Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2006, 20:28
Ef
Avatar van Ef
Ef is offline
Vanmiddag kreeg ik met 4 mensen die alle 4 volgend jaar in Utrecht gaan studeren een spontaan idee;

We willen met z'n vieren proberen een appartementje ( te huur) te vinden in Utrecht.

Maar hier komt natuurlijk nogal wat bij kijken. Weten jullie hoe dit precies werkt? Of hier mogelijkheden voor zijn of is het vrij onmogelijk met 4 studenten in die omgeving?
Waar kun je het beste zoeken voor appartementjes?
Moet je je inschrijven bij de gemeente?
Moet een ouder garant staan?
Moet je een woonvergunning/huurvergunning o.i.d. aanvragen?
Wat zullen heel gemiddeld de kosten zijn voor een 4 kamer, keukentje, badkamertje- appartementje? Het hoeft absoluut niets luxe te zijn, het mag ook iets buiten Utrecht zitten...

Ik ben benieuwd of een van jullie hier toevallig meer over weet of zelf zoiets gedaan/geprobeerd heeft of doet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2006, 21:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Een vader zo gek krijgen een huis te kopen is een reëeler plan. Zo hebben wij het ook gedaan. Huren is écht moeilijk als je geen jaren ingeschreven staat.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 21:19
Verwijderd
www.woningnet.nl --> moet je wel ehhh... 10 jaar voor ingeschreven staan? Nouja, zoveel niet, maar dat redt je niet binnen 2 jaar.
www.sjhu.nl --> bieden soms ook woningen aan, zo heb ik ook mijn huis gekregen
www.sshu.nl --> hebben tijdelijke en ik geloof ook vaste woonruimte (woningen) zonder wachtlijst (hun kamers zijn wel met wachtlijst.)
ohja en www.directwonen.nl , maar dat zijn particuliere huurwoningen en die zijn dus gruwelijk duur.

Succes. Ik sta nu 3 jaar ingeschreven bij de woningbouw en ik hoop volgend jaar eens wat te krijgen.

Garant staan van ouders hoeft niet, je hebt als student gewoon een bepaald inkomen en daarmee kun je tot een bepaalde grens huren.

Citaat:
Ef schreef op 09-03-2006 @ 21:28 :
Wat zullen heel gemiddeld de kosten zijn voor een 4 kamer, keukentje, badkamertje- appartementje? Het hoeft absoluut niets luxe te zijn, het mag ook iets buiten Utrecht zitten...
Bij sociale woningbouw zit je dan op 400 euro denk ik, bij particuliere verhuurders wel al richting de 800... en dat is dan exclusief gas water licht beide.
Op de site van woningnet kun je wel zoeken, dan krijg je een beetje een indicatie.

Laatst gewijzigd op 09-03-2006 om 21:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op jezelf wonen en vraagjes
Duchess!
10 24-01-2011 23:36
Werk, Geld & Recht Hulp gezocht bij praktische vragen huurwoning / huisbaas
Hempo
5 13-09-2007 13:37
Werk, Geld & Recht huren, wat een feest
Ui
5 22-06-2006 17:23
Werk, Geld & Recht nieuwe huurder, huur omhoog?
Rata
18 19-05-2006 10:47
Werk, Geld & Recht Kamers
Jolt
19 29-05-2005 17:57
Werk, Geld & Recht Wat kost een (GOEDKOOP) appartementje huren?
G.T.C.
15 25-01-2005 13:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.