Oud 16-05-2006, 17:02
Verwijderd
Ik wil voor mezelf graag een pc kopen die nieuwe games zonder moeite kan spelen met hoge graphics. Ook moet ik vloeiend kunnen pc'en met internet, msn, winamp en word aan.
Verder gebruik ik de pc in principe alleen voor gamen, muziek luisteren en voor school

Nu zag ik bij computerland het volgende systeem:

"Betaalbare Game PC"

Is dit een goeie keuze? Of kan ik voor hetzelfde bedrag een beter systeem krijgen.
Natuurlijk moet er ook nog een monitor bij, het liefst TFT. Kan dat goedkoper dan 289 euro? Maar dat je dan nog steeds wel een goeie hebt?

En er moet mooi geluid zijn, met een diepe bass enzo, hoeft niet perse 5.1.

Ik wil van jullie graag tips
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2006, 17:09
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
slechte processor en slechte 3d kaart
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 16-05-2006 @ 17:09 :
slechte processor en slechte 3d kaart
Oke.... niet doen dus?
Spelletjes als NFS MW wil ik graag goed kunnen spelen, en GTA SA enzo. Dus niet de allernieuwste....

Maar kan je me tips geven dan? Mijn budget ligt rond de 1000 euro. En ik wil het liefst niet zelf een pc samenstellen want ik heb er de ballen verstand van als het om hardware gaat
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
http://tweakers.net/reviews/624/3

Haal daar de nutteloze zaken tussenuit (flash lezer, floppydrive, tv-kaart ed.), zet er een betere videokaart in en je hebt een prima systeem. Je kunt hier en daar ook nog wat prestatie inleveren (goedkopere processor, bijvoorbeeld de XP64 3400+) om de prijs te drukken.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-05-2006 @ 17:31 :
http://tweakers.net/reviews/624/3

Haal daar de nutteloze zaken tussenuit (flash lezer, floppydrive, tv-kaart ed.), zet er een betere videokaart in en je hebt een prima systeem. Je kunt hier en daar ook nog wat prestatie inleveren (goedkopere processor, bijvoorbeeld de XP64 3400+) om de prijs te drukken.
Oke dus dit ^ systeem is beter dan dat ik in mijn startpost had laten zien?
Waarom is deze beter dan? En kan ik hier wel NFS MW op volle graphics mee spelen? (bijvoorbeeld)

En die videokaart Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2, is dat een betere dan die in mijn beginpost?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:55
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
nee
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 19:24
Verwijderd
Nee, de computer uit je startpost zal met games (net iets) beter overweg kunnen. Ik denk echter dat ik het nog beter kan

De computer zelf

Moederbord: Asus A8N-E
Behuizing: Cooler Master Centurion 5
Voeding: Huntkey 450 Watt
Harde schijf: Hitachi Deskstar 250 GB
Videokaart: Asus EN7900GT , 256 MB
Geheugen: OCZ 1024 MB
Processor: AMD Athlon 64 Venice, 3200+
Processor koeler: Arctic Freezer 64 Pro
DVD brander: BenQ DW1650

Dit brengt je op een totaal van € 796,88 (samengesteld bij www.azerty.nl) Omdat je het systeem niet zelf in elkaar wilt zetten komen er nog montagekosten bij van €20,- Dan hou je nog ruim genoeg over om een toetsenbord en muis te kopen.

Een mooi 17" lcd scherm, en een stuk goedkoper dan die van computerand.
http://www.azerty.nl/producten/produ...rt-zilver.html

Dit lijkt me een goed speaker setje
http://www.azerty.nl/producten/produ...060-zwart.html
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 16-05-2006 @ 18:55 :
nee
ow Zou je het kunnen onderbouwen? of tips kunnen geven m.b.t het aanschaffen van een goeie pc?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Olaf90 schreef op 16-05-2006 @ 19:24 :
Nee, de computer uit je startpost zal met games (net iets) beter overweg kunnen. Ik denk echter dat ik het nog beter kan

De computer zelf

Moederbord: Asus A8N-E
Behuizing: Cooler Master Centurion 5
Voeding: Huntkey 450 Watt
Harde schijf: Hitachi Deskstar 250 GB
Videokaart: Asus EN7900GT , 256 MB
Geheugen: OCZ 1024 MB
Processor: AMD Athlon 64 Venice, 3200+
Processor koeler: Arctic Freezer 64 Pro
DVD brander: BenQ DW1650

Dit brengt je op een totaal van € 796,88 (samengesteld bij www.azerty.nl) Omdat je het systeem niet zelf in elkaar wilt zetten komen er nog montagekosten bij van €20,- Dan hou je nog ruim genoeg over om een toetsenbord en muis te kopen.

Een mooi 17" lcd scherm, en een stuk goedkoper dan die van computerand.
http://www.azerty.nl/producten/produ...rt-zilver.html

Dit lijkt me een goed speaker setje
http://www.azerty.nl/producten/produ...060-zwart.html
Oke en dat is dus via internet, hou ik dan wel gewoon garantie? Als er iets kapot is dat er een monteur aan huis komt ofzo?

En nog wat, je hebt ook dual core processors. Dus dan kan je bijvoorbeeld een zwaar spel spelen en daarnaast een film downloaden... Bied zo"n processor alleen voordelen? Of heb je er ook nadelen aan...

Maar ik begrijp dat je het beste zelf een pc kan samenstellen? Dus dat een 'standaard' pc niet aan te bevelen is. Dat kan je toch ook gewoon in de winkel doen? Maar dat gaat wat moeilijk als je er geen verstand van hebt. En dan sta je in de winkel en dan willen ze je toch alleen het duurste aansmeren...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:39
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Sommige apps kunnen niet goed overweg met 2 cores sommige games ook niet, maar een patch fix dat wel weer.

Dus meer voordelen dan nadelen, olaf heeft een goed systeempje in elkaar gezet
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 22:54
J-roenn
J-roenn is offline
ja, garantie is geen probleem, als er iets mis mee is gewoon opsturen ( of langsbrengen ) je kan ook dat lijstje van hierboven meenemen naar de plaatselijke computerboer ( geen dixons/dynabyte/mediamarkt maar echt computerwinkeltje )
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 23:17
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En niet bij Alternate kopen, want die doen kut met van die stickertjes, wat betekent dat je het hele ding moet opsturen om een component te vervangen, als je je assemblagegarantie wilt behouden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 07:37
Verwijderd
Je krijgt bij azerty in ieder geval 1 jaar garantie op het gehele systeem, en dan zit er nog fabrieksgarantie op de losse onderdelen die meestal tussen de 1 en 3 jaar ligt (het geheugen soms zelfs levenslang).

http://tweakers.net/shopsurvey/6703
hier kan je zo'n 200 beoordelingen lezen van mensen die bij azerty iets hebben gekocht.

Je zou deze computer in princiepe ook bij een andere winkel kunnen kopen, maar ik ga er van uit dat je dan 50 tot 100 euro meer kwijt bent.

Een dualcore processor is in princiepe wel iets meer toekomstgericht, maar bedenk ook dat de processor die ik heb gekozen 110euro is, en de goedkoopste dualcore meer dan 270.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Olaf90 schreef op 17-05-2006 @ 07:37 :
Je krijgt bij azerty in ieder geval 1 jaar garantie op het gehele systeem, en dan zit er nog fabrieksgarantie op de losse onderdelen die meestal tussen de 1 en 3 jaar ligt (het geheugen soms zelfs levenslang).

http://tweakers.net/shopsurvey/6703
hier kan je zo'n 200 beoordelingen lezen van mensen die bij azerty iets hebben gekocht.

Je zou deze computer in princiepe ook bij een andere winkel kunnen kopen, maar ik ga er van uit dat je dan 50 tot 100 euro meer kwijt bent.

Een dualcore processor is in princiepe wel iets meer toekomstgericht, maar bedenk ook dat de processor die ik heb gekozen 110euro is, en de goedkoopste dualcore meer dan 270.
Oke bedankt!

Dus dit is wel een goed systeem... ik zal het lijstje es meenemen naar wat computershops in groningen, kijken wat het dan kost.
Maar als ik het bij azerty koop komen er nog wel verzendkosten overheen lijkt me. Misschien compenseert dat als ik het systeem gewoon bij een winkel laat bouwen en het dan zelf ophaal?

En trouwens, is 110 euro niet heel goedkoop voor een processor? Ik liet het lijstje namelijk aan een maat van me zien en die zei dat met deze processor niet het optimale uit de videokaart gehaald word...
Hij raade me deze aan: AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed)

En die kast... die is niet echt heel bijzonder, kan je ook een andere kast kiezen? Of lukt dat niet i.v.m koeling enzo... Die kast uit mn beginpost vind ik namelijk wel erg mooi!

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 10:25.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 12:47
Verwijderd
Dit word het dus...

Moederbord: Asus A8N-E €82,48

Behuizing: Cooler Master Centurion 5, Zwart €54,12

Voeding: Huntkey LW-6450H, 450 Watt, Retail €34,55

Hard disk: Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rmp,8mb,Serial ATA 300 €83,97

Videokaart: Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 €275,14

Geheugen: OCZ OCZ Value, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 1x €119,00

Processor: AMD Athlon 64 X2 Manchester, 3800+, Socket 939, OEM €275,78

Koeler: Arctic Freezer 64 Pro €14,65

DVD-speler/brander:BenQ DW1650, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM €33,43

Monitor: Acer Al1751 As, 17 inch, Zwart, zilver €234,38

Speakers: Creative Inspire T6060, Zwart € 65,91

Totaal €1273,41

@Olaf90, bedoel jij dit ook? Behalve de processor dan, die heb ik zelf veranderd omdat anders de prestaties van de videokaart niet optimaal zullen zijn...
Of klopt dat geheugen ook niet? Op www.azerty.nl kon ik namelijk kiezen uit 3 verschillende ofzo.

Of moet ik nog wat veranderen?

Ik vind die prijs echt het uiterste, het moet ook geen cent meer worden, het liefst minder. Zou ik dan nog ergens op kunnen bezuinigen?

En met dit systeem kan ik dus games als gta SA, nfs Most Wanted en Far Cry perfect spelen? En daarnaast dvd's kijken en muziek luisteren en downloaden?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:45
Verwijderd
Waar heb je de info vandaan dat de prestaties van de videokaart met deze processor beter benut worden? Een AMD 3200+ en een AMD X2 3800+ zijn even hoog geklokt (2Ghz) alleen heeft een X2 3800+ 2 cores (waar nu nog geen enkel spel gebruik van maakt)

Als je goedkoper uit wilt zijn is het eigenlijk heel slim om een AMD 3500+ te kopen, hij is hoger geklokt dan een 3200+ en een stuk goedkoper dan een dualcore (€ 136,05)

Voor de rest heb ik inderdaad het zelfde lijstje als jij (je hebt nog geen toetsenbord en muis) maar voor speakers zou je eventueel ook naar een Mediamarkt in de buurt gaan, omdat smaken toch verschillen, en je daar het setje zou kunnen beluisteren.

Voor de rest zou je met deze computer Most Wanted en San Andreas alles moeten spelen op 1280*1024 @ high, dus dat zit wel goed denk ik.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 20:21
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Geen enkel spel?Ga weg man?Quake IV bijvoorbeeld?

Waarom zijn de drivers van videokaarten juist voor meerde cores geschreven, krijg je ook een performance boost op, lees maar eens wat reviews!

Zeker voor die 3800+ gaan, is het verschil waard en klokt zeker even hoog.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 22:58
Verwijderd
Leuk, een discussie

Als je naar de toekomst kijkt, dan zal die X2 toch wel beter zijn? Aangezien die lui die spelletjes maken daar vast wel gebruik van gaan maken. En ik ben niet van plan om over 3 jaar weer een nieuw systeem aan te schaffen!

En daarnaast heb ik de behuizing en voeding veranderd.

Je kan toch netzogoed een kast+voeding in één kopen? Das stukken goedkoper! Deze bijvoorbeeld:
Enlight EN-4105

En tobo en muis zit er idd nog niet bij! Moet dus ook nog

Maar 1200 is echt mijn maximum eigenlijk. En men raad ook aan om 2 van die geheugenreepjes te doen... omdat je dan weer een stuk sneller bent! Dus dan komt er nog eens 119 overheen Dan zit ik dus al boven de 1300 pleuro

Dush valt er nog meer te bezuinigen behalve de kast en voeding?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2006, 23:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het voordeel van dual channel geheugen wordt erg betwist en over de processor kan ik je alleen maar zeggen dat het bij gemiddeld game-gebruik niet loont om voor een dure X2 processor te gaan ten opzichte van de veel goedkopere 3500+.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-05-2006 @ 23:19 :
Het voordeel van dual channel geheugen wordt erg betwist en over de processor kan ik je alleen maar zeggen dat het bij gemiddeld game-gebruik niet loont om voor een dure X2 processor te gaan ten opzichte van de veel goedkopere 3500+.
Oke bedankt, welke processor raad je me dan aan? Het moet wel bij de rest van het systeem passen... Of vind je het systeem sowiezo niet goed?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 09:42 :
Oke bedankt, welke processor raad je me dan aan? Het moet wel bij de rest van het systeem passen... Of vind je het systeem sowiezo niet goed?
Neem gewoon een enkel reepje geheugen, dat scheelt geld. Neem daarnaast de Athlon XP 64 3500+. Dat scheelt geld dat je écht niet uit hoeft te geven.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-05-2006 @ 11:47 :
Neem gewoon een enkel reepje geheugen, dat scheelt geld. Neem daarnaast de Athlon XP 64 3500+. Dat scheelt geld dat je écht niet uit hoeft te geven.
Ik zat zelf te denken aan de AMD ATHL64 3700+ 2.2GHZ BOX, die is 228 euro en koeler zit er al bij... De box versie van de 3500+ is 199 dus zoveel scheelt dat niet...

Moederbord blijft hetzelfde, de Asus A8N-E 939 van 105 euro. Dat is dan wel een goede keuze i.c.m de processor?

Moet er trouwens nog een losse koeler bij als er al een koeler op je processor zit?

Binnenkort post ik wel weer een lijstje met de rest.

Ik bestel het niet meer op azerty.nl maar op citypc.nl. Deze is iets duurder maar ik heb dan geen verzendkosten want dan kan ik het afhalen (Groningen). En een maat van me kan de boel in elkaar zetten dus dat scheelt ook weer geld.

Als je al die losse componenten koopt moet je dan ook nog kabeltjes enzo aanschaffen? Of zit dat er allemaal wel bij...

En een geluidskaart dan... hoeft dat niet? Want ik wil wel graag mooi geluid hebben! 5.1 systeempje van 60 euro ofzo... is het dan nodig om een geluidskaart aan te schaffen?

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nee, dat zit er allemaal wel bij, behalve eventueel een DVI-kabel voor je monitor (als die überhaupt al een DVI-ingang heeft).

Die 3700+ kan ook, dat moet je zelf weten. Ik zou trouwens niet de boxed versie kopen. Ik heb van de week nog een boxed koeler geïnstalleerd in een systeem en ik vind hem toch echt te lawaaiig. Koop gewoon een tray-processor en een stille koeler erbij. Het is daarnaast nog aan te raden een out- of intake fan te installeren, maar beter nog koop je een kast van bijvoorbeeld Arctic, die van zichzelf gewoon een design-airflow heeft. Coolermaster is misschien zelfs wel een betere optie, omdat die meestal maar twee voorgeïnstalleerde casefans hebben, meer heb je niet nodig.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 11:57 :
En een geluidskaart dan... hoeft dat niet? Want ik wil wel graag mooi geluid hebben! 5.1 systeempje van 60 euro ofzo... is het dan nodig om een geluidskaart aan te schaffen?
Ik zou eens een review lezen over het moederbord. Ik ben geen 5.1 liefhebber, dus dat zou ik niet weten. Ik gebruik in ieder geval onboard sound en ben daar erg tevreden over.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 18-05-2006 @ 12:04 :
Nee, dat zit er allemaal wel bij, behalve eventueel een DVI-kabel voor je monitor (als die überhaupt al een DVI-ingang heeft).

Die 3700+ kan ook, dat moet je zelf weten. Ik zou trouwens niet de boxed versie kopen. Ik heb van de week nog een boxed koeler geïnstalleerd in een systeem en ik vind hem toch echt te lawaaiig. Koop gewoon een tray-processor en een stille koeler erbij. Het is daarnaast nog aan te raden een out- of intake fan te installeren, maar beter nog koop je een kast van bijvoorbeeld Arctic, die van zichzelf gewoon een design-airflow heeft. Coolermaster is misschien zelfs wel een betere optie, omdat die meestal maar twee voorgeïnstalleerde casefans hebben, meer heb je niet nodig.
Oke, maar zo'n koeler moet natuurlijk wel op de processor passen. En ik heb geen idee of citypc die heeft...
En ze hebben ook geen kasten van arctic Van Coolermaster hebben ze maar één, en die is 80 euro en daar zit nog geen voeding bij! Ik zal nog wel ff tips vragen aan die gast die mn pc in elkaar gaat zetten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2006, 12:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 12:11 :
Oke, maar zo'n koeler moet natuurlijk wel op de processor passen. En ik heb geen idee of citypc die heeft...
En ze hebben ook geen kasten van arctic Van Coolermaster hebben ze maar één, en die is 80 euro en daar zit nog geen voeding bij! Ik zal nog wel ff tips vragen aan die gast die mn pc in elkaar gaat zetten.
Ach, je kunt ook een standaard-kast kopen en twee fans, als hij potentieel maar een goede airflow heeft. Er moet toch wel een 120mm fan in kunnen, als je die op 5V aansluit, koelt hij hard genoeg en hoor je hem vrijwel niet.

En een AXP64 koeler hebben ze echt wel daar.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 17-05-2006 @ 22:58 :


Je kan toch netzogoed een kast+voeding in één kopen? Das stukken goedkoper! Deze bijvoorbeeld:
Enlight EN-4105
Als je iets wilt besparen kan dat wel, door een ander moederbord te kiezen, maar de voeding die ik je aanraadde is wel het minimale wat je nodig hebt. Hoeveel geld je daar naast uit geeft voor een kast moet je zelf weten, maar met deze voeding kan de pc echt niet stabiel draaien.
(te weinig watts en te weinig ampere op een 12v lijn)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:15
Verwijderd
//Edit Sorry voor dubbelpost


Ik heb mijn best gedaan om na alle reacties die ik gelezen heb nog maar eens iets samen te stellen, en toch blijf ik bij azerty. De winkel die je noemde heeft een erg krap assortiement, en als je bij die winkel besteld ben je wel meer kwijt dan je 8,50 verzendkosten.

Ik heb als budget genomen de uiterste €1200,- die je had gezegd. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op 1179,96 wat als je daar nog assamblage bij zou doen wel echt het aller uiterste van je budget is.

Hier kwam ik op uit:

Klik

Even wat commentaar op de componenten (het rijtje af).

Moederbord:
Niet te duur en met een goede nforce4(ultra) chipset.

Videokaart:
Voor 300 euro is dit gewoon de snelste videokaart, een makkelijke keuze.

Toetsenbord en muis:
Een fijne muis en een goed toetsenbord, met een aantal extra toetsen. Het is gewoon belangrijk om een goede desktop te hebben om niet na een tijdje kramp te krijgen.

Beeldscherm:
Een betaalbaar scherm, met goede responstijd (snel genoeg voor games) voor een mooie prijs.

Harde schijf:
Een snelle schijf met een lage toegangstijd, van een betrouwbaar merk.

Processor koeler:
Doet het in verschillende tests net zo goed als een zalman van €45,-

DVD brander:
Gewoon een degelijke brander.

Geheugen:
2gb geheugen, daar ga je erg veel plezier van hebben, zeker in games als BF2 en COD2. En met 2 gb kan je ook nog een tijdje vooruit.

De processor:
Een AMD athlon 64 3500+
Ik heb hier voor gekozen omdat dit mooi in balans is met de videokaart, en omdat het budget eigenlijk net iets te krap is voor een dualcore. Ik heb geen 3700+ genomen omdat het gewoon veel te veel is om ongeveer 50 euro meer te betalen voor 512kb extra L2 cache.


Voeding:
Het is erg belangrijk om een goede voeding te kopen, een voeding van een goedkoop merk (q-tec, sweex) wil nog wel eens doorbranden of andere gekke dingen doen. Je hebt dan wel garantie op je voeding, maar er is een grote kans dat je andere hardware ook beschadigd raakt, en dat mag je allemaal zelf betalen.

Casefan:
Niet veel bijzonders, maar voor een goede airflow.

Behuizing:
Een simpele kast met ruimte voor 2 120mm fans, dat moet voldoende zijn.


Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad, maar stel de vragen die je nog hebt gerust.

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 22:17.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 22:34
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een mATX mobo? Dat is toch niks - onhandig klein, en onboard video die je toch niet gebruikt. Neem dan de A8N5X.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Olaf90 schreef op 18-05-2006 @ 22:15 :
//Edit Sorry voor dubbelpost


Ik heb mijn best gedaan om na alle reacties die ik gelezen heb nog maar eens iets samen te stellen, en toch blijf ik bij azerty. De winkel die je noemde heeft een erg krap assortiement, en als je bij die winkel besteld ben je wel meer kwijt dan je 8,50 verzendkosten.

Ik heb als budget genomen de uiterste €1200,- die je had gezegd. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op 1179,96 wat als je daar nog assamblage bij zou doen wel echt het aller uiterste van je budget is.

Hier kwam ik op uit:
[afbeelding]
Klik

*commentaar*

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad, maar stel de vragen die je nog hebt gerust.
Bedankt! Is dit nu weer heel iets anders of zie ik dat verkeerd... Kheb ook iemand anders gevraagd die wel aardig wat weet van computers en die wil het ook in elkaar zetten voor 20 euro inclusief windows xp en office 2005...
En bij citypc heb je miss minder keus, maar kheb ook geen verzendkosten omdat ik het kan afhalen!

Hij raade het volgende aan:

DVD rom: SAMSUNG SD616/TSH352 16/48X BULK € 20.50

DVD writer: NEC ND3550 16X +/-WRITER BULK ZWART € 35.90

Geheugen: OEM 1024MB DDR/400 PC3200 € 83.90

Geheugen: OEM 1024MB DDR/400 PC3200 € 83.90

Graka: CONNECT3D ATI RADEON X1600PRO 512MB € 159.90

Harddisk: WD 250GB 7200 WD2500JS 8MB SATA € 89.90

Kast + voeding: SWEEX APOLLO 350W ZWART/ZILVER € 39.90

Moederbord: ASUS A8N-E 939 € 105.90

Monitor: ACER AL1716AS , 8 MS - SILVER € 199.00

Speakers: LOGITECH 2.1 X-210 € 33.90

Processor: AMD ATHL64 3700+ 2.2GHZ BOX € 228.90

Totaal: 1081,6

Wel goedkoper dus...

Of zeg je van.. dit is 3x niks..

Owja en over die videokaart. Hij zegt van, je kan nu netzogoed een goedkopere videokaart doen omdat je volgend jaar toch weer een nieuwe moet aanschaffen wil je de nieuwste spellen kunnen spelen. Want die dingen worden snel goedkoper...

En die speakers kunnen ook nog anders. Die van Olaf spreken me meer aan omdat dat 5.1 is en niet zo duur.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:22
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Kast + voeding: SWEEX APOLLO 350W ZWART/ZILVER € 39.90
nooooooooooooooooooooooooooooo
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:26
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 18-05-2006 @ 23:22 :
nooooooooooooooooooooooooooooo
Oke niet doen dus?

Wat zeg jij dan... kast incl. voeding, of een losse voeding kopen?

En de rest dan, deugt dat een beetje of is dat van Olaf beter?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:34
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 23:26 :
Oke niet doen dus?

Wat zeg jij dan... kast incl. voeding, of een losse voeding kopen?

En de rest dan, deugt dat een beetje of is dat van Olaf beter?
Antec LifeStyle Sonata II als kast \o/
Wat een product.
€ 87,95
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:37
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 23:16 :


Owja en over die videokaart. Hij zegt van, je kan nu netzogoed een goedkopere videokaart doen omdat je volgend jaar toch weer een nieuwe moet aanschaffen wil je de nieuwste spellen kunnen spelen. Want die dingen worden snel goedkoper...

Ja, dat kan je ook over de procs. zeggen. Elke keer als er een nieuwe serie aankomt, dalen de prijzen massaal

Die videokaart, het ligt er maar net aan wat voor'n gamer je bent
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:38
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 18-05-2006 @ 23:34 :
Antec LifeStyle Sonata II als kast \o/
Wat een product.
€ 87,95
incl. voeding..?

Waarom kan dit dan niet Enlight EN-4105
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:39
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 23:38 :
incl. voeding..?

Waarom kan dit dan niet Enlight EN-4105
Geen ervaring mee.

Ik vind deze kast fijn inbouwen, hij ziet er strak uit en hij is lekker stil

Incl 450 Watt voeding
http://www.antec.com/us/productDetai...?ProdID=15139#
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-05-2006, 23:39
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 18-05-2006 @ 23:37 :
Ja, dat kan je ook over de procs. zeggen. Elke keer als er een nieuwe serie aankomt, dalen de prijzen massaal

Die videokaart, het ligt er maar net aan wat voor'n gamer je bent
Jah maar een processor kan langer mee dan een graka toch?

Uh ik ben een gamer die veel geeft om laadtijden, die mogen niet lang zijn! En de graphics moeten heul mooi zijn, hoog dus

Is die dan geschikt? Of moet ik die 9700 GT doen uit eerdere posts...

(waarom is dat computerspul zo tyfus duur )
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:42
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 23:39 :
Jah maar een processor kan langer mee dan een graka toch?

Uh ik ben een gamer die veel geeft om laadtijden, die mogen niet lang zijn! En de graphics moeten heul mooi zijn, hoog dus

Is die dan geschikt? Of moet ik die 9700 GT doen uit eerdere posts...

(waarom is dat computerspul zo tyfus duur )
Computers zijn niet duur, ik kan je zo een compleet systeem geven voor €600. Het is maar wat je er zelf van maakt

Hoe bedoel je 'kan langer mee' ?
Ik weet zeker dat die oude videokaarten uit 1997 het nog net zo goed doen als een pentium 2
Er zit geen houdbaarheidsdatum op hardware. Het gaat stuk.
Meer kan er niet mee gebeuren
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:45
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 18-05-2006 @ 23:42 :
Computers zijn niet duur, ik kan je zo een compleet systeem geven voor €600. Het is maar wat je er zelf van maakt

Hoe bedoel je 'kan langer mee' ?
Ik weet zeker dat die oude videokaarten uit 1997 het nog net zo goed doen als een pentium 2
Er zit geen houdbaarheidsdatum op hardware. Het gaat stuk.
Meer kan er niet mee gebeuren
NFS MW, GTA SA, Far Cry... dat soort spellen wil ik goed kunnen spelen met hoge graphics en lage laadtijden.
Daarnaast wil ik dvd's kunnen kijken en muziek luisteren en downloaden. En daarnaast gewoon tekst verwerken en internetten/msnen.

Dat zijn mijn eissen... en daarvoor wil ik een goed systeem. Daarom is mijn vraag of dat systeem die ik net heb gepost goed genoeg is! Of dat ik beter die van olaf kan doen... met losse voeding en losse kast enzo
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:51
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 23:45 :
NFS MW, GTA SA, Far Cry... dat soort spellen wil ik goed kunnen spelen met hoge graphics en lage laadtijden.
Daarnaast wil ik dvd's kunnen kijken en muziek luisteren en downloaden. En daarnaast gewoon tekst verwerken en internetten/msnen.

Dat zijn mijn eissen... en daarvoor wil ik een goed systeem. Daarom is mijn vraag of dat systeem die ik net heb gepost goed genoeg is! Of dat ik beter die van olaf kan doen... met losse voeding en losse kast enzo
OCZ geheugen en voeding :')
Sorry, maar in mijn mening is dat gewoon overkill

De voeding die in de kasten Antec kasten zitten zijn prima in orde.
Daarnaast is het krom om (imho, ik heb niet gekeken naar de details van het moederbord) een bord van 59 euro aan te schaffen en vervolgens €165 aan geheugen, € 277 voor de 'GraKa' en vervolgens een € 134 proc. er in te rammen

Maar daar is geloof ik al iets over gezegd
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:53
bam
Avatar van bam
bam is offline
Lees dit anders eens een keer door: http://tweakers.net/reviews/624/1
Dan kan je een beetje inschatten wát je nou precies koopt, en waar je ongeveer over praat

///edit

En voor je GraKa's http://tweakers.net/reviews/622
__________________
Ik ben nieuw

Laatst gewijzigd op 18-05-2006 om 23:56.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 23:57
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 18-05-2006 @ 23:26 :
Oke niet doen dus?

Wat zeg jij dan... kast incl. voeding, of een losse voeding kopen?

En de rest dan, deugt dat een beetje of is dat van Olaf beter?
Ik zeg, hou die gozer heeeeel ver uit de buurt van je computer. Die kast is te gaar voor woorden, net als de voeding die erbij zit, die videokaart is ook niks en OEM geheugen is nooit een goed idee.

Dat van Olaf is inderdaad al een stuk beter, maar er kan nog wel het een en ander aan verbeterd worden. Ik heb bij Azerty dit samengesteld:

Code:
Antec NSK4400, Zilver, zwart			€ 60,62
AMD Athlon 64 Venice, 3500+, Socket 939, OEM	€ 134,03
Arctic Freezer 64 Pro				€ 14,65
Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR,
PC3200, 400 MHz, 2 x				€ 86,60
Asus A8S-X					€ 54,74
Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm,
8 MB, Serial ATA300				€ 83,97
Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3,
PCI Express x16					€ 277,89
NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM		€ 35,84
Samsung 730BF, 17 inch, Zwart, zilver		€ 269,83
Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee	€ 20,00

Totaal	€ 1038,17
Zitten alleen geen speakers bij (dat is toch een beetje een persoonlijk iets, iedereen vindt weer iets anders goed klinken). Verder heb je dan een prima computer waar je goed mee kunt gamen, fatsoenlijke kwaliteit onderdelen en een goede monitor. Voor 20 euro zetten zij hem in elkaar en heb je 1 jaar garantie op het systeem, op de onderdelen heb je sowieso ook al garantie.

Oh, en als je alleen maar GTA San Andreas, Need for Speed en Far Cry speelt dan is zo'n 7900GT echt overkill, dan kun je net zo goed 100 euro besparen en een 7600GT nemen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 19-05-2006 om 00:34.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 08:49
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 18-05-2006 @ 23:57 :


Code:
Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR,
PC3200, 400 MHz, 2 x				€ 86,60

2x1gb ddr geheugen 86 euro maar?

of begrijp ik het nu verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 09:04
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
2x 512 is dat slimpo
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 09:52
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 18-05-2006 @ 23:57 :
Ik zeg, hou die gozer heeeeel ver uit de buurt van je computer. Die kast is te gaar voor woorden, net als de voeding die erbij zit, die videokaart is ook niks en OEM geheugen is nooit een goed idee.

Dat van Olaf is inderdaad al een stuk beter, maar er kan nog wel het een en ander aan verbeterd worden. Ik heb bij Azerty dit samengesteld:

Code:
Antec NSK4400, Zilver, zwart			€ 60,62
AMD Athlon 64 Venice, 3500+, Socket 939, OEM	€ 134,03
Arctic Freezer 64 Pro				€ 14,65
Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR,
PC3200, 400 MHz, 2 x				€ 86,60
Asus A8S-X					€ 54,74
Hitachi Deskstar T7K250, 250 GB, 7200 rpm,
8 MB, Serial ATA300				€ 83,97
Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3,
PCI Express x16					€ 277,89
NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM		€ 35,84
Samsung 730BF, 17 inch, Zwart, zilver		€ 269,83
Azerty Montage volledig systeem, 1 jaar, Nee	€ 20,00

Totaal	€ 1038,17
Zitten alleen geen speakers bij (dat is toch een beetje een persoonlijk iets, iedereen vindt weer iets anders goed klinken). Verder heb je dan een prima computer waar je goed mee kunt gamen, fatsoenlijke kwaliteit onderdelen en een goede monitor. Voor 20 euro zetten zij hem in elkaar en heb je 1 jaar garantie op het systeem, op de onderdelen heb je sowieso ook al garantie.

Oh, en als je alleen maar GTA San Andreas, Need for Speed en Far Cry speelt dan is zo'n 7900GT echt overkill, dan kun je net zo goed 100 euro besparen en een 7600GT nemen.
Oke dus dat systeem die ik gepost had valt al af. Blijven deze en die van Olaf over... Als ik het bij Azerty doe dan komen er ook nog verzendkosten overheen, en die zullen ook wel aardig oplopen.

En ik heb nu een AMD 3000+ processor, is dit wel een goeie verbetering dan?
En hier zit dus ook een ander moederbord op. Waarom heb je die Asus A8N-E niet gedaan?
En zit er nu 1024 MB geheugen in (in de prijs), of 2048?

Die spellen speel ik voornamelijk ja, en gohst recon Maar als er straks weer een nieuwe GTA uitkomt, en een nieuwe NFS, dan wil ik die ook goed kunnen spelen! Kan dat dan nog met dit systeem?

Toetsenbord,muis en speakers moeten er dus nog bij, oke
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 09:55
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef op 18-05-2006 @ 23:53 :
Lees dit anders eens een keer door: http://tweakers.net/reviews/624/1
Dan kan je een beetje inschatten wát je nou precies koopt, en waar je ongeveer over praat

///edit

En voor je GraKa's http://tweakers.net/reviews/622
Dat 'multimediasysteem' ziet er opzich ook wel mooi uit dacht ik zo. Maar een tv kaart, flashding, geluidskaart, floppydrive en weetikveel hoeft er niet bij... toch?? Aangezien mijn eisen dan.

En die prijs valt dan dus ook nog wel mee. Maar is dat systeem geschikt om mee te gamen?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 10:08
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 19-05-2006 @ 09:52 :
En ik heb nu een AMD 3000+ processor, is dit wel een goeie verbetering dan?
En hier zit dus ook een ander moederbord op. Waarom heb je die Asus A8N-E niet gedaan?
En zit er nu 1024 MB geheugen in (in de prijs), of 2048?

Die spellen speel ik voornamelijk ja, en gohst recon Maar als er straks weer een nieuwe GTA uitkomt, en een nieuwe NFS, dan wil ik die ook goed kunnen spelen! Kan dat dan nog met dit systeem?

Toetsenbord,muis en speakers moeten er dus nog bij, oke
Qua processor zul je denk ik niet zo heel veel verschil merken, bij het gamen is het vooral de videokaart die ertoe doet.

Ehm, deze is goedkoper Sowieso zou ik dan niet voor de A8N-E gaan maar voor de A8N5X; dat is namelijk precies hetzelfde moederbord maar met een iets andere chipset, het enige verschil is SATAII ondersteuning en dat boeit echt niet. En ik heb er idd "maar" 1GB bij gedaan, dat is volgens mij toch echt wel genoeg tenzij je héle hoge eisen stelt, en dat doe je ook weer niet echt.

En je weet natuurlijk niet wat er in de toekomst uit gaat komen hè. Voor hetzelfde geld kun je dat met een 7900GT ook niet spelen; een nieuwe GTA is er in ieder geval nog lang niet, en als ik me niet vergis ook geen nieuwe NFS game. Volgens mij kun je dan beter tegen die tijd kijken naar een nieuwe videokaart, mocht het allemaal niet werken.

En die verzendkosten vallen best mee, dat is maar €8,50
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 10:24
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
M@rco schreef op 19-05-2006 @ 10:08 :
Qua processor zul je denk ik niet zo heel veel verschil merken, bij het gamen is het vooral de videokaart die ertoe doet.

Zomaar een vraag tussendoor, stel dat zijn huidige computer al een 300GB hd heeft, dan kan je de harde schijf toch lekker opnieuw gebruiken na een lowlevel format?

& ik gebruik in de nieuwe computer die ooit gaat komen, gewoon mn oude geheugen weer, maar dat mag ook wel, aangezien het best duur geheugen was
__________________
Ik ben nieuw
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 10:44
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nou, dan mag je wel opschieten... AMD switcht naar socket AM2 en dan zul je DDR2 geheugen moeten gebruiken

En dat van die harde schijf klopt natuurlijk wel
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 11:57
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 19-05-2006 @ 10:08 :
Qua processor zul je denk ik niet zo heel veel verschil merken, bij het gamen is het vooral de videokaart die ertoe doet.

Ehm, deze is goedkoper Sowieso zou ik dan niet voor de A8N-E gaan maar voor de A8N5X; dat is namelijk precies hetzelfde moederbord maar met een iets andere chipset, het enige verschil is SATAII ondersteuning en dat boeit echt niet. En ik heb er idd "maar" 1GB bij gedaan, dat is volgens mij toch echt wel genoeg tenzij je héle hoge eisen stelt, en dat doe je ook weer niet echt.

En je weet natuurlijk niet wat er in de toekomst uit gaat komen hè. Voor hetzelfde geld kun je dat met een 7900GT ook niet spelen; een nieuwe GTA is er in ieder geval nog lang niet, en als ik me niet vergis ook geen nieuwe NFS game. Volgens mij kun je dan beter tegen die tijd kijken naar een nieuwe videokaart, mocht het allemaal niet werken.

En die verzendkosten vallen best mee, dat is maar €8,50
Verzendkosten zo weinig?? En ik krijg dus een pc thuis geleverd, compleet in elkaar gezet voor 20 euro?
Dat valt dan nog wel mee...

Maar over die processor... ik kan dus net zo goed de 3500+ (Venice) van 134 euro dan de 3800+ (Venice) boxed van 270 euro? of de 3700+ (san diego) boxed van 215 euro.

Als ik tussen die processors toch geen verschillen merk kan ik dus het beste de goedkoopste doen aangezien mijn budget.

Of is het verstandig om er iets boven te gaan en dan een betere processor te kiezen. (Ook in combinatie met die videokaart, dat je wel het optimale eruit krijgt... dat je niet een processor hebt die de graka niet aankan zeg maar...)

Owja en nog wat, is die kast wel goed? Want die heeft niet zoveel voeding...

Enne er zit nu een dvd brander in toch? Is het niet handig om ook nog een losse dvd speler er in te doen? Die heb je toch al voor 20 euro...

Laatst gewijzigd op 19-05-2006 om 12:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Advies voor aanschaf nieuwe computer
Distorted
25 21-09-2010 23:21
Software & Hardware Aanschaf nieuwe PC.. Help?
freakinaround
42 14-10-2009 09:50
Software & Hardware Nieuwe PC
Verwijderd
36 03-09-2007 04:59
Software & Hardware Aanschaf nieuwe pc!
Allochthony
10 26-05-2006 11:07
Software & Hardware [nieuwe pc] advies?
Not for Sale
15 12-12-2004 23:51
Software & Hardware Nieuwe PC!
dafelix
15 28-10-2003 18:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.