Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2010, 15:22
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Ik weet vrij zeker dat ik dit jaar niet ga halen, omdat ik ongelooflijk slecht in Duits ben. ( sta er op dit moment een 3.9 voor ) en ik daarbij geen andere onvoldoendes mag hebben dus.
Ik sta voor bijna alle vakken ruime 6en en 7ens maar voor Economie een 5.6 En deze periode wordt ook weer niets

Ik wil eigenlijk niet het VWO6 overdoen omdat ik helemaal gek wordt van de middelbare school, en daar zo snel mogelijk weg wil.
Wat zijn dan mijn andere opties?
( Ik heb van studenten gehoord dat een V5>V6 overgangsrapport geldt voor een HAVO certificaat, maar ongeveer hetzelfde aantal mensen zegt dat dit niet zo is, kan iemand mij vertellen of dat wel/niet waar is?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-11-2010, 17:27
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Nee joh een schoolrapport, ook al is het van het VWO, geldt echt niet als een HAVO certificaat. Dat zou toch een win-win situatie zijn voor mensen die het op het VWO even utzitten en dan zonder examens te hoeven maken een diploma op zak hebben?

Je mag naast die onvoldoende van Duits geen andere onvoldoendes hebben. Die heb je toch ook niet? Bij Duits is het dus duidelijk hoe het komt, maar hoe kom je aan het cijfer voor Economie: leer je niet hard genoeg, ben je er gewoon slecht in, moet je veel bijwerken, of iets anders? Als je weet waardoor het komt, of iig een idee hebt, dan moet je niet bij de pakken neer gaan zitten, maar je nog net even dat laatste jaar volledig inzetten. Waarbij je dus zeker je economie moet opkrikken. Bestudeer aandachtig de theorie, maak dan actief je huiswerk (dat is een goede test om te zien of je het begrijpt), schroom niet om naar de docent te gaan voor extra uitleg (dit forum is ook handig als laatste redmiddel), en neem desnoods bijles. Dat betekent overigens niet dat dit ten koste moet gaan van je andere vakken, of van je privé-leven, maar waarschijnlijk is er voldoende ruimte om je net even iets harder op economie te storten. Neem boeken als Samengevat en Examenbundel als handig hulpmiddel bij je proefwerken: uiteindelijk heb je ze toch nodig voor je examen. Ik zou niet weten wat voor andere opties je hebt, als je niet wil blijven zitten. Je kunt moeilijk zonder diploma van school gaan.Het jaar is nog niet om, als je je dit laatste jaar nog even inzet, zal het het uiteindelijk allemaal waard zijn als je je diploma hebt, en geen jaar over hoeft te doen.

Vat het trouwens niet verkeerd op, alsof ik denk dat je niet voldoende je best doet, maar ik weet nou eenmaal niet hoe het komt. Als je dat erbij vertelt, kunnen andere mensen op het forum je waarschijnlijk beter helpen. Succes gewenst!!
(En sorry voor zo'n lap tekst)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 18:22
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Slagen en zakken vernieuwde tweede fase
Leerlingen die vanaf het schooljaar 2007-2008 in de bovenbouw van havo of vwo zitten, vallen onder de vernieuwde tweede fase. Volgens deze regeling bent u geslaagd voor het eindexamen als:
al uw eindcijfers 6 of hoger zijn;
u een 5 heeft en al uw overige eindcijfers een 6 of hoger zijn;
u een 4 heeft of 2 keer een 5 of een 5 en een 4 en uw overige eindcijfers 6 of hoger zijn. Het gemiddelde moet tenminste een 6,0 zijn.

Daarnaast moet u voor culturele en kunstzinnige vorming en lichamelijke opvoeding een voldoende of goed hebben behaald. Als u een 3 of lager heeft voor een vak, bent u gezakt. Dit geldt ook voor de verschillende onderdelen die meewegen in het combinatiecijfer. De eindcijfers zijn het combinatiecijfer en de cijfers voor vakken waarin u examen heeft gedaan.
Aldus: www.rijksoverheid.nl

En als ik nu je cijfers afrond wordt die 3,9 een 4 en die 5,6 zelfs een 6. Maar zelfs al zouden dat een 4 en een 5 worden, dan lijkt het erop dat je toch nog wel kunt slagen, indien de rest van je cijfers goed genoeg zijn.

En verder wat Diamera al zegt, het jaar is nog niet over, nog even je best doen en misschien wordt die 5,6 wel een 6 (bijles, vragen stellen, huiswerk maken, ect) en dan zorgen dan Duits minstens een 4 is.

En: gelukkig is het Duits, geen Engels/Nederlands/wiskunde, want voor die drie vakken mag je hooguit één 5 hebben.

In ieder geval, succes ermee!

(En zelfs áls, áls je het niet haalt, dan vergaat nog steeds de wereld niet. )
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 18:29
AgaRinho
AgaRinho is offline
Citaat:
Aldus: www.rijksoverheid.nl

En als ik nu je cijfers afrond wordt die 3,9 een 4 en die 5,6 zelfs een 6. Maar zelfs al zouden dat een 4 en een 5 worden, dan lijkt het erop dat je toch nog wel kunt slagen, indien de rest van je cijfers goed genoeg zijn.

En verder wat Diamera al zegt, het jaar is nog niet over, nog even je best doen en misschien wordt die 5,6 wel een 6 (bijles, vragen stellen, huiswerk maken, ect) en dan zorgen dan Duits minstens een 4 is.

En: gelukkig is het Duits, geen Engels/Nederlands/wiskunde, want voor die drie vakken mag je hooguit één 5 hebben.

In ieder geval, succes ermee!

(En zelfs áls, áls je het niet haalt, dan vergaat nog steeds de wereld niet. )
Ik ben vorig jaar gezakt voor VWO. Nu doe ik 3 vakken op VAVO
Maar wat jij zegt je mag maar één 5 staan voor wiskunde/engels/nederlands gaat pas volgende CE in en niet deze CE, toch?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 18:36
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
O ja, dat zou ook kunnen ja. Ik doe volgend jaar examen en dán geldt het wel voor mij (als het goed is ) en ik had er geen rekening mee gehouden dat het misschien dit jaar niet zo is. Maar goed, alsnog denk ik niet dat het handig is om er nog een onvoldoende bij te hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 18:42
Verwijderd
Dit jaar is nog niet wiskunde/engels/nederlands maximaal één vijf.

Ik snap dat je er tegenop ziet. Maar kun je geen bijles voor Duits nemen? Ik kon ook geen wiskunde, en ik stond er een 4 op, maar ik heb ook het examen overleeft, en ik ben zelfs geslaagd .
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 18:42
AgaRinho
AgaRinho is offline
Citaat:
O ja, dat zou ook kunnen ja. Ik doe volgend jaar examen en dán geldt het wel voor mij (als het goed is ) en ik had er geen rekening mee gehouden dat het misschien dit jaar niet zo is. Maar goed, alsnog denk ik niet dat het handig is om er nog een onvoldoende bij te hebben.
Jep het geldt voor jou. Dit jaar is het de laatste keer. beetje pech voor je
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 18:50
AgaRinho
AgaRinho is offline
@zanzonyx je moet niet bang worden. Ik ben ook keislecht in frans ik haalde toch 4.3, 0,1 te weinig om 6 te staan.
Maar voor je eco moet je wel hoger staan, want meestal haal je niet hoger dan een 5,5 op je CE
Ik wil je wel een tip geven koop een samengevat boek voor je CE. Lees het 2 keer door en maak alleen oude examens. Dat was mijn fout dat ik nog zat te leren en geen examens oefende voor de CE.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 19:49
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
O ja, dat zou ook kunnen ja. Ik doe volgend jaar examen en dán geldt het wel voor mij (als het goed is ) en ik had er geen rekening mee gehouden dat het misschien dit jaar niet zo is. Maar goed, alsnog denk ik niet dat het handig is om er nog een onvoldoende bij te hebben.
Ik vind dat best wel jammer voor jou want het schijnt echt irritant te zijn met die nieuwe examenregeling.

OT: ik kan je wel vertellen dat je het havo staatsexamen kunt doen voor de vakken waarvoor je denkt te zakken. Feitelijk doe je dan twee keer examen, als je zakt voor het vwo kan je de gehaalde vwo-certificaten omwisselen en nog havo examen doen voor de vakken waarvoor je gezakt bent. Op deze manier kan je alsnog een havo-diploma halen.

Je moet je wel van tevoren opgeven dus na die tijd kan je niet nog eens een havo-diploma halen. Ook zit er wel een prijskaartje aan (dacht iets van €150 maar of dat voor 3 vakken is of 1 vak weet ik niet precies).

Eigenlijk kan ik je dit wel aanraden. Dus gewoon havo staatsexamen voor Duits en als je voor het vwo zakt op Duits maar wel slaagt voor het havo examen Duits kan je dus je vwo certificaten omwisselen voor havo certificaten zodat je een compleet havo-diploma hebt.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 10:32
Verwijderd
Ik vind eigenlijk dat je het maar makkelijk opgeeft. Je zou nu een 4 staan en de rest allemaal voldoendes, daarmee haal je je eindexamen toch gewoon? Zelfs al zou economie een 5 worden, dan haal je het nog.
En het is nog niet eens kerst, je hebt nog álle tijd om beter op te gaan letten, extra uitleg te vragen, oefententamens te doen, eventueel bijles te nemen. Er is nog geen enkele reden om nu te denken dat je je eindexamen niet gaat halen! Je zult er gewoon wat voor moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 12:44
Verwijderd
Idd, zet nu alles op alles zodat je het nog kan halen, dat is echt niet onmogelijk. Je kan dat ook aangeven bij de docenten van de vakken waar je nu slecht voor staat, misschien kunnen ze je tips geven of wat extra ondersteunen. Nu opgeven is echt onnodig. Even hard werken, doorbijten, en je bent er vanaf.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 13:04
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Ik heb laatst gehoord dat er plannen zijn dat je voor Engels en Nederlands en Wiskunde (als je dat in je vakkenpakket hebt) een voldoende MOET halen, want anders slaag je niet.
Dus dan geen compensatie meer, ook niet met een 4,0/5,0.

Maar dat geldt pas over 2/3 jaar of zo...

Voor Duitse woordjes kun je makkelijk Wrts gebruiken.
Als je je methode (en huidige hoofdstuk) mailt, dan hebben wij misschien wel een kant en klare Wrts-lijst beschikbaar.

Dus een mailtjes/Persoonlijk Bericht/Reactie in dit Forum en wij nemen Contact met je op.
Maar zo haal je natuurlijk niet vast en zeker (hoge) voldoendes.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2015 Slaag/Zak regeling VWO
Racsoz
2 03-05-2015 17:14
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 17:20
Algemene schoolzaken Nog steeds gym moeten volgen als je zakt in vwo 6
Solee
4 02-05-2010 12:47
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 12:16
Algemene schoolzaken vavo, vwo diplona?
Kurogane
12 24-06-2004 10:11
Eindexamens 2003 je bent geslaagd!
ivo171985
2 16-06-2003 13:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.