Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2007, 07:02
Verwijderd
Gisteravond wilde ik op tijd gaan slapen, maar heb een hele tijd wakker gelegen. Ik had het gevoel dat er iets in m'n keel zat, daarom heb ik geprobeerd het weg te hoesten, maar het hielp niet, maar het hoesten begon na een tijdje wel pijn te doen .

Het gevoel is nu grotendeels weg, maar als ik nu hoest klinkt het blafferig en ik heb haast geen stem meer over, het klinkt heel hees/laag als ik praat.

Nou vroeg ik me af; weet iemand wat dit is en of het kwaad kan? Ik ben nl. bang dat ik m'n stembanden beschadigd heb met het hoesten .
Ik voel me verder niet ziek of koortsig en ben niet verkouden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 21:29
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
het kan niet zoveel kwaad, waarschijnlijk heb je gewoon je keeltje een beetje schraal gehoest, even rustig mee doen dus.

en dat gevoel dat er iets in je keel zit: mijn moeder is met dezelfde klacht naar de dokter geweest. Die zei dat het komt door stress/spanningen waarbij je (op wonderbaarlijke wijze) de spieren in je strottehoofd aanspant.

Als je dus last hebt van stress dan kan dat gevoel in je keel daar dus ook van komen. Succes ermee.
__________________
Sushii is better than chocolate
Met citaat reageren
Oud 19-05-2007, 21:50
teenager
teenager is offline
volgens mij kunnen stembanden wel wat hebben.. ben regelmatig mijn stem compleet verloren (door uitgaan/schreeuwen maar ook door verkoudheid/hoesten) en komt altijd wel weer terug.

trachitol zuigtabletten zijn wel goed. (of die van etos huismerk, zuigtabletten voor keel, goedkoper en even goed ontsmettend).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Sushii schreef op 19-05-2007 @ 22:29 :
het kan niet zoveel kwaad, waarschijnlijk heb je gewoon je keeltje een beetje schraal gehoest, even rustig mee doen dus.

en dat gevoel dat er iets in je keel zit: mijn moeder is met dezelfde klacht naar de dokter geweest. Die zei dat het komt door stress/spanningen waarbij je (op wonderbaarlijke wijze) de spieren in je strottehoofd aanspant.

Als je dus last hebt van stress dan kan dat gevoel in je keel daar dus ook van komen. Succes ermee.
Ik heb last van stress, dus dat is niet eens zo'n gek idee bij mij .
Het heeft zich intussen ontwikkeld tot een griepje , en m'n stem is bijna helemaal weer terug.

Citaat:
teenager schreef op 19-05-2007 @ 22:50 :
volgens mij kunnen stembanden wel wat hebben.. ben regelmatig mijn stem compleet verloren (door uitgaan/schreeuwen maar ook door verkoudheid/hoesten) en komt altijd wel weer terug.

trachitol zuigtabletten zijn wel goed. (of die van etos huismerk, zuigtabletten voor keel, goedkoper en even goed ontsmettend).
Die heb ik, krijg er wel een raar gevoel van in m'n mond omdat ze verdoven.

Dank voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Vertel iets over jouw nacht #2
TopDrop
500 13-01-2008 13:15
Lichaam & Gezondheid hoesten (en niet tegen hoestdrank kunnen)
Verwijderd
10 17-06-2006 10:59
Verhalen & Gedichten Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417
Verwijderd
35 03-01-2005 18:30
Lichaam & Gezondheid Heesheid
Ingetjuhh
10 04-07-2004 21:25
Lichaam & Gezondheid medicatie, voor & tegens en welke gebruik jij?
Ninnoc
19 12-03-2003 21:32
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.