Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 18:38
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik zag laatst in het ziekenhuis een oproep voor mensen die mee wilden werken aan een medisch onderzoek en daarvoor wat testjes moesten doen en hiervoor €75 kregen. Nu heb ik op internet gekeken bij kendle.nl en pbr.nl en daar kun je je ook aanmelden voor medische onderzoeken. Dit zijn alleen grote onderzoeken en hiervoor moet je aantal dagen op een Unit blijven. Verder staat er ook vaak: 'vrouwen die willen deelnemen, dienen minimaal 1 jaar niet meer gemenstrueerd te hebben, of gesteriliseerd te zijn of geen baarmoeder meer te hebben'.

Mijn vraag is of hier mensen zijn dit dit wel eens gedaan hebben. En als je je daar inschrijft kun je dan alleen aan grote onderzoeken meedoen of zijn er ook kleinere waarvoor je niet op een Unit hoeft te blijven?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 18:40
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik vind die 75 euro bijzonder weinig voor een onderzoek. Zag laatst in de krant of in een buurtblaadje dat je voor zo'n soort onderzoek 2.400 kon vangen.
Maar goed, dan zal je wel met een 3e oog thuiskomen ofzo
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 18:44
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ja maar voor die 2400 euro zit je waarschijnlijk een aantal dagen op zo'n unit. Voor dat onderzoek van 75 euro werd er twee keer een test van 2 uur gedaan. Daar zit 'm het verschil in denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 18:51
Verwijderd
hmm ik zou wel willen eigenlijk
maar ik heb nog nooit zo'n oproep gezien
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In de metro (dat krantje dus) staan vaak van die advertenties en dan verdient het meestal zo'n 200 - 500 euro, soms zelfs 1000 als je voor langere tijd moet blijven overnachten. Die oproepen waren volgens mij ook van PBR.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:40
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Gebruik de zoekfunctie eens, erzijn al behoorlijk wat topics over geweest.

Ook een topic op werk,geld en recht. Misschien kan je daar wat info/tips uit halen.

(ik heb iig nu geen zin om weer een heel verhaal te typen )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 21:19
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
ik gebruik al niet graag (geteste) medicijnen als ik wel iets heb, laat staan (niet geteste) medicijnen als ik weet dat ik gezond ben.
__________________
hoi, ik ben een signature
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 11-09-2005 @ 22:19 :
ik gebruik al niet graag (geteste) medicijnen als ik wel iets heb, laat staan (niet geteste) medicijnen als ik weet dat ik gezond ben.
Die medicijnen zijn wel getest hoor, ze mogen nooit zomaar overgaan op proeven op mensen wanneer er niet genoeg bewezen. Maar ja, ik vind het ook een naar idee...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 11:08
qghp
qghp is offline
Gast die ik ken is er kaal van geworden...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 13:55
Mingster
Mingster is offline
Je kunt ook kleinere onderzoekjes doen, ik heb een keer een simpel testje gedaan waarbij je een koptelefoon opkrijgt, en aan moet geven bij geluidsfragmenten of je het kunt verstaan of niet, en of je het indeelt bij die en die taal etc. Hier krijg je ongeveer 5-10 euro voor en duurt een half uur tot een uur.

Hiernaast kun je ook nog iets 'heftigere'onderzoekjes doen, van een paar uur, waarbij je allemaal nopjes met gel op je hoofdhuid krijgt opgeplakt, en ze de hersenactiviteit meten (wel droog eigenlijk ) bij soorgelijke testen als die hierboven. Je voelt er niets van, behalve dat je je erna moet douchen. Meestal krijg je hier tussen de 20-50 euro voor.

Het is wel vaak via-via als je aan zo'n test mee wil doen, terwijl er toch vaak vraag naar is. Als je eenmaal ergens een testje hebt gedaan bellen ze vaak terug voor herhalingsafspraken of nieuwe testen. Vraag het na bij de universiteit in je buurt, misschien ben je wel degene die ze zoeken, succes
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-09-2005 @ 08:50 :
Die medicijnen zijn wel getest hoor, ze mogen nooit zomaar overgaan op proeven op mensen wanneer er niet genoeg bewezen.
Toch weet je nooit hoe het uitpakt...als ze dat al wel wisten hadden ze het niet meer hoeven onderzoeken.

@TS: Je zou idd eens een universiteit kunnen bellen of er eens langs kunnen gaan. In Leiden hebben ze bv. een prikbord waar vaak briefjes op hingen voor kleine onderzoeken waar je dan een vergoeding voor krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 15:52
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik denk daar wel eens over na. In de Metro staan inderdaad vaak advertenties voor grote onderzoeken waar je meer dan duizend euro mee kan verdienen. Dat geld zou me niet verkeerd uitkomen. Maar ik vind het toch een te groot risico. Vooral voor de gevolgen op lange termijn.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 16:10
Mindfields
Mindfields is offline
pm Experiment, haar vriend doet dat soort dingen weleens.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [ANW] Proefersonen - Medisch-ethisch artikel
Verwijderd
1 15-10-2012 15:51
De Kantine een beetje saai, maar wel lekker #155
Verwijderd
500 19-03-2008 22:48
De Kantine Het grote ctrl+v topic #67
TopDrop
500 31-08-2007 16:08
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Lichaam & Gezondheid meedoen aan betaalde onderzoeken
coldplayfan
34 23-03-2005 23:26
Algemene schoolzaken [Stelling] Loting voor studies moet afgeschaft worden
Trebbor
32 18-03-2003 09:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.