Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2014, 11:58
soepkom
soepkom is offline
Hallo allemaal ik heb een vraag m.b.t berekenen van de omtrek.

De lengte is 3,2dm en de breedte is 7dm ik moet het uitdrukken in meters. Ik kom op het antwoord van 2,04m terwijl achter in het antwoordenblad staat 20,4 meter.

Dit is wat ik zelf heb toegepast 3,2 x 2 = 6,4dm / 10 want moet in meters = 0,64 meter
7dm x 2 = 14dm / 10 want moet in meters = 1,40 meter, nu tel ik het samen op is het 2,04 meter.

Ik heb dit al een keertje of 10 gedaan maar hoe kan het dan dat het antwoord 20,4 is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2014, 12:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Weet je zeker dat de afmetingen in dm. zijn opgegeven? Want dan is jouw antwoord goed. De oplossing 20,4 mtr. klopt alleen als de afmetingen 3,2 en 7 mtr. zijn.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 12:17
soepkom
soepkom is offline
Ja ik weet het zeker, het jammere ervan is dat het nog een jan van de craats basis rekenboek is..

Er staat duidelijk bij opgave 7.3 Bereken de omtrek in meters van een rechthoek met de lengte L en de breedte B als gegeven is dat

b. L=3,2dm B=7dm

Laatst gewijzigd op 21-01-2014 om 12:25.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 13:00
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dan klopt de opgave niet. (of het antwoord!)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 14:23
soepkom
soepkom is offline
Ik denk dat de opgave niet klopt, want de andere opgaven met de bijbehorende antwoorden kloppen wel.

Toch vreemd dat een basisboek rekenen een fout bevat ik gebruik het voor zelfstudie.. wellicht een drukfout ?!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2014, 17:38
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Jouw antwoord klopt, maar in het boek hebben ze het antwoord in dm gegeven. Er is dus sprake van een fout in het boek.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 20:36
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit bij wiskunde rekening moest houden met eenheden als milli-, deci-of kilometers, liters, kuubs etc etc. Dat is meer iets voor natuurkunde. Je mag er dus bijna altijd van uitgaan dat uitkomst eenheidsloos is.
In dit geval zou ik er toch altijd de juiste eenheid bijzetten, mocht de leraar dan ooit zeggen dat het fout is (hij verwachtte meters) kun je 'm daarop wijzen; "10 dm IS toch 1 meter meneer?"
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit bij wiskunde rekening moest houden met eenheden als milli-, deci-of kilometers, liters, kuubs etc etc. Dat is meer iets voor natuurkunde. Je mag er dus bijna altijd van uitgaan dat uitkomst eenheidsloos is.
In dit geval zou ik er toch altijd de juiste eenheid bijzetten, mocht de leraar dan ooit zeggen dat het fout is (hij verwachtte meters) kun je 'm daarop wijzen; "10 dm IS toch 1 meter meneer?"
Dit is dus niet waar.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 23:11
the economist
the economist is offline
de berekening van de openingspost klopt.
het boek klopt wel gewoon, het antwoordenboek rammelt nog wel eens.

Dat komen we wel vaker tegen. het boek is belangrijk, en de schrijvers werk wordt nog eens gecontroleerd. De antwoordenboeken zijn echter soms een haastklus, en worden soms geschreven door studenten en zo.
Naast de wiskunde is dat dus een geode les om te leren: geloof niet alles wat je leest.
Behalve de posts hier dan uiteraard...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 13:28
soepkom
soepkom is offline
Bedankt voor de steun aha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Omtrek Penis
404-not-found
3 04-03-2013 04:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] De omtrek van een cirkel
Selaa
14 23-01-2009 17:59
Seksualiteit Vraagje over lengte/omtrek
Bond007
30 25-09-2005 20:56
Seksualiteit Omtrek
lelz
13 26-09-2004 12:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken Omtrek circel
sgoku01
7 16-01-2003 20:13
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde :Formules oppervlakte & omtrek cirkel
Orion16
2 14-10-2001 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.