Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2003, 12:36
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Hoi,

Ik ben gewoon benieuwd wat het nou eigenlijk kost als je op kamers gaat. Wat zijn jullie p/m kwijt (incl. woning en studie) En wat krijg je van studiefinanciering en wat krijg je van je ouders.

Groeten Patrick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2003, 13:11
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
je zal nog al vaak de tip krijgen datdit topic al een keer of 100 eerder geweest is.......

ebruik even de zoekfunctie
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:59
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
je bent pas 15! over 3jaar is dat allemaal weer anders, maar laten we zeggen dat, als je nu op jezelf zou gaan wonen in een kamer met alles erop en eraan,dat je toch wel n kleine 800E per maand nodig hebt om alles te kunnen bekostigen, dan heb ik het over huur, eten, college en boekengeld en dergelijken...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 18:08
Verwijderd
Studie per jaar € 1200,-
Boeken (voor een jaar) € 300,-
Bijkomende studiematerialen (tot nu toe voor 1 periode € 42,-)

Boodschappen € 3,50 per dag
Huur € 280,-
Internetkosten € 25,-
studievereniging € 15,- (per jaar)
(eventueel studentenvereniging € 80,- per jaar)
Overige uitgaven max € 100,- (voor mezelf bepaald, zie het als zak- en kleedgeld)

Het is dus heel wat
Ik heb een maxiamale lening van de ib-groep. Na mijn studie zien we wel hoeveel ik moet afbetalen en wat ik wellicht van mijn ouders als schenking krijg. Ik maak in ieder geval niet alles op wat ik heb.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 19:11
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
750 euro heb je toch wel nodig. Even een tip, leen niet te veel.

4 * 400 * 12 = 20.000 euro.

Dat lijkt niet veel, maar is wel een klein jaarsalaris. Iets waar je jaren aan vast zit. Kan een probleem zijn bij je relatie, een hyptheek enz.

Tegen die tijd heb je ook kosten (veel) en inplaats van wat geld te sparen ben je een lening aan het aflossen.

Lukt het niet om naast je studie te werken, blijf dan maar lekker thuis.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:55
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 13-11-2003 @ 19:08:
Boeken (voor een jaar) € 300,-
Boeken zijn natuurlijk wel per studie verschillend. Ik betaal alleen al voor de eerste trimester 350 euro!! Ja,....of je moet 2ehands kopen....maar ja
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 12:34
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
iamcj schreef op 13-11-2003 @ 20:11:
750 euro heb je toch wel nodig. Even een tip, leen niet te veel.

4 * 400 * 12 = 20.000 euro.

Dat lijkt niet veel, maar is wel een klein jaarsalaris. Iets waar je jaren aan vast zit. Kan een probleem zijn bij je relatie, een hyptheek enz.

Tegen die tijd heb je ook kosten (veel) en inplaats van wat geld te sparen ben je een lening aan het aflossen.

Lukt het niet om naast je studie te werken, blijf dan maar lekker thuis.
waarom 4* 400 en dan keer 12??? keer 12 lijkt me per jaar maar waarom dan 4*400 ??? sorry dat k t ff niet snap maar ben ff nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 13:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 15-11-2003 @ 13:34:
waarom 4* 400 en dan keer 12??? keer 12 lijkt me per jaar maar waarom dan 4*400 ??? sorry dat k t ff niet snap maar ben ff nieuwsgierig
Er vanuitgaande dat de meeste studies 4 jaar duren dus keer 12 is per jaar en dan keer 4 is voor de duur van je studie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 15:35
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
iamcj schreef op 13-11-2003 @ 20:11:
Dat lijkt niet veel, maar is wel een klein jaarsalaris. Iets waar je jaren aan vast zit. Kan een probleem zijn bij je relatie, een hyptheek enz.
Een studieschuld wordt niet meegenomen bij de hypotheekberekeningen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2003, 18:25
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 15-11-2003 @ 16:35:
Een studieschuld wordt niet meegenomen bij de hypotheekberekeningen.
Precies
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:58
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 13-11-2003 @ 20:11:
750 euro heb je toch wel nodig. Even een tip, leen niet te veel.

4 * 400 * 12 = 20.000 euro.

Dat lijkt niet veel, maar is wel een klein jaarsalaris. Iets waar je jaren aan vast zit. Kan een probleem zijn bij je relatie, een hyptheek enz.

Tegen die tijd heb je ook kosten (veel) en inplaats van wat geld te sparen ben je een lening aan het aflossen.

Lukt het niet om naast je studie te werken, blijf dan maar lekker thuis.
Men zegt juist dat veel studenten te bang zijn om te lenen terwijl dit niet zo hoeft te zijn. Je kunt zo'n schuld ook in 15 jaar ofzo afbetalen en wie fulltime werkt kan toch heus wel 50 euro per maand afbetalen (voor een gemiddelde lening)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 23:07
Verwijderd
Citaat:
**SoMeOne schreef op 16-11-2003 @ 23:58:
Men zegt juist dat veel studenten te bang zijn om te lenen terwijl dit niet zo hoeft te zijn. Je kunt zo'n schuld ook in 15 jaar ofzo afbetalen en wie fulltime werkt kan toch heus wel 50 euro per maand afbetalen (voor een gemiddelde lening)
Inderdaad, vooral omdat je als je gaat studeren toch beter opgeleid bent in daardoor een kans maakt op een beter betaalde baan.

Je hebt trouwens iets van 700 euro per maand nodig gemiddeld
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 23:08
Verwijderd
Dat hangt dus compleet van je studie af, als je sociologie of filosofie studeert zou ik maar niet teveel lenen, dat kun je never nooit terugbetalen, zelfs al vind je een baan in je vakgebied.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 23:09
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2003 @ 00:08:
Dat hangt dus compleet van je studie af, als je sociologie of filosofie studeert zou ik maar niet teveel lenen, dat kun je never nooit terugbetalen, zelfs al vind je een baan in je vakgebied.
Hehe, en wat als je geschiedenis gaat studeren
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 17-11-2003 @ 00:09:
Hehe, en wat als je geschiedenis gaat studeren
Dan helemaal. Er is gewoon een aantal studies waarmee je echt geen kans hebt op een (goed betalende) baan. Zo zijn daar:

geschiedenis
filosofie
culturele antropologie
sociologie
ontwikkelingsstudies

etc.

Met een studie als psychologie heb je nog meer kans (zeker als je kijkt hoeveel niet-sporende gasten er rondlopen, getuige het Psychforum, laat die ouders maar dokken ).
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 23:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2003 @ 00:17:
Dan helemaal. Er is gewoon een aantal studies waarmee je echt geen kans hebt op een (goed betalende) baan. Zo zijn daar:

geschiedenis
filosofie
culturele antropologie
sociologie
ontwikkelingsstudies

etc.

Met een studie als psychologie heb je nog meer kans (zeker als je kijkt hoeveel niet-sporende gasten er rondlopen, getuige het Psychforum, laat die ouders maar dokken ).
Een aantal, je bedoeld eerder de meeste studies, het is echt wonderbaarlijk wat er allemaal bestaat
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2003 @ 00:17:
Dan helemaal. Er is gewoon een aantal studies waarmee je echt geen kans hebt op een (goed betalende) baan. Zo zijn daar:

geschiedenis
filosofie
culturele antropologie
sociologie
ontwikkelingsstudies

etc.

Met een studie als psychologie heb je nog meer kans (zeker als je kijkt hoeveel niet-sporende gasten er rondlopen, getuige het Psychforum, laat die ouders maar dokken ).
Niet iedereen die deze studies heeft gevolgd krijgt daarna ook daadwerkelijk een baan in zijn of haar directe vakgebied. En ook als je een modaal inkomen hebt kunt je het afbetalen. Daarnaast moet je natuurlijk ook een beetje slim met je geld omgaan, niet meteen op je 18e een auto kopen scheelt ook een hoop.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:27
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-11-2003 @ 00:17:
Dan helemaal. Er is gewoon een aantal studies waarmee je echt geen kans hebt op een (goed betalende) baan. Zo zijn daar:

geschiedenis
filosofie
culturele antropologie
sociologie
ontwikkelingsstudies

etc.

Met een studie als psychologie heb je nog meer kans (zeker als je kijkt hoeveel niet-sporende gasten er rondlopen, getuige het Psychforum, laat die ouders maar dokken ).
een van deze opleidingen in combinatie met iets heel anders, lijkt me juist wel bevorderlijk voor een goed salaris.
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-11-2003, 14:10
Lindatje
Avatar van Lindatje
Lindatje is offline
Wat kan iedereen toch zeuren over dat lenen. Ok, als je het niet nodig hebt zou ik het ook zeker niet doen. Maar het bestaat niet voor niks. Je hebt 15 jaar de tijd om het af te betalen en dat is 55 euro per maand bij mij straks. Dan hou ik als het goed is genoeg over om te sparen. Al ben ik wel van plan meer af te lossen per maand. Als je geen rijke ouders hebt en toch een dure studie (zoals ik) dan moet je wel lenen. Alleen doe het alleen voor je studie en niet om andere dingen te bekostigen. Daar zou ik gewoon voor sparen. Want je bent nog jong maar een centje opzij zetten voor tijdens je studententijd kan echt geen kwaad. Lenen is dus geen ramp als je het echt nodig hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Love hurts!
Fleurrr2010
5 09-04-2010 12:48
Werk, Geld & Recht Kosten samenwonen
timvl1987
18 20-03-2007 17:26
Beleidszaken [Beleidszaken]Meer vrije discussie gewenst
Verwijderd
78 09-05-2005 11:26
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
De Kantine Wat vinden jullie van de smilies?
Uncle_Sam
64 02-03-2003 16:06
Liefde & Relatie wat denken jullie uiterst wijze mensen hiervan? (sorry slijm maar please lees!)
~- Anakin -~
2 15-08-2002 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.