Oud 10-10-2004, 13:33
__ArjunRampal__
__ArjunRampal__ is offline
Beste mensen,

Ik kamp met een probleem, wel een heel irritant probleem. Het begon zo:

Een jaar geleden speelde ik af en toe AOK: AOC (age of empires), online wel te verstaan. Ik speelde nog wat meer spellen online, maar laat ik deze game als voorbeeld nemen. Het spel was allemaal leuk en aardig. Maar op een gegeven moment had ik geen zin meer, kwam o.a. dat ik slome PC had enz enz. Ik had alle games van mijn PC af geflikkerd.


In die tijd toen ik nog speelde had ik gewoon breedband internet verbinding rechtstreeks aangesloten op de internet modem. Het ststeem draaide op win 98/win 2000. Ik had geen problemen met het online gamen. Overigens was er 1 huiscomputer.


Sinds een paar weken bezitten wij thuis 3 PC's.

De nieuwste:

3 Ghz Intel
150 GB
1024 MB

Ik denk wel dus een zware PC

De andere is de oude huiscomputer:

650 MHZ
20 GB
124 MB

De derde is ongeveer met de 2de te verglijken.

Deze computers moeten allemaal uiteraard een internet verbinding hebben, dus kochten we een router..

Het probleem beste mensen, is dat de nieuwe computer gewoonweg niet "online wil spelen" . Dit frusteert mij. Ik krijg als ik wil spelen eerst een scherm met "Setting Up Multiplayer Game." Okay leuk en aarig, dat heb ik altijd gehad. Na dat scherm zou ik in het "gamescherm" terecht moeten komen. (AOK: AOC via www.zone.msn.com)

MAAR IK KRIJG EEN FUCKING MELDING: UNABLE TO JOIN GAME . En dan als ik weer op de zone kom, dan krijg ik een melding Game Failed To Launch.

Ik wil verdomme voor de lol een keer gamen. Niet dat ik verslaafd ben ofzo, dat was ik wel .

Ik heb al tig keer gegoogled om eventueel mijn probleem opgelosd zien worden in een ander geval. Ik vraag ook mensen op zone, maar het enige wat ik krijg is.

Je moet je poorten openzetten
Forward your ports
etc etc.

Leuk en aardig, maar ik daar geen verstand van, en van die handleiding van die router word ik geen ene kut wijzer van, kan iemand me helpen?

Router is: Edimax Wireless Router Br-6104WG

SS volgen, als jullie er niet wijzer van worden, dan zet ik ze er niet op.

Met vriendelijke groet,

ARJUN
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 13:50
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
__ArjunRampal__ schreef op 10-10-2004 @ 13:33 :
Je moet je poorten openzetten
Forward your ports
etc etc.

Leuk en aardig, maar ik daar geen verstand van, en van die handleiding van die router word ik geen ene kut wijzer van, kan iemand me helpen?
Router is: Edimax Wireless Router Br-6104WG
RTFM!

Goh, hoe moeilijk is dat nou om uit te zoeken welke poorten je open moet zetten (met behulp van google).
En hoe moeilijk is dat nou, om uit te zoeken hoe je ze moet open zetten met behulp van een engelse handleiding ?
Spoiler

__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 13:54.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:27
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
__ArjunRampal__ schreef op 10-10-2004 @ 13:33 :
Beste mensen,

[knip]

De andere is de oude huiscomputer:

650 MHZ
20 GB
124 MB
124?

Citaat:

Ik heb al tig keer gegoogled om eventueel mijn probleem opgelosd zien worden in een ander geval. Ik vraag ook mensen op zone, maar het enige wat ik krijg is.

Je moet je poorten openzetten
Forward your ports
etc etc.
Misschien is dat dan ook wat je moet doen
Gewoon met IE inloggen in je router (ip-adres van je router intypen, waarschijnlijk zoiets als 10.0.0.150), en dan zoeken naar een 1 of andere table (NAPT?) waar je de TCP en UDP porten naar het adres van jou computer kan doorsturen.

Hoe je bij de tabel komt staat in de handleiding van je router. Mocht je er echt niet uitkomen, lees dan deze Nederlandstalige handleiding .

Lijkt me voldoende.
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:34
__ArjunRampal__
__ArjunRampal__ is offline
Ehm sorry,

Ik was iets essentieels in mijn eerste post vergeten te vermelden.

Ik zie, heb, geen software op de PC staan betreft de router. Ik mag wel stom klinken, maar dan zou ik onderhand wel hebben uitgevogeld hoe ik die poorten moet openzetten.

Op de bijgevoegde CD-rom staat geen automatisch exe-progamma'tje. En omdat ik laatst een ander computer heb opgefuckt waag ik er niet aan om de netwerkinstelling op mijn eigen houtje te gaan wijzigen.
En raad eens wat er in de handleiding staat... Veder staat ook dat ik mijn IP-adres gewoonweg moet in voeren in mijn IE/Mozilla. Ik krijg dan een zoekmachine, dat helpt dus ook niet.

Ik dacht misschien weten jullie wel een leuk truukje, maar ja... Ik word behandeld als een kleuter, misschien komt dat door mijn eerste post.

Misschien begrijpen jullie mij nu beter hopelijk.

Nogmaals

Ik zie, heb, geen software op de PC staan betreft de router.
Het klinkt raar maar het is zo.

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:38
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik heb mijn router ook niet met de bijgeleverde software geinstalleerd.

Heeft er niks me te maken, alles staat op de router zelf.

Welk ip adres staat er dan in je boekje?

Voor een eerste post doe je het goed, er staat veel info in je topic start. Ook heb je eerst gegoogled. Het probleem is dat het antwoord bij google wel stond en dat je daarom dezelfde reactie krijgt
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...

Laatst gewijzigd op 10-10-2004 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 16:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
__ArjunRampal__ schreef op 10-10-2004 @ 13:33 :
Router is: Edimax Wireless Router Br-6104WG
ouch, wij hadden dezelfde router, maar het bleek dat het rotding de constructie windowsnetwerk via rouet->adsl modem niet ondersteunde.

uiteindelijk opgelost door een fatsoenlijke router aan te schaffen, edimax bleek gewoon zooi te zijn.

eventueel kun je kijken of de firewall van de router vast zit, en niet uit wil, of dat ie aanstaat.

(hoewel ik je uit persoonlijk ervaring het simpelweg in de fik steken van de router aan kan raden, heel erg ontstressend)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 17:27
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
__ArjunRampal__ schreef op 10-10-2004 @ 14:34 :
Ik zie, heb, geen software op de PC staan betreft de router. Ik mag wel stom klinken, maar dan zou ik onderhand wel hebben uitgevogeld hoe ik die poorten moet openzetten.
Is niet nodig, want het is webbased.

Citaat:
__ArjunRampal__ schreef op 10-10-2004 @ 14:34 :
En raad eens wat er in de handleiding staat... Veder staat ook dat ik mijn IP-adres gewoonweg moet in voeren in mijn IE/Mozilla. Ik krijg dan een zoekmachine, dat helpt dus ook niet.
Niet je eigen ip, maar je ip van je router.
Dus om je router te kunnen configureren, moet je het ipadres intypen van je router.
Je moet bij het laatste octect veranderen in een één.

Voorbeeldje:
Mijn interne ip is 192.168.0.3
En van de router is 192.168.0.1

Om uit te zoeken wat de interne ip adres van je pc is, doe je het volgende:
start -> uitvoeren -> cmd (of command) -> ipconfig
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:24
__ArjunRampal__
__ArjunRampal__ is offline
Dank u wel voor uw aandacht en aangeboden hulp.

Het probleem is denk ik verholpen. Ik las over de eerste bladzijdes van de handleiding . Bleek op zich wel easy omdat ding te gebruiken.

Veder stuitte ik op een ander probleem. Welke poorten mag je openzetten, is het wel veilig, etc etc. Ik heb nu poort 2300-2400 openstaan + mijn beide firewalls uitgeschakeld (WinXP en Edimax), maar ik surf wel met Firefox, Ad-aware en Norman.

Mvg

ARJUN

PS:

Citaat:
RTFM!
wat betekent dit?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:52
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
__ArjunRampal__ schreef op 10-10-2004 @ 18:24 :
RTFM!
wat betekent dit?
Read The F*cking Manual!
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 10-10-2004 @ 18:52 :
Read The F*cking Manual!
Nee, het is
Read The Fine Manual
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:18
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Hmmm volgens mij kan je de firewall van je router best aan laten staan. Kan nooit kwaad dacht ik zo.

En de ip-range die je aangeeft zegt mij niks. Maar als er ergens op internet staat dat die poorten allemaal open moeten staan, dan zal dat wel goed zitten.

Lukt het spelen al?
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 18:56
__ArjunRampal__
__ArjunRampal__ is offline
Ja het spelen lukt al, dank je.

Alleen het hosten gaat nog niet echt. Zal wel aan de ports liggen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:56
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Host problemen heb ik ook. Alles opengezet zo'n btje, maar lukt niemand om bij mij in te loggen.

Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag...
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.