Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2008, 21:36
Verwijderd
Ik heb een vraag over huursubsidie, zoals de titel al aangeeft

Ik huur een zelfstandige kamer bij acasa. www.acasa.nl. Volgens de site heb ik geen recht op subsidie. Ik heb een zelfstandige kamer, welke bestaat uit een keukenblok en een douche met wc en de totale inhoud van de kamer bedraagd 16m2.

Maar wat ik dan vreemd vind, is dat appartementen in de steden met dezelfde soort bouw; dus gemeenschappelijke voordeur met eigen deur naar de kamer. Het is dan wel een boarddeur en dat is nou niet top kwaliteit, maar er zit wel een eigen slot op.
Er is voor ons dan ook geen gemeenschappelijke ruimte, waar ik gebruik van kan maken, op een gang na.

Ik zie dit gewoon als heel klein appartement en ik vind het vreemd dat het niet voor huurtoeslag in aanmerking komt.

Mijn huurbedrag komt uit op 280 euro. En dat licht vrij hoog tenopzichte van huurwoningen in buitensteden .

Iemand in hetzelfde schuitje
Advertentie
Oud 12-03-2008, 22:13
Go
Avatar van Go
Go is offline
Vraag het gewoon aan, en zie wat de Belastingdienst oordeelt. Of heb je eerst een verklaring van de verhuurder nodig ofzo, waaruit blijkt dat de ruimte aan bepaalde eisen voldoet?
Oud 13-03-2008, 00:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Je hebt een 'eigen' deur nodig. De kwaliteit van de eigen deur maakt niet uit, als dat de wooneenheid bepaald en jij daar slechts een deel van huurt krijg je geen huursubsidie.

Kijk, zou je die deur slopen, alle ramen van de gemeenschappelijke ruimte eruit slaan zodat dat 'buiten' wordt en je kamer krijgt een eigen huisnummer, dan zou er nog wel een mouw aan te passen zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-03-2008, 00:11
Verwijderd
Geen
Citaat:
huursubsidie
maar
Citaat:
huurtoeslag
.

Maar ik zou het gewoon proberen. Check www.toeslagen.nl en kijk wat de eisen zijn voor een 'huis'?
Oud 13-03-2008, 11:09
*amélie*
*amélie* is offline
Zelf begrijp ik niet veel van de regels, maar ik woon in een studentenhuis en iedereen met een kamer met kale huur boven de 209 euro krijgt hier huurtoeslag
Als bij jou 280euro incl g/w/l is, dan is je kale huur waarschijnlijk zo laag dat je geen recht hebt op huurtoeslag.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Oud 13-03-2008, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Je hebt een 'eigen' deur nodig. De kwaliteit van de eigen deur maakt niet uit, als dat de wooneenheid bepaald en jij daar slechts een deel van huurt krijg je geen huursubsidie.

Kijk, zou je die deur slopen, alle ramen van de gemeenschappelijke ruimte eruit slaan zodat dat 'buiten' wordt en je kamer krijgt een eigen huisnummer, dan zou er nog wel een mouw aan te passen zijn.
Ik heb een kamer nummer...
Dan is het zeker geen eigenvoordeur...

Ik heb wel een eigenbrievenbus. Dus het is geen hotel, waarbij de post gesorteerd wordt
Oud 13-03-2008, 11:24
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Je huis heeft een nummer (dat staat ingeschreven bij de gemeente) en jij hebt een kamernummer, wat onder het huisnummer valt. Dat betekent dat je officieel geen eigen voordeur hebt en dus geen recht hebt op huurtoeslag.

Als 280 euro je kale (subsidiabele) huur is, dan zou je ongeveer 80 euro huurtoeslag krijgen
__________________
<):o)
Oud 13-03-2008, 12:31
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Ik huur een zelfstandige eenheid in een studentenflat waarbij ze afdelingen hebben met 11 kamers en aantal zelfstandige kamers. Volgens mij is het eenzelfde constructie als de TS.

Geen gemeenschappelijke ruimte, mijn deur komt direct uit op de gang (en nu zit ik bij de ingang dus in feite bij de hal met alle brievenbussen). Ik krijg wel huursubsidie.
Oud 13-03-2008, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Je huis heeft een nummer (dat staat ingeschreven bij de gemeente) en jij hebt een kamernummer, wat onder het huisnummer valt. Dat betekent dat je officieel geen eigen voordeur hebt en dus geen recht hebt op huurtoeslag.

Als 280 euro je kale (subsidiabele) huur is, dan zou je ongeveer 80 euro huurtoeslag krijgen
Wat is dat nou voor technische lulkoek. Dat betekent dus dat de verhuurder mogelijk subsidie weet te ontvangen?
Oud 13-03-2008, 16:45
Ivo
Ivo is offline
Betaal je je g/w/l zelf, of is dat bij de huur inbegrepen?

Als dat bij de huur is inbegrepen, dan is je kale huur waarschijnlijk zowieso te laag om huursubsidie/huurtoeslag te ontvangen. Dan maakt de hele discussie of je nu wel of geen eigen voordeur hebt meteen ook niets meer uit.

Apparatementen lijken t.o.v. kamers vaak erg goedkoop, omdat bij een kamer de huurprijs vaak inclusief g/w/l is, en bij appartementen (in elk geval via de woningbouw) exclusief g/w/l.
Oud 13-03-2008, 16:46
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Geen maar .

Maar ik zou het gewoon proberen. Check www.toeslagen.nl en kijk wat de eisen zijn voor een 'huis'?
niet zo zeuren, dat komt op hetzelfde neer.
Oud 13-03-2008, 16:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is dat nou voor technische lulkoek. Dat betekent dus dat de verhuurder mogelijk subsidie weet te ontvangen?
Als er sprake is van onderhuur wel. (wat ook direct een van de argumenten tegen de huidige belachelijke vorm van huursubsidie is)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-03-2008, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Betaal je je g/w/l zelf, of is dat bij de huur inbegrepen?

Als dat bij de huur is inbegrepen, dan is je kale huur waarschijnlijk zowieso te laag om huursubsidie/huurtoeslag te ontvangen. Dan maakt de hele discussie of je nu wel of geen eigen voordeur hebt meteen ook niets meer uit.

Apparatementen lijken t.o.v. kamers vaak erg goedkoop, omdat bij een kamer de huurprijs vaak inclusief g/w/l is, en bij appartementen (in elk geval via de woningbouw) exclusief g/w/l.
dat is bij de huur inbegrepen . Bedankt voor de duidelijkheid
Oud 20-05-2010, 11:16
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik vind het niet zo fijn om een oud topic dat al lang niet meer belangrijk was een up te geven. Je vraag is verder niet stom of onbelangrijk hoor! Ik sluit deze topic en kijk of ik mijn FB-skills goed kan toepassen door deze posts te verplaatsen naar het centrale Belastingtopic.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Adres huursubsidie
Verwijderd
7 27-08-2007 14:53
Werk, Geld & Recht huursubsidie
655321
7 12-03-2006 12:18
Werk, Geld & Recht huursubsidie bij kamer?
*sunrise1986*
50 11-08-2005 14:59
Werk, Geld & Recht Huursubsidie berekenen
Solid
2 11-02-2005 13:22
Werk, Geld & Recht Tegemoetkoming scholieren/studiefinanciering & huursubsidie?
Dawntje
7 11-12-2004 18:21
Werk, Geld & Recht geen huursubsidie voor studenten?
Tiño
8 23-06-2004 13:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.