Oud 09-11-2018, 10:30
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Hallo beste forumleden. Ik ben nu op mijn werk en normaal gesproken heb ik het te druk om op mijn mobiel te zitten. Maar gelukkig heb ik vandaag weinig te doen en heb ik nu ff een momentje om dit topic te posten. Ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik totaal niet geacepteerd word hier. Ik voel mij erg slecht op mijn gemak en ga steeds met meer tegenzin naar mijn werk. Het werk wat ik moet doen is ook gewoon erg zwaar. En het is vrij onduidelijk soms ondat het hier fucking chaotisch is. Daardoor maak ik fouten waardoor ik laten op mijn kop krijg. Sowieso krijg ik de laatste tijd behoorlijk wat gezeik over mij heen. Krijg bijna het gevoel dat ik hier waardeloos ben. Wat ook nog eens heel vervelend is dat ik door mijn 3 maanden proeftijd ben en ik verwacht had dat ik nu wel een vast contract zou krijgen. Maar helaas.... Mijn proef-contract is verengd met nog drie maanden erbij. Dat is kut want nu voel ik mij erg aan het liintje gehouden en heb ik niet echt meer de hoop dat ik ooit nog een vast contract krijg hier. Mag ik alsjeblieft wat tips krijgen van jullie.

Laatst gewijzigd op 09-11-2018 om 16:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2018, 10:37
Verwijderd
Is het een bijbaantje (en studeer je bijvoorbeeld nog) of is dit je vaste baan? Want als je het ergens structureel niet naar je zin hebt, is opstappen natuurlijk een optie. Bij een bijbaantje wat gemakkelijker dan bij een vaste baan, in de zin van dat je sneller wat anders gevonden hebt. Bij een vaste baan is het soms ook even doorbijten om relevante ervaring op te doen, zodat je na een paar jaar op leukere vacatures kunt solliciteren.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 11:04
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Is het een bijbaantje (en studeer je bijvoorbeeld nog) of is dit je vaste baan? Want als je het ergens structureel niet naar je zin hebt, is opstappen natuurlijk een optie. Bij een bijbaantje wat gemakkelijker dan bij een vaste baan, in de zin van dat je sneller wat anders gevonden hebt. Bij een vaste baan is het soms ook even doorbijten om relevante ervaring op te doen, zodat je na een paar jaar op leukere vacatures kunt solliciteren.
Nee dit is meer een soort vaste baan. Teminste dat is wel de bedoeling. Ik volg dus geen studie op dit moment. Het punt is eigenlijk..... Dat ik dit dus moet doen van het uvw. Omdat het uwv mij niet niet de rest van mijn leven wil blijven onderhouden (vrij logisch). En ja de reden dat ik wajonger ben is dus omdat ik dus mijn probleempjes heb (dat verbaast jullie natuurlijk niks)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 11:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee dit is meer een soort vaste baan. Teminste dat is wel de bedoeling. Ik volg dus geen studie op dit moment. Het punt is eigenlijk..... Dat ik dit dus moet doen van het uvw. Omdat het uwv mij niet niet de rest van mijn leven wil blijven onderhouden (vrij logisch). En ja de reden dat ik wajonger ben is dus omdat ik dus mijn probleempjes heb (dat verbaast jullie natuurlijk niks)
Dan zijn er eigenlijk twee opties:

1. Hier blijven werken en de situatie proberen te verbeteren.
Stel vragen als iets onduidelijk is, neem een actieve werkhouding aan, laat zien dat jij het waard bent om een beter contact te krijgen.

2. Kijken of je ergens anders aan de slag kunt, waar je je meer op je plek voelt.
Ik weet niet wat voor problemen je hebt, en hoe lastig het is om ander werk te vinden, maar je kunt allicht eens verder kijken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 11:49
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Heb je een mbo niveau 2 diploma?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 12:07
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dan zijn er eigenlijk twee opties:

1. Hier blijven werken en de situatie proberen te verbeteren.
Stel vragen als iets onduidelijk is, neem een actieve werkhouding aan, laat zien dat jij het waard bent om een beter contact te krijgen.

2. Kijken of je ergens anders aan de slag kunt, waar je je meer op je plek voelt.
Ik weet niet wat voor problemen je hebt, en hoe lastig het is om ander werk te vinden, maar je kunt allicht eens verder kijken.
Dankjewel voor je tips.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 12:10
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Heb je een mbo niveau 2 diploma?
Nee. Niveau 1. Oftewel vmbo basisberoeps.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Nee. Niveau 1. Oftewel vmbo basisberoeps.
Dat is VMBO. Je hebt verder niets qua MBO?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 12:23
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Ik vind mijn baas ook gewoon heel raar. Beetje oversexst type. Maakt sexsistische opmerkingen tegen iedereen. Een keer maakte ik een grapje tegen hem en toen sloeg hij mij gewoon op mijn kont. Dat vind ik dus echt niet oke. Er word ook nog eens gerodeld over de klanten hier...vind ik ook gewoon echt niet oke. Daarnet ook weer....1 van mijn colegga,s zegt tegen mijn baas dat hij net met een klant bezig was en dat ze te dikke tieten had waardoor de bh niet past. Mijn baas antwoord daarop met: ja dan had je haar ook gewoon even prefentief moeten behandelen dan had ze de bh wel gekocht. Zo iets dergelijks zei hij. Dus ja...lekker profesioneel weer. Ik roddel dus zelf echt nooit over de klanten...vind dat echt niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 12:24
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat is VMBO. Je hebt verder niets qua MBO?
Dat is correct.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 13:09
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Maar uh... Is daar soms iets mis mee deadlock?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Maar uh... Is daar soms iets mis mee deadlock?

Nee maar met de hoeveelheid dat je invult voor anderen en negatieve aannames doet, zoals nu aan Deadlock vragen of daar iets mis mee is, dat is wel onnodig en helpt je niets. Bijvoorbeeld ook:


Citaat:
(dat verbaast jullie natuurlijk niks)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 13:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoe schat je de kans in dat je ergens anders aan de slag kunt?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 13:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als het UWV je geplaatst heeft, mag je toch niet zomaar weg?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 13:39
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Hoezo heb je geen mbo diploma?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Maar uh... Is daar soms iets mis mee deadlock?
Stop met dit waardeloze gedrag.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Maar uh... Is daar soms iets mis mee deadlock?
Ik heb zelf 5 jaar MAVO. Er werd gevraagd; Heb je een MBO opleiding en jij komt met een antwoord "Ja, niveau 1" (zo is het taalkundig verwoord in ieder geval). Daarom wilde ik even expliciet hebben of je überhaupt een startkwalificatie hebt.

En neem toch niet altijd het slechtste aan in wat anderen zeggen, echt een hopeloos irritante karaktereigenschap.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:36
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Hoe schat je de kans in dat je ergens anders aan de slag kunt?
Tja...gewoon.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2018, 14:37
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Stop met dit waardeloze gedrag.
Ik vraag het gewoon. Laat me lekker.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:40
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Ik heb zelf 5 jaar MAVO. Er werd gevraagd; Heb je een MBO opleiding en jij komt met een antwoord "Ja, niveau 1" (zo is het taalkundig verwoord in ieder geval). Daarom wilde ik even expliciet hebben of je überhaupt een startkwalificatie hebt.

En neem toch niet altijd het slechtste aan in wat anderen zeggen, echt een hopeloos irritante karaktereigenschap.
Oke prima.

Maar weetje wat het is....het maakt ff niet uit wat voor diploma s ik heb. Waar het om gaat is dat ik niet sociaal ben. En dat begind op te vallen. Mijn collega s zien dat aan mij. IK heb af en toe het gevoel dat er over mij geroddeld word.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:42
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Hoezo heb je geen mbo diploma?
Het is er gewoon nooit van gekomen. Ik ben nu ook een beetje oud en als ik nu weer aan een opleiding moet beginnen dan gaat mij dat bakken met geld kosten want ik moet alles zelf betalen.
Schoolkosten zijn namelijk duur en ik heb het geld er niet voor.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Maar weetje wat het is....het maakt ff niet uit wat voor diploma s ik heb.
Natuurlijk maakt dat wel uit omdat het mogelijkerwijs andere mogelijkheden opent.

Citaat:
Waar het om gaat is dat ik niet sociaal ben. En dat begind op te vallen. Mijn collega s zien dat aan mij. IK heb af en toe het gevoel dat er over mij geroddeld word.
Zoals ik en anderen eerder hebben gezegd: Daar moet je wat aan doen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Het is er gewoon nooit van gekomen. Ik ben nu ook een beetje oud en als ik nu weer aan een opleiding moet beginnen dan gaat mij dat bakken met geld kosten want ik moet alles zelf betalen.
Schoolkosten zelf betalen is namelijk duur en ik heb het geld er niet voor.
Dat is niet waar, je bent nog geen 28 dus mag nog een opleiding beginnen zonder dat het je meer kost dan het terugbetalen van wat je mogelijkerwijs moet lenen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:46
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Als het UWV je geplaatst heeft, mag je toch niet zomaar weg?
Correct dat klopt. Ik kan inderdaad niet zomaar weggaan. Daarom vraag ik jullie ook tips hoe om te gaan met mijn collega s. Want daar schoort het een beetje aan op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Correct dat klopt. Ik kan inderdaad niet zomaar weggaan. Daarom vraag ik jullie ook tips hoe om te gaan met mijn collega s. Want daar schoort het een beetje aan op dit moment.
Als jij het probleem bent moet je jezelf veranderen, niet "leren omgaan" met weerstand van anderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2018, 14:49
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dat is niet waar, je bent nog geen 28 dus mag nog een opleiding beginnen zonder dat het je meer kost dan het terugbetalen van wat je mogelijkerwijs moet lenen.
Uh sorry maar ik moet de schoolkosten gewoon zelf betalen hoor (na je 18e moet je dat gewoon zelf betalen).
Ik heb twee jaar terug een opleiding geprobeerd te volgen (ik was toen 24). Was een constructie BOL opleiding niveau 2 (mbo2). En ik moest zelf te schoolkosten betalen plus de boeken erbij.
Na een jaar ben ik ermee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:51
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Uh sorry maar ik moet de schoolkosten gewoon zelf betalen hoor.
Ik heb twee jaar terug een opleiding geprobeerd te volgen (ik was toen 24). Was een constructie BOL opleiding niveau 2 (mbo2). En ik moest zelf te schoolkosten betalen plus de boeken erbij.
Na een jaar ben ik ermee gestopt.
Hoelang moest je er dan over doen?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:55
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Hoelang moest je er dan over doen?
In principe 2 jaar. Maar ik had niet genoeg geld om het tweede jaar te betalen bovendien haalde ik slechte cijfers. En een aantal leerlingen in mijn klas waren nogal agressief. Dus ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak daar.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 14:58
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Als jij het probleem bent moet je jezelf veranderen, niet "leren omgaan" met weerstand van anderen.
Ja....maar ik kan mezelf niet zomaar even veranderen natuurlijk he. Ik zit niet voor niks in de wajong. Ik heb uiteraard ook mijn issues.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag het gewoon. Laat me lekker.
Gap, je bent strontvervelend met dit gedrag. Beter doe je er wat aan in plaats van dat muffe "laat mij lekker".
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Ja....maar ik kan mezelf niet zomaar even veranderen natuurlijk he. Ik zit niet voor niks in de wajong. Ik heb uiteraard ook mijn issues.
Naast dat dit onzin is, is het al heel anders dan "laat mij lekker". Iedereen heeft overigens issues, daar ben jij geen uitzondering in. Je bent niet speciaal, je bent niet anders. Je krijgt hier heel concreet te horen wat echt héél kut is aan hoe jij je gedraagt; acteer daar naar.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:07
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Naast dat dit onzin is, is het al heel anders dan "laat mij lekker". Iedereen heeft overigens issues, daar ben jij geen uitzondering in. Je bent niet speciaal, je bent niet anders. Je krijgt hier heel concreet te horen wat echt héél kut is aan hoe jij je gedraagt; acteer daar naar.
Ik ben wel anders. Waarom denk je dat ik in de Wajong zit? Voor de lol? Ik snap dat iedereen wel issues heeft...maar de meeste mensen kunnen nog wel prima functioneren. Ik niet echt. Ik kan dat dus heel moeilijk. Dat is ook het probleem. Dat is dus nu ook waar ik tegen aanloop met dit werk.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:09
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Gap, je bent strontvervelend met dit gedrag. Beter doe je er wat aan in plaats van dat muffe "laat mij lekker".
Het was gewoon een vraag. En kijk anders even hoe jij je hier gedraagt.
En als mijn gedrag je niet bevalt dan ben jij er vrij in om niet te reageren hier in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:10
Verwijderd
Hij geeft een tip. Hij spiegelt iets. Als je je ook op deze manier op werk gedraagt, dan wekt dat irritatie bij je collega's op. Dus de tip is: pas dat gedrag aan.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Uh sorry maar ik moet de schoolkosten gewoon zelf betalen hoor (na je 18e moet je dat gewoon zelf betalen).
Nee, op tertiair onderwijs moet je dat gewoon zelf betalen. Maargoed, daar heb je studiefinanciering voor natuurlijk. Die 700 euro per jaar is best te overzien.

Citaat:
Ik heb twee jaar terug een opleiding geprobeerd te volgen (ik was toen 24). Was een constructie BOL opleiding niveau 2 (mbo2). En ik moest zelf te schoolkosten betalen plus de boeken erbij.
Na een jaar ben ik ermee gestopt.
Na een jaar? Jammer, want je hoefde nog maar een jaar daarachteraan.

BBL misschien?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Het was gewoon een vraag. En kijk anders even hoe jij je hier gedraagt.
En als mijn gedrag je niet bevalt dan ben jij er vrij in om niet te reageren hier in dit topic.
Hij is hard en niet heel erg lief maar zegt geen onvertogen woord verder. Als dat je niet bevalt kan je er ook simpelweg niet op reageren of hem op je blokkeer/negeerlijst zetten.

De wereld is echt niet zo moeilijk als dat je denkt dat hij is, je maakt hem moeilijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2018, 15:34
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Nee, op tertiair onderwijs moet je dat gewoon zelf betalen. Maargoed, daar heb je studiefinanciering voor natuurlijk. Die 700 euro per jaar is best te overzien.
Die studiefinanciering is niet toch niet genoeg om mijn opleiding mee te betalen.
Hoeveel was die stuffie ook alweer per maand? 81 euro ofzo? Dat is hartstikke weinig.


Citaat:
Na een jaar? Jammer, want je hoefde nog maar een jaar daarachteraan.

BBL misschien?
Maar dat zeg ik dus net...ik had het geld er niet voor. Dus dan had ik voor het volgende jaar extra moeten lenen bij het DUO.
En wat zei ik nog meer deadlock.....slechte cijfers, die haalde ik dus. Daarmee had ik heel goed nog een extra jaartje kunnen blijven zitten. Dus dan word het in plaats van 2 jaar 3 jaar. Nog een extra jaartje voor mij om schoolgeld te betalen.
En wat zei ik nog maar......agressie. de leerlingen in mijn klas waren agressief en daar voelde ik mij totaal niet op mijn gemak tussen. Ik kan in zo n omgeving geen studie volgen. Het spijt me zeer. Plus nog mijn mijn eigen problemen erbij. Nou..dat gaat gewoon niet.

BBL zou een misschien een optie kunnen zijn. Maar dan moet ik nog steeds en dagje naar school gaan. En nog steeds schoolgeld betalen. Maar omdat ik dan geen gebruik hoef te maken van stuffie kan ik wel mijn volledige uitkering behouden.
Het is namelijk zo dat ik bij een BOL opleiding flink word ingekort op mijn uitkering.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:45
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Woon je nog bij je ouders? Dan krijg je inderdaad weinig stufi. Woon je op jezelf, dan is dat een stuk meer. Niet genoeg om van te leven, maar mogelijk kan je bijlenen om in je opleiding te investeren.

Wat doe je op dit moment om aan jezelf en jouw issues te werken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Die studiefinanciering is niet toch niet genoeg om mijn opleiding mee te betalen.
Hoeveel was die stuffie ook alweer per maand? 81 euro ofzo? Dat is hartstikke weinig.
Dan leen je de rest?

Citaat:
Maar dat zeg ik dus net...ik had het geld er niet voor. Dus dan had ik voor het volgende jaar extra moeten lenen bij het DUO.
Er is niets mis met lenen bij DUO.

Citaat:
En wat zei ik nog meer deadlock.....slechte cijfers, die haalde ik dus. Daarmee had ik heel goed nog een extra jaartje kunnen blijven zitten. Dus dan word het in plaats van 2 jaar 3 jaar. Nog een extra jaartje voor mij om schoolgeld te betalen.
En wat zei ik nog maar......agressie. de leerlingen in mijn klas waren agressief en daar voelde ik mij totaal niet op mijn gemak tussen. Ik kan in zo n omgeving geen studie volgen. Het spijt me zeer. Plus nog mijn mijn eigen problemen erbij. Nou..dat gaat gewoon niet.
Dat gaat prima, je hebt gewoon opgegeven.

Citaat:
BBL zou een misschien een optie kunnen zijn. Maar dan moet ik nog steeds en dagje naar school gaan. En nog steeds schoolgeld betalen. Maar omdat ik dan geen gebruik hoef te maken van stuffie kan ik wel mijn volledige uitkering behouden.
Bij BBL is het gebruikelijk dat je betaald krijgt/uitkering behoudt.

Citaat:
Het is namelijk zo dat ik bij een BOL opleiding flink word ingekort op mijn uitkering.
Ja, omdat je stufi krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:06
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Woon je nog bij je ouders? Dan krijg je inderdaad weinig stufi. Woon je op jezelf, dan is dat een stuk meer. Niet genoeg om van te leven, maar mogelijk kan je bijlenen om in je opleiding te investeren.

Wat doe je op dit moment om aan jezelf en jouw issues te werken?

Oke nou....ik probeer mijn comfort zone breder te maken. Ik probeer wat meer open te staan voor dingen waar ik vroeger echt helemaal geen zin in had. Ik kijk naar hoe andere (in mijn ogen normale) mensen omgaan met bepaalde problemen. En daar probeer ik een voorbeeld aan te nemen.
Ik ben iemand die heel erg snel gestrest raakt dus af en toe probeer ik te ontspannen om bijvoorbeeld een eindje te wandelen en/of fietsen. Krachttraining doe ik ook wel eens om mijn energie kwijt te kunnen. Opgekropte energie zorgt er bij mij op de een of andere manier voor dat ik snel gestrest raak van bepaalde prikkels.
Het probleem bij mij is dan ook dat ik bepaalde prikkels erg moeilijk kan verwerken. En daar kan ik dan heel lang mee blijven zitten. En dat maakt het voor mij ook moeilijk om goed te kunnen functioneren.

Van tijd tot tijd zoek ik op youtube en/of andere fora naar mensen die ongeveer hetzelfde probleem hebben als ik en kijk ik hoe hun omgaan met deze problemen en lees ik ook de tips die zei krijgen van andere mensen.
Op deze manier werk ik dus een beetje aan mezelf en mijn eigen issues.

Laatst gewijzigd op 09-11-2018 om 16:21.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:14
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Dan leen je de rest?


Er is niets mis met lenen bij DUO.
Nee, ik vind dat een te groot risico sorry.


Citaat:
Dat gaat prima, je hebt gewoon opgegeven.
Wat een waardoordelen allemaal weer. Ik zou mezelf alleen maar in de schulden hebben gebracht. En waarvoor?....voor een stomme opleiding, om in een kut klas te zitten waar geen fatsoenlijk les word gegeven. Leraren geen controle hadden over de leerlingen. Geen fatsoenlijke uitleg werd gegeven over de lesstof waardoor ik (plus de rest van de klas) slechte cijfers haalde. Ik was namelijk niet de enige die slechte cijfers haalde. Bijna de hele klas snapte dr geen moer van.

Op een gegeven moment moet je weten wanneer je moet stoppen.


Citaat:
Bij BBL is het gebruikelijk dat je betaald krijgt/uitkering behoudt.
Klopt. Daarom is BBL wel een optie voor mij.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Oke nou....ik probeer mijn comfort zone breder te maken. Ik probeer wat meer open te staan voor dingen waar ik vroeger echt helemaal geen zin in had. Ik kijk naar hoe andere (in mijn ogen normale) mensen omgaan met bepaalde problemen. En daar probeer ik een voorbeeld aan te nemen.
Heel goed

Citaat:
Ik ben iemand die heel erg snel gestrest raakt dus af en toe probeer ik te ontspannen om bijvoorbeeld een eindje te wandelen en/of fietsen. Krachttraining doe ik ook wel eens om mijn energie kwijt te kunnen. Opgekropte energie zorgt er bij mij op de een of andere manier voor dat ik snel gestrest raak van bepaalde prikkels.
Stiekem is dat bij iedereen zo, alleen jij kan er iets minder goed mee omgaan. Daar is opzich helemaal niets mis mee maar uit jouw verhalen lees ik dat het een vervelende handicap aan het worden is.

Citaat:
Het probleem bij mij is dan ook dat ik bepaalde prikkels erg moeilijk kan verwerken. En daar kan ik dan heel lang mee blijven zitten. En dat maakt het voor mij ook moeilijk om goed te kunnen functioneren.
Heb je met je begeleiding al eens gesproken over jezelf weghalen uit de bewuste situatie op het moment dat het niet gaat?

Citaat:
Van tijd tot tijd zoek ik op youtube en/of andere fora naar mensen die ongeveer hetzelfde probleem hebben als ik en kijk ik hoe zei omgaan met deze problemen en lees ik ook de tips die zei krijgen van andere mensen.
Op deze manier werk ik dus een beetje aan mezelf en mijn eigen issues.
Ook allemaal heel goed, maar waar je je niet in moet vergissen is dat dit soort dingen vaak alleen makkelijker worden met gedegen professionele hulp.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik vind dat een te groot risico sorry.
Een lening van enkele duizenden euros om je toekomst beter te maken is echt geen risico. Mensen kopen ook huizen, dat zitten ook best risico's aan maar dat is allemaal ingecalculeerd.

Citaat:
Wat een waardoordelen allemaal weer. Ik zou mezelf alleen maar in de schulden hebben gebracht. En waarvoor?....voor een stomme opleiding, om in een kut klas te zitten waar geen fatsoenlijk les word gegeven. Leraren geen controle hadden over de leerlingen. Geen fatsoenlijke uitleg werd gegeven over de lesstof waardoor ik (plus de rest van de klas) slechte cijfers haalde. Ik was namelijk niet de enige die slechte cijfers haalde. Bijna de hele klas snapte dr geen moer van.
Op een gegeven moment moet je weten wanneer je moet stoppen.
Ik weet hoe het er aan toegaat op een MBO en ik heb een idee hoe jij bent. Dus ik kan me er genoeg bij voorstellen en ik vind dat ik prima een waardeoordeel kan vellen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:26
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik ben wel anders. Waarom denk je dat ik in de Wajong zit? Voor de lol? Ik snap dat iedereen wel issues heeft...maar de meeste mensen kunnen nog wel prima functioneren. Ik niet echt. Ik kan dat dus heel moeilijk. Dat is ook het probleem. Dat is dus nu ook waar ik tegen aanloop met dit werk.
Heb je hier al professionele hulp voor? Anders lijkt dat me een goede eerste stap: je loopt duidelijk vast en lijkt niet in staat dit op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:33
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Een lening van enkele duizenden euros om je toekomst beter te maken is echt geen risico. Mensen kopen ook huizen, dat zitten ook best risico's aan maar dat is allemaal ingecalculeerd.
Ja nou...dat moeten die mensen dan zelf weten.
Maar ik vond het niet de moeite waard om dit risico te nemen voor deze opleiding.


Citaat:
Ik weet hoe het er aan toegaat op een MBO en ik heb een idee hoe jij bent. Dus ik kan me er genoeg bij voorstellen en ik vind dat ik prima een waardeoordeel kan vellen.
Ja maar je weet niet hoe het er aan toe ging in mijn klas. Noch weet jij op welke manier daar werd les gegeven. Noch weet jij hoe mijn klasgenootjes in elkaar zaten.
Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat ik daar ben voor mezelf en dat ik helemaal niet eens moet letten op mijn klasgenoten. Maar ik zat nou eenmaal wel samen met ze in de klas en had toch met ze te maken en moest er mee dealen.
En wat ik daarnet ook al zei ....ik ben heel gevoelig voor teveel prikkels en dat leidt gewoon heel erg af.

Bvendien...als een leraar voortduurden tegen een aantal leerlingen moet zeggen om de mobielen weg te doen. Dan weer iemand moet waarschuwen. Daarna een paar gasten de klas moet uitzetten, dan blijft er nou eenmaal weinig tijd meer over om gewoon les te geven en de lesstof uit te leggen. Nou....en dan is de les voorbij en dan weet ik nog steeds niks. Zo ging dat dus.

Laatst gewijzigd op 09-11-2018 om 16:38.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:37
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Heb je hier al professionele hulp voor? Anders lijkt dat me een goede eerste stap: je loopt duidelijk vast en lijkt niet in staat dit op te lossen.
Ja...ik heb van het UWV gelukkig wel een begeleider gekregen die mij volgt en er goed op past dat alles wel een beetje goed loopt op mijn werk. En ze is toevallig ook nog eens heel aardig. Dus dat scheelt.
Zij heeft deze baan ook voor mij geregeld.
Ze heeft behoorlijk wat mensenkennis gelukkig en begrijpt mij wel.
Maar ja....ze is natuurlijk geen psycholoog verder. Dus zij kan ook niet al mijn problemen oplossen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:38
Verwijderd
Okay... En dus?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:42
Coen00
Coen00 is offline
Misschien moet je een psycholoog zoeken?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:45
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ja...ik heb van het UWV gelukkig wel een begeleider gekregen die mij volgt en er goed op past dat alles wel een beetje goed loopt op mijn werk. En ze is toevallig ook nog eens heel aardig. Dus dat scheelt.
Zij heeft deze baan ook voor mij geregeld.
Ze heeft behoorlijk wat mensenkennis gelukkig en begrijpt mij wel.
Maar ja....ze is natuurlijk geen psycholoog verder. Dus zij kan ook niet al mijn problemen oplossen.
Fijn dat je begeleiding krijgt van een fijn persoon bij het UWV. Misschien toch goed om eens hulp te zoeken voor problemen die niet over werk gaan: je geeft aan dat je vastloopt in sociaal gedrag. Een professional die geleerd heeft voor sociale- en gedragsproblemen heeft hier meer kennis en kunde in en kan je waarschijnlijk veel betere handvaten gegeven dan een jobcoach dat kan doen. Een jobcoach is er nml om een baan te vinden die passend is bij een stoornis of probleem en niet om te helpen bij de stoornis of het probleem zelf.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 16:47
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Heel goed


Citaat:
Stiekem is dat bij iedereen zo, alleen jij kan er iets minder goed mee omgaan. Daar is opzich helemaal niets mis mee maar uit jouw verhalen lees ik dat het een vervelende handicap aan het worden is.
Ja klopt. Het word een probleem want andere mensen kunnen het ook zien, en zien dus ook mijn zwakke plek.

En trouwens...waarom is dat bij iedereen stiekem zo dan? En waarom kunnen sommige mensen dat zo goed verbergen dan? Ik zie er namelijk niks van.

Citaat:
Heb je met je begeleiding al eens gesproken over jezelf weghalen uit de bewuste situatie op het moment dat het niet gaat?
Nee dat nog niet. Maar vertel....

Citaat:
Ook allemaal heel goed, maar waar je je niet in moet vergissen is dat dit soort dingen vaak alleen makkelijker worden met gedegen professionele hulp.
Dus wat je eigenlijk wilt zeggen is dat ik naar een psycholoog moet gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Relatie Moeilijk
Collin50
5 30-01-2013 13:44
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Liefde & Relatie verliefd op mijn beste vriend
Madita
12 26-08-2004 10:28
Liefde & Relatie Wat doe je als je helemaal gek bent op een collega?
elanor
9 07-03-2004 16:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwangerschapstest op het Syndroom van Down "ja of nee?"
Niccie
96 16-10-2002 10:28
Liefde & Relatie stel ik me aan of....?
browneyes
23 15-05-2002 18:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.