Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2013, 22:31
16meteenvraag
16meteenvraag is offline
ik vroeg me eens af wat voor game computer zou kunnen make het is de eerste keer dat een game computer wil kopen / maken / samenstelen. ik vroeg me af wat voor je computer je zou kunnen maken voor € 1100 euro ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2013, 22:33
Verwijderd
ik heb het via deze website gedaan

http://pc-samenstellen.nl

is mij goed bevallen (ik had 800 te besteden btw)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 00:38
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Je kan langs gaan bij de MyCom die tegenwoordig in bijna elke stad zit en daar vragen om een advies.
In ieder geval kun je voor 1100 euro een heel goede game-pc samen (laten) stellen.
Ook zaken als Alternate kunnen PC's voor je bouwen (en om advies vragen kan daar ook)
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 05:34
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...4#post33063954

Zie het wijze antwoord van Paranoide, haar link incluis.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 17:52
joey10076
joey10076 is offline
mij broer had 1200 besteed en kon alles er op op hoge kwaliteit goede videokaart enzo en 16 gb ram
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 19:53
Remcom00
Avatar van Remcom00
Remcom00 is offline
Je kunt het best de onderdelen via Tweakers.net in een lijstje zetten, dan word er automatisch gekeken bij welke winkel je dat het goedkoopst kunt bestellen.
Moet er ook nog een monitor, toetsenbord, muis enzo bij?
En wil je de PC zelf in elkaar zetten?
Is niet heel moeilijk, raad ik je wel aan wat uiteindelijk ben je dan een stuk beter uit.
Ik kan wel een PC voor je samenstellen als je wil.
__________________
รрคςє รєรรīєร
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 02:46
Verwijderd
Ga naar tweakers en gebruik de bbg best buy guide, da's een pc voor iedereen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 02:57
Verwijderd
Ik raad aan, AMD processor, MSI of Asus moederbord, corsair voeding, corair ram geheugen sharkoon case, mooie design cases met led fans etc, of een dragonslayer moet je ff zoeken op pricewatch want ik ben het merk vergeten
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 16:31
Remcom00
Avatar van Remcom00
Remcom00 is offline
Joh, voor 1100 euro niet .
Gewoon een Intel Core i5 3570K, MSI Mobo is wel prima, HD 7970 of GTX 670 videokaart (als je gaat gamen de 7970, als je ook Adobe software gaat gebruiken de 670), Corsair Carbide 500R behuizing, Samsung 128GB ssd, Corsair voedingen zijn ook altijd wel ok (zorg wel dat de voeding een goed certificaat heeft, minimaal Bronze) en voor de rest maakt het niet zo heel veel uit.
Zit je waarschijnlijk ook nog aardig ruim onder die 1100 euro.
__________________
รрคςє รєรรīєร
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 22:52
Verwijderd
@Remcom00

ik raad alles wat met intel te maken heeft of -.-
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 00:09
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
@Remcom00

ik raad alles wat met intel te maken heeft of -.-
Vooral doen joh, intel heeft slechts de beste processors in het hoge- en middensegment.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 09:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik snap echt niet waarom mensen maar blijven denken dat duurder beter is. Lees de post in de link van Quintiano bovenaan eens goed door voordat je met allemaal lukrake adviezen gaat strooien.

Wil je een goede game-pc, vraag je eerst af wat je nu precies wilt: maakt het verschil tussen 50 fps en 60 fps voor jou echt veel uit bijvoorbeeld (en zoek eens uit of je dat verschil met het blote oog uberhaupt kunt waarnemen) en wil je de games op de maximale resolutie kunnen spelen (zoek ook even uit wat de native resolutie is van je monitor, want meer is in dit geval slechter). Een goede voorbereiding bij het uitzoeken van hardware is meer dan de helft van het werk in dit geval.

De volgende stap is dat je bij het samenstellen van de onderdelen eerst eens naar sites als cpubenchmark.net (processor) en videocardbenchmark.net (videokaart) moet kijken. Zo krijg je al een redelijk overzicht van de prestaties van 2 van de belangrijkste componenten voor je pc. Meer punten is in deze gevallen vaak wel beter . Ook de keuze voor 1 of 2 videokaarten is een afweging die je zelf moet maken. Is het de extra investering waard ten opzichte van de extra prestaties die je daarvoor terugkrijgt?

Dan nog de eeuwige vraag Intel VS. AMD en nVidia VS. ATI. Dit is wat mij betreft een persoonlijke voorkeur, waar mijn voorkeur uitgaat naar AMD en ATI omdat mijns inziens de prijs-/kwaliteitverhouding beter ligt dan de tegengestelde combinatie.

Als je deze keuze gemaakt hebt is het tijd om een geschikt moederbord te zoeken bij de processor. Ook hier is het merk vaak een persoonlijke voorkeur en is duurder niet altijd beter. Weer moet je je afvragen wat je er eigenlijk mee wilt. Wil je overclocken, zoek daar dan een geschikt moederbord voor. Hoeft dit niet, geef daar dan geen geld aan uit. Wil je veel PCI-kaarten bijsteken, kies dan geen mATX moederbord, let op het aantal SATA-poorten, zit er ondersteuning voor 7.1 geluid op het moederbord als je zo'n setje hebt, etc.

Daarna het geheugen. Hier voldoet voor gewoon gamen een merk als Kingston prima, wil je er veel meer mee, kijk eens naar merken als GEIL os OCZ. Voor dit soort systemen voldoet 8GB prima en is meer overkill.

Nu is het tijd voor de hardeschijven. Voor het OS en de zwaardere games is een SSD aan te raden. Reserveer zo'n 40-50GB voor Windows en de rest voor games en bepaal op deze manier hoeveel ruimte je nodig hebt. Voor de 'gewone opslag kan je prima een 2TB hardeschijf aanschaffen, minder als je nu al weet dat nooit vol te krijgen. Hier is de keuze inmiddels niet meer reuze en maakt het niet bijster veel meer uit of je voor bijvoorbeeld Seagate of Western Digital gaat.

Nu heb je alle belangrijke componenten en kan je op zoek naar een kast ervoor. Ook hier gelden persoonlijke voorkeur en wat wil je. Een bigtower met ruimte voor 10 hardeschijven is onzin en zonde van het geld. Zorg bij deze keuze wel dat de kast niet te klein is vanwege de airflow.

Dan nog de randappartuur uitzoeken, maar dit verhuist vaak mee van een oud naar nieuw systeem. Denk hierbij aan een DVD/BluRay speler/brander, muis, toetsenbord, monitor, speakers. Moet je daar iets nieuws van aanschaffen, blijf je afvragen wat je hier mee wilt, want bijvoorbeeld een BluRay-brander aanschaffen als je nu al weet dat je die de komende 2 jaar toch niet gaat branden is wederom zonde van het geld.

Merk en type toetsenbord en muis is weer persoonlijke voorkeur en wat je er mee wilt.

Moet je een nieuwe monitor, let dan op een responsietijd van maximaal 2ms als je wilt gamen. Merk is hierbij wel van belang, want er is veel verschil in kwaliteit. Zelf zweer ik bij Samsung en komt er geen ander merk mijn huis binnen als ik iets nieuws aanschaf.

Volg deze stappen, blijf prijs en kwaliteit vergelijken en dan kan je voor een paar honderd Euro een prima game-pc waarbij je waarschijnlijk nog voldoende geld overhoudt voor een leuke stapel games.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 11:23
christi-uit
christi-uit is offline
Hiermee kan je denk ik wel uit de voeten.
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/428506
Je koopt alles bij afuture (op de videokaart na), daar kan je 'm ook laten assembleren.
Dan koop je de videokaart bij azerty en zet je er zelf in.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2013, 13:19
Remcom00
Avatar van Remcom00
Remcom00 is offline
Citaat:
@Remcom00

ik raad alles wat met intel te maken heeft of -.-
Omdat?
AMD is eigenlijk alleen aan te raden als je een PC onder de 600 euro bouwt, voor de rest is Intel beter.


Citaat:
Ik snap echt niet waarom mensen maar blijven denken dat duurder beter is. Lees de post in de link van Quintiano bovenaan eens goed door voordat je met allemaal lukrake adviezen gaat strooien.

Wil je een goede game-pc, vraag je eerst af wat je nu precies wilt: maakt het verschil tussen 50 fps en 60 fps voor jou echt veel uit bijvoorbeeld (en zoek eens uit of je dat verschil met het blote oog uberhaupt kunt waarnemen) en wil je de games op de maximale resolutie kunnen spelen (zoek ook even uit wat de native resolutie is van je monitor, want meer is in dit geval slechter). Een goede voorbereiding bij het uitzoeken van hardware is meer dan de helft van het werk in dit geval.

De volgende stap is dat je bij het samenstellen van de onderdelen eerst eens naar sites als cpubenchmark.net (processor) en videocardbenchmark.net (videokaart) moet kijken. Zo krijg je al een redelijk overzicht van de prestaties van 2 van de belangrijkste componenten voor je pc. Meer punten is in deze gevallen vaak wel beter . Ook de keuze voor 1 of 2 videokaarten is een afweging die je zelf moet maken. Is het de extra investering waard ten opzichte van de extra prestaties die je daarvoor terugkrijgt?

Dan nog de eeuwige vraag Intel VS. AMD en nVidia VS. ATI. Dit is wat mij betreft een persoonlijke voorkeur, waar mijn voorkeur uitgaat naar AMD en ATI omdat mijns inziens de prijs-/kwaliteitverhouding beter ligt dan de tegengestelde combinatie.

Als je deze keuze gemaakt hebt is het tijd om een geschikt moederbord te zoeken bij de processor. Ook hier is het merk vaak een persoonlijke voorkeur en is duurder niet altijd beter. Weer moet je je afvragen wat je er eigenlijk mee wilt. Wil je overclocken, zoek daar dan een geschikt moederbord voor. Hoeft dit niet, geef daar dan geen geld aan uit. Wil je veel PCI-kaarten bijsteken, kies dan geen mATX moederbord, let op het aantal SATA-poorten, zit er ondersteuning voor 7.1 geluid op het moederbord als je zo'n setje hebt, etc.

Daarna het geheugen. Hier voldoet voor gewoon gamen een merk als Kingston prima, wil je er veel meer mee, kijk eens naar merken als GEIL os OCZ. Voor dit soort systemen voldoet 8GB prima en is meer overkill.

Nu is het tijd voor de hardeschijven. Voor het OS en de zwaardere games is een SSD aan te raden. Reserveer zo'n 40-50GB voor Windows en de rest voor games en bepaal op deze manier hoeveel ruimte je nodig hebt. Voor de 'gewone opslag kan je prima een 2TB hardeschijf aanschaffen, minder als je nu al weet dat nooit vol te krijgen. Hier is de keuze inmiddels niet meer reuze en maakt het niet bijster veel meer uit of je voor bijvoorbeeld Seagate of Western Digital gaat.

Nu heb je alle belangrijke componenten en kan je op zoek naar een kast ervoor. Ook hier gelden persoonlijke voorkeur en wat wil je. Een bigtower met ruimte voor 10 hardeschijven is onzin en zonde van het geld. Zorg bij deze keuze wel dat de kast niet te klein is vanwege de airflow.

Dan nog de randappartuur uitzoeken, maar dit verhuist vaak mee van een oud naar nieuw systeem. Denk hierbij aan een DVD/BluRay speler/brander, muis, toetsenbord, monitor, speakers. Moet je daar iets nieuws van aanschaffen, blijf je afvragen wat je hier mee wilt, want bijvoorbeeld een BluRay-brander aanschaffen als je nu al weet dat je die de komende 2 jaar toch niet gaat branden is wederom zonde van het geld.

Merk en type toetsenbord en muis is weer persoonlijke voorkeur en wat je er mee wilt.

Moet je een nieuwe monitor, let dan op een responsietijd van maximaal 2ms als je wilt gamen. Merk is hierbij wel van belang, want er is veel verschil in kwaliteit. Zelf zweer ik bij Samsung en komt er geen ander merk mijn huis binnen als ik iets nieuws aanschaf.

Volg deze stappen, blijf prijs en kwaliteit vergelijken en dan kan je voor een paar honderd Euro een prima game-pc waarbij je waarschijnlijk nog voldoende geld overhoudt voor een leuke stapel games.
Ben het grotendeels wel met je eens, alleen zou ik dus nooit een AMD CPU in een game-systeem boven de 600 euro steken. Hogere kloksnelheid en meer cores is echt niet altijd beter (kijk maar naar de benchmarks), en AMD CPU's zijn meestal ook een stuk minder energie zuinig en zorgen voor meer warmte.

Het ligt er een beetje aan wat je budget is en waarvoor je je pc gaat gebruiken mbt nVidia vs ATI.
ATI kaarten hebben meestal een iets betere performance in de low-mid end klasse tov de concurentie van nVidia in de zelfde prijsklasse, maar als je een high-end pc bouwt en je budget verder niet zoveel uitmaakt zou ik eerder voor een nVidia kaart gaan.
Een ander plus punt aan nVidia kaarten is de Cuda Cores, die erg handig zijn als je met bijvoorbeeld Adobe software werkt.

8GB ram is goed genoeg voor gamen maar als je kijkt naar de prijs van ram kun je beter voor 16GB gaan, helemaal als je bijvoorbeeld video's gaat bewerken.
__________________
รрคςє รєรรīєร
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 09:09
Verwijderd
Ik kies dan toch AMD en nvidia, AMD is stabiel en nvidea , want ATI heeft naar mijn ervaring niet zo'n goede drivers.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 09:27
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
Ik kies dan toch AMD en nvidia, AMD is stabiel en nvidea , want ATI heeft naar mijn ervaring niet zo'n goede drivers.
Als ik je zo op tweakers zie en wat je hier raaskalkt heb je volgens mij helemaal geen ervaring.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Ik kies dan toch AMD en nvidia, AMD is stabiel en nvidea , want ATI heeft naar mijn ervaring niet zo'n goede drivers.
Ik weet zeker dat je enthousiasme enorm gewaardeerd wordt, zeker niet in de laatste plaats door ondergetekende, maar denk je dat je niet te vroeg wil met adviezen geven?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 12:06
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
Ik weet zeker dat je enthousiasme enorm gewaardeerd wordt, zeker niet in de laatste plaats door ondergetekende, maar denk je dat je niet te vroeg wil met adviezen geven?
+1
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware computer
bou14
10 06-09-2006 23:33
Software & Hardware Laptop kopen
MB
3 14-08-2006 09:00
Software & Hardware [Notebook] Notebook voor student
Krekker
52 26-06-2005 01:28
Software & Hardware [Alg] Windows vertraagd af laten sluiten
ysselsteyn
22 26-04-2005 17:50
Software & Hardware [Systeem] Testen snelheid systeem
Kez
14 02-01-2005 21:02
Software & Hardware [PC] Nieuwe computer
Choke
32 30-11-2004 21:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.