Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2008, 16:54
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Hoi allemaal,

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om te typen in een PDF file met Adobe. Klopt dat?

Ik heb namelijk een standaard PDF formulier waar ik wat van mijn gegevens op wil invullen. Het mooiste zou natuurlijk zijn om dat op de PC te doen, ipv het uit te printen en het met de hand te doen....
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2008, 19:32
Verwijderd
Hangt van de PDF af. PDF formulieren van de BelastingDienst zijn editbaar in de tekstvakken bijvoorbeeld, dus die kun je op je pc invullen. Heeft iemand je een PDF gestuurd die gelockt is dan tja, wordt het lastig.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 11:32
Verwijderd
Als je op je PC Adobe Reader hebt staan, dat is de gratis variant die je zo kunt downloaden van Adobe, dan kun je de PDFjes wel aanpassen mits dit toegangkelijk is gemaakt door de beheerder. Anders zal het helaas niet mogelijk zijn.

Durf alleen niet met zekerheid te zeggen hoe dit zou zijn met Adobe Acrobat, met dit programma kun je zelf PDFjes maken enzo, misschien dat die meer mogelijkheden biedt maar is niet gratis.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 20:39
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Met Adobe Acrobat Professional kun je normaal de meeste bestanden bewerken tenzij die versleuteld zijn geweest tegen het bewerken en je kan alles wat je met Adobe Reader kan. Met Adobe Reader kan je bewerken enkel als de maker van het bestand dat expliciet aangezet heeft (dat gebeurt niet automatisch). In standaardtoestand kan het dus met Acrobat Pro, maar niet met Reader tenzij de maker het voor allebei expliciet uitzet (versleutelen) of voor Reader heeft aangezet.

Daarnaast heb je dingen zoals die van de belastingen, dat is nog iets anders van bewerken, omdat het daar echt om tekstvakken gaat (en ik geloof dat je die ook kan ondertekenen dan).

Maar goed, misschien dat alternatieve PDF-viewers wel kunnen bewerken. Volgens WikiPedia moet het wel lukken met InkSkape om PDFs te importeren en dan te bewerken, maar dat heb ik zelf nog niet getest; voor Windows zijn de opties trouwens vrij beperkt, denk ik (als je het gratis wilt houden).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 20:44
Verwijderd
Als je het gratis wilt houden valt Acrobat Pro sowieso al af, dat is geen goedkoop pakket en ach, wat is er eigenlijk mis met printen, invullen & opsturen?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 19:21
Gunkan
Gunkan is offline
Je kan natuurlijk ook met een grafisch pakket als Gimp (gratis!) of iets dergelijks de PDF als graphic editen. Dan kan je de tekst op de juiste plekken neertypen. Dan type je natuurlijk niet -in- de PDF, maar er overheen.

Dat werkt voor mij steeds heel aardig, met bijvoorbeeld de declaratieforms van kantoor
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 15:23
Joeykh
Joeykh is offline
Nopes , PDF is een gelocked bestand dat houd in dat je het niet kan veranderen , wil je een PDF openen met Microsoft Word dan raad ik je aan : www.media-convert.com te gebruiken en hem dat overzetten naar.txt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine De Fansaai #1639
Verwijderd
500 31-03-2012 13:03
De Kantine Waar kwam je laatst pas achter? #veel
Little Phoebe
500 21-11-2010 23:47
De Kantine "Tennessaai is nice. The first time I vomited was in tennessee, I think." #685
Verwijderd
500 07-09-2009 11:21
De Kantine Wat is jouw laatste OMG!1!!!!! moment? #5
TopDrop
500 19-06-2008 14:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.