Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2003, 09:24
Verwijderd
Volgens de politie is er een nieuwe wet (1 maand oud) die zegt dat minderjarige ook zonder ouders verhoord mogen worden, maar dat heb ik niet op het nieuws gehoord ofzow
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2003, 09:38
Verwijderd
Je moest eens weten hoeveel wetten er in werking treden zonder dat de bevolking daar enig idee van heeft (of althans, maar een heel klein gedeelte van de bevolking). Wetten worden in het Staatsblad bekend gemaakt.

Het zal wel gewoon niet nieuwswaardig genoeg zijn geweest voor de grote landelijke media denk ik. Ik heb er overigens zelf ook niks over gehoord, ik hou het Wetboek van Strafvordering niet echt bij ofzo. Maar ik kan me best voorstellen dat het nodig is. De politie kan wel wat meer bevoegdheden gebruiken bij het aanpakken van irritante minderjarige kutmarokkaantjes. q
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 14:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Heb er niksover gehoord maar je zegt het al "mogen". Als jij zelf wilt dat je ouders erbij zijn kunnen ze dat niet verbieden.
Alleen als je in dat geval zelf toestemming zou geven mogen ze je zonder ouders verhoren

grtz
ivo
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:08
mukkemuk
Avatar van mukkemuk
mukkemuk is offline
Citaat:
darkshooter schreef op 20-11-2003 @ 10:24:
Volgens de politie is er een nieuwe wet (1 maand oud) die zegt dat minderjarige ook zonder ouders verhoord mogen worden, maar dat heb ik niet op het nieuws gehoord ofzow
ja maar toch is het waar
__________________
Groetjes, willeke
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:10
P&C
P&C is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-11-2003 @ 10:38:
Je moest eens weten hoeveel wetten er in werking treden zonder dat de bevolking daar enig idee van heeft (of althans, maar een heel klein gedeelte van de bevolking). Wetten worden in het Staatsblad bekend gemaakt.

Het zal wel gewoon niet nieuwswaardig genoeg zijn geweest voor de grote landelijke media denk ik. Ik heb er overigens zelf ook niks over gehoord, ik hou het Wetboek van Strafvordering niet echt bij ofzo. Maar ik kan me best voorstellen dat het nodig is. De politie kan wel wat meer bevoegdheden gebruiken bij het aanpakken van irritante minderjarige kutmarokkaantjes. q
__________________
Rotterdam!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:50
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 20-11-2003 @ 15:10:
Heb er niksover gehoord maar je zegt het al "mogen". Als jij zelf wilt dat je ouders erbij zijn kunnen ze dat niet verbieden.
grtz
ivo
Zij zeiden dat je dan gelijk naar het bureau mee moest komen, terwijl er dus helemaal geen bewijs nog was.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 17:11
NN
NN is offline
Als er iets aan wetten wordt gewijzigd kom dat ook wel in de traditionele juridische literatuur als bv. het Nederlands Juristenblad. Ik zou daar eens even in gaan kijken om het op te zoeken.

Laat ajb. even weten hoe het afloopt. Ik volg nu net een vak Strafprocesrecht en heb nu veel van dit soort formele regels over wat wel en niet mag.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 18:36
Verwijderd
Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die een abonnement op het NJB hebben (en dus ook niet veel mensen die in de on-line database van het NJB kunnen zoeken). Maar ik wil wel even kijken, het is mij iig niet opgevallen, maar ik lees 'm ook niet elke week even goed
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 08:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
darkshooter schreef op 21-11-2003 @ 14:50:
Zij zeiden dat je dan gelijk naar het bureau mee moest komen, terwijl er dus helemaal geen bewijs nog was.
Lijkt me erg vaag, volgens mij mag dat niet eens
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:53
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-11-2003 @ 19:36:
Ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die een abonnement op het NJB hebben (en dus ook niet veel mensen die in de on-line database van het NJB kunnen zoeken). Maar ik wil wel even kijken, het is mij iig niet opgevallen, maar ik lees 'm ook niet elke week even goed
De NJB kun je toch ook wel in de beter bieb vinden?
Ik heb zelf ook geen abo op de NJB, enkele op Ars Aequi , maar als ik meekrijg dat er iets interessants in staat lees ik hem in de JB (juridische bieb van onze faculteit).
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 14:12
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 23-11-2003 @ 13:53:
De NJB kun je toch ook wel in de beter bieb vinden?
Ik heb zelf ook geen abo op de NJB, enkele op Ars Aequi , maar als ik meekrijg dat er iets interessants in staat lees ik hem in de JB (juridische bieb van onze faculteit).
Ja tuurlijk, maar als ik bijvoorbeeld een post typ of bezig ben met een werstuk en ik wil snel even iets opzoeken, dan is zo'n online archief verdomde handig
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 22:41
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
darkshooter schreef op 21-11-2003 @ 14:50:
Zij zeiden dat je dan gelijk naar het bureau mee moest komen, terwijl er dus helemaal geen bewijs nog was.
Dat er nog geen sprake van bewijs was, betekent niet dat er geen sprake van verdenking kon zijn en dan mogen ze je meenemen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 21:05
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Als ze je maar de cautie geven voor dat het verhoor begint
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 21:09
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 30-11-2003 @ 22:05:
Als ze je maar de cautie geven voor dat het verhoor begint
Goed naar Kronenberg geluisterd zeker
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 21:14
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Sithan schreef op 30-11-2003 @ 22:09:
Goed naar Kronenberg geluisterd zeker
Jij snapt hem
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dutroux
Donald Duck
234 06-07-2004 20:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.