Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 10:13
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb al eens rondgekeken op de websites van Plantronics en Sennheiser, maar ik kom er niet uit. Weet iemand misschien een goede microfoon (geen headset, ik wil het geluid graag uit mijn speakers horen) voor voice communication tijdens multiplayer games? Op die websites claimen ze ook dat al die microfoons wel een noise cancelling technologie hebben voor achtergrond geluid. Werkt dat ook? Als je bijvoorbeeld in UT2004 beschoten word met raketten en je roept iets door de microfoon, ben je dan nog te verstaan?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 10:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 13:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Jazeker, er komt erg weinig omgevingsgeluid mee. Behalve als je zelf niet praat door de microfoon...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:42
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
ik game ALTIJD met koptelefoon op,
ik speel veel cs en daarbij is geluid erg belangrijk aangezien je dan kan horen war ze vandaan komen.. op gewone boxen is dit geluid minder direct en dus vager..
verder maakt het dan weinig tot niets uit watw voor microfoon ik gebruik, ik heb zon goedkope van 10 gulden (toen nog guldens ) en die volstaat prima
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 17:43
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-02-2004 @ 14:42:
Jazeker, er komt erg weinig omgevingsgeluid mee. Behalve als je zelf niet praat door de microfoon...
en daarvoor hebben we de PTT functie (push to talk)
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 20:29
Hoppla
Avatar van Hoppla
Hoppla is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 29-02-2004 @ 18:43:
en daarvoor hebben we de PTT functie (push to talk)
dat is gaar als je snel wat moet zeggen en midden in een actie zit
__________________
hop
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 23:14
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Pingutje schreef op 29-02-2004 @ 21:29:
dat is gaar als je snel wat moet zeggen en midden in een actie zit
das oefenen vroeger speelde de meeste ook met alleen de pijltjes toetsen (en de andere hand voor andere dingen bijv. schieten) maar nu werk je gewoon met wasd en zet je onder q en e nog wet extra functie waarom zou je ook niet iets onder z, x of c kunnen plaatsen ook dat is gewoon oefenen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 06:22
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Pingutje schreef op 29-02-2004 @ 21:29:
dat is gaar als je snel wat moet zeggen en midden in een actie zit
euh
en als je gewoon op voice sens doet vallen de 1ste letters weg. en als je wat kort wil zeggen zoals "a" of "b" referend naar de bombspots bij cs, valt er nog maar weinig uit op te maken..
ptt is ideaal, elke mong kan wel ff op die knop stampen, ook midden in de actie, je moet de knop alleen zodanig kiezen dat je hem tijdens de actie makkelijk kan indrukken
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 13:59
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Cryptapix, jij hebt een goedkope van 10 gulden? Waar heb jij die dan gekocht en wat is de naam van het product?

Ik heb ook deze gevonden: http://www.plantronics.nl/north_amer...eId=cat1200101

Zou het een goed idee zijn om die te kopen?

EDIT: even voor de duidelijkheid, ik heb dus een 5.1 systeem dat dicht bij mijn computer bureau staat, binnen een straal van een meter staan 5 speakers en een subwoofer. Daar komt behoorlijk wat geluid uit tijdens het gamen. Zeker weten dat het geluid uit mijn speakers zich dan niet met mijn stem mengt als ik door de microfoon praat?
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.

Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:19
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Geen omgevingsgeluid kan ik je niet beloven... Daarvoor kun je dan inderdaad beter gamen met een headset. Word je ook niet gestoord door irritante mensen die onderaan de trap je naam roepen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 15:33
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
bij de special edition van ut2k4 zit een headset = microfoon als je m gewoon neerlegt
dat maakt verder geen kont uit

ik zou er iig niet noemenswaardig veel geld aan uit geven
met 10 eutjes heb je ruim voldoende
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 17:21
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
mijn mic is een... target zie ik net..
echt uit de 10 gulden bak
gekocht... geeeen idee meer.. echt het is zon goedkoop wit microfoon ding wat je overal voor een euro of 5 hebt

kwam er trouwens pas achter dat ik via mn mic die in de webcam zit spreek mar heb heel lang met die cheap ass mic gecommuniceerd en dat ging ook perfect


maar als je gamed met boxen (wat ik zoiezo al niet kan begrijpen) raad ik je aan een duurdere mic te kopen met noise reduction enzo..
maar.. ik zou zelf eerder voor een koptelefoon gaan (rede staat hier ook ergens in topic)
dan maakt het zoiezo ook weinig uit wat voor mic je hebt, want het omgevingsgeluid is dan gewoonweg alleen je pc die zoemt
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 19:45
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 01-03-2004 @ 18:21:
maar als je gamed met boxen (wat ik zoiezo al niet kan begrijpen) raad ik je aan een duurdere mic te kopen met noise reduction enzo..
Dat is dus mijn probleem. Weet echt niemand een microfoon aan te raden die gegarandeerd nog gebruikt kan worden terwijl mijn 5.1 speakerset (met een headset heb je geen 3d audio) aan staat? maar toch bedankt voor de reacties iedereen.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:16
CryptapiX
Avatar van CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 02-03-2004 @ 20:45:
Dat is dus mijn probleem. Weet echt niemand een microfoon aan te raden die gegarandeerd nog gebruikt kan worden terwijl mijn 5.1 speakerset (met een headset heb je geen 3d audio) aan staat? maar toch bedankt voor de reacties iedereen.
nmou snap ik nog steeds niet waarom je met boxen speelt?
dat geluid is veeel minder duidelijk omdat het door elkaar heen kan gaan, je hoort dus nooit 100% van waar ze komen..
bijna alle zichzelf respecterende gamers spelen met koptelefoon

maar,
als je eprsee met boxen wil spelen, zou ik als ik jou was even naar een betere audio speciaal zaak gaan en daar je probleem voorleggen
__________________
I have not failed, I have just found 10.000 ways that won't work
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.