Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2003, 08:27
elledc
elledc is offline
Wat vinden jullie ervan.
Iemand van 25 jaar die niet wil werken, dopt om zo zijn leventje te kunnen 'onderhouden'.
Hij zou kunnen werken maar zogezegd voelt hij zich daar niet goed bij.
Hij is de broer van mijn vriend en toevallig dus is zijn vriendin mijn zus. Mijn zus studeert nog dus dat betekent dat ze beiden geen geld verdienen en toch leven ze in een klein huisje. Mijn ouders blijven maar betalen, voor beiden. (grrr, daar kan ik me zo aan ergeren!)
Ikzelf zou ook graag alleen gaan wonen maar wil er dan zèlf iets voor doen.

Die situatie van mijn zus en haar vriend dat kàn toch gewoon niet? Waarom zouden wij moeten werken en anderen niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2003, 11:03
Verwijderd
Wat is doppen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 12:58
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-11-2003 @ 12:03:
Wat is doppen?
Ik denk uitkering vangen of iets dergelijks.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:46
Go
Avatar van Go
Go is offline
Hij heeft een werkeloosheiduitkering? Zo ja, dan heeft hij toch een solicitatieplicht.
Als hij niet wil werken zal hij ook vrijwel nooit iets kunnen bereiken, een redelijk huis, auto e.d.
Voelt hij d'r wel wat voor om in het criminele circuit geld te gaan verdienen?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 14:56
elledc
elledc is offline
Doppen betekent dat je geld krijgt van de maatschappij. Dit wordt gegeven aan diegene die zelfstandig zijn en dus soms een periode lang niets van werken hebben. Dit is begrijpelijk.
Maar dopgeld wordt ook gegeven aan diegene die niet willen werken en een formulier kunnen invullen waarin ze schrijven dat ze op zoek zijn naar werk maar niets vinden.
Die jongen die ik beschreef is wel degelijk in staat om te werken maar doet er de moeite niet voor.
Met andere woorden, hij profiteert van de maatschappij en van diegene die wel werken, zoals er nog velen zijn die dit doen.

Ik woon in Belgie, vandaar misschien de onduidelijkheid, maar ik dacht dat dit in Nederland identiek was, blijkbaar niet?...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 14:59
elledc
elledc is offline
Citaat:
gerwin schreef op 22-11-2003 @ 14:46:
Hij heeft een werkeloosheiduitkering? Zo ja, dan heeft hij toch een solicitatieplicht.
Als hij niet wil werken zal hij ook vrijwel nooit iets kunnen bereiken, een redelijk huis, auto e.d.
Voelt hij d'r wel wat voor om in het criminele circuit geld te gaan verdienen?
Solicitatieplicht idd maar hij heeft bewezen dat hij geen werk vindt, terwijl hij er nooit de moeite voor heeft gedaan.
Een huis (klein) heeft hij (zijn ouders sponseren hem + krijgt dopgeld), een auto hoeft hij niet.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:03
Verwijderd
Hoe kan hij dat dan bewijzen? Dan zijn de uitvoeringsinstanties in België ook niet erg streng. Ik vind het overigens gewoon kansloos, als het aan mij lag zou zo iemand niet eens bijstand krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:53
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik snap ook niet dat zijn ouders hem hierin steunen laat staan je zus. Zegt zij er niets van?
Ik moet er niet aan denken dat ik met zo'n klaploper zou moeten samenleven. Die gozer verdient gewoon nu niet meer dan een schop onder z'n reet.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 23:56
Verwijderd
Je ouders zijn veel te goed bezig voor dat jong, als je 25 bent.... niet WILLEN werken? sjeeeeeeees, belachelijk gewoon!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 00:05
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Oeps, ik heb niet goed gelezen. Het zijn jouw ouders die hem in feite ondersteunen...nog erger. Nou ja, dat zijn eigen ouders het ook maar goed vinden dattie een beetje zit of ligt te lummelen vind ik ook niks.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 00:09
Verwijderd
Loser alert
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 09:21
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Wordt tijd dat die jongen zijn eigen boontjes leert doppen.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:13
elledc
elledc is offline
Mijn zus, tja zij studeert. Hij wil niet werken maar wat hij doet in zijn vrije tijd is schilderen, hij wil kunstenaar worden. Dat hij helemaal niks doet is dus veel gezegd van me maar toch...
Anyway, bedankt voor de reacties, ik vind het ook ronduit erg dat mijn ouders ze blijven steunen. Maar vanaf volgend jaar krijgt mijn zus geen studie- en kindergeld meer dus dan gaan mijn ouders er ook niet meer tussen komen
Benieuwd hoe ze het dan zullen oplossen die twee.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:44
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Er zou een sociale controle van mensen moeten zijn, die idioten zoals deze aangeven.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 16:38
Lovertjuh
Avatar van Lovertjuh
Lovertjuh is offline
Ik weet niet of je in belgie woont *omdat je over doppen begint*
Maar in belgie zijn ze heel streng *kweet ut want ik woon dr zelf en me zus dopt ook*en vroeg of laat valt hij dan toch door de mand want hij moet ingeschreven zijn bij zo'n soort cwi.
__________________
Maybe I'm a liar but all I really know,is your the only reason I'm trying!!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 22:39
elledc
elledc is offline
Citaat:
Lovertjuh schreef op 23-11-2003 @ 17:38:
Ik weet niet of je in belgie woont *omdat je over doppen begint*
Maar in belgie zijn ze heel streng *kweet ut want ik woon dr zelf en me zus dopt ook*en vroeg of laat valt hij dan toch door de mand want hij moet ingeschreven zijn bij zo'n soort cwi.
Hij is niet de enige die dat doet hoor, enkele vrienden van die jongen doppen ook. En zo zijn er nog meer.
Ze zijn streng op dat vlak maar eens je een goede verklaring hebt gegeven dat je geen 'gepaste' job kan vinden en dat je je bezighoudt met andere dingen, dan ja dan krijg je geld. Gelukkig dat het hier niet over massa's geld gaat en ik hoop dat daar binnenkort een einde aan komt want mijn ouders zijn het ook zat hen steeds te moeten bijstaan, jezus, die twee zijn bijna 26 jaar! Zijn moeder brengt hem nog elke week eten aan huis
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 18:30
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kzou dat echt niet kunne elke keer geld aannemen hoe moet dat in godsnaam wat wordne met die twee?? als je op je 25ste nog zo leeft.. ik betaal nu al alles zelf (alleen nog geen huur dus kan wel sparen) maar kan niet wachten tot ik alles zelf regel gewoon omdat ik dan mn eigen plekje heb en zelf mn boontjes moet doppen.. ik sta nog liever rood dan dat ik geld vraag om mn rekeningen te betalen!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie politieke voorkeur
dreadmanneke
127 03-12-2003 19:05
Liefde & Relatie meningen die een relatie kunnen breken.
Dark Angel
37 25-11-2003 23:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush: 'vermindering rechten van verdachten'
Verwijderd
27 04-12-2002 20:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap discussie: is de VS echt zo verrot als ik en andere mensen op dit forum denken?
Silent Enigma
107 27-03-2002 19:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerika, het beloofde land..............
Mujahideen
1 05-02-2002 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.