Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2003, 18:39
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb een vervelend probleem met Word en Excel.

Als ik in Word typ en de regel de laatste regel op de pagina (bijvoorbeeld pagina 1) is, en doortyp - wat als gevolg heeft dat de regel verdergaat op de volgende pagina - wordt de laatste regel van pagina 1 meegenomen naar pagina 2. Dan is dus de laatste regel van pagina 1 meegenomen naar pagina 2, terwijl die regel aar gewoon de ruimte had. Dat "meenemen" gebeurt trouwens pas als ik op ENTER druk om een nieuwe alinea te beginnen. Er staat dus onderaan pagina 1 dan lege ruimte waar wel een regel had moeten staan, maar die er dus niet staat. Een irritant probleem omdat het de layout van mijn document vernield. Ik kan het probleem niet repliceren, dus ik kan helaas geen link naar mijn word doc geven. Ik hoop dat de uitleg voldoende is.

Dan een Excel probleem. Dit http://home.hetnet.nl/~vanlonen/ecogroeiCBS.pdf is een persbericht van het CBS. Op pagina 3 van het bericht staat een grafiek. Ik heb die proberen na te maken in Excel. Dit http://home.hetnet.nl/~vanlonen/grafiekecogroei.xls is het Excel bestand. In die excel grafiek kan ik het jaartal dus niet "onder" de kwartalen krijgen.

Ik heb al geprobeerd de helpfunctie te gebruiken, maar die is waardeloos. Verder weet ik ook niet waar ik zou kunnen zoeken naar een oplossingen voor deze problemen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2003, 18:43
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 03-12-2003 @ 19:39:
Ik heb een vervelend probleem met Word en Excel.

Als ik in Word typ en de regel de laatste regel op de pagina (bijvoorbeeld pagina 1) is, en doortyp - wat als gevolg heeft dat de regel verdergaat op de volgende pagina - wordt de laatste regel van pagina 1 meegenomen naar pagina 2. Dan is dus de laatste regel van pagina 1 meegenomen naar pagina 2, terwijl die regel aar gewoon de ruimte had. Dat "meenemen" gebeurt trouwens pas als ik op ENTER druk om een nieuwe alinea te beginnen. Er staat dus onderaan pagina 1 dan lege ruimte waar wel een regel had moeten staan, maar die er dus niet staat. Een irritant probleem omdat het de layout van mijn document vernield. Ik kan het probleem niet repliceren, dus ik kan helaas geen link naar mijn word doc geven. Ik hoop dat de uitleg voldoende is.
Wat dacht je van de ondermarge van je pagina aanpassen? Heb je ook al eens SHIFT+ENTER gedaan?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:45
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
of control enter, daarmee begin je op een nieuwe pagina, als je dat gebruikt aan het einde van de regel die eigenlijk op de vorige pagina moet staan gaat die alleen terug.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 06-12-2003, 13:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Bedankt voor de suggesties, ik zal het eens proberen.

Maar heeft echt niemand een idee hoe die grafiek goed is te krijgen?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2003, 13:40
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Over je excel probleem:
Je moet bij je input data een extra kolommetje invoegen met de jaren (je zet in de cel voor elke eerste kwartaal het nieuwe jaartal) en die weghalen bij de periodes...dan even die nieuwe kolom invoegen bij de source data van de grafiek, en klaar ben je.
Zal de file naar je opsturen...
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 18:48
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 07-12-2003 @ 14:40:
Over je excel probleem:
Je moet bij je input data een extra kolommetje invoegen met de jaren (je zet in de cel voor elke eerste kwartaal het nieuwe jaartal) en die weghalen bij de periodes...dan even die nieuwe kolom invoegen bij de source data van de grafiek, en klaar ben je.
Zal de file naar je opsturen...
Bedankt voor je tip! Mijn grafiek ziet er nu goed uit, maar ik vroeg me af of er misschien een mogelijkeheid is de data van de x-as naar beneden te halen? Want nu staan die data precies onder y=0. Dus "staat er een kwartaal in een staaf van de grafiek". Het is niet essentiëel dat dat veranderd word, maar het zal er net iets mooier uitzien.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 12:44
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Ja is mogelijk! Enige probleem: ik heb het net gedaan op mijn excel, maar die is Frans hier. Kan dus wel uitleggen waar je op moet klikken in de franse versie, maar ik weet niet hoe goed je Frans is ????
Je moet in elk geval naar de opties van de x-as (rechterklik erop; opties klikken), en in het tabblad "motifs" (het eerste tabblad) klik je bij "etiquettes de graduation" (jaja ) op "en bas" (beneden oid).
Verder heb ik gratis en voor niets nog de optie lijntjes voor de x-as aangeklikt, omdat het zonder dat wat moeilijk zichtbaar is welke staafkolom bij welke periode hoort. Stuur hem wel weer naar je op.

Succes....
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 19:36
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Oh, heb je twee e-mail's naar het adres dat in mijn info staat gestuurd?

Zo ja, het is het foute adres. Dat heb ik daar staan uit angst voor spam e.d. Mijn echte e-mail adres is svanl/oon@/hetnet.nl zonder de forward slashes. Kun je het a.u.b. misschien opnieuw versturen?

Maar ik ga het nu wel even proberen met behulp van jouw beschrijving. In ieder geval nogmaals bedankt voor je hulp.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.