Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2003, 11:39
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Hoi iedereen!

Misschien een beetje een stom topic, maar ik vind het wel een interessant onderwerp; de masker...

Wat ik daar precies mee bedoel; ben jij jezelf? Of doe jij je anders voor tegen iedereen en ben je pas echt jezelf als je bij een bepaald persoon bent, of als je helemaal alleen bent?

Ik heb niet het gevoel dat ik met een masker op loop, ik ben altijd wel gewoon <lekker> mezelf...

Vooral thuis en bij vrienden...Alleen op school voel ik me soms wel raar...

Hoe zit dat bij jullie?
Marco Borsato zingt; ''voor jou zet ik mijn masker op, ik heb geen muren meer''

Voor wie zet jij je masker af? Als je die al af kan zetten...

*Suus heeft t id dat dit een beetje vaag overkomt*
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2003, 11:49
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
nee, ik snap het wel hoor

ik heb niet echt een masker op, wel een muur om me heen die bestaat uit gigantisch sarcasme. Mensen die door die muur kunnen zijn goede vrienden waar ik me gewoon bij thuis voel. Als ik die muur niet om me heen heb ben ik een veel liever meisje, kinderlijker ook. Mensen die niet door de muur heen kunnen vinden me over het algemeen niet echt aardig omdat ik gewoon zwaar sarcastisch over kom.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 11:50
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
otherside schreef op 30-05-2003 @ 12:49:
nee, ik snap het wel hoor

ik heb niet echt een masker op, wel een muur om me heen die bestaat uit gigantisch sarcasme. Mensen die door die muur kunnen zijn goede vrienden waar ik me gewoon bij thuis voel. Als ik die muur niet om me heen heb ben ik een veel liever meisje, kinderlijker ook. Mensen die niet door de muur heen kunnen vinden me over het algemeen niet echt aardig omdat ik gewoon zwaar sarcastisch over kom.
Gelukkig

Heb je een id hoe die muur er komt? Heeft dat te maken met iets uit je verleden of is hij gewoon gebouwd en weet je niet hoe dat komt?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:15
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik heb altijd een masker op eigenlijk.
alleen bij mn beste vriendin soms niet, maar dat gedeelte dat zij ziet is ook maar beperkt. ach..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:16
Verwijderd
Ik heb wel tijden met een masker gelopen dat zelfs thuis niet af ging.. maar tegenwoordig ben ik gewoon mezelf.

Ik stel me naar niemand toe volledig open maar vind dat ook niet nodig, iedereen krijgt het stukje te zien wat dan van toepassing is, mensen die meer tijd met me doorbrengen krijgen dus meer stukjes te zien.. Ik hou veel binnen mezelf, heb gewoon weinig behoefte het er allemaal uit te gooien.. Aan de ene kant moet ik opletten om niet weer alsof te gaan doen, dus alsof het wel goed gaat enzo, maar aan de andere kant ben ik nu wel een stuk minder kwetsbaar.

Ik doe mn best niet alsof te doen, maar tegenover bepaalde mensen heb je altijd een masker.. Zoals wanneer ik uitga en me eigenlijk kut voel, dan zeg ik tegen van die uitgaans-kennissen dat het gewoon goed gaat, want hoe het werkelijk gaat gaat hen niets aan..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:28
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
wallflower schreef op 30-05-2003 @ 13:15:
ik heb altijd een masker op eigenlijk.
({) knuffol, enig id hoe dit komt?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:29
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 30-05-2003 @ 12:50:
Gelukkig

Heb je een id hoe die muur er komt? Heeft dat te maken met iets uit je verleden of is hij gewoon gebouwd en weet je niet hoe dat komt?
ik ben bang dat mensen me kwetsen, dat ze misbruik van me maken. Dat komt door dingen van 'vroeger'.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:30
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 30-05-2003 @ 13:16:
*story*
Jah, ik heb zelf ook wel een hele tijd met een masker opgelopen, net zoals je al zegt, de mensen die het niks aan gaat en waar ik het niet aan kwiijt wou, vertelde ik gewoon niks...
Zei altijd dat 't goed ging...
Nu gaat het ook weer goed met me, dus de masker is bij mij nu volledig weg...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:31
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
otherside schreef op 30-05-2003 @ 13:29:
*reply*
Jeej, dat lijkt me wel vervelend! Toch blijf je wel jezelf?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:33
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
Das een beetje het probleem, ik weet nog niet goed hoe en wie ik zelf ben. Tijd zat om dat nog uit te zoeken
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:37
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
otherside schreef op 30-05-2003 @ 13:33:
*probleem*
Tjah, dat kan ook, idd genoeg tijd om daar 8er te komen! Succes daarmee! xxx
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:44
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik heb jarenlang bij iedereen een masker opgehad.
nu zet ik voor steeds meer mensen mn masker af.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:48
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik heb een masker op om me gevoelens te verbergen als ik me klote voel. Ik ben verder wel gewoon me zelf.....

Voor me vriend kan ik dat masker afzetten en voor me beste vriendin
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:50
Verwijderd
Ik heb altijd een masker op (volledig of gedeeltelijk), denk ik, alleen bij m'n vriend niet. Sommige dingen die Dusjcrib schrijft zijn ook wel op mij van toepassing:

Citaat:
Dusjcrib schreef op 30-05-2003 @ 13:16:
Ik stel me naar niemand toe volledig open maar vind dat ook niet nodig, iedereen krijgt het stukje te zien wat dan van toepassing is [...] Ik hou veel binnen mezelf, heb gewoon weinig behoefte het er allemaal uit te gooien.
Op zich vind ik het niet erg, het enige wat jammer is, is dat sommige mensen een compleet vertekend of zelfs verkeerd beeld van me hebben/krijgen. Maar goed, als ze me 'de moeite waard' vinden, dan moeten ze maar wat meer moeite doen. oid
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:01
Verwijderd
Ik heb zowat altijd een masker op. Zelfs mijn beste vriendin kent me nog niet zo goed, terwijl zij zich wel helemaal blootgeeft aan me.
Het is mss niet zo fair van me dit dan ook niet te doen, maar ik ben gewoon een heel gevoelig iemand die veel te vlug gekwetst is, daarom bescherm ik mezelf.
Ik kom heel boos over en thuis kan ik wel eens agressief uit de hoek komen, maar dat is allemaal om mijn 'trots' te bewaren.
Begrijp je? Ik ben dus liever boos en bitchy ed dan dat ik daar sta te huilen...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:07
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
phensic schreef op 30-05-2003 @ 14:01:
Begrijp je?
Jah, ik begrijp het wel...Ik wil het ook niet graag toegeven als ik verdriet heb...Maar ben je bang om je wel te geven aan die vriendin?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 30-05-2003 @ 14:07:
Jah, ik begrijp het wel...Ik wil het ook niet graag toegeven als ik verdriet heb...Maar ben je bang om je wel te geven aan die vriendin?
Aan de ene kant wel, omdat ik bang ben dat ze me dan niet meer moet hebben.
Maar het is wel al eens gebeurd dat ik in tranen ben uitgebarsten bij haar, omdat ik het even niet kon inslikken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:24
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
reageerde ze daar wel goed op?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2003, 13:24
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
ik krijg steeds meer verschillende maskers
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:28
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 30-05-2003 @ 14:24:
ik krijg steeds meer verschillende maskers
zou je daar wat meer over willen vertellen?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 30-05-2003 @ 13:30:
Jah, ik heb zelf ook wel een hele tijd met een masker opgelopen, net zoals je al zegt, de mensen die het niks aan gaat en waar ik het niet aan kwiijt wou, vertelde ik gewoon niks...
Zei altijd dat 't goed ging...
Nu gaat het ook weer goed met me, dus de masker is bij mij nu volledig weg...
Mja, ik denk dat af en toe een masker ophebben ook helemaal niet erg is.. Een vage bekende zeggen dat het kut gaat is iets waar diegene ook niks mee kan, want om nou iedereen uit te gaan leggen waarom.. Diegene kan toch niets voor je betekenen, dus dan is het gewoon nutteloos en zeg ik dat het wel goed gaat, ook met kleine dingen.

Ik denk dat een masker opzetten pas iets wordt dat 'schadelijk' is wanneer je je echte ik erdoor laat vervangen en dus een voortdurend toneelspel opspeelt. Wanneer niemand je meer zonder masker ziet en jij het echte verschil ook niet meer weet. Verder is het gewoon een vorm van zelfbescherming die af en toe gewoon nodig is..

Degene die het behoren te weten, weten het als er iets aan de hand is, de rest niet..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:40
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 30-05-2003 @ 14:28:
zou je daar wat meer over willen vertellen?
Voor vrienden speel ik een persoon waarbij alles best goed gaat. Iemand die een toekomst wil opbouwen. Lol speelt ook een belangrijke rol in het contact.

Voor kenissen speel ik iemand die lui is, weinig moeite wil doen voor de toekomst en alleen wil gaan skateboarden en pizza eten.

Op mijn werk speel ik de rol van "jongen van het goede leven".

Voor mijn ouders doe ik alsof ik volgend jaar wel verder wil gaan studeren.

Voor deeltijdpatienten ben ik iemand die veel nadenkt over het niet meer hier zijn, iemand die twijfelt over een nieuwe opname en weinig motivatie heeft voor de toekomst.

In werkelijkheid ben ik iemand die totaal geen toekomstperspectief heeft, alleen leeft omdat ik geen zelfmoord kan/durf te plegen. Vaker automutileerd dan voor de crisesopname en steeds slechter slaapt en weer vaker sterke haatgevoelens jegens zichzelf voelt en daardoor weer plannen voor zelfmoordpogigen ontwikkeld.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:53
gothicje
gothicje is offline
kheb eigenlijk altijd een masker op en een muur om me heen
soms breek ik hem een stukje af en vertel ik weer het 1 en het ander maar ik vertel nooit alles gewoon weg omdat ik me schaam voor mijn gevoelens en mijn gedachtes en omdat ik bang bent dat het tegen me gebruikt word (dat zou niet de eerste keer zijn)
eigenlijk laat ik alleen op scholieren mijn echte gezicht zien want wie kent mij hier nou...
maar nou ligt het ook wel aan op welk punt ik gedraag me meestal wel hoe ik wil: dus bijv mijn gedrag tegen over mijn leraren ofzo
maar als ik verdrietig ben zal ik me juist heel druk gedragen etc
kweet ook eigenlijk nooit hoe ik me precies voel omdat ik alles heel tegenstrijdig voel...
ik ben al gewend heo ik met alles om ga, als weet ik wel dat het de verkeerde manier is, maar ja wat doe je eraan?
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 14:02
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hangt ervan af. Hoe slechter ik me voel,
hoe meer ik m'n best doe om tov iedereen
te laten zien hoe goed het met me gaat.
M'n vriend is eigenlijk de enige die altijd weet
hoe het ècht met me gaat, die voelt ook het
beste aan hoe ik me voel ed.
Voor de rest zijn er wel een paar vriend(inn)en
die weleens door me heen prikken,
maar over het algemeen ben ik wel goed 'beschermd' denk ik.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 14:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmmm, moeilijke vaag. Ik ben er de laatste tijd nogal mee bezig. En het wisselt eigenlijk heel erg. Het ene moment kan ik iemand vertellen wat ik écht voel, terwijl het daarna weer zo moeilijk is om dat te uitten. (gosh, ik kom er echt niet uit, ben al 10 minuten bezig dit te typen)
Er zijn verschillende mensen waarbij ik me soms wel zonder masker ok kan voelen. Maar ook genoeg waarbij ik dat niet kan

Hmm, laat ook maar, ik kom er niet echt uit

@Blueeyez03: je topic is absoluut niet vaag, ik wist na het lezen van de titel al meteen wat je bedoelde
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2003, 14:27
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
dreen schreef op 30-05-2003 @ 15:16:
Hmm, laat ook maar, ik kom er niet echt uit
Probeer het een andere keer weer, misschien?


@Blueeyez03: je topic is absoluut niet vaag, ik wist na het lezen van de titel al meteen wat je bedoelde [/QUOTE]
Gelukkig, ik d8 zelf namelijk dat het wel vaag zou overkomen...
Ik weet niet waarom het me zo boeit, maar ik wil er echt meer over te weten komen...

Zou er misschien op internet iets over staan en heeft het een naam?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 14:30
Verwijderd
ik heb em steeds vaker op, en alleen voor hier thuis gaat ie af, voornamelijk voor mijn broertje, en een gast dat ik als broer zie, tjeu.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
gothicje schreef op 30-05-2003 @ 14:53:

eigenlijk laat ik alleen op scholieren mijn echte gezicht zien want wie kent mij hier nou...
Same here
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:11
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

k heb een jaar lang een masker opgehad en nu eigenlijk nogsteeds wel.. vooral op school, dan doe k vrolijk enz.. terwijl k me eigenlijk helemaal niet vrolijk voel.. de laatste tijd lukt het me gewoon niet meer om die vrolijke meid uit te hangen..
alleen voor een vriendin en mijn vertrouwenspersoon gaat m'n masker helemaal af..alhoewel k voor die laatste ook mijn masker op wil zetten, k wil dat ze eindelijk kan denken dat het goed gaat... beetje vaag miss.

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 30-05-2003 @ 14:24:
reageerde ze daar wel goed op?
Het was eigenlijk een rare situatie, ik weende om haar probleem dat zij niet wou inzien. Uiteindelijk was het zei die MIJ troostte .
Ik geneerde me enorm en zou het niet nog eens willen voorhebben.

Aan de andere kant, het lucht wel op, uw echte 'ik' laten zien.
Toch kan ik het niet. Ik zit met veel kleine geheimpjes en als ik een stukje van mezelf blootgeef, stop ik meestal niet meer en geef ik me helemaal bloot.
Dat heb ik bij 1 vriendin (een andere dan die vorige ter info).
Ik weet veel van haar en zij weet ook nogal veel van mij.
Ik denk dat ze 1 van de enigste is die zoveel van me weet, wat wel leuk is, ik ben helemaal op mijn gemak bij haar.
Het jammere is dat ik haar heel weinig zie, aangezien ik van school veranderd ben.

Nog iets: Hoe kan ik mezelf nu LATEN kennen als ik mezelf nog niet helemaal ken??
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:16
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-05-2003 @ 17:11:
hey

k heb een jaar lang een masker opgehad en nu eigenlijk nogsteeds wel.. vooral op school, dan doe k vrolijk enz.. terwijl k me eigenlijk helemaal niet vrolijk voel.. de laatste tijd lukt het me gewoon niet meer om die vrolijke meid uit te hangen..
alleen voor een vriendin en mijn vertrouwenspersoon gaat m'n masker helemaal af..alhoewel k voor die laatste ook mijn masker op wil zetten, k wil dat ze eindelijk kan denken dat het goed gaat... beetje vaag miss.

kuzz mir
Nogal zinloos om te faken dat het goed met je gaat, aangezien je dat nooit lang kunt volhouden en ze zich dan dubbel zo slecht gaan voelen omdat het zogezegd HERbegint. (en ze mss de schuld bij zichzelf gaan zoeken).

Dus kleine tip: Geef hen geen valse hoop.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:29
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
jah, oke je hebt wel gelijk.. maare het is nu al 2 jaar zo, en ik voel me gewoon een zeikerd en aansteler..

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 30-05-2003 @ 17:29:
jah, oke je hebt wel gelijk.. maare het is nu al 2 jaar zo, en ik voel me gewoon een zeikerd en aansteler..

kuzz mir
Als je een serieus probleem hebt, vergt dat tijd. Daar moet je je niet schuldig om voelen. Ik begrijp wel dat je je er niet goed bij voelt dat men zoveel doet voor je en er dan geen direct zichtbare positieve evolutie is, maar daar kan jij niet aan doen.
Neem je tijd, daar heb je recht op.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:40
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Blueeyez03 schreef op 30-05-2003 @ 13:28:
({) knuffol, enig id hoe dit komt?
hm. ik zit er niet echt mee eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:42
ABrules
Avatar van ABrules
ABrules is offline
ik denk altijd toch wel... maar als het ware... een masker dat nog wel een stukje van mijn gezicht kan zien... of van mij dan...

en bij iedereen laat ik weer een ander stukje zien... ligt eraan bij wie ik ben...
__________________
No love for myself... and no love for another... The heart, the soul, the life, the passion ...I don't need that shit...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 19:15
Verwijderd
Een masker wil ik het niet noemen. Ik ben altijd mezelf. Soms laat ik alleen bepaalde stukjes weg om te voorkomen dat ik mensen kwets of irriteer.

Al krijgen mensen die heel dicht bij me staan haast alles te zien. En dat is niet altijd even leuk voor ze

En voor mij, want het kan consequenties hebben :/
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-05-2003, 19:28
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ik heb ook soms een masker op, maar tjah dan eigenlijk ééntje waar ik me beter voordoe dan ik ben, ik steek mezelf niet echt weg . Het is gewoon een soort overblijfsel van vroeger, vroeger werd ik nooit aanvaard altijd in een hoekje geduwd omdat ik een stil meisje ben , als ik nu nieuwe mensen leer kennen dan doe ik me echt beter en gelukkiger en grappiger voor dan ik ben omdat ze me niet zouden bestempelen zoals ze vroeger deden ofwel had ik vroeger een masker op daar ben ik nog niet echt uit . Tjah daarbij heb ik eigenlijk al veel mensen gekwetst en niet iedereen ziet me nog zoals het lieve meisje van vroeger, alleen bij m'n vriendinnen kan ik echt mezelf zijn en zeker omdat één van m'n vriendinnen hetzelfde meemaakte in het lager, we zaten namelijk op dezelfde school maar in een andere klas. Niemand van de nieuwe mensen die ik leerde kennen zag me als een stil meisje tot de jongen waar ik veel voor voel me overlaatst vertelde dat hij in me een lief en betrouwbaar meisje terugvond, raar .

xxx
Faith
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:34
kooknie
kooknie is offline
ik heb altijd wel een masker op..maar wel verschillenden hoor, voor de broodnodige variatie..
nee, ik denk dat je je altijd een beetje gedraagt naat degenen met wie je op dat moment omgaat..en dus nooit echt jezelf bent..tenzij het iemand is bij wie je je echt volledig op je gemak voelt en helemaal jezelf kan zijn..maar zo iemand heb ik nog niet ondekt..
vraag me trouwens dus ook wel af hoe ik ben als ik mezelf ben...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:36
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik zet vaak een masker op, om op die manier mn gevoelens niet te tonen. Ik ben mezelf bij de mensen om wie ik ECHT geef, en waarvan ik weet dat ze om mij geven...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:37
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Ik heb eigenlijk altijd wel n masker op, al wil ik dat zelf nie altijd toegeven. Zelfs als ik denk dat ik em afgedaan heb zeg maar, ist nog nie zo :( Ik doe em in principe voor niemand af zeg maar. Alleen m'n vriendin soms, maar das ook maar n klein btje. :o :(
Sinds poosje heb ik wel iemand waarbij ik me wel veilig voel om the real me te laten zien:) Maar vdr moet je mij 'of heel goed begrijpen, 'of t zelfde hebben, 'of ik moet me gewoon heel veilig voelen. En soms zelfs allemaal. En zulke mensen waarbij ik dat heb en kan zalk maar zeggen, die zijn dr maar heel weinig :(
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 20:38
kooknie
kooknie is offline
ik denk dat het ook iets te maken heeft met onzekerheid, bij sommigen tenminste, dat je niet buiten de groep wilt vallen..of dat je heel graag wilt dat een bepaald persoon je aardig vind..of dat je je schaamt voor jezelf...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:06
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Ik heb eigenlijk altijd wel een masker op. Bij een paar goede vrienden laat ik em gedeeltelijk zakken, en alleen bij mn moeder (jaja, moederskindje ) laat ik em zakken. Bij mn zus of vader hou ik em stevig op
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:18
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Ik heb het juist helemaal geen masker.
Ik zeg teveel tegen mensen (en dan natuurlijk ook tegen de verkeerde mensen )
Ik vertrouw mensen te snel heb ik het id
Misschien is dat teveel zeggen een inhaalslag van vroeger, ik heb tot ik 10 was volgens mij zowat niks gezegd, en zeker niet over hoe ik me voelde

vreemd eigenlijk
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:22
Verwijderd
voor niemand gaat het af.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:30
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Wat kooknie zei, is denk ik wel waar...
Vooral dat je het doet omdat je graag wil dat iemand anders je aardig vind...

Bedankt voor de vele reacties!
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 21:33
Verwijderd
Wat ik daar precies mee bedoel; ben jij jezelf?
hm.. op sommige momenten ben ik mezelf.. vaak niet.. op school bijvoorbeeld, ben ik absoluut niet mezelf, thuis.. daar ben ik mezelf..
Of doe jij je anders voor tegen iedereen en ben je pas echt jezelf als je bij een bepaald persoon bent, of als je helemaal alleen bent?
als ik helemaal alleen ben, ben ik echt mezelf, dan ben ik een klein miezerig persoontje dat bang is voor alles in deze wereld... en verdrietig.. niemand kent mij eigenlijk op die manier

Marco Borsato zingt; ''voor jou zet ik mijn masker op, ik heb geen muren meer''

Voor wie zet jij je masker af? Als je die al af kan zetten...


mijn masker gaat niet af, sommige mensen hebben het voorrecht om er voor een gedeelte onder te mogen kijken.. maar het gaat niet af.. dat zal het ook nooit gaan
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:24
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
ik heb een masker maar ik zet het voor neimand af.. dat komt ook omdat mijn masker er voor iedereen anders uitziet

iedereen krijgt een glimp te zien van achter te masker maar mn hele gezicht zal niemand ooti te zien krijgen
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:32
Verwijderd
ik heb bijna altijd een masker op, maar bij sommige mensen issut een ander masker... klinkt misschien wel raar ofzo... en heeeel soms doe ik m af... en dat alleen bij heeele goeie vrienden... en dat zijn er weinig...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 22:33
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
ik heb niet zeg maar één masker...maar zeg maar...jah...meerder maskers dan en wissel ze veel af, hoewel het neit maskers zijn, want zo ben ik gewoon misschien vindt ik ut gewoon leuk dat mensen (soms/vaak, ligt aan mezelf) geen hoogte van me krijgen...alleen een paar van m'n beste vrienden (iig één) zullen weten hoe ik echt ben, maar dan ook echt...of mensen zoals me baas, met een flinke dosis mensenkennis, die kijken door me heen zeg maar...

en als ik mezelf ben...ben ik eigenlijk dus gewoon een heleboel
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 11:51
Verwijderd
eigenlijk denk ik dat bijna iedereen wel iets van een masker heeft.. beetje moeilijk uit te leggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe sterft de forumer boven je?
Verwijderd
68 15-05-2009 14:58
De Kantine Weerwolfspel #33
Verwijderd
500 25-05-2007 20:24
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Waar leef je van? [verhaaltje]
Verwijderd
6 28-06-2006 10:37
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De poorten van Luskan
Verwijderd
4 01-07-2005 22:02
Psychologie iedereen die gevoelens uit in gedichtvorm en dit met de rest wil delen...
Fantôme
360 13-08-2003 12:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.