Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2006, 19:56
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline

Centraal Webdesign & sitechecks topic - Deel 3


Dit is een centraal topic, dat houdt in dat *alle* vragen over dit onderwerp in dit topic moeten.



Wat mag er in dit topic?
  • HTML en XHTML
  • CSS (Cascading Style Sheets)
  • Javascript
  • Discussies over bovengenoemde technologiën
  • Het linken naar je website om een probleem/vraag te illustreren
  • Sitechecks


Wat mag er niet in dit topic?
  • PHP/ASP/CGI en andere serverside technologiën
  • Programmeertalen zoals C/Pascal/Java, et alias
  • Offtopic discussies


Verder dien je rekening te houden met het volgende:
  • Bashing en flamen is niet toegestaan
  • Realiseer je, dat niet iedereen even vergevorderd is
  • Doe eerst de nodige research voor je een vraag stelt, zie hieronder
  • Als je een vraag stelt, geef dan genoeg informatie, geef code tussen de [ code ] tag
  • Wees aardig en lief


Referenties en verwijzingen

Met dank aan: **********


HTML
XHTML
DHTML
Javascript
(Niet te verwarren met Java)
Cascading Style Sheets (CSS)
Extra Info & Tools
Bedankt voor het lezen en veel succes!
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2006, 20:20
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Linkjes naar vorige delen:

Deel 1
Deel 2

Deel 3, topictitle?
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 20:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 21:16
ybadeendje
Avatar van ybadeendje
ybadeendje is offline
oke ik zou graag dan mijn site laten checken:

www.softexpert.nl.tt

cijfer+evt. commentaar
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:05
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ziet er wel aardig uit, maar volgens mij heb je dat niet zelf gemaakt .

Ik heb zelf net deze site gemaakt: http://barbapapax.awardspace.com/
Vind hem er nog wel wat kaal uitzien.

Dit is trouwens ook een handige site om bij "verwijzingen en referenties" neer te zetten: http://www.handleidinghtml.nl/
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 23:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, ik zal binnenkort nog wel eens naar die startpost kijken; is al hartstikke oud en er kan misschien wel het één en ander aan verbeterd worden.

Die site is niet slecht trouwens... een beetje grijs en kaal, maar wel netjes. Ook mooi gedaan met XHTML/CSS
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 10-08-2006 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2006, 13:48
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 10-08-2006 @ 03:24 :
Ik heb een website gemaakt, die heb ik helemaal laten validaten door die website. Mijn site is door beide checks heengekomen en nog ziet het er anders uit in Firefox (ik werk met IE).

Vraag me nu af waar het woord 'standaard' in internetwereld nou voor staat
Die validatie checkt in principe alleen maar of je correcte HTML-syntax hebt gebruikt. In veel programmeertalen gebeurt hetzelfde, alleen kunnen de meeste programma's nieteens worden uitgevoerd als die syntax niet correct is.
Er is een standaard opgesteld voor webbrowsers die ongeveer zegt hoe ze correcte HTML en CSS moeten weergeven. Het is alleen een beetje jammer dat de meest gebruikte (standaard if you will) browser op belangrijke punten van deze webstandaard afwijkt. Hierdoor krijg je dus verschillen tussen hoe je website er in verschillende browsers uitziet.
Op het moment is het dus vaak nog nodig om CSS hacks enz. te gebruiken om te zorgen dat je site er in elke browser hetzelfde uitziet.

Dat wil niet zeggen dat het geen zin heeft om correcte HTML te schrijven, want als bij incorrecte HTML kunnen de verschillen nog veel groter zijn, omdat er geen standaard is die zegt hoe een browser slechte HTML moet weergeven.

Citaat:
Destralak schreef op 10-08-2006 @ 15:14 :
Hoi,

Bedankt voor je reactie, en dat je tijd neemt om mijn website te bekijken. Ik had net wel even de underlines weggehaald, maar nu staan ze er weer. Dit had ik gedaan omdat NukeZone dat ook niet heeft, en het daar toch overzichtelijk is. Maar nu blijkt dat het bij mij wel beter is om tóch te doen.

De handleiding-tekst is bij deze veranderd, net zoals de hyperlinks.
Zo beter?
Ik denk dat je dat dan niet alleen bij 'handleiding' moet doen, maar bijvoorbeeld ook bij 'Vertel een vriend(in) over Dun3 en verdien 1000 Solari!' en elke andere soortgelijke link.
Verder vind ik het niet zo handig dat een link geel wordt als je er met je muis boven hangt. De achtergrond is ook geel en dus wordt de tekst op de link moeilijk te lezen. Over het algemeen zal dat niet super erg zijn, omdat mensen waarschijnlijk toch eerst de link lezen, er dan maar heel kort boven hangen en er dan op klikken, maar ik zou het toch mooier vinden als je een wat leesbaardere kleur zou nemen hiervoor.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 14:03
Verwijderd
www.swingtone.net
www.easyringtone.net

Het gaat me met name over de gebruiksvriendelijkheid, geloofwaardigheid (ok, het blijft een ringtone site ) en of het prettig is om mee te werken.

Ideen zijn altijd welkom

Laatst gewijzigd op 15-08-2006 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 18:15
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
ik zie direct kwaliteit, zoals ik van je gewend ben, **********! Zien er in eerste opzicht strak en overzichtelijk uit

Over swingtone.net, het kopje Movies valt net onder 't groen bij mij, en wit-op-wit zie je niet (alleen bij hoveren), code ziet er erg overzichtelijk en netjes uit, niet alleen qua identing, maar ook gebruik van de juiste tags en goed gekozen name's, het enige wat me opvalt, is het gebruik van 't euro teken (gebruik & eur; , of hoe dat kreng ook heet)

ik vind de layout van easyringtone.net niet echt aansluiten bij de doelgroep, het wit is imho te 'saai', als je een spannende achtergrond geeft net zoals bij swingtone, denk ik dat het er ineens veel beter uitziet


verder, erg netjes werk dude!
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 12:03
Goath
Goath is offline
Ik wil mijn site ook laten checken. Ik heb 'geen' testaccount kunnen maken, omdat het script niet toestaat dat er met dezelfde IP meerdere account kunnen worden gemaakt.


http://crimeshow.awardspace.com

Alvast bedankt, voor de sitechecks!
__________________
www.hetsms.nl => gratis online sms, anoniem sms, goedkoop sms, treiter sms, groeps sms en geld winnen? Kijk op www.hetsms.nl/
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Goath schreef op 16-08-2006 @ 13:03 :
Ik wil mijn site ook laten checken. Ik heb 'geen' testaccount kunnen maken, omdat het script niet toestaat dat er met dezelfde IP meerdere account kunnen worden gemaakt.


http://crimeshow.awardspace.com

Alvast bedankt, voor de sitechecks!
Als je sponsors verplicht een account te maken zul je niet veel sponsorts krijgen...

Voor de rest doet geen enkel plaatje het hier
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 15:10
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
********** schreef op 16-08-2006 @ 15:43 :
Als je sponsors verplicht een account te maken zul je niet veel sponsorts krijgen...

Voor de rest doet geen enkel plaatje het hier
*ten points*

precies 'tgeen wat mij ook opviel ^_^
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 12:53
Wickey
Avatar van Wickey
Wickey is offline
Ik ben bezig met het maken van een pagina in HTML, maar op de een of andere doet t iframe niet wat ik wil. Ik heb frameborder="0" ingesteld, maar dat doet het pas NADAT je de pagina refreshed...

Weet iemand wat er fout zit en hoe ik dit oplos??


<iframe height="1000" width="100%" name="frame" src="home.html" frameborder="0">

Lijkt me niet fout...
__________________
<insert your own russian text here>
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 14:47
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
we hebben hier een speciaal topic voor, iirc

Maargoed, natuurlijk zal na een refresh pas de border worden aangepast, het HTML bestand is immers al binnengehaald... of snap ik het nou gewoon niet? (Zonee: laat 'n voorbeeld zien, en leg exact uit wat 't moet doen, wat het nu doet en wat je al gedaan hebt)
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 16:21
Verwijderd
geen iframe gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 17:39
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
css gebruiken: style="border:0px;"
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Engadin schreef op 21-08-2006 @ 18:39 :
css gebruiken: style="border:0px;"
Werkt niet voor frameborders volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 10:01
roelruijten
roelruijten is offline
k ik had een topic gisteren geopend maar ik meost mijn vraag hier stellen.

nu heb je 2 tabellen onder elkaar. ( ff simpel )

<table>
Tabel 1
</table>


<table>
Tabel 2
</table>

nu wil ik dat tabel 2 rechts naast tabel 1 komt. MAAAR.
het moet een aparte tabel zijn die dus een eigen grote en alles kan hebben en die 2 mogen niet aan elkaar vast zitten.

wie weet het antwoord ?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2006, 10:03
Verwijderd
Tzbe; in tabel
(Of beter, div maarja)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 10:45
roelruijten
roelruijten is offline
ja hallo ik ben hier newbie in.

door div's te gebruiken..

ja weet ik wat dat is en heb al eens div daarin gezet net en doet niks.

kan iemand me niet ff gewoon de code geven


om een tabel naast een andere te zetten LOS VAN ELKAAR !
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 10:59
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Code:
<html>
<head>
<style type="text/css">
.left{
	float: left;
}
.right {
	float: left;
}

</style>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>There ya go</title>
</head>
<body>
<div class="left">
<table>
<tr><td>Blaat</td></tr>
</table>
</div>

<div class="right">
Tekst rechts van de tabel
</div>
</body>
</html>
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 22:13
Verwijderd
Ik heb een probleem met een frameset in een frameset. Op mijn site heb ik een menu links, en rechts verschijnt de content. Zie http://www.colincramm.nl .

Nou wil ik op één pagina (de gallery pagina) dat er een frameset rechts verschijnt, waarin je op thumbnails kan klikken en dan uiterst rechts (in een 'derde' kolom) een vergroting verschijnt. Ik heb dus als targetframe voor 'mainFrame' gekozen. Nou werkt dat op zichzelf staand wel als ik m test, maar niet als ik vanuit het hoofdmenu navigeer. Nouja, zoals je dus ziet op m'n site, verdwijnt dan het thumbnailoverzicht (alsof het targetframe op _self staat ingesteld...).

Wat moet ik doen om het te laten werken? Het is vast oersimpel, maar ik heb dus geen idee

Edit: al opgelost.

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 13:03
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Gisternacht even een website gamaakt voor een vriendin die een bedrijfje begint. Misschien zien jullie nog ergens een foutje?

www.debezwaaradviseur.nl
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 14:02
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 26-08-2006 @ 14:03 :
Gisternacht even een website gamaakt voor een vriendin die een bedrijfje begint. Misschien zien jullie nog ergens een foutje?

www.debezwaaradviseur.nl
hm, ik zit nu op mn werk en zie dat de kleur van bijv. de titel niet dezelfde kleur heeft als de achtergrond, terwijl ik wel met kleurcodes werk. Op andere pc's zijn de kleuren wel hetzelfde, kan iemand mij vertellen hoe dat kan?
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 00:23
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 26-08-2006 @ 15:02 :
hm, ik zit nu op mn werk en zie dat de kleur van bijv. de titel niet dezelfde kleur heeft als de achtergrond, terwijl ik wel met kleurcodes werk. Op andere pc's zijn de kleuren wel hetzelfde, kan iemand mij vertellen hoe dat kan?
Dat had ik eerst ook ergens bij, maar volgens mij heb ik het nooit opgelost.

Je titel is een JPEG en als je die opslaat, verandert er meestal wat aan het plaatje. Als je dit in MSPaint doet, wordt je daar ook voor gewaarschuwd. Het kan best zo zijn dat JPEG #B8B8B8 geen coole kleur vindt en dat hij dat automatisch (deels) verandert in iets wat er op lijkt, maar niet exact hetzelfde is.

Dat verklaart dan niet waarom je het op sommige computers wel ziet en op andere niet, maar ik zou toch maar even proberen om die titel als PNG op te slaan. Dan neemt hij waarschijnlijk nog minder ruimte in ook.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2006, 01:14
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Jordi schreef op 27-08-2006 @ 01:23 :
Dat had ik eerst ook ergens bij, maar volgens mij heb ik het nooit opgelost.

Je titel is een JPEG en als je die opslaat, verandert er meestal wat aan het plaatje. Als je dit in MSPaint doet, wordt je daar ook voor gewaarschuwd. Het kan best zo zijn dat JPEG #B8B8B8 geen coole kleur vindt en dat hij dat automatisch (deels) verandert in iets wat er op lijkt, maar niet exact hetzelfde is.

Dat verklaart dan niet waarom je het op sommige computers wel ziet en op andere niet, maar ik zou toch maar even proberen om die titel als PNG op te slaan. Dan neemt hij waarschijnlijk nog minder ruimte in ook.
PNG is waarschijnlijk wel een goed idee. JPEG blijft natuurlijk een manier van compressie, maar dat verklaart idd niet waarom het per PC verschilt. Beetje vaag, waarschijnlijk is PNG de oplossing
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 11:55
Verwijderd
Ik heb gisteravond na véél gedoe mijn LJ-layout bíjna zoals ik wil.
http://users.livejournal.com/mijnerzijds_/
Het enige wat me niet lukt is om de entryvlakken grijs te maken.
Iemand enig idee? Ik werk met HTML.

edit: link gefixt

Laatst gewijzigd op 27-08-2006 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 12:44
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 27-08-2006 @ 12:55 :
Ik heb gisteravond na véél gedoe mijn LJ-layout bíjna zoals ik wil.
http://users.livejournal.com/mijnerzijds_/
Het enige wat me niet lukt is om de entryvlakken grijs te maken.
Iemand enig idee? Ik werk met HTML.
je link werkt niet

/edit

hm, op mn werk deed ie het niet, thuis wel...

/edit

ah, jij hebt ook ge-edit zie ik...


nouja, bgcolor in je tabellen invullen lijkt me wel een goede optie.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹

Laatst gewijzigd op 27-08-2006 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 17:37
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Mijns. schreef op 27-08-2006 @ 12:55 :
Ik heb gisteravond na véél gedoe mijn LJ-layout bíjna zoals ik wil.
http://users.livejournal.com/mijnerzijds_/
Het enige wat me niet lukt is om de entryvlakken grijs te maken.
Iemand enig idee? Ik werk met HTML.

edit: link gefixt
Leer eerst Frans voordat je een uitgekauwd plaatje in die taal maakt.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Mijns. schreef op 27-08-2006 @ 12:55 :
Ik werk met HTML.
Rofl
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 17:07
Engadin
Avatar van Engadin
Engadin is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 27-08-2006 @ 02:14 :
PNG is waarschijnlijk wel een goed idee. JPEG blijft natuurlijk een manier van compressie, maar dat verklaart idd niet waarom het per PC verschilt. Beetje vaag, waarschijnlijk is PNG de oplossing
PNG is wel een fijn formaat, helaas niet te gebruiken als iets percee een bepaalde kleur moet zijn, wat de jongens van M$ schrijven brakke browsersoftware, waardoor het er in IE net een ander kleurtje heeft dan zou moeten
__________________
Jongeren - Natuur: http://www.njn.nl
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;Kom mee op zomerkamp: http://www.zomerkampen.njn.nl
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 15:54
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mm ok, op mijn site werk ik dus met html, en ik weet er niet zoveel vanaf.
Nou heb ik een plaatje dat tevens een link is. Maar om het plaatje zit een blauwe rand, net zoals dat tekst blauw is als het een link is. Hoe krijg ik deze blauwe rand weg?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 17:08
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Glupa vroeg dit ook ooit, dus kijk hier eens, poetic_tragedy
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 17:19
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ohja, bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 19:43
Verwijderd
Als ik een OBJECT en een EMBED tag gebruik om multimedia van bijv. het mime-type "audio/mpeg" te laten zien/horen op mijn weblog krijg ik van Internet Explorer een melding of ik het ActiveX besturingselement wel wil uitvoeren. Bij Firefox krijg ik geen enkele melding.

Weet iemand hoe ik die melding kan voorkomen? Het mime-type van Flash schijnt Internet Explorer wel te vertrouwen. Ik zou dus een Flash bestand kunnen maken met een spelertje erin. Maar dat is ook weer een heel gedoe. Is er een andere manier waardoor ik die melding kan voorkomen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Engadin schreef op 29-08-2006 @ 18:07 :
PNG is wel een fijn formaat, helaas niet te gebruiken als iets percee een bepaalde kleur moet zijn, wat de jongens van M$ schrijven brakke browsersoftware, waardoor het er in IE net een ander kleurtje heeft dan zou moeten
PNG gebruiken is dan geen goed idee ja. Ik had het een tijd geleden gedaan. In Firefox was de kleur prima, maar in IE 7.0 werkte dat dus niet. In IE 6.0 had het volgens mij wel de goede kleur. Dit weet ik echter niet zeker.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2006, 12:40
Verwijderd
Ik ben sinds kort met CSS en div's bezig en heb gelijk dus een nieuwe layout gemaakt. Ik ben benieuwd hoe jullie 'm vinden en of het er goed (of niet goed) uitziet in bepaalde browsers.
Heb het zelf al getest met FF, IE en Opera, zag er steeds bijna hetzelfde uit.

Klik
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 22:30
Verwijderd
Ziet er mooi uit hoor .


Ik heb ook een vraagje. Ik wil het onderstaande bereiken:

De blauwe doos (div) moet ten alle tijden in de rechterbovenhoek van de paarse doos (div) blijven, ook als je de paarse doos scrollt. De blauwe doos moet denkelijk in de paarse genest worden, omdat de breedte en hoogte van de paarse doos kan varieeren (is een percentage).

Via een CSS bug van IE is het wel een soort van mogelijk (position: relative elementen blijven op dezelfde plek staan binnen een scrollbaar element mits deze niet ook position: relative is), maar ik ben liever niet afhankelijk van bugs en bovendien is die bug alleen in IE.

Javascript is niet echt een optie. Iemand een elegante oplossing?

Laatst gewijzigd op 07-09-2006 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2006, 18:01
Verwijderd
Ik dacht ook gelijk aan een Javascript oplossing, maar dat is niet echt mijn gebied. En voor de rest zou ik niet echt een andere oplossing weten.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 01:12
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
eXo schreef op 07-09-2006 @ 23:30 :
Ziet er mooi uit hoor .


Ik heb ook een vraagje. Ik wil het onderstaande bereiken:

[afbeelding] De blauwe doos (div) moet ten alle tijden in de rechterbovenhoek van de paarse doos (div) blijven, ook als je de paarse doos scrollt. De blauwe doos moet denkelijk in de paarse genest worden, omdat de breedte en hoogte van de paarse doos kan varieeren (is een percentage).

Via een CSS bug van IE is het wel een soort van mogelijk (position: relative elementen blijven op dezelfde plek staan binnen een scrollbaar element mits deze niet ook position: relative is), maar ik ben liever niet afhankelijk van bugs en bovendien is die bug alleen in IE.

Javascript is niet echt een optie. Iemand een elegante oplossing?
Volgens mij is de 'echte manier' om 'position: fixed;' te gebruiken. Dit werkt in browsers die CSS 2 (denk ik) fatsoenlijk ondersteunen. Het werkt dus (uiteraard) niet in IE, maar er zijn wel hacks om ervoor te zorgen dat IE-gebruikers andere CSS gebruiken dan andere browsers, dus voor IE gebruik je dan gewoon die bug. Ik weet niet precies hoe dat ook alweer moest, maar als je op 'CSS hacks' googlet, vind je vast wel iets.

Ik weet dat je niet afhankelijk wilt zijn van bugs, maar als je het in IE wilt laten werken, zit je daar volgens mij toch wel aan vast, want IE ondersteund de officiele manier gewoon niet.
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2006, 10:15
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Jordi schreef op 09-09-2006 @ 02:12 :
(...)Ik weet dat je niet afhankelijk wilt zijn van bugs, maar als je het in IE wilt laten werken, zit je daar volgens mij toch wel aan vast, want IE ondersteund de officiele manier gewoon niet.
true, IE heeft een rare implementatie van CSS, maar bug-hacks heb je niet echt nodig, je hebt nl conditional comments. waarmee je een IE-specific routine kan maken. Werkt trouwens alleen met embedded CSS, maar je kan een externe CSS laden en de IE-only stuff embedded invoeren

Code:
<!--[if IE 6]>
/* IE6 only, try to overrule all other stuff, to get it working */
<![endif]-->
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 13:55
Verwijderd
Juh ik weet van conditional comments. Probleem is alleen, fixed is relatief aan de viewport nietwaar? w3c. En dat moet juist niet, want de blauwe doos moet relatief aan de rechterbovenhoek van de paarse doos, en niet van de kijkpoort. Paarse doos kan namelijk van grootte veranderen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 08:05
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ja, daar heb je wel gelijk in. Eigenlijk denk ik dat het niet heel goed mogelijk is wat je wil. Als ik het goed begrijp, wil je namelijk dat de positie van dat blauwe vlak fixed is in verticale richting en relative in horizontale richting. Het enige wat ik kan bedenken wat heel misschien zou werken is een div te maken die relatief aan de rechter bovenhoek wordt gepositioneerd en om daar dan dat blauwe vlak in te zetten met een fixed position waarbij je alleen de y-coordinaat aangeeft en niets zegt over de x-coordinaat. Misschien dat hij die dan gewoon overneemt van zijn parent-element, maar ik betwijfel heel erg of dat (in alle browsers) gaat werken.

Zoiets bedoel ik:
Code:
<div class="roze">
  <div style="position: relative; top: 10px; right: 10px;"> <!-- hier kun 
je top dan ook wel weglaten eigenlijk -->
    <div class="blauw" style="position: fixed; top: 30px;">
      *inhoud*
    </div>
  </div>
</div>
__________________
Mommy, that salesman's on TV!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 13:56
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 02-09-2006 @ 20:43 :
Als ik een OBJECT en een EMBED tag gebruik om multimedia van bijv. het mime-type "audio/mpeg" te laten zien/horen op mijn weblog krijg ik van Internet Explorer een melding of ik het ActiveX besturingselement wel wil uitvoeren. Bij Firefox krijg ik geen enkele melding.

Weet iemand hoe ik die melding kan voorkomen? Het mime-type van Flash schijnt Internet Explorer wel te vertrouwen. Ik zou dus een Flash bestand kunnen maken met een spelertje erin. Maar dat is ook weer een heel gedoe. Is er een andere manier waardoor ik die melding kan voorkomen?
Ik heb bijv. het volgende:
Code:
<object width="450" height="350">
<param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gSo0xmGGUNI">
</param>
<embed autostart="false"
 src="http://www.youtube.com/v/gSo0xmGGUNI" 
type="application/x-shockwave-flash"
width="450" height="350"></embed>
</object>
Dit werkt gewoon, omdat een Flash movie als veilig wordt gezien. Wil ik bijv. een MP3 bestand (audio/mpeg) afspelen, dan stelt IE 7.0 een vraag aan de gebruiker, of hij het ActiveX element wel wil uitvoeren.

Hoe kan ik dit vermijden?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 14:00
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Code:
<EMBED SRC="blaat.mp3" VOLUME="50" HEIGHT="60" WIDTH="144">
zou gewoon moeten werken, zonder gezever over ActiveX
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:45
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 17-09-2006 @ 15:00 :
Code:
<EMBED SRC="blaat.mp3" VOLUME="50" HEIGHT="60" WIDTH="144">
zou gewoon moeten werken, zonder gezever over ActiveX
Bij IE 6 werkt het wel, maar als je kijkt naar de laatste beta van IE 7, dan zie je dat er een vraag gesteld wordt. Of dat bij IE 7 RC 1 zo is weet ik nog niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:49
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 17-09-2006 @ 14:56 :

Dit werkt gewoon, omdat een Flash movie als veilig wordt gezien. Wil ik bijv. een MP3 bestand (audio/mpeg) afspelen, dan stelt IE 7.0 een vraag aan de gebruiker, of hij het ActiveX element wel wil uitvoeren.

Hoe kan ik dit vermijden?
Niet, wegens het Eolas patent
Met citaat reageren
Oud 20-09-2006, 18:56
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 20-09-2006 @ 19:49 :
Niet, wegens het Eolas patent
In IE 6 werkt het gewoon bij mij.

Of misschien moet ik er wel een keer extra op klikken, dat kon ook wel, moet ik dan nog even zien. Maar die kwestie is weer een ander punt. Bij IE 7 beta 3 worden de ActiveX-controls zelfs niet geladen.

Laatst gewijzigd op 20-09-2006 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 10:45
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Heeft er iemand hier f2o? Ik kan al een tijd neit op mn website komen Toen ik naar de website ging voor hulp kreeg ik allemaal Trojans in mn Temp Internet Files
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 22:12
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 20-09-2006 @ 19:45 :
Bij IE 6 werkt het wel, maar als je kijkt naar de laatste beta van IE 7, dan zie je dat er een vraag gesteld wordt. Of dat bij IE 7 RC 1 zo is weet ik nog niet.
Bij IE 7 RC1 wordt er standaard 1 keer een vraag gesteld, over het wel of niet uitvoeren van een Windows Media Player ActiveX control. Daarna hoeft men de vraag nooit meer te beantwoorden. In een beta versie van IE 7 werd er per ActiveX control een vraag gesteld, wat erg vervelend was. Maar hier kan ik wel mee leven.

En inderdaad, er moet geklikt worden om controls actief te maken. Ik dacht eerst elke keer dat het aan mij lag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Webdesign (HTML/CSS) & sitechecks
Enlightenment
511 10-08-2006 14:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.