Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2005, 12:12
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline

Centraal MP3 Speler topic


Wat mag er in dit topic?
  • Alles over MP3-spelers, advies gevraagd, prijzen, problemen en vragen.


Wat is een MP3 speler?
Een MP3 speler is een draagbare muziekspeler. Net zoals een walkman of discman, maar dan voor MP3. Dat houdt in: digitale muziek, veelal gedownload van internet. Een MP3 speler is meestal een klein apparaat, waar je een hoofdtelefoon of oordopjes kunt inpluggen en zo muziek kunt luisteren onderweg.


Welke soorten MP3 spelers zijn er?
Je kunt twee soorten onderscheiden:
  • Flash MP3 Spelers: deze hebben flashgeheugen en kun je meestal direct op je computer aansluiten middels USB
  • Harddisk MP3 Spelers: deze hebben een interne hardeschijf om grote hoeveelheden MP3's op te slaan
MP3 spelers met harddisk zijn veelal groter en hebben een accu nodig, maar kunnen wel enorme hoeveelheden muziek opslaan. iPod is de bekendste MP3 Speler met Harddisk. Deze zijn wel een stuk duurder dan Flash MP3 spelers, en even in je zak steken gaat een stuk moeilijker.


Hoe zit het met de geluidskwaliteit?
Die is meestal in orde. Kijk eens naar diverse testen om te kijken of de MP3 speler die jij op het oog hebt een beetje mooi geluid kan weergeven. Maar voor alle spelers geldt: als de kwaliteit van het MP3-bestand zelf matig is, kan de speler daar niets aan doen. De geluidskwaliteit wordt bepaald door MP3 Speler, Hoofdtelefoon en MP3-bestand.


Waar haal ik mijn muziek vandaan?
Van Internet of van kennissen. Muziek downloaden van internet middels een Peer-to-Peer programma zoals KaZaA is legaal bevonden door Nederlandse jurisprudentie (uploaden blijft wel illegaal). Je kunt ook je muziek CD's omtoveren tot MP3's, daarvoor kun je terecht in het Audio / Video topic op S&M.


Welke hoofdtelefoon/oordopjes gebruik ik voor mijn MP3 speler?
Het liefst eentje die voor draagbaar gebruik geschikt is. Dat houdt verband met de impedantie van de hoofdtelefoon, zodat deze geschikt is voor het vermogen dat draagbare muziekspelers kunnen leveren. Sennheiser MX400 is een populaire keus, voor ongeveer 13 euro. De oordopjes die bij een muziekspeler worden geleverd zijn meestal van matige kwaliteit, je doet er dus goed aan een betere te kopen!


Oke en welke MP3 speler moet ik hebben en waar haal ik die?
Dat is aan jou.
Het aanbod is overweldigend; vele merken, vele prijzen en het aanbod verandert snel. Kijk eens wat er te koop is, voor lage prijzen kun je terecht op deze Pricewatch pagina.


Succes! Vragen, advies, problemen en tips kun je kwijt in dit topic!
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 06:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 18:36
Krekker
Krekker is offline
Ik zal hier zsm een vergelijkende uiteenzetting posten van de verschillende hdd spelers.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:42
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nou diegene die dit topic geschreven heeft weet kennelijk niet dat het impedantie moet zijn.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 22:41
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 03-06-2005 @ 22:42 :
Nou diegene die dit topic geschreven heeft weet kennelijk niet dat het impedantie moet zijn.
Dan pm je Enlightenment daarover
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:34
Verwijderd
En hebben we tegenwoordig geen CD-MP3-spelers meer?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:35
Verwijderd
Bovendien een èrg karig kadertje "geluidskwaliteit". En aangaande jurisprudentie, is het niet verstandig te benadrukken dat het aanbieden vàn weldegelijk illegaal is?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 00:43
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Links naar reviews van mp3 spelers zullen ook wel fijn zijn, al blijkt uit de test van FHM waar ze een gozer met diverse cd, mp3, mini disc, tape spelers in de fik hebben gezet, dat de Ipod minimale schade heeft, zowel de buitenkant als de binnekant, zal wel eens inscannen dat stukje.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:02
syneck
Avatar van syneck
syneck is offline
Ik denk er over om een Ipod te kopen, maar ik heb wel wat vraagjes:
-Kunnen er ook 'gewone' oordopjes in? Want op de site kun je speciale Ipod oordoppen bijkopen.
-Wat voor batterij zit erin? Moet je er zelf batterijen in doen of zit er een batterij in? Is die batterij op te laden of moet je daar weer iets speciaals voor kopen?
__________________
You're lost little girl
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 22:36
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Batterij kan je toch gewoon via USB/Firewire opladen, of voor 30 euro een dockingstation kopen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 08:44
syneck
Avatar van syneck
syneck is offline
Dus gewoon in je USB poort en dan laad hij zich vanzelf op?
Hou lang duurt dat ongeveer?
__________________
You're lost little girl
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 13:23
T_om
Avatar van T_om
T_om is offline
Jup, gewoon aansluiten en dan laadt ie op.

apple.com/ipod
About 4 hours (2-hour fast charge to 80% capacity)
__________________
Why do I keep changing my sig into some stupid sentence everytime I'm drunk?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:07
syneck
Avatar van syneck
syneck is offline
Ok bedankt,
En het verhaal dat je maar 18 maanden met de batterij kan doen? Is dat waar?
__________________
You're lost little girl

Laatst gewijzigd op 14-06-2005 om 14:09.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 14:15
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
zo'n accu heeft een beperkt aantal laad/ontlaad cycli.. dus drie jaar is best reeel. bij mn mp3 speler kan je de accu makkelijk zelf verwisselen, bij de ipod wat minder makkelijk want die heeft geen schroefjes om em open te maken :\

het maximum volume van de ipod is wat aan de lage kant, minder als je een eigen hoofdtelefoon wilt aansluiten
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 10:10
evilwoman
evilwoman is offline
Hey,
Ik ben van plan om een mp3 speler te kopen!
Nu twijfel ik nog tussen de ipod-mini (nieuwe versie) en de iriver H10
De iriver is iets duurder, maar daar krijg je weer meer accesoires bij... Nu wil ik graag weten welke het makkelijkst te gebruiken is, want ik ben enorm slecht met computers!
Ook andere voor en nadelen van beide zouden wel fijn zijn!
Dankjewel
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 22:46
Lord Alvilon
Avatar van Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Oke, dan hebik ook een vraag in de hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn eigen Mp3 speler (no name van nu een jaar oud) heeft de geest gegeven, dikke ruis door het geluid, dus die ga ik gebruiken voor het skaten !

Maar nu wil ik een mp3 speler voor het ultime geluid ! vandaar geen No name meer.

Nu hebik op tweakers pricewatch gekeken en bepaald watik wil uitgeven. kheb alle minder bekende merken weggelaten en ik kwam op creative uit (suggesties zijn welkom )

Ik heb 3 keuzes, en "the main point" is dus dat goed mooi en goed (excelent) geluid geeft.

Creative MuVo Micro N200, 256MB (USB 2.0, Radio)

Creative MuVo TX, 256MB (USB 2.0)

Creative MuVo V200, 256MB (USB 2.0, Radio)

Welk van die dingen geeft het mooiste geluid (ik heb sennheiser mx200 dopjes) of gebruiken ze allemaal dezelfde chip en maakt het geen ruk uit ?

Het is een lastige vraag (of juist niet) maar bij voorbaad dank : )
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 16:20
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
evilwoman schreef op 15-06-2005 @ 11:10 :
Hey,
Ik ben van plan om een mp3 speler te kopen!
Nu twijfel ik nog tussen de ipod-mini (nieuwe versie) en de iriver H10
De iriver is iets duurder, maar daar krijg je weer meer accesoires bij... Nu wil ik graag weten welke het makkelijkst te gebruiken is, want ik ben enorm slecht met computers!
Ook andere voor en nadelen van beide zouden wel fijn zijn!
Dankjewel
Ik denk niet dat de besturing echt moeilijker zal zijn bij de een dan bij de ander. De geluidskwaliteit van iRiver is volgens mensen die met beiden ervaring hebben wel een stuk beter. Verder heb je natuurlijk veel meer accesoires en kun je de H10 tenminste wel via het lichtnet opladen.

Citaat:
Lord Alvilon schreef op 15-06-2005 @ 23:46 :
Oke, dan hebik ook een vraag in de hoop dat iemand me kan helpen.

Mijn eigen Mp3 speler (no name van nu een jaar oud) heeft de geest gegeven, dikke ruis door het geluid, dus die ga ik gebruiken voor het skaten !

Maar nu wil ik een mp3 speler voor het ultime geluid ! vandaar geen No name meer.

Nu hebik op tweakers pricewatch gekeken en bepaald watik wil uitgeven. kheb alle minder bekende merken weggelaten en ik kwam op creative uit (suggesties zijn welkom )

Ik heb 3 keuzes, en "the main point" is dus dat goed mooi en goed (excelent) geluid geeft.

Creative MuVo Micro N200, 256MB (USB 2.0, Radio)

Creative MuVo TX, 256MB (USB 2.0)

Creative MuVo V200, 256MB (USB 2.0, Radio)

Welk van die dingen geeft het mooiste geluid (ik heb sennheiser mx200 dopjes) of gebruiken ze allemaal dezelfde chip en maakt het geen ruk uit ?

Het is een lastige vraag (of juist niet) maar bij voorbaad dank : )
Het zal waarschijnlijk wel allemaal dezelfde chip hebben. Deze chip zal qua geluidskwaliteit wel een stuk beter zijn dan het no-name apparaatje wat je gewend bent. Hoe de kwaliteit van creative precies is, zou ik je niet kunnen zeggen aangezien ik er geen ervaring mee heb. Wel heb ik hele goede ervaringen met iRiver. Daar heb je echt goede geluidskwaliteit.

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 18:48
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Ik heb vandaag de Creative MuVo Micro N200, 1 gig Wit gekocht...
Zit nog in de verpakking, ben eerst met me harde schijf bezig voor ik alles op de pc ga installeren...

Maar ik laat het je nog horen.

Kijk anders even bij www.kieskeurig.nl. Staan een hoop reviews over die dingen.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:49
admete
admete is offline
ik heb een audiodream van packard bell.
en deze deed het heel goed super geluidskwaliteit enzo. maar toen stond opeens waar hoort te staan op welk nummer je liedje aan het spelen is niets en stond dat op een plek waar het niet hoorde te staan in het schermpje. dat vond ik niet zo'n probleem maar nu stopte hij opeens met spelen en probeerde uit zichzelf weer aan te gaan een paar keer wat niet lukte. dus ik doe dat ding in de computer om op te laden laat hem er zo lang mogelijk in zitten en kijk of hij het nu wel deed. maar dat was niet het geval hij ging aan en dan viel die weer uit en uit zichzelf blijft hij het dan de hele tijd proberen. dus ik dacht laat ik naar de winkel gaan alleen ik heb het bonnetje niet meer.. dom dus.. misschien iemand een idee?

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 13:56.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2005, 13:16
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik zit een beetje te twijfelen tussen een:


iRiver H10 5GB MP3 speler € 228,50

iRiver H320 20GB MP3 speler € 297,00


qua gb's is de h320 stukken voordeliger, maar ik vond het zo groot en lelijk, de speler opzich is niet erg groot maar ik denk dat hij niet echt lekker in mijn broekzak zit, lelijk vind ik hem qua kleur en knoppen indeling

heeft iemand ook nog specefieke op of aanmerkingen op deze 2 spelers?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 13:40
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
de h10 schijnt tragere menu's te hebben dan de h320. ik heb zelf een h320 en heb eigenlijk nog niet genoeg aan de 20gig schijf die erin zit. voor de rest ben ik heel tevreden; knoppen indeling went snel (is helemaal niks mis mee!), uiterlijk is helemaal niet zo lelijk als jij beweert. althans, ik heb de speler langer dan 7 maanden en tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad.. en zelf vind ik em niet geweldig mooi ofzo maar ook niet lelijk.
tja en ik ben gewend hoe het in mn broekzak zit, het is gewoon een zware versie van een pakje sigaretten. nooit echt storend geweest..

Laatst gewijzigd op 07-07-2005 om 13:42.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 15:45
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-07-2005 @ 14:40 :
de h10 schijnt tragere menu's te hebben dan de h320. ik heb zelf een h320 en heb eigenlijk nog niet genoeg aan de 20gig schijf die erin zit. voor de rest ben ik heel tevreden; knoppen indeling went snel (is helemaal niks mis mee!), uiterlijk is helemaal niet zo lelijk als jij beweert. althans, ik heb de speler langer dan 7 maanden en tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad.. en zelf vind ik em niet geweldig mooi ofzo maar ook niet lelijk.
tja en ik ben gewend hoe het in mn broekzak zit, het is gewoon een zware versie van een pakje sigaretten. nooit echt storend geweest..
Hij bevalt verder wel goed? vaak nieuwe firmware voor e.d.?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:05
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koning schreef op 07-07-2005 @ 16:45 :
Hij bevalt verder wel goed? vaak nieuwe firmware voor e.d.?
de meeste updates zijn nu wel uitgebracht, ik gebruik zelf de koreaanse firmware. bij de laatste update kwam er een klokje en pitch control bij. de europese firmware heeft een restrictie wat betreft het volume, die koreaanse niet. hij gaat een stuk harder dan de ipod. tja en over het algemeen; de h320 geeft een degelijke indruk, geluidskwaliteit is top en hij is prettig in gebruik
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:15
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-07-2005 @ 17:05 :
de meeste updates zijn nu wel uitgebracht, ik gebruik zelf de koreaanse firmware. bij de laatste update kwam er een klokje en pitch control bij. de europese firmware heeft een restrictie wat betreft het volume, die koreaanse niet. hij gaat een stuk harder dan de ipod. tja en over het algemeen; de h320 geeft een degelijke indruk, geluidskwaliteit is top en hij is prettig in gebruik
maar je gaf aan, die 20gb was je te weinig, dat hangt natuurlijk van het gebruik af, maar ik luister nooit 20gb muzieka chter elkaar, en ja je kunt er toch ook weer albums af halen en leukere er op zetten?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:50
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koning schreef op 07-07-2005 @ 17:15 :
maar je gaf aan, die 20gb was je te weinig, dat hangt natuurlijk van het gebruik af, maar ik luister nooit 20gb muzieka chter elkaar, en ja je kunt er toch ook weer albums af halen en leukere er op zetten?
ja maar dat vind ik dan weer jammer, omdat ik moeilijk kan kiezen.. ik houd meestal een paar gig vrij om te wisselen, ivm nieuwe albums of albums die ik meer ga luisteren in een periode. hoe groter de schijf hoe meer keus, 20gb is niet veel in verhouding tot wat op mn pc staat
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:21
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-07-2005 @ 17:50 :
ja maar dat vind ik dan weer jammer, omdat ik moeilijk kan kiezen.. ik houd meestal een paar gig vrij om te wisselen, ivm nieuwe albums of albums die ik meer ga luisteren in een periode. hoe groter de schijf hoe meer keus, 20gb is niet veel in verhouding tot wat op mn pc staat
Ik weet trouwens ook niet hoe jij er mee om gaat, maar issie een beetje stevig? een paar krasjes is geen grote ramp, maar dattie niet gammel wordt oid?
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2005, 18:46
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koning schreef op 07-07-2005 @ 18:21 :
Ik weet trouwens ook niet hoe jij er mee om gaat, maar issie een beetje stevig? een paar krasjes is geen grote ramp, maar dattie niet gammel wordt oid?
hij is nooit gevallen maar over het algemeen doe ik er alles mee; lichte krasjes heeft die van mij wel, het plastic voor het scherm echter helemaal niet. ik heb ook geen stof onder het scherm terwijl ik mn speler vaak buiten gebruik. veel blootgesteld aan vochtigheid en kou en tot nu toe heeft dat geen schade opgeleverd. de speler voelt erg degelijk aan, je kan erop duwen zoveel je wilt zonder dat er iets beweegt of begint te kraken.. dat vind ik ook wel een klein voordeel van de iriver h320 tegenover de ipod; de iriver is wat dikker (4mm) en zwaarder (20gr) maar is ook robuuster
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:21
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-07-2005 @ 19:46 :
hij is nooit gevallen maar over het algemeen doe ik er alles mee; lichte krasjes heeft die van mij wel, het plastic voor het scherm echter helemaal niet. ik heb ook geen stof onder het scherm terwijl ik mn speler vaak buiten gebruik. veel blootgesteld aan vochtigheid en kou en tot nu toe heeft dat geen schade opgeleverd. de speler voelt erg degelijk aan, je kan erop duwen zoveel je wilt zonder dat er iets beweegt of begint te kraken.. dat vind ik ook wel een klein voordeel van de iriver h320 tegenover de ipod; de iriver is wat dikker (4mm) en zwaarder (20gr) maar is ook robuuster
Hey ontzettend bedankt voor al je info, nu maar even de financiele meevaller afwachten en dan zie ik het wel,

Achja erg ruig ben ik er toch niet mee, maar je hebt wele ens van die ongelukjes
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 17:28
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Koning schreef op 08-07-2005 @ 13:21 :
Hey ontzettend bedankt voor al je info, nu maar even de financiele meevaller afwachten en dan zie ik het wel,

Achja erg ruig ben ik er toch niet mee, maar je hebt wele ens van die ongelukjes
graag gedaan

je moet zo'n ding gewoon niet laten vallen voor de rest kan ie best veel hebben..
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 18:16
Verwijderd
Wat is een betere koop als je let op geluidskwaliteit, batterijcapaciteit (aantal speeluren) en of ALLE soorten MP3 bestanden er op kunnen! Dus ook illegale MP3 van bearshare/kazaa enzo...want ik las ergens dat de Ipod hier moeite mee heeft?

Ik twijfel nu dus tussen de Ipod mini 4 gig en een Creative Micro nogwattes van 5 Gig
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 20:00
Verwijderd
hoe krijg je rotzooi onder je scherm weg?! t is zo irritant
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 14-07-2005 @ 21:00 :
hoe krijg je rotzooi onder je scherm weg?! t is zo irritant


- Welk scherm?
- Welke mp3-speler?
- Heb je op internet gezocht?
- Staat er niets in de handleiding?
- Staat er nergens wat over bij "instellingen" oid?

Ik neem trouwens aan dat je het over een mp3-speler hebt.
Lekkere vraag he, soortje "m'n computer start niet meer op, help me!".

Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 20:45
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 14-07-2005 @ 21:40 :


- Welk scherm?
- Welke mp3-speler?
- Heb je op internet gezocht?
- Staat er niets in de handleiding?
- Staat er nergens wat over bij "instellingen" oid?

Ik neem trouwens aan dat je het over een mp3-speler hebt.
Lekkere vraag he, soortje "m'n computer start niet meer op, help me!".

ja sorry
mn mp3 speler, freecom beatman flash recorder van 128 mb en er staat niks in de handleiding over stof en zand onder t beeldschermpje
maar iig, onder mijn beelschermpje dus. hoe krijg ik t weg
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 21:38
Zylverstar
Avatar van Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
]{ing schreef op 07-07-2005 @ 14:40 :
de h10 schijnt tragere menu's te hebben dan de h320. ik heb zelf een h320 en heb eigenlijk nog niet genoeg aan de 20gig schijf die erin zit. voor de rest ben ik heel tevreden; knoppen indeling went snel (is helemaal niks mis mee!), uiterlijk is helemaal niet zo lelijk als jij beweert. althans, ik heb de speler langer dan 7 maanden en tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad.. en zelf vind ik em niet geweldig mooi ofzo maar ook niet lelijk.
tja en ik ben gewend hoe het in mn broekzak zit, het is gewoon een zware versie van een pakje sigaretten. nooit echt storend geweest..
mee eens

Ik heb zelf de IriverH340 (40 gig) en ben er helemaal blij mee. Heb hem nu 8 maandjes en nog steeds zo gelukkig als de dag dat de courier kwam. Met name de extra functies vond ik erg interessant, video, usb on the go, ondersteund veel bestandstypen, kleurenscherm, radio, recorder, tekst (en nee dat gebruik je indd niet..) foto's, alles kan erop in combinatie met 40gb harde schijf voor mij echt ideaal, ik heb er ongeveer 30 gb op staan aan muziek/films/foto's. Nu de laatste koreaanse firmware erop (wat al gezegd werd volume kan hard!) en ik heb de sennheiser pmx60 koptelefoon. Vergeleken met de Ipod's is het geen mooie speler, maar het zit in dit geval echt van binnen.
Voor meer info over de iRiver H-3x0 serie (H320, H340) zou ik hier even kijken:
[MP3/Ogg] iRiver H-3x0 serie Deel 2
__________________
Get a life or die trying!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 14:38
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
hoi
ik ga misschien een iriver h320 kopen a 288€
zal ik die kopen, is die goed en leuk, wat ik er van gelezen heb wel.
of weten jullie iets beters
ik hoor het graag.

groeten,

reuffneck


ps. voortaan ga ik eerst het topic lezen, want het gaat er al over!
sorry!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2005, 14:52
Verwijderd
Kopen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2005, 16:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
hoihoi,

ik heb een audiokey van packard bell.. en mijn computer en de mp3 speler willen elkaar steeds niet kennen..

hij deed het al niet zo lekker op de usb (ik moest de computer steeds uitzetten met mp3speler erin en dan pas kreeg ik de melding "ready"), maar nu doet hij het dus helemaal niet meer.

mijn mp3speler heeft wel door dattie in een computer zit (want hij wil niet aan), maar hij geeft niet de boodschap ready (waarbij het lampje aan hoort te gaan).
de laaste keer dat hij ready gaf was overigens het lampje uit, en stond er wel ready, maar kende de computer hem nog niet..

ik heb windows XP, dus de stuurprogramma's hoefden er niet op (sterker nog, met stuurprogramma deed ie t niet eens)

ik heb dit probleem al een hele tijd, soms wil ie m wel zien, soms doodleuk 2 weken niet..

iemand een idee hoe ik mijn computer zo ver krijg om mijn mp3 speler meteen te zien?

edit: met niet zien bedoel ik dat de computer hem niet aangeeft als verwisselbare schijf, maar gewoon doet alsof ie er niet is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-07-2005, 10:08
reuffneck32
Avatar van reuffneck32
reuffneck32 is offline
huhu ik weet niet welke ik moet kopen de iriver h10 6gb, iriver h320 20 gb of de iriver h10 20 gb die nog niet uit is en ik weet dus ook niet wat die gaat koste n
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 10:54
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 14-07-2005 @ 21:45 :
ja sorry
mn mp3 speler, freecom beatman flash recorder van 128 mb en er staat niks in de handleiding over stof en zand onder t beeldschermpje
maar iig, onder mijn beelschermpje dus. hoe krijg ik t weg
Zand kun je eigenlijk nauwelijks onder je schermpje vandaan krijgen, tenzij je je MP3 speler zelf wilt openschroeven. Als je het echt weg wilt hebben kun je misschien proberen om hem naar de klantenservice van Freecom op te sturen: zij weten waarschijnlijk wel manieren om het schoon te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 13-07-2005 @ 19:16 :
Wat is een betere koop als je let op geluidskwaliteit, batterijcapaciteit (aantal speeluren) en of ALLE soorten MP3 bestanden er op kunnen! Dus ook illegale MP3 van bearshare/kazaa enzo...want ik las ergens dat de Ipod hier moeite mee heeft?

Ik twijfel nu dus tussen de Ipod mini 4 gig en een Creative Micro nogwattes van 5 Gig
Dat verhaal over dat de iPod moeite zou hebben met illegale MP3 bestanden is onzin. De iPod speelt alle Mp3 bestanden van filesharing netwerken probleemloos af. Hij heeft juist moeite met legale mp3 bestanden van andere aanbieders dan Apple's iTunes.

Goede merken zijn tegenwoordig iRiver of iAudio.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 20-07-2005 @ 11:54 :
Zand kun je eigenlijk nauwelijks onder je schermpje vandaan krijgen, tenzij je je MP3 speler zelf wilt openschroeven. Als je het echt weg wilt hebben kun je misschien proberen om hem naar de klantenservice van Freecom op te sturen: zij weten waarschijnlijk wel manieren om het schoon te krijgen.
thnx zal t proberen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 16:22
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Laurens schreef op 20-07-2005 @ 11:57 :
(...)

Goede merken zijn tegenwoordig iRiver of iAudio.
Ik heb een Samnsung waar ik ook erg goed over te spreken ben.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 23:28
Ewd
Avatar van Ewd
Ewd is offline
ik sta voor een grote keuze: ik ga een harddisk speler kopen met een richtpijrs van 300-330 euries.
Mijn keus was al op de iRiver H320 gevallen, vanwege zijn functies en z'n mooie display. Helaas was deze er niet in de 20 gb versie bij de Mediamarkt te Groningen, maar de man had een alternatief. Iets duurder, maar na afdingen kan ik em voor 325 mee krijgen. Het is de Cowon iAudio X5 20gb.
Ze hebben allebei radio, allebij een usb host (om hem als image tank te gebruiken, helaas wel usb 1.1) Verder kunnen ze met de meeste geluidsformaten om gaan, kunnen ze filmpjes afspelen (de iriver kan direct xvid afspelen, maar de iaudio krijg je een programma waar je het zelf snel mee kan omzetten) ze kunnen opnemen en direct mp3 coderen (ook vanaf de radio). Batterijen gaan vrijwel even lang mee.
Mijn keus val het liefst op de iRiver want dit scherm is veel mooier (220x167 pixels tegenover de 160x128 van de iAudio, allebei met 260k kleuren).
De iRiver heeft alleen een wat minder logische navigatie ,maar deze zal snel onder de knie zijn. De iAudio heeft daarin tegen een knuppeltje maar mee het makkelijker navigeren is, maar de structuur is oo logischer.
De iAudio is wel dikker dan de iRiver....

Wat zouden jullie doen? (ik ben trouwens ook bang dat het knuppeltje een zwak punt is, dat het lam wordt oid)

hier foto's:
iRiver

Cowon iAudio

vergelijkingen qua formaat: *KLIK*

ik koop de iriver via internet want ik wil em voor de vakantie hebben. de iaudio kan ik gewoon bij de mediamarkt kopen. zoiets wil ik toch liever in de winkel kopen, want dat is beter klagen mocht er iets mis mee zjn..

ook nog leuk te vertellen: je kunt niet op een specifiek unmmer zoeken bij de iAudio als ik het goed heb gebegrpen, en hij heeft zelfs geen ondersteuning voor id3, wat ik erg slecht vind.. maar hij is zoo dun

dit vond ik ook nog
Citaat:
iRiver H320 can play upto 10fps video and iAudio X5 can play upto 15fps video.

H320's screen is bigger by 0.2 inch. (H320 - 2" / X5 - 1.8")
__________________
\o/

Laatst gewijzigd op 26-07-2005 om 23:33.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 14:38
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik ben op zoek naar een nieuwe mp3 speler, omdat mijn oude is geleend zonder het even te vragen..

ik wil er eentje die minimaal 256 mb kan opslaan, maar ook 2 weken gebruikt kan worden op vakantie. Veelal moet je ze opladen dmv usb poort, zijn er ook varianten met batterijen? en hoelaat gaat zo'n usb-opgeladen-speler mee op 1-oplaad-beurt?

en... als het kna.. op een relatief eenvoudige wijze werkt met windows 98, ook al is dat niet een geweldig usb-ondersteundend systeem..
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 17:01
Verwijderd
Is iemand hier bekend met Medion mp3 spelers? Zo ja, bevalt het?

Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 17:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb vorige week mijn mp3-speler uitgeleend aan mijn ouders om hun vakantie door te komen (jaja, dom natuurlijk).
Nu kreeg ik hem vandaag terug: als ik m'n scherm aanzette zat het beeld op z'n kop en als ik op 'next' drukte, dan ging hij juist een nummer terug (en andersom).

Dat scherm heb ik via m'n instellingen weer goed weten te krijgen, maar het probleem van 'next' dat blijft. Ik heb geen idee hoe ik dat weer terug kan zetten; heb de gehele gebruiksaanwijzing al doorgenomen, maar nergens iets dat er op lijkt. Iemand een idee?

Het gaat hier om een Creative Muvo V200
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 17:49
hi
hi is offline
Citaat:
Someboy schreef op 16-06-2005 @ 19:48 :
Ik heb vandaag de Creative MuVo Micro N200, 1 gig Wit gekocht...
Zit nog in de verpakking, ben eerst met me harde schijf bezig voor ik alles op de pc ga installeren...

Maar ik laat het je nog horen.

Kijk anders even bij www.kieskeurig.nl. Staan een hoop reviews over die dingen.
Ik heb dezelfde en ben best tevreden over de radio ontvangst en het geluid ansich! Ik heb al wel een keer meegemaakt dat er een enorme vervorming zat in mijn mp3'tjes toen heb ik de opdracht gekregen om de speler op een bepaalde manier te resetten en sindsdien doet hij het weeer als een zonnetje! 1 gig biedt ruimte voor genoeg nummers!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 17:50
hi
hi is offline
Citaat:
Balance schreef op 30-07-2005 @ 18:41 :
Ik heb vorige week mijn mp3-speler uitgeleend aan mijn ouders om hun vakantie door te komen (jaja, dom natuurlijk).
Nu kreeg ik hem vandaag terug: als ik m'n scherm aanzette zat het beeld op z'n kop en als ik op 'next' drukte, dan ging hij juist een nummer terug (en andersom).

Dat scherm heb ik via m'n instellingen weer goed weten te krijgen, maar het probleem van 'next' dat blijft. Ik heb geen idee hoe ik dat weer terug kan zetten; heb de gehele gebruiksaanwijzing al doorgenomen, maar nergens iets dat er op lijkt. Iemand een idee?

Het gaat hier om een Creative Muvo V200
Is dat geen mooie vraag voor de creative mensen! Ik heb toen ik een probleem gehad een zeer uitgebreid antwoord gekregen hoe ik het probleem kon oplossen en het antwoord was ook op zich snel gegeven.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 18:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
hi schreef op 30-07-2005 @ 18:50 :
Is dat geen mooie vraag voor de creative mensen! Ik heb toen ik een probleem gehad een zeer uitgebreid antwoord gekregen hoe ik het probleem kon oplossen en het antwoord was ook op zich snel gegeven.
Ja het probleem is alleen dat ik geen recht meer heb op de telefonische servicedienst van Creative (dat recht is blijkbaar na 60 dagen verlopen).
Ik heb zojuist wel een mailtje gestuurd, maar ik dacht: wie weet heeft iemand hier ooit wel hetzelfde probleem gehad.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 18:07
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 30-07-2005 @ 18:01 :
Is iemand hier bekend met Medion mp3 spelers? Zo ja, bevalt het?

[afbeelding]
Nep-iPod van goedkoop oostblok-plastic, ik zou doorsparen voor iets fatsoenlijks
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 18:54
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 30-07-2005 @ 18:01 :
Is iemand hier bekend met Medion mp3 spelers? Zo ja, bevalt het?

[afbeelding]
Ik ken deze, meest slechte (hd-based) speler die ik ooit heb gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Racisme na mp3-moord Brussel voer voor psychologen
Foresight
103 09-05-2006 19:21
Software & Hardware [mp3 speler] kapot?
June bug
8 05-11-2005 22:06
Software & Hardware Mp3 speler/I-pod etc.
Maija
2 26-07-2005 16:50
Software & Hardware Packerd Bell Funkey
kaatje27
1 09-06-2005 21:54
Beleidszaken Centraal MP3-spelers topic op Hardware?
Verwijderd
19 31-05-2005 15:47
Software & Hardware MP3 probleem
R-J-N
4 03-01-2005 22:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.