Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: de oorlog in Irak is alleen begonnen om economische redenen
ja, mee eens -- omdat.... 7 36.84%
nee, oneens -- omdat... 12 63.16%
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 10:21
nlblue-eyes
Avatar van nlblue-eyes
nlblue-eyes is offline
laat je mening horen! dit is bedoeld voor een discussie dus bedankt alvast!
__________________
Heaven bend to take my hand and lead me through the fire, be the long awaited answer...to this long and painfull fight
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2004, 10:38
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Hmmmmmmmmmmm,
wat dacht je toen je een subforum hiervoor uitkoos?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 10:43
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Ghost schreef op 21-09-2004 @ 11:38 :
Hmmmmmmmmmmm,
wat dacht je toen je een subforum hiervoor uitkoos?
Die zoekfunctie en N&A helpen me niet verder?
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 11:03
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Ghost schreef op 21-09-2004 @ 11:38 :
Hmmmmmmmmmmm,
wat dacht je toen je een subforum hiervoor uitkoos?
Misschien kan ik mijn huiswerk op hun afschuiven?
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:17
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik ruik dat dit wordt verplaatst.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 13:48
Verwijderd
Hoe kun je dat nou zeggen op zo'n simpele vraagstelling? Verder moge het duidelijk zijn dat het niet om de economische belangen ging maar om de ideologische.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:39
Verwijderd
Laat me raden, de Michael Moore-film gezien?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:09
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
je kan toch nooit zeggen dat de Irak-oorlog puur om economische redenen is begonnen. misschien hebben ze wel een rol gespeeld, wellicht zelfs een grote maar het is zeker niet het enige argument geweest om deze oorlog te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:24
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
beetje achterhaald misschien

maar ja misschien wel misschien niet bel bush en blair even die kunnen je vast het fijne er over vertellen
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:35
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 21-09-2004 @ 17:24 :
beetje achterhaald misschien

maar ja misschien wel misschien niet bel bush en blair even die kunnen je vast het fijne er over vertellen
Tuurlijk


Ik denk dat de economische belangen zeker een rol hebben gehad in de oorlog tegen Irak. Verder, wat Nare zegt, hebben de ideologische waarschijnlijk ook een grote rol gespeeld.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 18:27
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 14:48 :
Hoe kun je dat nou zeggen op zo'n simpele vraagstelling? Verder moge het duidelijk zijn dat het niet om de economische belangen ging maar om de ideologische.
Onzin, het gaat om een combinatie, niemand kan ontkennen dat bepaalde sectoren van de amerikaanse economie enorm profiteren van de oorlog en dat dat ook zeker een rol speelt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 21-09-2004 @ 19:27 :
Onzin, het gaat om een combinatie, niemand kan ontkennen dat bepaalde sectoren van de amerikaanse economie enorm profiteren van de oorlog en dat dat ook zeker een rol speelt.
Dat neemt niet weg dat de aanleiding voor de oorlog de aanslag op elf september was. Voor die tijd was Bush jr. ook al van plan om Irak aan te vallen (en Bush sr. destijds ook) alleen hadden ze gewoon geen legitieme reden.

Nu, onder het mom van terrorismebestrijding en het beschermen van de wereld tegen een maniak met chemische wapens, is Irak wel binnengevallen. Natuurlijk zijn er veel Amerikaanse bedrijven die daar een enorme smak geld aan hebben verdiend en zullen verdienen, maar dat betekent niet dat die oorlog is begonnen op instigatie van die ondernemingen ofzo. Het is gewoon een bijverschijnsel.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 19:03
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-09-2004 @ 14:48 :
Hoe kun je dat nou zeggen op zo'n simpele vraagstelling? Verder moge het duidelijk zijn dat het niet om de economische belangen ging maar om de ideologische.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 19:05
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Zowel economische als ideologische, met de nadruk op economische.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 22:27
schietgeweer
Avatar van schietgeweer
schietgeweer is offline
Nee, omdat ik lui ben.
__________________
ik sla foetussen als vissen dood.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 23:59
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
niks ideologisch, gewoon economisch

Citaat:
Dat neemt niet weg dat de aanleiding voor de oorlog de aanslag op elf september was. Voor die tijd was Bush jr. ook al van plan om Irak aan te vallen (en Bush sr. destijds ook) alleen hadden ze gewoon geen legitieme reden.
irak heeft niks met 9-11 te maken en VN was ook tegen de oorlog, klinkt toch ook niet heel legitiem...

Bush senior heeft irak aangevallen maar alleen sadam laten zitten, daarom moest jr. het maar afmaken.
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 11:00
Verwijderd
Niet economisch (het collectief is er niet bij gebaat, noch de Amerikaanse samenleving als geheel), en ook niet ideologisch. Het gaat simpelweg om de individuele financiële belangen van de machthebbers.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 12:33
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-09-2004 @ 00:59 :
irak heeft niks met 9-11 te maken en VN was ook tegen de oorlog, klinkt toch ook niet heel legitiem...
Wat ouwehoer je nou? Irak heeft wel degelijk iets met 9/11 te maken. Bush sr. en jr. waren altijd al van plan om Irak aan te vallen (destijds is men niet doorgestoten naar Baghdad vanwege de internationale druk) en de aanslagen op het WTC gaven hen gewoon een geweldig excuus.

Natuurlijk heeft het Irakese regime objectief niets met de aanslagen op het WTC of met Al Qaida te maken, maar de regering-Bush ziet dat wel zo en dat is hun reden geweest.

Citaat:
Bush senior heeft irak aangevallen maar alleen sadam laten zitten, daarom moest jr. het maar afmaken.
Dat is dus wel ideologisch. Ik zie niet in wat het werk van pappa afmaken te maken heeft met economie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-09-2004, 18:43
Fatality
Fatality is offline
Godgod, anders bedenk je even een totaal afgezaagde en uitgemolken stelling.
Hier antwoord ik niet op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Massagraf met 3000 Koerden in noorden Irak gevonden
Rabbi Daniel
86 18-06-2003 15:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Palestijnse staat
LJ Flem
342 21-05-2003 10:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p)
Sweet_Hadar
52 15-05-2003 14:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Toch nog maar een keer BUSH!!
Verwijderd
27 13-03-2003 22:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.