Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2003, 18:20
Verwijderd
hallo ik ben kenjirro jullie kennen me wel van de topic zelf bedachte films. Zelf houd ik erg veel van Aziatische films. Nu films die hong kong actie hebben populair zijn in hollywood wil ik met jullie het hebben over Aziatische films. Eigenlijk houd ik van films uit zuid-oost Azie (turkse films zijn ook wel stoer). Toen ik de film The Matrix zag vond ik hem echt bagger. OK de plot enzo was wel in orde alleen de actie was gewoon bagger. In azie maken (maakten) ze veel betere films qua actie dan de matrix. Tering die gasten van de matrix dachten dat ze wat nieuws hadden uitgevonden niet dus: In begin jaren negentig waren dit soort actie films uitgevonden in hong kong. Sterren als Jet Li, Jackie Chan, John Woo, Chow Yun Fat, Ringo Lam, Yuen Wo Ping, Michelle Yeoh, Donnie Yen, Sammo Hung etc etc hebben zulke goede films in azie gemaakt terwijl ze nu in hollywood in zulke bagger films spelen/ maken. Daarom zeg ik jullie hollywood stinkt qua actiefilms.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2003, 18:27
ganralph
ganralph is offline
je bedoelt waarschijnlijk de martial-arts films?

-die zijn idd anders dan de 'authentiek' aziatische films, maar in hollywood worden net zo goed aziatische trainers gebruikt

-als er in hollywood dezelfde films als in azie werden gemaakt, zou iedereen weer klagen dat het gewoon gejat was

-'hollywood' is (naast de plaats in de vs) ook een stijl van film maken; voor the matrix zijn er elementen geleend uit de aziatische filmwereld, maar het 'typische' hollywood is er nog gewoon in terug te vinden

-beter of slechter is een persoonlijk waarde-oordeel, de films zijn gewoon anders - het zijn 2 totaal verschillende (productie)werelden. ideeen lenen en samenwerken is toch prima? de films houden toch hun eigen karakter wel
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 11-05-2003 @ 19:27:
je bedoelt waarschijnlijk de martial-arts films?

-die zijn idd anders dan de 'authentiek' aziatische films, maar in hollywood worden net zo goed aziatische trainers gebruikt
Nee niet alleen martial arts films ook schiet films.

Ik wil met deze topic gewoon zeggen dat de meeste mensen denken dat the matrix iets is wat de Amerikanen hebben uit gevonden (qua de actiescenes dan). Ik wil gewoon ff zeggen dat Hong Kong veel eerder begon met dit soort films. Tegenwoordig hebben mensen het over "matrix" actie. Blade 2 vonden sommige mensen slecht omdat het te veel "matrix" actie had, dat is bull shit de actie choreograaf donnie yen komt uit hong kong en daar had hij dat soort actie choreografie maken daar geleerd.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik hou van Aziatische horror. Ook een stuk beter dan wat Hollywood tegenwoordig biedt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:49
miro
Avatar van miro
miro is offline
Is de aziatische film " RAN" je bekend?



Ik ben trouwens zelf iemand die toch liever gewoon amerikaanse films ziet :$
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:55
Verwijderd
de film ran ken ik wel alleen heb ik nog nooit gezien, weet jij waar hij te krijgen is?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 19:05
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 19:55:
de film ran ken ik wel alleen heb ik nog nooit gezien, weet jij waar hij te krijgen is?
Dat wilde ik net aan jou vragen... Hij is namelijk best wel speciaal omdat ik zelf Ran heet en omdat mijn ouders laatst naar dat paleis in de film zijn geweest ( in Japan). Maar hij is nergens te vinden of te downloaden. Dr valt wel heel veel over te lezen, maar waar je m kunt krijgen..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 19:09
Verwijderd
Ik heb gehoord dat het een erg goede film is, ik hoop hem nog eens tegen te mogen kom, maar ja er zijn nog zat andere goede films.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 19:32
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Akira Kurosawa's RAN

Fantastische film.

Binnekort wil ik meer Kurosawa films gaan zien want ik heb er maar twee gezien (RAN en YOJIMBO). YOJIMBO vind ik persoonlijk beter.

Ik heb ze allebei in Spanje gezien maar er zijn genoeg videotheken in Nederland die films van Kurosawa verhuren.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 19:35
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 19:20:
Eigenlijk houd ik van films uit zuid-oost Azie (turkse films zijn ook wel stoer).
Deze TURKSE ACTIE FILM al gezien?

Ik vind 'm best goed en het lijkt me wel wat voor jou.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 19:45
bindmiddel
Avatar van bindmiddel
bindmiddel is offline
Lipsynchs kloppen nooit bij die films krijg ik koppijn van.
__________________
wooptiediddleyf*ckingdoo

Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 09:46.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 19:40:
de actie choreograaf donnie yen komt uit hong kong en daar had hij dat soort actie choreografie maken daar geleerd.
Was Donnie Yen niet in Noord-Amerika geboren, of ten minste opgegroeid?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:17
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Genoeg Aziatische films zijn waardeloos, het zijn de beste waar we wat over horen. Maar ik geef toe dat ze zeker geen slechte films maken, vaak genoeg betere dan wat Hollywood uitpoept.

Citaat:
Diesel schreef op 11-05-2003 @ 20:32:
Binnekort wil ik meer Kurosawa films gaan zien want ik heb er maar twee gezien (RAN en YOJIMBO).
Seven Samurai en The Hidden Fortress zijn beide de moeite waard.

Citaat:
Krystman schreef:
Lypsynchs kloppen nooit bij die films krijg ik koppijn van.
Daarom moet je ze zien in de originele taal.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:43
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 19:20:
Toen ik de film The Matrix zag vond ik hem echt bagger. OK de plot enzo was wel in orde alleen de actie was gewoon bagger. In azie maken (maakten) ze veel betere films qua actie dan de matrix. Tering die gasten van de matrix dachten dat ze wat nieuws hadden uitgevonden niet dus
het bijzondere en nieuwe aan The Matrix waren niet de martial arts en de gevechten, maar de special fx, dus je statement klopt niet echt. daarnaast zijn er zoveel slechte Aziatische films, en actiefilms zoals jij ze noemt zijn sowieso zwak vertegenwoordigd in het westen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
empyrian schreef op 11-05-2003 @ 21:43:
het bijzondere en nieuwe aan The Matrix waren niet de martial arts en de gevechten, maar de special fx, dus je statement klopt niet echt.
Waneer gebruikte ze vooral die special effects? Ja dat klopt in de vecht/actie scenes. En van wie hebben ze het zo leren doen? Precies van Hong Kong. En wie was de gevechtschoreograaf? Heel goed, Yuen Wo Ping (een chinees). Hebben ze in hong kong ook special effects? Ja zeker. En de martial arts scenes speelde in deze film ook een grote rol. Kijk maar nu naar al die amerikaanse films met "matrix"achtige (tering eigenlijk wil ik dat woord niet gebruiken) vechtscenes.

Ey diesel waar heb je Deli Yürek: Bumerang Cehennemi gezien? Weet je waar ik het kan kopen/huren? Zelf houd ik ook erg van jaren zeventig turkse kung fu films. Films zoals Turkish starwars en Lion Man zijn gewoon geweldig.

Klopt donnie yen is geboren in Noord amerika maar is op zijn 15 de (kweet niet precies, in ieder geval toen ie puber was) naar hong kong gegaan. Daar heeft hij filmmaking geleerd.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:38
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:33:
Waneer gebruikte ze vooral die special effects? Ja dat klopt in de vecht/actie scenes. En van wie hebben ze het zo leren doen? Precies van Hong Kong. En wie was de gevechtschoreograaf? Heel goed, Yuen Wo Ping (een chinees). Hebben ze in hong kong ook special effects? Ja zeker. En de martial arts scenes speelde in deze film ook een grote rol. Kijk maar nu naar al die amerikaanse films met "matrix"achtige (tering eigenlijk wil ik dat woord niet gebruiken) vechtscenes.

Ey diesel waar heb je Deli Yürek: Bumerang Cehennemi gezien? Weet je waar ik het kan kopen/huren? Zelf houd ik ook erg van jaren zeventig turkse kung fu films. Films zoals Turkish starwars en Lion Man zijn gewoon geweldig.

Klopt donnie yen is geboren in Noord amerika maar is op zijn 15 de (kweet niet precies, in ieder geval toen ie puber was) naar hong kong gegaan. Daar heeft hij filmmaking geleerd.
je leest volgens mij ook totaal niet wat ik zeg. het innovatieve aan the matrix waren de SFX, ongeacht in wat voor scènes ze zijn gebruikt. SPECIAL EFFECTS -> INNOVATIEF. snap je?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:41
Verwijderd
En die fucking engelse nasynchronisatie komt door die analfabetische amerikanen/engelsen.

Voor mensen die eens goede aziatische films willen zien kijk deze films ff: (o ja en nog iets crouching tiger, hidden dragon vond ik ook echt bagger).

Fong sai yuk (laast op nederland 3)
Iron Monkey (kun je in de FRS kopen)
What price survival (ook FRS)
Seven samurai
Battle Royale (geweldige film)
The Ring
Scorpion king (nee niet de versie met The Rock)
Once upon a time in China (goede film, kun je halen bij de FRS)
Last hero in china (erg grappig)
Dragons forever (jackie's beste film, in de FRS te koop)
Story of ricky (voor de horror fans ook bij de frs)
Nowhere to hide (geweldige zuid koreaanse film)
Musa (Koreaanse brave heart geweldig gewoon)
Avalon (live action anime (of hoe je dat ook noemt))
Princess blade (actiechoreograaf donnie yen)

En dan kan ik nog honderden films opnoemen. Deze films kun je heel makkelijk aan komen en de prijs is niet te veel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:43
Verwijderd
Empire ben je nou dom of zit je me te pesten? In hong kong kennen ze ook special effects vriend. Die special effects gebruikte ze toch in de ACTIE scenes. Hong kong geinspireerde acte scenes.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2003, 21:47
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:33:
Waneer gebruikte ze vooral die special effects? Ja dat klopt in de vecht/actie scenes. En van wie hebben ze het zo leren doen? Precies van Hong Kong. En wie was de gevechtschoreograaf? Heel goed, Yuen Wo Ping (een chinees). Hebben ze in hong kong ook special effects? Ja zeker. En de martial arts scenes speelde in deze film ook een grote rol. Kijk maar nu naar al die amerikaanse films met "matrix"achtige (tering eigenlijk wil ik dat woord niet gebruiken) vechtscenes.
Hij doelde voornamelijk op bullet-time(nooit gezien in films, en zeker niet in aziatische). Uiteraard was dit in combinatie met de martial arts(nooit gezien in westerse films op een dergelijk niveau).
Ik vind het grote probleem bij veel (uiteraard niet alle, Hero en CTHD zijn prachtig)aziatische(hong kong) films, dat de actie/vecht-scènes vreselijk zijn geschoten. Absoluut afgrijselijk camerastandpunten. The Matrix is visueel overweldigend in de manier waarop het de special effects, de vechtkunsten, en de cinematografie combineert.
Uiteraard zijn er op z'n zachtst gezegt invloeden uit aziatische films, maar beter goed gejat, dan slecht bedacht.

Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:33:
Klopt donnie yen is geboren in Noord amerika maar is op zijn 15 de (kweet niet precies, in ieder geval toen ie puber was) naar hong kong gegaan. Daar heeft hij filmmaking geleerd.
Kwist 't wel
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:50
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:41:
The Ring
ik neem aan dat je Ringu bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:43:
Empire ben je nou dom of zit je me te pesten? In hong kong kennen ze ook special effects vriend. Die special effects gebruikte ze toch in de ACTIE scenes. Hong kong geinspireerde acte scenes.
In Hong Kong waren de special effects anders dan in The Matrix.
En wat maakt het uit in wat voor scenes die special effects gebruikt werden?

Ik geloof trouwens ook niet dat er veel Hong Kongse films waren die tijdens actiescenes zo met de camera te werk gingen als in The Matrix.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:56
Verwijderd
Ja ik bedoel ringu alleen amerikaanse titel voor deze film is the ring.

Cycloner met die camera standpunten heb je het mis. Regiseurs als tsui hark en john woo staan bekend om hun camera werk. En dat is werkelijk geweldig, anders waren ze nu niet in hollywood actief. Bullet time shit was zeker weten wel in aziatische films. Geef maar toe matrix bevat HK actie het is een feit. De regiseur heeft zelf zijn inspiraite uit HK films gehaald.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:57
Verwijderd
Juice heb je wel eens goede aziatische actie films gezien?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:59
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:56:
Bullet time shit was zeker weten wel in aziatische films. Geef maar toe matrix bevat HK actie het is een feit. De regiseur heeft zelf zijn inspiraite uit HK films gehaald.
Ik heb nog NOOIT bullet-time in aziatische films gezien zoals dat in the matrix te zien was. Het zou handig zijn als je voorbeelden had van pre-matrix aziatische films met bullet-time.
En ik heb nooit ontkent, juist al toegegeven, dat the matrix is beinvloed door HK-films.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:01
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:56:
Cycloner met die camera standpunten heb je het mis. Regiseurs als tsui hark en john woo staan bekend om hun camera werk. En dat is werkelijk geweldig, anders waren ze nu niet in hollywood actief. Bullet time shit was zeker weten wel in aziatische films. Geef maar toe matrix bevat HK actie het is een feit. De regiseur heeft zelf zijn inspiraite uit HK films gehaald.
Er zijn genoeg regisseurs die bekend staan om hun camerawerk, maar dan is het nog niet in dezelfde stijl als The Matrix.

The Matrix bevat idd Hong Kong actie daar hebben de regisseurs hun inspiratie voor een groot gedeelte vandaan maar is daar iets mis mee? Jij zou waarschijnlijk ook een op Hong Kong actie geïnspireerde film maken als je regisseur zou zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2003, 22:02
Verwijderd
Ik geef je wel een voorbeeld: Black mask
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:56:
Ja ik bedoel ringu alleen amerikaanse titel voor deze film is the ring.
Zo heet de mislukte remake.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:04
Verwijderd
Ja zo heette ook de mislukt remake maar ja de de japanse film had ook een engelse titel en dat was the ring.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:07
Verwijderd
Kijk hollywood kan alleen maar naapen.

Kijk the ring is een uitstekend voorbeeld: waarvoor had deze film een remake nodig? Alleen omdat de acteurs in de orignele film japans waren? Of dat de film niet in het engels was? Ok ik moet ook toegeven dat azie hollywood naapt. (je hebt films zoals Hong Kong history x). Maar ja dat zijn de low budget films.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 23:02:
Ik geef je wel een voorbeeld: Black mask
Niet op een dergelijk niveau als in the matrix voor zover ik er wat kan over vinden. Grmbl....niet echt zin om die film te bekijken
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:16
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 23:07:
Kijk hollywood kan alleen maar naapen.
Niet overdrijven.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:36
Verwijderd
Ik zeg het vanavond wel heel vaak, maar goed...
"WHO GIVES A FUCK."
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 22:43
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:56:
Cycloner met die camera standpunten heb je het mis. Regiseurs als tsui hark en john woo staan bekend om hun camera werk.
hmz, kheb denk ik niet alles goed doorgelezen.
Grote namen, uitzonderingen, het gros regisseurs zijn absoluut belabberd. Maar eerlijk gezegd dacht ik bij m'n uitspraak ook al aan een Tsui Hark-film, Once Upon a Time in China, absoluut afgrijselijk.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 23:42
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 23:04:
Ja zo heette ook de mislukt remake maar ja de de japanse film had ook een engelse titel en dat was the ring.
nee, de engelse titel was gewoon Ring.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 23:45
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 22:57:
Juice heb je wel eens goede aziatische actie films gezien?
ik denk het wel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 01:30
Ninpo Otaku
Avatar van Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Hollywood films hebben mss ook een groter budget >??
Dus wordt er meer in de SFX gestopt ipv de low budget manier waarop Aziaten moeten werken..
Zodoende dat de film stijl van Hollywood films en Aziatisch films verschillen..

Ten minste dat lijkt me een logisch verklaring..
Verder verschilt de kijk op de wereld door Aziaten en Amerikanen heel veel..
Waardoor je al ziet dat in Aziatische films de thema's anders zijn en dat sommige acties voor ons Westerlingen vreemd overkomt, maar voor Aziaten juist weer heel logisch..
__________________
bla
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2003, 01:48
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 23:02:
Ik geef je wel een voorbeeld: Black mask
Wat was dat een kut film zeg tering jezus. De meeste films die jij opnoemt zijn echt klote kut B actie films. Ik dacht dat je met je aziatische film topic leuke artistieke films ging opnoemen, maar wat je opsomt zijn, effe snel geld maken met een grote asian naam actie kut films, die zo diepzinnig en apart zijn als het draaien van een drol. Die overigens ook de hollywood formule gebruiken: er gebeurt iets, held onderneemt wat, neukt vrouw, vrouw gaat dood, neemt wraak, vermoord iedereen. Al dan niet in die volgorde.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 06:32
Verwijderd
GRRR kweet niet welke films je gezien hebt, maar in weinig hong kong films worden sex-scenes laten zien (of uitgebreid laten zien) of komen ze aan de orde. Jij hebt het over kut films. Welke leuke artistieke aziatische films ken jij dan? Ik heb gewoon ff een lijstje gegeven van goede films wat je makkelijk in nederland kan halen.

Hollywood formule? Tsja wat is de Hollywood formule? Heeft het miscchien iets met wiskunde te maken ofzo? Kweet niet wat jij met Hollywood formule bedoeld vriend. Ik houd juist van Aziatische films omdat ze juist niet als die fucking hollywood zijn.

GRRR als je weer wat wilt zeggen. Denk dan even na of het wel logisch is wat je zegt. Kraam aub geen onzin uit, is zonde van je energie.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 06:34
Verwijderd
Cycloner, jij vond once upon a time in china's camera werk afgrijselijk? Moet je zelf weten, ik vond het wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 10:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Toen ik de film The Matrix zag vond ik hem echt bagger. OK de plot enzo was wel in orde alleen de actie was gewoon bagger.
Omgekeerd, het plot is nogal oppervlakkig.

In Aziatische landen worden films nou eenmaal anders gemaakt. Kijk eens naar de films die John Woo maakte voordat Van Damme hem naar Amerika haalde. De montage en de camerastandpunten. Lichtjaren verwijderd van de adrenalineloze aktie die hij nu regisseert.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 13:46
Verwijderd
Inderdaad, het plot was gaar. De actie was wel fijn om naar te kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 14:15
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
maar in weinig hong kong films worden sex-scenes laten zien (of uitgebreid laten zien) of komen ze aan de orde.
Tjesus, daar komt juist het meest perverse vandaan.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 15:34
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
whehe, kenjirro weet wel waar ie over lult in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:29
Verwijderd
Legatus. als men echt erotische actie films uit hong kong wilt zien zijn er films zoals the naked killer en body weapon, maar over het algemeen zijn er niet of erg weinig erotische scenes in dit soort films.

Tsja je hebt ook van die aziatische porno films, alleen dat heeft elke land. Ik heb het meer over de speelfilms daar.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:48
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 12-05-2003 @ 07:32:
GRRR kweet niet welke films je gezien hebt, maar in weinig hong kong films worden sex-scenes laten zien (of uitgebreid laten zien) of komen ze aan de orde. Jij hebt het over kut films. Welke leuke artistieke aziatische films ken jij dan?
Sen to Chihiro no kamikakushi
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:01
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 12-05-2003 @ 17:29:
Legatus. als men echt erotische actie films uit hong kong wilt zien zijn er films zoals the naked killer en body weapon, maar over het algemeen zijn er niet of erg weinig erotische scenes in dit soort films.

Tsja je hebt ook van die aziatische porno films, alleen dat heeft elke land. Ik heb het meer over de speelfilms daar.
hongkong films barsten bijna allemaal van de porno, of jij het nou een speelfilm noemt of niet...en artistieke Aziatische films?tja..

Princess Mononoke, Ringu, Spirited Away, Audition, The Eye, Shichinin no Samurai, Kaïro, Kwaidan, Akira, Brother..hoeveel wil je horen? ik kan wel even doorgaan maar volgens mij is m'n standpunt bewezen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:03
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 11-05-2003 @ 23:02:
Ik geef je wel een voorbeeld: Black mask
vreselijke bout. een film is niet meteen goed omdat Jet Li of Jackie Chan erin speelt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:26
Verwijderd
Ik heb nooit gezegd dat blackmask goed is. ik gaf een voorbeeld. ok? begrepen? capice? klopt blackmask is bagger maar dat komt mede door de amerikanen want die hebben deze film zo verragt dat ik hem zelfs niet leuk vond.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:28
Verwijderd
o shit noem minstens twintig hong kong speelfilms. Die films die jij opnoemt zijn wel ok, alleen ik heb betere gezien, veel betere.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 21:29
Verwijderd
goede films he, niet de goedkope b films uit de jaren 70
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.