Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2003, 20:03
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Afgelopen periode (30 jaar) was de inflatie ca. 4% per jaar. De lonen hebben deze ontwikkeling niet bijgehouden. Toch leven de mensen steeds luxer en hebben in verhouding tot vroeger meer geld te besteden.

Mijn verklaring is, dat in de inflatie de stijging van de huizenprijzen een grote rol speelt. Je koopt echter als je jong bent al een huis en dat wordt niet minder waard, maar meer. De persoonlijke inflatie is dus een stuk lager.

Ben je het hier mee eens of denk je dat andere dingen een rol spelen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2003, 20:12
Marsel
Avatar van Marsel
Marsel is offline
Ehm, als je daar over na denkt heeft dat er wel mee te maken?
Wat heb je eraan als je huis bijv. 300% in waarde is gestegen maar je hebt nog wel je hypotheek en je verkoopt je huis voorlopig niet..... ik zie het niet ??

En denkt toch wel dat de lonen redelijk gelijk zijn opgegaan, want daar wordt toch ook inflatie op verrekend? Oke misschien niet telkens op dezelfde voet, maar wel redelijk lijkt mij.

En is het anders nog niet zo dat de lonen gestegen zijn om werknemers aan te trekken of te behouden. Dat daardoor het gelijk opgaat?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 21:16
Thomas
Thomas is offline
Mensen lever luxer omdat men minder spaart. Lenen is een optie geworden waardoor veel mensen uitbundiger zijn gaan leven. Vroeger was soberheid de standaard, terwijl dat nu zeker niet het geval is.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 21:25
Dwarfie
Dwarfie is offline
Volgens het Solow-model is de spaarquote van een land kenmerkend voor de welvaart van een land. Rijke landen hebben een hogere spaarquote (s) dan armere landen. Een groter deel van het geld gaat dus naar investeringen (sY = I) en een kleiner deel gaat naar consumptie.

Sorry Wawl
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 07:47
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Marsel schreef op 16-11-2003 @ 21:12:
Ehm, als je daar over na denkt heeft dat er wel mee te maken?
Wat heb je eraan als je huis bijv. 300% in waarde is gestegen maar je hebt nog wel je hypotheek en je verkoopt je huis voorlopig niet..... ik zie het niet ??

En denkt toch wel dat de lonen redelijk gelijk zijn opgegaan, want daar wordt toch ook inflatie op verrekend? Oke misschien niet telkens op dezelfde voet, maar wel redelijk lijkt mij.

En is het anders nog niet zo dat de lonen gestegen zijn om werknemers aan te trekken of te behouden. Dat daardoor het gelijk opgaat?
Een huis is een waardevaste investering. Geld wordt ieder jaar 4% minder waard. Een huis betaal je rente over, maar is de afgelopen tijd harder gestegen.

De lonen worden niet gecorrigeerd met de inflatie dat is mijn hele zorg voor later. Met 2, 3% mag je heel blij zijn.

Mijn vader verdiend nu bijna evenveel als ik. Hij is reeel gezien in 40 jaar dus niets opgeschoten. De hyptheek lasten zijn door de inflatie veel lager en hij heeft een huis wat veel waard is. Daarom heeft hij het nu beter.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 10:32
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Dwarfie schreef op 16-11-2003 @ 22:25:
Sorry Wawl
Ik heb nooit gezegt dat men al het geld voor consumptie gebruikt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie wisselkoersschommrlingen
krc boy
2 17-04-2001 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.