Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2003, 18:39
kleinedraak
Ik ben gewoon altijd moe, hoelang ik ook slaap.
Ook heb ik continu hoofdpijn. mijn omgeving vindt dat ik me aanstel en vooral mijn ex-vriendje kon kwaad worden als ik zei dat ik te moe was. Als ik werk dan heb ik nergens last van en voel me heerlijl omdat het een soort afleiding is.
Door de weeks ga ik om 9uur naar bed, en int weekend heb ik veel moeite met uitgaan omdat ik dan inslaap val.
De dokter zegt dat het doort groeien komt en dat mijn thermostaat niet goed werkt, ook uit het bloedonderzoek is niks gekomen. Nu weet ik ook wel dat julluie geen artsen zijn en me niet kunnen vertellen wat het dan wel is,
als mijn dokter het al niet weet. Ik zoek eerder mensen die hetzelfde hebben, of tips om ermee om te gaan.
Ik wordt vaak als aansteller gezien en mensen vinden het dom dat ik altijd zo vroeg naar huis toe gaan
Hellup........
Liefs esther
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:46
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
pfeifer?
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:54
Verwijderd
Er zijn zoveel dingen waardoor moe zijn kan komen...in andere topics hier op L&G worden vaak veel tips gegeven (vast patroon, elke dag even laat naar bed en ook elke dag even laat opstaan, zorgen voor voldoende ontspanning, enz.).

Heb je je vrienden al wel eens geprobeerd echt uit te leggen hoe je je voelt ed? Op een ander moment dan bv. tijdens het uitgaan dan...?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 18:55
Verwijderd
Je kunt btw ook te lang/te veel slapen.

Hoe lang heb je het eigenlijk al? Een paar dagen, paar weken, paar maanden, langer? Is er ooit iets gebeurd ofzo...of zit je bv. in je examenjaar oid? Zijn allemaal dingen die ook mee kunnen spelen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:00
kleinedraak
Ja ik heb het mijn EX vriend verteld, maar hij zag mij niet vaag genoeg in bed(andere manier) en werd daarom vaak boos omdat ik d8 dat ik mijn vermoeidheid als excuss gebruikte. Ik kon het hem wel tig keer uitleggen maar hij luisterde gewoon niet.
Ik heb het denk ik al zo'n 1,5 jaar. Komt niet doordat er iets is gebeurt(althans niet speciaal), ja ik zit in mijn examenjaar maar ik denk niet dat dit er erg veel mee te maken heeft.
Ik ben ook wel vaker gestressd en heel erg bezorgd om anderen maar zodra ik in bed lig kan ik dit allemaal van me afzetten
Nee ik heb geen pfeiffer want ben op super veel gestest
Groetjes esther
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:01
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Sport je? Sporten helpt wel om meer energie te krijgen.
Verder, eh.. Ik weet het niet, ik ben ook heel vaak moe. Na een dag school ben ik erg moe en ik ga meestal ook om half 10 naar bed.
Geen idee wat er goed tegen helpt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:33
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Het kan ook ME zijn.

ME is een ziekte die gekenmerkt wordt door ernstige vermoeidheid en die het lichamelijk
en het geestelijke functioneren beinvloedt.
De belangrijkste symptomen zijn erge tot zeer erge vermoeidheid, spierpijn, krampen,
verwardheid en slechte concentratie.
De vermoeidheid van een ME patient is niet te vergelijken met de 'gewone' vermoeidheid
die gezonde mensen wel eens voelen na een grote inspanning.
De vermoeidheid van iemand met ME is te omschrijven als lichamelijke uitputting, ze voelen
zich alsof alle energie uit hun lichaam is weggezogen.
Veel ME-patienten hebben last van hoofdpijn, duizeligheid, buikklachten en, misschien nog wel
het meest frustrerende, ze kunnen dingen vergeten die men ze zojuist nog had verteld, ze zijn
vaal ontzettend vergeetachtig en kunnen daardoor slecht nieuwe informatie in zich op nemen.
Hoe meer uitgeput een patient is hoe moeilijker het wordt om helder te zijn en hoe verwarder
en vergeetachtiger de patient is.
Niet alleen fysieke maar ook mentale inspanning kan erge uitputting veroorzaken.

bron:club ME/CVS

Herken je dit?
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:47
Verwijderd
Citaat:
barbelle schreef op 23-11-2003 @ 20:33:
Het kan ook ME zijn.
Of CVS...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 19:57
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
wat kut voor je!
maar ik herken het wel. ik heb precies hetzelfde op het moment, maar er zijn bij mij nog allemaal andere dingen, ben op het moment heel druk en er zijn in het verleden al dingen gebeurd, daarom ga ik naar de psycholoog binnenkort. toch heb ik het gevoel dat er op het moment meer is, dus ben wel benieuwd wat je hebt. ik slaap wel minder dan jij, en heb vooral veel last van hoofdpijn
veel succes en ben je al getest op pfeiffer??
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:27
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ze is al getest op pfeiffer zegt ze hierboven.
Natuurlijk kan het Me zijn, maar daar zou ik niet van uit gaan als ik jou was.
Ik heb zelf een ernstige vorm van pfeiffer gekregen vorig jaar, en bleef maar moe. Toen zijn ze me verder gaan onderzoeken, en de internist dacht aan ME. Maar ME is niet een te 'bewijzen' iets.
Wat ze dus doen is al het andere mogelijke met deze klachten onderzoeken en uitsluiten en als je dan niks anders hebt, en wel voldoet aan bepaalde kenmerken/klachten, wordt het ME genoemd. Ik weet over een paar weken of ik ME heb of niet, moet alleen nog naar de neuroloog.
Je zegt dat je heel veel getest bent. Wat voor testen?
Want ik heb nu (veel) bloed- urine- en ontlastingonderzoek gehad, rontgenfoto's, ECG, maagspiegeling, echo's..
En dus nu nog naar de neuroloog.
Ben jij wel doorgestuurd? Of heeft je huisarts alleen bloedtesten laten doen?
Anders zou ik als ik jou was aandringen om doorgestuurd te worden naar een internist of eventueel een neuroloog (omdat je altijd hoofdpijn hebt). Want je hebt dit al 1,5 jaar, dus lijkt het me redelijk dat je er nu wat aan wil doen!
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 24-11-2003 @ 14:27:
Toen zijn ze me verder gaan onderzoeken, en de internist dacht aan ME. Maar ME is niet een te 'bewijzen' iets.
ff eigenwijs zijn...maareh...ME is toch wel aan te tonen en CVS niet...?

[edit]ff uitleg: 't is niet dat ik je niet geloof...maar bij ME is er iets met het ruggenmerg oid, toch? Of iets ander, maar iig iets, en dat iets is er bij CVS niet. Waarom zouden ze anders onderscheidt maken tussen ME en CVS en hoe zouden ze anders "vast kunnen stellen" welke van de twee je hebt, als ze geen van twee aan te tonen zijn?[/edit]

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 13:38.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:12
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
ik heb hetzelfde gehad, maar ik ben naar een homeopaat gegaan en dat heeft prima geholpen. Mn hoofdpijn is zo goed als weg en ben ook lang niet zo moe meer. Dus misschien moet je dat maar eens proberen...
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:43
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
@Leonoor:
Ik weet het zelf ook allemaal niet hoor, ze zijn bij mij nog bezig met onderzoeken omdat ik ook nog andere dingen heb.
Maar mijn internist noemt t altijd hetzelfde.
Dit vond ik net:
Op 12 mei is het wereld ME-dag, een dag waarop wereldwijd aandacht gevraagd wordt voor de ziekte ME/CVS. In Nederland lijden naar schatting 30.000 mensen aan het Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS), ook bekend onder de naam ME. Over deze ziekte is nog lang niet alles duidelijk, maar er is de laatste jaren wel vooruitgang geboekt, al is een behandeling die de ziekte kan genezen nog steeds niet beschikbaar.
http://www.steungroep.nl/archief/stu...rs20030512.htm
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 16:48
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Er zijn in Nederland tenminste 17.500 mensen met
chronische-vermoeidheidsyndroom (CVS), door patiënten vaak ME
(Myalgische Encephalomyelitis) genoemd.
De incidentie wordt geschat op 6000 nieuwe patiënten in de leeftijdscategorie 18-60 jaar per jaar. Bij CVS gaat het om mensen met een gedurende minimaal 6 maanden bestaande ernstige vermoeidheid, waardoor geen lichamelijke verklaring gevonden kan worden, en die heeft geleid tot ernstige beperkingen in het dagelijks functioneren. Andere symptomen betreffen het korte termijn geheugen en de concentratie; een zere keel; gevoelige cervicale of axillaire lymfeknopen; spierpijn; gewrichtspijn zonder artritis; hoofdpijn; het niet uitgerust worden van slapen; malaise na inspanning die meer dan 24 uur aanhoudt.
De medische consumptie bij CVS patiënten is hoog en
arbeidsongeschiktheid komt veel voor. Oorzaken van CVS zijn niet bekend.

Hier staat t weer anders.. zoals het in het schuingedrukte staat, door patienten vaak zo genoemd, denk je dat het niet hetzelfde is.. ik ga het toch maar eens vragen als ik weer naar mn internist moet.
(Sorry voor de off-topic reacties..)
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS of ME)

Een ziekte met vele namen

Wanneer men het heeft over CVS of "chronisch vermoeidheidssyndroom", worden heel wat verschillende benamingen door elkaar gebruikt. Dit heeft alles te maken met de onduidelijkheid die nog bestaat over de oorzaken, diagnose en behandeling van de ziekte.

ME staat voor Myalgische Encephalomyelitis. De term dateert van 1956 en duidt op een aandoening van hersenen en ruggemerg, met spierpijn en een grote vermoeidheid als voornaamste symptomen.

PVFS of Post-Viral Fatigue Syndrome: gaat uit van de veronderstelling dat de ziekte wordt ontlokt door de afweerreactie van het lichaam tegen een - niet nader geïdentificeerd- virus.

CFIDS staat voor Chronic Fatigue (and) Immune Dysfunction Syndrome: men veronderstelt dat de chronische vermoeidheid wordt veroorzaakt door een verstoord, en meer bepaald door een hyperreactief immuunsysteem.

CFS staat voor Chronic Fatigue Syndrome. Deze benaming biedt het voordeel dat ze niet verwijst naar mogelijke oorzaken, noch naar andere typerende kenmerken behalve de altijd aanwezige vermoeidheid. Zolang de ziekte niet beter begrepen, beschreven en bekend is, verdient deze "neutrale" benaming wellicht de voorkeur. De Nederlandse vertaling is CVS: Chronisch Vermoeidheidssyndroom.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...=art&art_id=57

Misschien is CVS een verzamelnaam oid?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 24-11-2003 @ 17:43:
@Leonoor:
Ik weet het zelf ook allemaal niet hoor, ze zijn bij mij nog bezig met onderzoeken omdat ik ook nog andere dingen heb.
Wat heb je nog meer? (Als je het wilt zeggen dan. )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:25
Verwijderd
bij dat ME he... heb je dan altijd dat je slecht dingen kunt onthouden.. of kun je ook ME hebben terwijl je wel gewoon alles kunt onthouden en goed leert
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Criteria
Hoofdcriterium
Om te spreken van CVS, moet aan één hoofdcriterium en ook nog aan 6 tot 8 nevencriteria voldaan worden.
• Het hoofdcriterium is een klinisch vastgestelde, onverklaarbare voortdurende of steeds weerkerende vermoeidheid of uitputting die 6 maanden of langer duurt. De vermoeidheid is op een bepaald (soms aanwijsbaar) moment begonnen en was dus niet levenslang aanwezig. Ze is niet het gevolg van grote inspanningen. Ze verdwijnt of vermindert niet door te rusten. Ze veroorzaakt een ernstige daling van de lichamelijke en geestelijke prestaties, en heeft daardoor een grote weerslag op het professionele, familiale en sociale leven.
Bovendien moeten andere ziektebeelden die chronische vermoeidheid kunnen veroorzaken, worden uitgesloten, met name:
-auto-immune chronisch inflammatoire aandoeningen (b.v. multiple sclerose) of kanker;
-bacteriële, parasitaire, HIV- of schimmelinfecties;
-chronische long-, hart-, maag-, darm-, lever-, nier-, bloed- of endocrinologische aandoeningen;
-neuromusculaire aandoeningen;
-bekende psychiatrische aandoeningen of slaapstoornissen;
-bijwerkingen van geneesmiddelen, misbruik van drugs of alcohol;
-blootstelling aan toxische stoffen.

• Nevencriteria
Bij de nevencriteria onderscheiden we objectieve en subjectieve symptomen. Aan meer dan 6 subjectieve + 2 objectieve symptomen, of aan ten minste 8 subjectieve symptomen moet worden voldaan.

Objectieve symptomen:
• temperatuur tussen 37,5 en 38,6 °C;
• atypische keelontsteking (zonder ontstekingsvocht);
• tastbare pijnlijke hals- of okselklieren.

Subjectieve symptomen:
• koude rillingen of lichte koorts;
• keelpijn en pijnlijke hals- of okselkleiren;
• veralgemeende spierzwakte of spierpijn;
• spierslapte die langer dan 24 uur na een inspanning blijft bestaan (en die voordien niet aanwezig was);
• verspringende spierpijnen zonder ontsteking;
• slaapstoornissen;
• klachtencomplex is abrupt ontstaan (binnen een bereik van maximum 2 dagen)
• minstens één neuropsychiatrische klacht

Wanneer men deze strikte criteria hanteert, zou maar 1 à 2 mensen op 1000 aan CVS lijden, dus zowat één tiende van alle mensen die zich chronisch vermoeid voelen.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...=art&art_id=57

Maar volgens mij wisselt het per site wat ze zeggen... Als je denkt aan me of aan cvs, maak dan eens een afspraak met je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:43
erwtje
Avatar van erwtje
erwtje is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 23-11-2003 @ 19:46:
pfeifer?
dan was het wel in het bloed gevonden.

ik was zelf ook continu moe en bij mij is vastgesteld dat mijn schildklier te langzaam werkt. eerst dacht ik dat dat bij jou ook kon zijn maar dan was dat ookwel uit je bloed onderzoek gekomen.

misschien moet je naar een homeophaat (of hoe je dat ook schrijft) daar heb ik heel veel goeie verhalen over gehoord dat diegene dan in je ogen kijkt zeg maar (iriscopie ofzow) en kan hij zo zien wat je hebt. misschien is dat een idee??

je kunt die hoofdpijn en moeheid ook van de te veel stress krijgen trouwens.
maar strerkte ermee!

by the way ik ben nu nog altijd erg moe dus die medicijnen voor mn vertraagde schildklier helpt ook weinig.
__________________
ik heb geen signature
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:44
Verwijderd
Citaat:
erwtje schreef op 24-11-2003 @ 19:43:
dan was het wel in het bloed gevonden.
Schijnt niet per se te hoeven.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:45
erwtje
Avatar van erwtje
erwtje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 19:44:
Schijnt niet per se te hoeven.
ohw d8 ik....
__________________
ik heb geen signature
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 19:34
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 18:49:
Wat heb je nog meer? (Als je het wilt zeggen dan. )
Begonnen met heel ernstige Pfeiffer, paar maanden terug ontdekten ze ernstig vitamine B12-gebrek zonder aanwijsbare reden (ook vermoeidheid tot gevolg, maar de injecties helpen niet, dus vermoeidheid is niet alleen daarvan), veel maagklachten en spierpijnen (hoewel die spieren dus bij ME horen dan).

En ik snap er inderdaad niks meer van, hoe meer sites ik bekijk over CVS/ME, hoe minder ik snap wat nou wat is of dat het hetzelfde is..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:24
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 23-11-2003 @ 19:39:
Ik ben gewoon altijd moe, hoelang ik ook slaap.
Ook heb ik continu hoofdpijn. mijn omgeving vindt dat ik me aanstel en vooral mijn ex-vriendje kon kwaad worden als ik zei dat ik te moe was. Als ik werk dan heb ik nergens last van en voel me heerlijl omdat het een soort afleiding is.
Door de weeks ga ik om 9uur naar bed, en int weekend heb ik veel moeite met uitgaan omdat ik dan inslaap val.
De dokter zegt dat het doort groeien komt en dat mijn thermostaat niet goed werkt, ook uit het bloedonderzoek is niks gekomen. Nu weet ik ook wel dat julluie geen artsen zijn en me niet kunnen vertellen wat het dan wel is,
als mijn dokter het al niet weet. Ik zoek eerder mensen die hetzelfde hebben, of tips om ermee om te gaan.
Ik wordt vaak als aansteller gezien en mensen vinden het dom dat ik altijd zo vroeg naar huis toe gaan
Hellup........
Liefs esther
ik heb bijna het zelfde, maar ik heb ook constant last van hoofdpijn, en soms heel duizelig en met vlagen misselijk, bij mij is ook bloedonderzoek gedaan, maar hier kwam nix uit, nu denkt de doktor dat ik overspannen ben. ik heb nog afspraak met doktor en eens kijken wat daar uit komt. maar doktor zegt dat ik lichamelijk in orde ben.
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 20:53
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
erwtje schreef op 24-11-2003 @ 18:45:
ohw d8 ik....
Nope, het enige wat je met zekerheid kan zeggen na een bloedonderzoek is dat als het wel gevonden is, dan heb je het wel. Is er niks gevonden kun je het alsnog hebben, maar het is noggal lastig aan te tonen. Vandaar
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 10:01
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 19:44:
Schijnt niet per se te hoeven.

doktor zei bij mij dat ik geen pfeifer had want dan had hij het aan het bloedonderzoek kunnen zien ofzoiets.... dus die was nogal zeker van zijn zaak

nu zit mijn ma ook al te zeuren of het niet aan mijn stage plaats ligt, en maandag moet ik een afspraak maken met mijn doktor voor een vertrouwelijk gesprek ofzo (waar dat dan over moet gaan?? )........

edit:

gelukkig is dit gesprek bij mijn eigen doktor want die is dan terug van vakantie.
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P

Laatst gewijzigd op 25-11-2003 om 10:49.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef op 25-11-2003 @ 11:01:
doktor zei bij mij dat ik geen pfeifer had want dan had hij het aan het bloedonderzoek kunnen zien ofzoiets.... dus die was nogal zeker van zijn zaak
Er zijn ook veel doktoren die het tegenovergestelde zeggen...is maar net wat je gelooft dus.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 12:57
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-11-2003 @ 13:54:
Er zijn ook veel doktoren die het tegenovergestelde zeggen...is maar net wat je gelooft dus.
Pfeifer is met bloedonderzoek wel aan te tonen hoor.
hmmja .. kun je beter niet hebben
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Even 1 ding hoor: Ze zegt dat ze moe is en jullie komen meteen (nou ja, na de Pfeiffer) met Chronisch Vermoeidheids Syndroom aanzetten... Het kan dat zijn, ik heb het zelf ook (nou ja ME dan maar dat is bijna hetzelfde) maar misschien is ze wel gewoon allergisch voor de shampoo die ze gebruikt, kan je ook moe van worden; misschien sport ze te weinig/te veel, kan je ook moe van worden; misschien heeft ze cythomegalie, wordt je ook moe van (); misschien is ze een stresskip en doet ze te veel op school of zo, kan je ook moe van worden. etc

Ik weet het niet, natuurlijk, maar ik wilde alleen maar aangeven dat jullie het meteen in 1 hoek zoeken terwijl dat niet zo hoeft te zijn en het alleen maar erger maakt. (niet iedereen, je hoeft je niet meteen aangesproken te voelen)


offtopic: Leonoor: CVS en ME worden vaak doorelkaar gebruikt. Het is niet precies hetzelfde maar komt wel ongeveer op hetzelfde neer. Voor zover ik weet kan je zowel ME als CVS niet 'bewijzen'. Wat ze vaak doen (iets wat ik niet helemaal begrijp maar goed) is het CVS noemen bij kinderen en ME bij volwassenen. Ik weet dus niet waarom maar het zou kunnen dat je gelijk hebt, dat ME door iets in het ruggenmerg of zo zit en CVS een beetje anders is, maar in principe kan/mag je ze door elkaar gebruiken. (doen de artsen tenslotte vaak ook)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 25-11-2003 @ 13:57:
Pfeifer is met bloedonderzoek wel aan te tonen hoor.
hmmja .. kun je beter niet hebben
*zucht* In de meeste gevallen wel, ja, maar 't blijkt toch zo te zijn dat het er ook gevallen zijn waarbij het niet in het bloed aan te tonen is (of pas veel later). Dat heb ik niet zelf verzonnen, dat zeggen sommige doktoren.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 25-11-2003 @ 14:03:
Even 1 ding hoor: Ze zegt dat ze moe is en jullie komen meteen (nou ja, na de Pfeiffer) met Chronisch Vermoeidheids Syndroom aanzetten... Het kan dat zijn, ik heb het zelf ook (nou ja ME dan maar dat is bijna hetzelfde) maar misschien is ze wel gewoon allergisch voor de shampoo die ze gebruikt, kan je ook moe van worden; misschien sport ze te weinig/te veel, kan je ook moe van worden; misschien heeft ze cythomegalie, wordt je ook moe van (); misschien is ze een stresskip en doet ze te veel op school of zo, kan je ook moe van worden. etc

Ik weet het niet, natuurlijk, maar ik wilde alleen maar aangeven dat jullie het meteen in 1 hoek zoeken terwijl dat niet zo hoeft te zijn en het alleen maar erger maakt. (niet iedereen, je hoeft je niet meteen aangesproken te voelen)
Wat is cythomegalie?

Misschien heeft ze hypoglykemie, misschien heeft ze diabetes, misschien heeft een voedselallergie of -intolerantie, of stress, of misschien eet ze wel te ongezond of te ongevarieerd, misschien slaapt ze teveel, enz. Het kan zoveel zijn, dat kun je zo één, twee, drie niet zeggen. Iemand gaf alleen me/cvs als voorbeeld en ik ging op haar in, niet eens specifiek mbt de topicstarter.


Citaat:
offtopic: Leonoor: CVS en ME worden vaak doorelkaar gebruikt. Het is niet precies hetzelfde maar komt wel ongeveer op hetzelfde neer. Voor zover ik weet kan je zowel ME als CVS niet 'bewijzen'. Wat ze vaak doen (iets wat ik niet helemaal begrijp maar goed) is het CVS noemen bij kinderen en ME bij volwassenen. Ik weet dus niet waarom maar het zou kunnen dat je gelijk hebt, dat ME door iets in het ruggenmerg of zo zit en CVS een beetje anders is, maar in principe kan/mag je ze door elkaar gebruiken. (doen de artsen tenslotte vaak ook)
Mjah, maar goed, of wat artsen altijd zeggen en doen altijd juist is?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:23
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-11-2003 @ 14:18:
*zucht* In de meeste gevallen wel, ja, maar 't blijkt toch zo te zijn dat het er ook gevallen zijn waarbij het niet in het bloed aan te tonen is (of pas veel later). Dat heb ik niet zelf verzonnen, dat zeggen sommige doktoren.
hmm en ik hoor hier dat je gelijk hebt
najaa .. moeten die laboranten toch wat op kunnen verzinnen

studiegenootje van me heeft ook Pfeiffer gehad
heeft 'n jaar eruit gelegen en daarna mocht ze therapeutisch gaan studeren ...3 studiepunten ..


da's trouwens dat meisje dat ook geen melk mag hebben ..
waar ik dat van die sojamelk pannekoeken van wist
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 25-11-2003 @ 14:23:
hmm en ik hoor hier dat je gelijk hebt
najaa .. moeten die laboranten toch wat op kunnen verzinnen
Ook niet-medische-richting-mensen weten soms nog wel iets ergens van af.

Laboranten moeten op zovel dingen iets verzinnen...niet alleen op pfeiffer, laat ze ook maar oa verzinnen hoe je me/cvs/enz. een kunt tonen enz.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:26
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-11-2003 @ 14:21:
Wat is cythomegalie?

Misschien heeft ze hypoglykemie, misschien heeft ze diabetes, misschien heeft een voedselallergie of -intolerantie, of stress, of misschien eet ze wel te ongezond of te ongevarieerd, misschien slaapt ze teveel, enz. Het kan zoveel zijn, dat kun je zo één, twee, drie niet zeggen. Iemand gaf alleen me/cvs als voorbeeld en ik ging op haar in, niet eens specifiek mbt de topicstarter.



Mjah, maar goed, of wat artsen altijd zeggen en doen altijd juist is?
Cythomegalie is een virus vergelijkbaar met Pfeifer maar dan maar 6 (?) weken besmettelijk. Zorgt voor vermoeidheid en concentratie problemen o.a.

En ja, het was inderdaad alleen een voorbeeld. En er is niets mis mee om er op in te gaan maar nou ja, het viel me gewoon op dat uiteindelijk zo'n beetje alle posts hier erover gingen alleen maar door het voorbeeld.

En nee, artsen zijn gewoon mensen (die 'toevallig' wel iets meer kennis van medische dingen hebben, maar toch) en hebben dus ook lang niet altijd gelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 13:32
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-11-2003 @ 14:25:
Ook niet-medische-richting-mensen weten soms nog wel iets ergens van af.

Laboranten moeten op zovel dingen iets verzinnen...niet alleen op pfeiffer, laat ze ook maar oa verzinnen hoe je me/cvs/enz. een kunt tonen enz.
ik heb heel veel respect voor
laboranten .. ( sommigen kunnen beter bloedprikken dan ik )
,Biotechnologen
en technisch natuurkundigen
hoor..

wie denk je dat die Vaccins ontwikkelen ... of zo'n MRI scanner
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 14:27
De Pastoor.
De Pastoor. is offline
Moeheid is een heel aspecifieke klacht. Samen met hoofdpijn en buikpijn is het de meest voorkomende klacht. Daarom is het ook moeilijk voor een arts om een goede differentiaaldignose op te stellen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 14:46
Aries
Aries is offline
Citaat:
De Pastoor. schreef op 25-11-2003 @ 15:27:
Moeheid is een heel aspecifieke klacht. Samen met hoofdpijn en buikpijn is het de meest voorkomende klacht. Daarom is het ook moeilijk voor een arts om een goede differentiaaldignose op te stellen.
als je zo kletst ben ik de enige die er wat van snapt
't is 'n scholieren forum ..

hier moet je kletsen over witte mannetjes in een bootje .. ( ja met 'n laserkanon)
enneh .. ruimtescheepjes die door je bloedvaten vliegen en robotjes droppen .. ( mag jij eens raden waar die van is)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:04
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Aries schreef op 25-11-2003 @ 13:57:
Pfeifer is met bloedonderzoek wel aan te tonen hoor.
hmmja .. kun je beter niet hebben
een nichtje van mij had ook pfeifer, was naar doktor gegaan, en die had bloedonderzoek laten doen, maar daar was niets aan te zien, dus hij zei dat ze gezond was, en dat ze niet zoveel moest stressen en dat ze overspannen was, dus na 3 maanden voelde dat meisje zich nog ziek, en alles ging goed op school, met haar vriend en thuis. toen is ze naar een andere doktor gegaan, en die is er achter gekomen dat ze toch pfeifer bleek te hebben.

het hoeft dus niet aantoonbaar te zijn in het bloed
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:05
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Aries schreef op 25-11-2003 @ 15:46:
hier moet je kletsen over witte mannetjes in een bootje .. ( ja met 'n laserkanon)
enneh .. ruimtescheepjes die door je bloedvaten vliegen en robotjes droppen .. ( mag jij eens raden waar die van is)
zo moeten doktors ook tegen mij praten, anders snap ik er dus ook nix van ben niet zo medisch aangelegd ofzo
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 15:50
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Aries schreef op 25-11-2003 @ 15:46:
als je zo kletst ben ik de enige die er wat van snapt
't is 'n scholieren forum ..

hier moet je kletsen over witte mannetjes in een bootje .. ( ja met 'n laserkanon)
enneh .. ruimtescheepjes die door je bloedvaten vliegen en robotjes droppen .. ( mag jij eens raden waar die van is)
Zo moeilijk was het toch niet? Nou ja, aan de reactie boven mij te zien, misschien toch wel...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 16:24
De Pastoor.
De Pastoor. is offline
Citaat:
Aries schreef op 25-11-2003 @ 15:46:
als je zo kletst ben ik de enige die er wat van snapt
't is 'n scholieren forum ..

hier moet je kletsen over witte mannetjes in een bootje .. ( ja met 'n laserkanon)
enneh .. ruimtescheepjes die door je bloedvaten vliegen en robotjes droppen .. ( mag jij eens raden waar die van is)
Was het zo moeilijk? Ik gebruikte maar 2 moeilijke woorden:
aspecifiek: niet specifiek!
differentiaal diagnose: dit woord kwam ik al een aantal keer tegen op het forum maar definitie: "mogelijke ziektes die klachten kunnen veroorzaken"

Enne, die ruimtescheepjes in je bloedbaan, daar was toch vroeger zon gave tekenfilm van?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2003, 20:02
erwtje
Avatar van erwtje
erwtje is offline
van te weinig drinken word je ook moe en krijg je hoofdpijn. misschien is het dat...
__________________
ik heb geen signature
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:11
Aries
Aries is offline
Citaat:
De Pastoor. schreef op 25-11-2003 @ 17:24:
Was het zo moeilijk? Ik gebruikte maar 2 moeilijke woorden:
aspecifiek: niet specifiek!
differentiaal diagnose: dit woord kwam ik al een aantal keer tegen op het forum maar definitie: "mogelijke ziektes die klachten kunnen veroorzaken"

Enne, die ruimtescheepjes in je bloedbaan, daar was toch vroeger zon gave tekenfilm van?
Jaaaaah "Er was eens.......... het leven"
geweldig gewoon keek ik altijd naar

Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 26-11-2003 @ 10:11:
Jaaaaah "Er was eens.......... het leven"
geweldig gewoon keek ik altijd naar
Ik heb daar lekker videobanden van.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:35
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-11-2003 @ 10:17:
Ik heb daar lekker videobanden van.
Mogen we bij jou dan eens film komen kijken ?

( ik zal geen enge dingen meenemen )


ken je dat boek waar ik 't over had dan ook ?
"Zo werkt je lichaam" met zo'n robot op de voorkant
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 26-11-2003 @ 10:35:
Mogen we bij jou dan eens film komen kijken ?

( ik zal geen enge dingen meenemen )


ken je dat boek waar ik 't over had dan ook ?
"Zo werkt je lichaam" met zo'n robot op de voorkant
Offtopic: Ik wil geen vreemde mensen in m'n huis.
Ik ken het boek wel, maar die heb ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:49
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-11-2003 @ 10:47:
Offtopic: Ik wil geen vreemde mensen in m'n huis.
Ik ken het boek wel, maar die heb ik niet.
aaaah kom .. mag jij 'n keer naar m'n valkparkiet komen kijken
( vinden meisjes altijd schattig )
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 26-11-2003 @ 10:49:
aaaah kom .. mag jij 'n keer naar m'n valkparkiet komen kijken
( vinden meisjes altijd schattig )
Offtopic: Vogels zijn niet schattig, alleen musjes.
En nu ga ik stoppen met offtopic posten.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 12:53
SuperS
SuperS is offline
offtopic: wat een offtopic gechat foei toch

ontopic:

ik kan pas maandag afspraak krijgen bij doktor dus, en mijn ouders vinden dat ik gewoon weer naar stage moet, en dat ik gewoon weer alles moet gaan doen, want volgens mij denken ze ook dat ik me aanstel.
__________________
ik heb lekkere avatar :D :P
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:37
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 26-11-2003 @ 14:34:
Leonoor, verwar je MS niet met ME? MS is namelijk in het ruggenmerg aan te tonen, ME, voor zover ik weet, niet.
Ik verwar MS niet met ME, CVS of ME, hoe je het wilt noemen, heb ik nl zelf en MS voor zo ver ik weet niet.

[edit]Uit mijn eerdere quote van een site:
Citaat:
ME staat voor Myalgische Encephalomyelitis. De term dateert van 1956 en duidt op een aandoening van hersenen en ruggemerg, met spierpijn en een grote vermoeidheid als voornaamste symptomen.
[/edit]
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 13:54
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Ja, die moeheid ken ik ook inderdaad ergens van. Ik heb het zelf namelijk ook.
Bij mij is het zo dat als ik opsta nog niet moe ben, maar na een uur of twee/drie zou ik meteen weer naar bed willen. Ik heb echt moeite mezelf een hele dag wakker te houden. En het rare is: het 's nachts kan ik weer niet slapen. Dit heb ik al anderhalf jaar, en ik zou niet weten wat het is?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Heel snel/vaak moe
fizzle-fluffy
53 23-10-2009 12:58
Lichaam & Gezondheid Moe en aantal uren slaap
Daantje_0705
22 16-06-2008 21:58
Lichaam & Gezondheid Hoe voel je je als je heel moe bent?
Stefanie
46 19-01-2004 14:07
Lichaam & Gezondheid altijd moe...
tiram
16 09-09-2003 16:40
Psychologie Moe van niks doen (vakantie!) :)
kleine wicca
2 13-07-2002 20:43
Lichaam & Gezondheid niet kunnen slapen, moe
punkyfish
11 27-05-2002 08:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.