Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2012, 22:17
Checker
Checker is offline
Mijn vriendin heeft gisteren te horen gekregen dat ze (alweer) klierkoorts heeft. Nu vraag ik me af of kussen en vrijen uit den boze zijn omdat ik meen te weten dat je klierkoorts krijgt door uitwisseling van lichaamsvocht. Ik heb ook het een en ander zitten opzoeken en dingen gelezen als dat je nog zes maanden besmettelijk kunt zijn. Maar zij is 19 en ik 20, het lijkt me onwaarschijnlijk dat we een halfjaar celibatair gaan leven. Iemand die me kan helpen? Ik heb gelezen dat als je het al gehad hebt je het niet opnieuw kunt krijgen, misschien kan ik me laten testen en het zo te weten komen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 22:19
Verwijderd
Misschien handig om te vermelden dat dat Pfeiffer is
Ik snap alleen het "(alweer)" stukje niet. Pfeiffer kun je toch niet een tweede keer oplopen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 22:20
Eryc
Avatar van Eryc
Eryc is offline
Met het zoenen zou het kunnen (speeksel), maar neem voor de zekerheid even contact op met de huisarts.
__________________
Cursus lassen voor beginners is afgelast - l0ol
Een chinees in een lolstoel - l0ol
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 22:38
liefdesvraag
liefdesvraag is offline
pfeiffer komt heel zelden 2 keer voor...

Maar zoals gezegd neem contact op met de huisarts! Die kan je het precies vertellen ja!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 22:59
Checker
Checker is offline
Misschien moet ik inderdaad eens met de huisarts erover babbelen en inderdaad, ik dacht ook dat je het geen twee keer kan hebben. Maar ze zei dat ze het al gehad heeft voor we samen waren en aangezien we nog maar drie maand samen zijn zou het misschien kunnen dat het gewoon even afgenomen is en nu terug is? Aangezien het wel heel lang in je lijf kan zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 10:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Pfeiffer is al besmettelijk vóórdat de diagnose gesteld wordt, dus de kans is groot dat je het epstein barr virus (want zo heet het pfeiffervirus) allang van haar hebt gekregen. Het heeft dus weinig zin om nu op te houden met zoenen (het virus nestelt zich namelijk achter in je keel). 98% van de mensen boven de 30 heeft al eens pfeiffer gehad, de meeste mensen krijgen het als kind en zijn dan een paar dagen wat hangerig. Er is dus een behoorlijke kans dat jij het allang (ongemerkt) hebt gehad. En als je het nog niet hebt gehad, heeft ze je waarschijnlijk al besmet.

Verder horen dit soort vragen op lichaam en gezondheid dus daar verplaats ik je topic even naartoe.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.