Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 20:56
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
'nieuwe PC' topic # zoveel :

Doel: Gaming PC -> nieuwe, zware games
Monitor: Nee (nog niet iig...valt dus buiten budget) suggesties zijn welkom...
Muis/keyboard: Nee
HDD: niet noodzakelijk...maar als het in het budget past wel
DVD+/-RW Dual Layer
RAM: 1024MB
Kast: liefst een kast waar 3 HDDs in kunnen...(geen zin om mn oude HDDs weg te flikkeren nl..)
netwerk: 1GBit
Budget: +/- 800 euro
Winkelsoort: het liefst een winkel waar ik het kan halen, maar dat is niet noodzakelijk...

Mn 'oude' HDDs zijn ATA(30GB(OSs) en 120GB(data)), en ik neem aan dat alle nieuwe systemen SATA hebben...geeft dit problemen of alleen een lagere snelheid?
Het nieuwste van het nieuwste aan videokaarten etc. lijkt me niet slim, omdat die verhoudingsgewijs te duur zijn heb ik gezien...
echt een voorkeur voor CPU heb ik niet, maar ik geloof dat een Athlon 64 de slimste keuze is...voor een videokaart hbe ik niet echt en voorkeur..al hoor ik iedereen ATI de hemel in prijzen...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2005, 21:17
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik heb een beetje zitten prutsen, maar ik weet niet of jij op hoge resoluties speelt.

Een 6800 GT/X800XL, X800XT is helaas niet te doen.
(Zat met een X800XL net iets over je budget zonder kast , jammer maar dan hoef je ook een hele tijd niet up te graden)

Ahtlon 64 3000+ €150
Msi K8N Neo 4 Platinum €150
1024 Pc/3200 Twinmos Speed Premium €150
Nec 3520 €60
Kast €90
6600 GT €200

Kast weet ik niet wat je mooi vindt. Je zou bijvoorbeeld bij deze shops kunnen bestellen:

www.gistron.nl
www.pczaak.nl
www.alternate.nl

Beste is nog als je een keus hebt gemaakt, bij tweakers.net pricewatch overal het goedkoopste uit zoeken, waar de meeste producten bij een winkel te koop zijn, daar bestellen.

Sata maakt helemaal niks uit, kwa snelheid dan. Het is alleen zo dat je meer IDE apparaten kan aansluiten, en natuurlijk kleine dunne kabeltjes.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 11:33
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
hmz....ik d8 dat je voor €800 wel een betere computer kon kopen....kan ik beter nog maar ff doorsparen...
ik wil wel ongeveer een 3400+/3600+...en een goede videokaart (al heb ik daar de ballen verstand van)...
Hoeveel gaat zo'n computer ongeveer kosten?
Ik heb geprobeert zelf wat te snuffelen, maar als ik ga kijken bij CPUs dan 'loop ik vast' bij de sockets...kep geen idee wat dat is en wat beter is....en wat is het verschul tussen een boxed CPU, een 'gewone' CPU en een met een tray? Van videokaarten heb ik ook geen verstand
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 11:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-03-2005 @ 12:33 :
ik wil wel ongeveer een 3400+/3600+...en een goede videokaart (al heb ik daar de ballen verstand van)...
De genoemde 6600 GT voldoet opzich wel aan alle eisen hoor, hij zit ook in 1 van de game PC's hier en speelt erg lekker. Een Athlon 64 3000+ is opzich ook geen slechte keuze, aangezien de 3500+ bijvoorbeeld al gauw 300 euro kost en de 3000+ de helft. En als je wilt upgraden, hoef je slechts de CPU te vervangen.

Over boxed en tray: Het enige verschil is dat een boxed CPU niets meer nodig heeft, er zit namelijk een koelsysteem op gemonteerd. "Tray" is de CPU zonder koeler.

Let bij een systeem als dit overigens wél goed op je voeding. 350 Watt is toch wel een must.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 12:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-03-2005 @ 12:33 :
hmz....ik d8 dat je voor €800 wel een betere computer kon kopen....kan ik beter nog maar ff doorsparen...
ik wil wel ongeveer een 3400+/3600+...en een goede videokaart (al heb ik daar de ballen verstand van)...
Hoeveel gaat zo'n computer ongeveer kosten?
Ik heb geprobeert zelf wat te snuffelen, maar als ik ga kijken bij CPUs dan 'loop ik vast' bij de sockets...kep geen idee wat dat is en wat beter is....en wat is het verschul tussen een boxed CPU, een 'gewone' CPU en een met een tray? Van videokaarten heb ik ook geen verstand
Ga voor een Nforce 4 bordje, met Pci-Express, S939.

S939 is er alleen in:

3000+ 1800 Mhz 512 L2 Cache € 143,66
3200+ 2000 Mhz 512 L2 Cache € 186,-
3500+ 2200 Mhz 512 L2 Cache € 252,49
3800+ 2400 Mhz 512 L2 Cache € 357,-
4000+ 2400 Mhz 1 Mb L2 Cache € 518,-

En dan nog de FX reeks, maar daar beginnen de cpu's pas vanaf 800 euro, is het topmodel van Amd.
Allemaal S939, daar voor zowizo gaan, ivm dat dat het platform is waar Amd zijn nieuwe cpu's op gaat uitbrengen. En geheugen dat Dual Channel draait.

Alleen als je niet wilt gaan ocen is een 3500+ handig, hoger zou ik niet gaan, veel te duur. Ik zelf heb een 3200+ en is zeer fijn, door enkel mijn HTT bus te verhogen naar 220, (meeste mem kan dat toch wel aan) heb je al een 3500+. (220 x 10 = 2200).

Een 6600 GT is de beste prijs/kwaliteits kaart als je gaat kijken naar de 200 euro grens. Als je nog kan doorsparen zou ik dat doen, een X800XL of 6800 Gt heb je veel meer aan. (6600 GT heeft maar een geheugen bus van 128 bit, en 128 mb geheugen, dat ondanks zijn hoge core en memory snelheden, nekt hem in hogere resoluties en met FSAA en AF.)

Nog bij tray en boxed, ik geloof dat tray maar 1 jaar garantie geeft op je cpu, boxed 3 jaar.

En hetzelfde wat Gimme more beer zegt, een goede voeding is het halve werk. Als je ook een kast wilt, kijk gelijk bij Antec of zo. Anders een kast zonder voeding en koop er een kwaliteits voeding bij:
Tagan, Zalman, Antec, Enermax, OCZ, etc.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik dacht overigens dat AMD de tray CPU's wilde gaan afschaffen?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-03-2005 @ 12:51 :
Let bij een systeem als dit overigens wél goed op je voeding. 350 Watt is toch wel een must.
Yup. Een goede keus zou bijv. zijn de 400W Zalman ZM-400A-APS of de Coolermaster Realpower RS-450-ACLY die beide rond de 75 euro kosten. Iets goedkoper is de Enermax EG375 Noisetaker, maar die is helaas niet zo stil als de naam doet vermoeden, blijkt uit tests. Voedingen van Tagan en A-Open zijn ook een prima keus, hoewel niet alle modellen van de laatste even goed zijn.

Vermijd in elk geval budgettroep als Sweex of Q-Tec. Dat scheelt je nu misschien drie tientjes maar je loopt gegarandeerd tegen allerlei irritante problemen aan als je zo'n voeding een beetje pijnigt. Bovendien is de constructie van die dingen gewoon kwalitatief minderwaardig.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-03-2005 @ 14:21 :
Ik dacht overigens dat AMD de tray CPU's wilde gaan afschaffen?
Geloof nog steeds, ze produceren geloof ik nog alleen maar boxed, tray is wat terug is gekomen van de RMA.

Was bij Athlon XP serie, weet niet of dat ook bij de Athlon 64 serie is.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 22:48
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-03-2005 @ 13:11 :

Alleen als je niet wilt gaan ocen is een 3500+ handig, hoger zou ik niet gaan, veel te duur.
Een 6600 GT is de beste prijs/kwaliteits kaart als je gaat kijken naar de 200 euro grens. Als je nog kan doorsparen zou ik dat doen, een X800XL of 6800 Gt heb je veel meer aan. (6600 GT heeft maar een geheugen bus van 128 bit, en 128 mb geheugen, dat ondanks zijn hoge core en memory snelheden, nekt hem in hogere resoluties en met FSAA en AF.)
Ik ben niet van plan om te gaan ocen...dus ga ik denk ik ff doorsparen voor een 3500+...ik vind het ook erg veel geld om 500 euro neer te leggen voor een videokaart...zó vreselijk veel game ik daar ook niet op...ik heb liever meer CPU en iets mindere videokaart...ik wil nl ook nog wel es met videos gaan kloten...en dan is CPU belangrijker neem ik aan..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 22:53
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
D@mien schreef op 09-03-2005 @ 23:48 :
Ik ben niet van plan om te gaan ocen...dus ga ik denk ik ff doorsparen voor een 3500+...ik vind het ook erg veel geld om 500 euro neer te leggen voor een videokaart...zó vreselijk veel game ik daar ook niet op...ik heb liever meer CPU en iets mindere videokaart...ik wil nl ook nog wel es met videos gaan kloten...en dan is CPU belangrijker neem ik aan..
Combinatie van Cpu/geheugen/HDD als je gaat video bewerken.
Ik denk dan dat een 6600 GT Pci-express een goede keuze voor je is. Ik zelf heb hem ook, super fijn kaartje, trekt nu nog alle games. Wel niet met FSAA en AF helemaal open.

Dit is ook een leuke aanbieding, is een 3200 + met een goede koeler voor een mooi prijsje. Ik heb zelf ook die 3200 + fijn cputje hoor.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 23:14.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 23:38
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik heb ff op de pricewatch van Tweakers zitten kijken..maar ik kan niet echt de 6600 GT Pci-express vinden...ik zie ze van verschillende merken oid...maakt dat nog iets uit?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 08:27
Verwijderd
Het hangt ervanaf wat je onder 'videobewerking' verstaat. Als je puur bezig bent met het encoden van beeld, dan zul je het meeste baat hebben bij een snelle CPU. Ben je iemand die veel met hobbyfilmpjes knipt en plakt met grote AVI-bestanden, dan zul je vooral veel hebben aan een snelle harde schijf en - nog belangrijker - veel geheugen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 08:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
D@mien schreef op 10-03-2005 @ 00:38 :
Ik heb ff op de pricewatch van Tweakers zitten kijken..maar ik kan niet echt de 6600 GT Pci-express vinden...ik zie ze van verschillende merken oid...maakt dat nog iets uit?
Merken doen niet echt onder van elkaar, bij Msi krijg je een grote bundel software, een XFX wil vaker hoger locken, een Asus is weer wat stiller.

Niet echt hele grote verschillen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:40
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-03-2005 @ 14:21 :
Ik dacht overigens dat AMD de tray CPU's wilde gaan afschaffen?
AMD wilt voorkomen dat tray CPUs bij eindgebruikers terecht komen, en derhalve zouden alleen echte OEMs de tray processors moeten kunnen krijgen.

Geen slecht idee, maar voorheen betekende boxed ook gelijk een cooler erbij, en deze vorm van koppelverkoop ben ik heel erg op tegen. Je zou je eigen koeler moeten uitzoeken, en niet automatisch de koeler die de processorfabrikant aanbeveelt. Want je kunt veel beter een Freezer 64 hebben dan die boxed koeler die erbij zit. Kost net een tientje meer ja, so what? Daar heb je echt veel plezier van (superstil systeem, superkoele processor, geen problemen met koeling in de zomer, overclock mogelijkheid en gewaarborgde stabiliteit).

Gelukkig gaat AMD nu ook Boxed CPU's zonder koeler verkopen. Dat is dus hetzelfde als tray maar dan in een pakketje (box). Met handleiding en garantie etc.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 17:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-03-2005 @ 17:40 :
AMD wilt voorkomen dat tray CPUs bij eindgebruikers terecht komen, en derhalve zouden alleen echte OEMs de tray processors moeten kunnen krijgen.

Geen slecht idee, maar voorheen betekende boxed ook gelijk een cooler erbij, en deze vorm van koppelverkoop ben ik heel erg op tegen. Je zou je eigen koeler moeten uitzoeken, en niet automatisch de koeler die de processorfabrikant aanbeveelt. Want je kunt veel beter een Freezer 64 hebben dan die boxed koeler die erbij zit. Kost net een tientje meer ja, so what? Daar heb je echt veel plezier van (superstil systeem, superkoele processor, geen problemen met koeling in de zomer, overclock mogelijkheid en gewaarborgde stabiliteit).

Gelukkig gaat AMD nu ook Boxed CPU's zonder koeler verkopen. Dat is dus hetzelfde als tray maar dan in een pakketje (box). Met handleiding en garantie etc.
Die boxed koeler van de Athlon 64 doet het echt niet onder een Freezer 64, genoeg mensen die 2700 mhz daar mee halen. En in combinatie met het juiste moederbord draait hij op 1000 rpms. (Msi K8N Neo2/4 serie)

Problemen met koeling in de zomer is ook onzin, als het in je kamer 30 graden is, is een Freezer 64 echt niet koeler hoor.

Sorry dat ik het zeg maar die koelers zijn zeker van degelijke kwaliteit.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 10-03-2005 @ 17:40 :
AMD wilt voorkomen dat tray CPUs bij eindgebruikers terecht komen, en derhalve zouden alleen echte OEMs de tray processors moeten kunnen krijgen.

Geen slecht idee, maar voorheen betekende boxed ook gelijk een cooler erbij, en deze vorm van koppelverkoop ben ik heel erg op tegen. Je zou je eigen koeler moeten uitzoeken, en niet automatisch de koeler die de processorfabrikant aanbeveelt. Want je kunt veel beter een Freezer 64 hebben dan die boxed koeler die erbij zit. Kost net een tientje meer ja, so what? Daar heb je echt veel plezier van (superstil systeem, superkoele processor, geen problemen met koeling in de zomer, overclock mogelijkheid en gewaarborgde stabiliteit).

Gelukkig gaat AMD nu ook Boxed CPU's zonder koeler verkopen. Dat is dus hetzelfde als tray maar dan in een pakketje (box). Met handleiding en garantie etc.
Maar in feite is het gewoon een tray? Of zit er dan nog iets bovenop de CPU zodat je alleen maar een koeler hoeft te plaatsen?

Ik heb ooit een boxed Intel CPU gehad, dat ding was echt enorm (net zo breed als een geheugenkaartje), ik heb dat ding op een gegeven moment kapot gemept met een schroevendraaier, per ongeluk

Maar goed, dat komt dan weer niet voor met AMD boxes...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 19:42
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-03-2005 @ 20:35 :
Maar in feite is het gewoon een tray? Of zit er dan nog iets bovenop de CPU zodat je alleen maar een koeler hoeft te plaatsen?

Ik heb ooit een boxed Intel CPU gehad, dat ding was echt enorm (net zo breed als een geheugenkaartje), ik heb dat ding op een gegeven moment kapot gemept met een schroevendraaier, per ongeluk

Maar goed, dat komt dan weer niet voor met AMD boxes...
Er zit bij de Ahtlon 64 serie altijd een heatspreader op. Die beschermt de core. (En natuurlijk in doosje dat de cpu beschermt, handleiding en garantie wat Enlight vertelde)

En je hoeft dus alleen koel pasta + een koeler erop te plaatsen, je hebt toch wel eens trays gehad of niet ?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 16:26
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
bij de computerplanet hebben ze een MSI NX6600GT-TD128E 128MB voor 169 euro...en de pricewatch begint pas bij 189 oid...
is dit een goed kaartje? En welk mobo kan ik daar het beste bij nemen?

En wat maakt het merk uit voor je RAM?
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 12-03-2005 om 17:43.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2005, 16:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 10-03-2005 @ 20:42 :
En je hoeft dus alleen koel pasta + een koeler erop te plaatsen, je hebt toch wel eens trays gehad of niet ?
Ja, ik heb alleen maar trays gehad, behalve met dat intel kreng. Maar dan zeggen ze dus eerst dat ze geen trays meer particulier willen verkopen en even later gaan ze het onder het mom van "stripped box" weer wel doen. Het idee was toch juist dat ze mensen met die krengen niet vertrouwden?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 23:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
D@mien schreef op 12-03-2005 @ 17:26 :
bij de computerplanet hebben ze een MSI NX6600GT-TD128E 128MB voor 169 euro...en de pricewatch begint pas bij 189 oid...
is dit een goed kaartje? En welk mobo kan ik daar het beste bij nemen?

En wat maakt het merk uit voor je RAM?
Moederd als topper Msi K8N Neo4 Platinum, ik zelf heb hem ook ben er zeer tevreden over. Fijn bordje.

Price watch moet je niet altijd vertrouwen. Klopt soms niet.

Het merk voor ram geheugen maakt veel uit, ga zowizo voor Kingston, Corsair, OCZ, Geil, G.Skill, eventueel Twinmos.

OCZ, Geil, G.skill zijn overlockers geheugen.
Kingston, Corsair, twinmos zijn iets goedkopere merken, maar die kunnen niet zo hoog overlocken lopen misschien iets op andere timings.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-03-2005 @ 20:35 :
Maar in feite is het gewoon een tray? Of zit er dan nog iets bovenop de CPU zodat je alleen maar een koeler hoeft te plaatsen?

Ik heb ooit een boxed Intel CPU gehad, dat ding was echt enorm (net zo breed als een geheugenkaartje), ik heb dat ding op een gegeven moment kapot gemept met een schroevendraaier, per ongeluk

Maar goed, dat komt dan weer niet voor met AMD boxes...
?

Boxed wil alleen zeggen dat er een koeler bijzit, de processor is toch echt hetzelfde (heeft niks met het formaat te maken ofzo) Boxed is vaak ook een mooie verpakking, een tray processor zit meestal in een klein doosje als je geluk hebt, heb er ook wel eens 1 gehad met een raar plastic omhulsel. Iig zijn die dingen in principe niet bedoeld voor de losse verkoop
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 10:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-03-2005 @ 11:47 :
?

Boxed wil alleen zeggen dat er een koeler bijzit, de processor is toch echt hetzelfde (heeft niks met het formaat te maken ofzo) Boxed is vaak ook een mooie verpakking, een tray processor zit meestal in een klein doosje als je geluk hebt, heb er ook wel eens 1 gehad met een raar plastic omhulsel. Iig zijn die dingen in principe niet bedoeld voor de losse verkoop
Ja, maar het gaat om het opzetten van de koeler en het inbouwen van de CPU. AMD was van mening dat een leek dat niet kon...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:21
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Oh, zo. Dat weet ik eigenlijk niet... bij een boxed CPU moet je toch ook gewoon zelf de koeler erop zetten? AMD heeft daar ook duidelijk instructies voor op hun website. Ik denk dat het punt meer is dat mensen allerlei exotische koelers en veel te veel koelpasta gaan gebruiken, waardoor ze de processor naar z'n grootje helpen. Bij een boxed cooler heb je dat niet, daarvan weet AMD zeker dat ie goed genoeg koelt en er zit zo'n rottige thermal pad op, zodat je niet zelf met koelpasta aan de slag hoeft.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:39
Verwijderd
In elk geval zijn boxed coolers bij AMD gewoon normale coolers die je er inderdaad zelf moet opzetten. Ik heb redelijk wat boxed XPs en 64s geïnstalleerd en ze hebben allemaal een losse cooler. Dat is gewoon handiger.

AMD pakt het gewoon handig aan: ze geven op boxed CPUs alleen garantie als je de cooler precies zo hebt geïnstalleerd als ze in de bijgeleverde folder aangeven. Als bijv. jouw CPU zou doorfikken of de core zou zijn gemold, en het blijkt dat jij bij je boxed cooler nog eigen cooling paste hebt gebruikt, dan heb je geen garantie. Ook zijn eindleveranciers verplicht op de factuur te vermelden waar de installatieinstructies te vinden zijn op de site van AMD.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 12:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En bij de Athlon XP had je 2 verschillende trays, de zogenaamde A en B modellen.

Waarbij bij de B modellen een stukje uit de core was, maar hij deed het wel nog gewoon. Die waren ook een stuk goedkoper, meestal de cpu's die van RMA terug kwamen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2005, 15:10
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik heb een lijstje gemaakt van wat me wel wat lijkt:
Athlon 64 3500+ boxed = €260
MSI NX6600GT-TD128E 128MB = €170
MSI Neo4 platinum = €140
1GB RAM* = €120
NEC 3520 = €70
kast+voeding = €100

Totaal excl verzend: = €860

De kast maakt niet zoveel uit, dus daar ga ik wel eens voor shoppen...
Mis ik iets doms of is ie zo wel compleet? Muis+keyboard heb ik nog, en boxen ook...

*kan deze op mn mobo? (en is ie goed? ik kan nl geen 'gewone' 1GB ram vinden van PC3200 DDR)
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
D@mien schreef op 13-03-2005 @ 16:10 :
*kan deze op mn mobo? (en is ie goed? ik kan nl geen 'gewone' 1GB ram vinden van PC3200 DDR)
Natuurlijk kan dat, 1x1024 is alleen gewoon verschrikkelijk duur (tegen de 300 euro) en daarom is 2x512 ook een goede keus.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:37
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ziet er goed uit

Let er wel op dat je een kast kiest met een [b]goede[b] voeding, minimaal 350W. Zie o.a. hier voor wat informatie over goede voedingen

Dat geheugen kan prima, maar als ik jou was zou ik eerder deze nemen:
http://www.pczaak.nl/catalog/product...oducts_id=2142

Kost wel iets meer, maar dan heb je wel kwalitatief goed geheugen. TwinMOS kan ook prima werken, maar ik heb er zelf nogal slechte ervaringen mee en vele mensen met mij (check GoT maar eens).
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:38
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
D@mien schreef op 13-03-2005 @ 16:10 :
Ik heb een lijstje gemaakt van wat me wel wat lijkt:
Athlon 64 3500+ boxed = €260
MSI NX6600GT-TD128E 128MB = €170
MSI Neo4 platinum = €140
1GB RAM* = €120
NEC 3520 = €70
kast+voeding = €100

Totaal excl verzend: = €860

De kast maakt niet zoveel uit, dus daar ga ik wel eens voor shoppen...
Mis ik iets doms of is ie zo wel compleet? Muis+keyboard heb ik nog, en boxen ook...

*kan deze op mn mobo? (en is ie goed? ik kan nl geen 'gewone' 1GB ram vinden van PC3200 DDR)
volgens mij zit er LAN en sound onboard...

dus zou je eventueel nog missen een floppydrive en speakers
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
D@mien schreef op 13-03-2005 @ 16:10 :
De kast maakt niet zoveel uit, dus daar ga ik wel eens voor shoppen...
Mis ik iets doms of is ie zo wel compleet? Muis+keyboard heb ik nog, en boxen ook...
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/tqxh60.html

Schijnt een hele goede kast te zijn. De voeding is in ieder geval in orde
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:43
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
twain4me schreef op 13-03-2005 @ 16:38 :
volgens mij zit er LAN en sound onboard...

dus zou je eventueel nog missen een floppydrive en speakers
LAN zit iig onboard, en áls sound niet onboard zit kan kan ik altijd mn oude kaart overzetten..
boxen heb ik nog, dus dat is geen probleem..al heb ik liever wel nieuwe, maar dat heeft geen haast..
FDD zet ik gewoon over van mn oude bak...zonde om 20 euro uit te geven voor een nieuwe terwijl die oude et nog prima doet..
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:47
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
D@mien schreef op 13-03-2005 @ 16:43 :
LAN zit iig onboard, en áls sound niet onboard zit kan kan ik altijd mn oude kaart overzetten..
boxen heb ik nog, dus dat is geen probleem..al heb ik liever wel nieuwe, maar dat heeft geen haast..
FDD zet ik gewoon over van mn oude bak...zonde om 20 euro uit te geven voor een nieuwe terwijl die oude et nog prima doet..
IK Dacht zelfs dat de neo een 7.1 kaart onboard heeft zitten
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:58
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-03-2005 @ 16:42 :
http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/tqxh60.html

Schijnt een hele goede kast te zijn. De voeding is in ieder geval in orde
Of...

Kast: http://atro.nl//product_info.php?cPa...oducts_id=4557
Voeding: http://atro.nl//product_info.php?cPa...oducts_id=4410

Een van de weinige kasten die ik nou echt móói vind (maar goed, D@mien moet er tegenaan kijken, niet ik ). Komt ook heel goed uit alle reviews, standaard 120mm fan aan de achterkant, erg stil. PC Zaak heeft em ook nog op voorraad.

Die Arctic kast schijnt wel heel stil te zijn, maar wel weer een rare afwijkende layout en niet teveel uitbreidingsmogelijkheden... hmm.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:06
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-03-2005 @ 16:58 :
Of...

Kast: http://atro.nl//product_info.php?cPa...oducts_id=4557
Voeding: http://atro.nl//product_info.php?cPa...oducts_id=4410

Een van de weinige kasten die ik nou echt móói vind (maar goed, D@mien moet er tegenaan kijken, niet ik ). Komt ook heel goed uit alle reviews, standaard 120mm fan aan de achterkant, erg stil. PC Zaak heeft em ook nog op voorraad.

Die Arctic kast schijnt wel heel stil te zijn, maar wel weer een rare afwijkende layout en niet teveel uitbreidingsmogelijkheden... hmm.
weinig kans dat hij een zwarte floppydrive heeft
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 16:18
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Die heb je toch alleen maar nodig om Windows op een SATA schijf te installeren En hij heeft geen SATA schijven.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:26
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Het maakt mij niet uit of ik een butt-ugly kast heb of niet..het gaat om de inhoud en om wat ik op het scherm zie
Kasten met van die kleppen en deurtjes vind ik vreselijk...tenzij het de drives enzo niet hindert...
kasten met deurtjes die je open moet maken om een floppy of een CD/DVD in de drive te kunnen doen moeten ze ritueel verbranden...
het enige wat ik graag heb ik een kast is dat ik er meer dan 2 HDDs in kwijt kan...(ik wil nog wel een keer een SATA HDD erbij kopen met 360Gb oid...maar nu ff niet )

oja...dr is de 20e hier in Leiden een XXL PC-Discount..daar ga ik ook nog wel ff kijken of ze daar de onderdelen die ik wil hebben voor een goede prijs hebben liggen...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 17:29.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2005, 17:30
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nja, dat zou je zeggen ja, maar toch maakt het wel verschil of je nou een noname kast hebt van 10 euro of een mooie kwaliteitskast van bijvoorbeeld Antec. Laatste zijn veel beter afgewerkt, waardoor je weinig kans loopt om je handen open te halen als je je systeem in elkaar zet (is mij toch al best wel eens gebeurd met goedkope kasten). Verder scheelt het vaak ook in geluidsproductie (en niet te vergeten de airflow, goedkope kasten hebben vaak beperkte ruimte voor fans en dan meestal nog maar 80mm fans).

Misschien is deze dan iets voor jou?

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=00165

Kost ongeveer 60 euro (iig bij www.azerty.nl), hele degelijke kast, geen deurtjes en andere frutsels, goede 350W voeding en een mooie stille 120mm fan erbij. En er kunnen 3 HDD's in.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 13-03-2005 om 17:34.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-03-2005 @ 16:58 :
Of...

Kast: http://atro.nl//product_info.php?cPa...oducts_id=4557
Voeding: http://atro.nl//product_info.php?cPa...oducts_id=4410

Een van de weinige kasten die ik nou echt móói vind (maar goed, D@mien moet er tegenaan kijken, niet ik ). Komt ook heel goed uit alle reviews, standaard 120mm fan aan de achterkant, erg stil. PC Zaak heeft em ook nog op voorraad.

Die Arctic kast schijnt wel heel stil te zijn, maar wel weer een rare afwijkende layout en niet teveel uitbreidingsmogelijkheden... hmm.
Die Arctic kast is fantastisch stil en heeft ook een super-airflow, door de 4 bijgeleverde fans die zorgen dat de lucht ook echt daadwerkelijk de kast uitgeblazen wordt. Als ik een nieuwe kast nodig zou hebben, zou ik zoiets kopen!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:49
GoldenSample
Avatar van GoldenSample
GoldenSample is offline
voor dit budget is een 6600GT de beste deal (en die is prima hoor), bezuining alleen NOOIT op de voeding, neem altijd een a-merk als zalman, antec ocz a-open (asus is ook wel goed)

neem zeker geen Qtec of Sweex, die zijn bijv wel 550 watt, maar hebben maar heel weinig ampere op V12 lijn en halen die 550 watt lang niet, maar 300 ofzo en heel onregelmatige voltages

dus kan je beter een leuk a-open of asus kasje nemen.
__________________
zeur niet op spelling, ben dislectysch...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:56
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
M@rco schreef op 13-03-2005 @ 18:30 :
Nja, dat zou je zeggen ja, maar toch maakt het wel verschil of je nou een noname kast hebt van 10 euro of een mooie kwaliteitskast van bijvoorbeeld Antec. Laatste zijn veel beter afgewerkt, waardoor je weinig kans loopt om je handen open te halen als je je systeem in elkaar zet (is mij toch al best wel eens gebeurd met goedkope kasten). Verder scheelt het vaak ook in geluidsproductie (en niet te vergeten de airflow, goedkope kasten hebben vaak beperkte ruimte voor fans en dan meestal nog maar 80mm fans).

Misschien is deze dan iets voor jou?

http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=00165

Kost ongeveer 60 euro (iig bij www.azerty.nl), hele degelijke kast, geen deurtjes en andere frutsels, goede 350W voeding en een mooie stille 120mm fan erbij. En er kunnen 3 HDD's in.
dat is een vrdomd mooi kassie ja...ook lekker dat dr USB dingen aan de voorkant zitten..is handig voor USBsticks....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:09
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
D@mien schreef op 13-03-2005 @ 20:56 :
dat is een vrdomd mooi kassie ja...ook lekker dat dr USB dingen aan de voorkant zitten..is handig voor USBsticks....

dat zit op zo ongeveer alle kasten tegenwoordig..

zelfs op de rackmounts beginnen regelmatig te verschijnen..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:19
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nog over het Twinmos geheugen, ik zelf heb die ook 2x 512 mb, geen slecht setje, zolang je niet overlockt, jij wilt dat niet gaan doen, ga erdan voor. Maar Corsair heeft levenslange garantie erop....


Zelf heb ik deze kast:


Zeer fijn, met een goede 380 Watt True Power voeding, en lekker stil.
Wel redelijk klein.

Sound, lan, firewire, raid, sata 1 +2 zit allemaal op het moederbord.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:25
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-03-2005 @ 23:19 :

Zelf heb ik deze kast:
bah klepjes/deurtjes
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 13-03-2005 @ 23:25 :
bah klepjes/deurtjes
Mooi, strak en zo.

Maar jah, smaken verschillen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 22:49
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 13-03-2005 @ 23:43 :
Mooi, strak en zo.

Maar jah, smaken verschillen.

deurtjes zijn in het algeem niet echt twain4me proof ofzo

en idd smaken verschillen... ik hou van functionaliteit. schroef zelde de panelen vast etc...

niet lang geleden leende een vriend een pc van me voor een lan. hij kwam binnen: "Hier is de pc van twain4me" "kledder" (zijkant op de grond)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:05
Below_Zero
Avatar van Below_Zero
Below_Zero is offline
Vanaf 16 maart is er ook bij de Aldi een computer te kopen die volgens mij redelijk tot goed aan je eisen voldoet (oh, schone rijm ) Hij kost volgens mij €1024,- Als je het zeker wilt weten moet je ff googlen
__________________
Biting my tongue, tryin' not to schoot back!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 12:40
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Below_Zero schreef op 14-03-2005 @ 12:05 :
Vanaf 16 maart is er ook bij de Aldi een computer te kopen die volgens mij redelijk tot goed aan je eisen voldoet (oh, schone rijm ) Hij kost volgens mij €1024,- Als je het zeker wilt weten moet je ff googlen
comische prijs
het is een van de weinige prebuild computers waar ik niet op 1 oogopslag zie wat er aan mankeert...al zegt de videokaart me nix...
En voor 1000 euri kan ik volges mij een bak kopen die véél beter is...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 12:42.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:41
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
P 4 ->3,2 Ghz , 2 mb L2 Cache, 800 Mhz FSB
- 1024 MB ddr 400 mhz
- 320 Gb harde schijf
dvd brander +/- 16 x dualLayer
Ati Radeon X740 XL
en nog meer zoals gewend bij aldi.
Prijs €1049,- Mooi prijsje.
Het is idd een mooi prijsje, grote hdd, redelijke cpu + gpu.

Maar een 3500 + presteert beter, ondanks dat het een Pentium 4 6x0 serie is.

Zie: hier en hier
Cpu is ook 64 bit. Dus ook ready voor de toekomst.


De GPU is gewoon een gemodde X700Pro, presteert iets slechter als een 6600 GT, maar in hogere resoluties en met veel AA en FSAA is hij iets beter.

Tv kaart zit erin, 7 in 1 card reader zit erin. Geen slechte keus. Alleen wat jammer is ik geloof DDR- II geheugen dat is nu nog duur, en heel weinig uitbreidings mogelijkheden.

Maar wel een goede kant en klare pc!.
Ik zelf heb het niet zo op kant en klare pc's wil namelijk toch een eigen draai erin hebben, en ik vind de kast niet zo mooi.

Maar ga die pc maar eens nabouwen, dan kom je toch zeer gauw boven de 1000 euro uit. Geen slechte aanbieding hoor.

Zie voor meer info en benchmarks hier:
http://www.discountfan.de/forumneu/r...p?6,81763]klik
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:59
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als je voor een combinatie gaat van:

3500+ met een 6600 GT, weet ik misschien nog iets beters:
Voor 50 euro meer heb je een X800 die presteert veel beter dan een 6600 GT:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2299&p=4

Komplett heeft ze in de lijst staan, maar nog niet op voorraad...
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:21
real.scary
real.scary is offline
ikzelf heb de silentium T2; is erg stil en zeer goede airflow
verder: s939 3000+ @2200
leadtek 6600GT
msi k8n neo4 platinium
2x corsair 512mb
seagate 7200.7 160gig

's nachts staat mijn pc te downloaden en zet ik de cpu fan gewoon uit, door de zeer goede airflow word hij max. 38graden
vind ik toch wel netjes voor een "passief" gekoelde cpu die idle loopt

let wel op als je voor stilte gaat dat je NB fan op het mobo vervangt door een zalman koelblokje ofsow, die maakt echt een pokke herrie en draait soms op 10k rpm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [PC] nieuwe pc, advies gevraagd
Guinevere03
3 07-04-2006 00:04
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe pc
Fall-out-boy
2 16-10-2005 11:35
Software & Hardware [Algemeen] Midend PC kopen
jinx
91 24-03-2005 18:00
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe Pc kopen (offerte)
Verwijderd
48 18-02-2005 23:42
Software & Hardware [Algemeen] Nieuwe PC of...
Venomous
82 22-01-2005 16:28
Software & Hardware [algemeen] nieuwe pc komt niet in bios
Chilli Dude
33 05-01-2005 14:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.