om op mn 26e compleet te zijn qua papieren en door te kunnen groeien.

Ik heb het geluk dat ik zonder problemen werk kan krijgen, maar ik zie oud medestudenten die gewoon GEEN werk kunnen krijgen, met papiertje maar zonder ervaring. Tja, dat is kut. Maar als je stilzit gebeurt er ook niets.

Ik wens je veel succes, gaat vast lukken allemaal!
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 15:54
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 08-09-2006 @ 14:45 :
Voor de geinteresseerden, ik ben freelance systeembeheer consultant en verdien 6000 euro per maand.
Goed hoor!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:27
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
stefano schreef op 08-09-2006 @ 15:54 :
Goed hoor!
Nou, hij heeft het toch niet slecht gedaan dan. Lekker bekrompen weer dat je daar niet trots op mag zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:41
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
hola23 schreef op 08-09-2006 @ 14:36 :
Hallo, ik weet op het moment echt niet wat ik moet doen
Ik heb lang op school gezeten maar heb uiteindelijk aleen mijn vmbo diploma behaald.

Momemteel heb ik een paar kleine baantjes, maar zonder diploma ziet het er zeer beroerd uit op de banenmarkt..
Ik ben 23 jaar inmiddels en denk dat het toch slim is om toch nog een opleiding te volgen voor mijn toekomst.

Wat ik zowiezo niet wil is de hele week naar school dus ik denk dat ik iets in de transport ofzo wil doen (lekker vrij).

Iemand misschien tips of een goeie raad voor mij?

ga eens op zoek bij de vele instellingen die avondcursussen aanbieden. kun je overdag een beetje studiekosten en levensonderhoud bij elkaar verdienen en in de avonduren verder leren.
krik met cursussen één van je kwaliteiten op tot het niveau dat gewenst is bij werkgevers. niet iedereen zal een volledig diploma eisen; certificaten van relevante onderwerpen (talen bijvoorbeeld) zullen ook volstaan bij sommigen.


of kijk of er een baan met doorgroeimogelijkheden is in de sector die jij leuk vind. wellicht is het begin dan wat minder, maar biedt het bedrijf je perspectief. als een baas weet dat jij bij een "eenvoudig" baantje goed werk levert, kan hij je wat meer toevertrouwen (of laten leren) zonder dat je echt een diploma hebt.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 08-09-2006 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 16:43
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 08-09-2006 @ 14:45 :
,verdien 6000 euro per maand.
doe je goed
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:08
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
hola23 schreef op 08-09-2006 @ 14:36 :


Iemand misschien tips of een goeie raad voor mij?

Wordt forumbaas van dit forum.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 08-09-2006 @ 16:27 :
Nou, hij heeft het toch niet slecht gedaan dan. Lekker bekrompen weer dat je daar niet trots op mag zijn.
Tja, het komt op mij persoonlijk een beetje patserig over...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:24
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Tja, en het komt op mij over dat hij laat zien dat het wel degelijk kan. Met een "minder" diploma toch een goede baan. Wat mij betreft niets patserigs.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 17:44
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik vind het ook patserig dat ie zijn salaris hier post, kun je toch ook gewoon zeggen dat je goed verdient oid
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:07
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Cornel schreef op 08-09-2006 @ 17:08 :
Wordt forumbaas van dit forum.
Dát is de reden dat ik een vriend zocht met de status: almachtige forumbaas+. Ik zit op z'n centen!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:17
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
stefano schreef op 08-09-2006 @ 17:14 :
Tja, het komt op mij persoonlijk een beetje patserig over...
Waarom dat dan, hij verteld gewoon dat hij met een ''eenvoudig'' diploma en opleiding toch een goede baan heeft gevonden.

Waar een wil is, is een weg!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 19:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik zag pas een reclame van MBO studies waarbij je 4 dagen per week werkt en 1 per week leert. Dat lijkt me dan wel iets?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 19:32
Verwijderd
Inderdaad, een werken/leren opleiding. Daar heb je op MBO niveau een ruime keuze in, en je zit niet de hele dag op school. Bovendien is de gemiddelde leeftijd wat hoger en zit je dus niet tussen de zestienjarigen die ene dag dat je wel naar school moet. En je krijgt loon.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 22:56
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
het nadeel van een werk/leer opleiding is wel dat je geen stufi krijgt (maar je verdient natuurlijk loon ). Hoe het zit met OV weet ik niet

P.S. Wat doe je graag in je vrije tijd? sport? creatieve bezigheden? tuinieren? koken? kapotte apparaten repareren? Computer-guru spelen voor je bejaarde buurvrouw?
Ben je een leiderstype? houd je van kinderen? ben je goed in vorm? talenknobbel?

Vertel eens wat over jezelf, dan weet iemand hier misschien wel dé opleiding, waarbij je opeens iets hebt van "shit, dat ik dáár niet eerder aan heb gedacht!"
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor

Laatst gewijzigd op 08-09-2006 om 23:01.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 20:55
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Pff wat een discussie.
Wat is goed verdienen, dat is voor de een anders als voor de ander.
Ik ben er trots op en ik probeer aan te tonen dat je met een mindere opleiding ook een succesvolle carriere en leuke baan kunt hebben. Daar is niets patserigs aan imo
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 22:11
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 10-09-2006 @ 20:55 :
Pff wat een discussie.
Wat is goed verdienen, dat is voor de een anders als voor de ander.
Ik ben er trots op en ik probeer aan te tonen dat je met een mindere opleiding ook een succesvolle carriere en leuke baan kunt hebben. Daar is niets patserigs aan imo
Ik vind het ook heus wel goed van je ofzo hoor, alleen dat bedrag had er van mij niet zo bijgehoeven. Maar goed...nu weer ontopic
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 23:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Je praat gelukkig niet als een vmbo'er Dus ik heb er nog wel vertrouwen in.

Alleen dat 'zowiezo' is dan weer jammer

Ok, nuttige bijdrage

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 23:43.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2006, 00:09
juno
Avatar van juno
juno is offline
Doe een beroepskeuzetest van het arbeidsbureau of het ROC. Helpt je al een aardig eind op weg met uitvinden wat je wilt en wat je kunt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 12:02
elledc
elledc is offline
Een diploma hebben is niet altijd een must, vaak zijn er vacatures die zelf een opleiding aanbieden.
Ik ken een aantal mensen die geen diploma haalden maar toch omwille van hun sociaalvaardigheid een aardige en goed betaalde job vonden.
Mijn broer bijvoorbeeld heeft 3 diploma's op zak maar vindt geen job, vaak krijgt hij te horen dat hij niet voldoende 'ervaring' heeft, het is vaak een kwestie van geluk hebben denk ik.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:37
hola23
hola23 is offline
ah ok ik heb ook eerlijk gezegd geen zin meer naar school te gaan dus denk iets in de transport te gaan doen (lekker op de weg en vrij), want 40 uur in de week ergens binnen te zitten hou ik niet zo van. Ik denk er dus over na om m'n ccv-b diploma te gaan halen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 23:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
hola23 schreef op 12-09-2006 @ 23:37 :
ah ok ik heb ook eerlijk gezegd geen zin meer naar school te gaan dus denk iets in de transport te gaan doen (lekker op de weg en vrij), want 40 uur in de week ergens binnen te zitten hou ik niet zo van. Ik denk er dus over na om m'n ccv-b diploma te gaan halen
transsport is niet heel relax hoor vaak lange dagen + 10 uur en vaak weekend.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2006, 00:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 10-09-2006 @ 20:55 :
Pff wat een discussie.
Wat is goed verdienen, dat is voor de een anders als voor de ander.
Ik ben er trots op en ik probeer aan te tonen dat je met een mindere opleiding ook een succesvolle carriere en leuke baan kunt hebben. Daar is niets patserigs aan imo
Over tien jaar zit dat allemaal in India en rollen de ICT'ers vechtend over straat voor de vacature, dan wint de best gekwalificeerde. Goede carrièrekeus dus.

Zelf heb ik in een jaartje (tijdens de lagere school) als cursus MBO informatica gehaald, een opleiding met flutniveau vond ik zelf. Een paar maandjes inlezen en je kunt concurreren met de gemiddelde werkzame ICT'er, dat moet erg veel zeggen over de schaarsheid van computerkennis.


Transport (ik ga ervan uit dat de TS chauffeur spelen bedoelt) kan leuk zijn, maar het regelt ook veel van je leven. Onregelmatige tijden e.d. tja, je moet het leuk vinden.

Als je verder geen diploma hebt kun je het leger overwegen, want als je ergens veel kansen hebt om gratis diplom's en certificaten te krijgen terwijl je ook nog eens geld verdient dan is het daar wel.
Als je contract dan afloopt kun je veel meer papiertjes op zak hebben dan dat je nu hebt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 00:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Jan159
9 16-05-2013 23:05
Psychologie Wat moet ik doen?
Verwijderd
12 08-02-2005 08:56
Liefde & Relatie Help wat moet ik doen?? Me Lerares Smst me terug!! Hopeloos Verlieft
Bi_Anoniem
11 13-12-2004 12:28
Liefde & Relatie ´ruzietjes´ met mijn vriend, wat moet ik doen?
proof of life
30 06-08-2004 16:11
Liefde & Relatie Wat moet ik doen? (heel verhaal sorry toch bedankt als je het lezen wilt)
HipHopSter
9 17-10-2003 13:24
Psychologie Help. ik zit klem. wat moet ik doen?
Snow White
10 20-10-2002 13:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.