Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2002, 18:28
Verwijderd
Nou, zoals jullie misschien wel weten, heb ik onlang een zooi nieuwe spullen gekocht, maar ik kan niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben.

dit is wat ik nu heb:

Nieuw gekocht:

* Amd XP 1800+ (1,54)
* Giga-Byte Ga-7vrxp (rev 2.0)
* Leadtek GeForce 4 Ti 4200 128 mb
* Samsung 256 DDR ram PC 2700 geheugen
* Maxtor 40 gig 7200 Rpm, ata 133 DX 740 (ofzo)

Had ik al:

* Seagate 20 gig 7200 Rpm, ata 133
* Realtek 10/100 ethernetkaart(je)
* Creative 128 PCI geluidskaartje
* Liteon 52 speed cd-rom speler
* Liteon 24 speed brander
* Aopen HQ08 Big towe 350 watt voeding genoeg dus)

Ook meerdere casefans, en temp is mooi 26, cpu 43 en gpu 41.



Os: Win XP prof (2 versies), XP home, Win 98Se
(heb dus verschillende geprobeerd)

Nou, dan komt hier mijn waslijst van klachten.

Het Mobo is geweldig, echt waar, Superstabiel, werkt simpel is gewoon goed. Alleen ... Ik krijg en hou (en ik wordt er helemaal gek van) schokjes in mijn beeld die soms een beetje zijn en heel soms heel erg.

Ik had hiervoor een GeForce II mx 200 en die deed het gewoon onder dit mobo. langzaam, maar helemaal strak, met alle spelletjes. Die had ik verkocht en denk, mijn systeem is een mooiere waard, dus ik een nieuwe GeForce 4 gekocht. Alles leuk en wel, geďnstalleerd en ..... schokjes, ook in mijn oude spellen die het voorheen geweldig deden. Ook gta III (legaal) haalt 30 FPS en zakt dan weer af naar 20 (dat kan) maar gaat dan schokken en soms wel even 4 sec. lang 2/3 FPS. De ene keer erger dan de andere.

Heb verschillende drivers geprobeerd, maar maakt geen hol uit. Ik weet me geen raad. ook nieuwe via 4 in 1 helpt ook niet. ( dit alles uitgeprobeerd in XP prof en home en win 98Se)

VSYNC staat UIT. En toch haal ik met die schokjes enzo 8791 punten 3d marks 2001SE, maar kan dus nog hoger als hij die schokjes niet heeft. En als hij dan wat langzamer is, a la, maar wel strak A.U.B. Zelfs pent. 233 MMX spellen gaan bagger. maar 2d doet hij super.

De kaart is al meteen teruggegaan maar is getest en blijkt goed te zijn onder dezelfde omstandigheden, alleen dan met een ander soort mobo.

TROUWENS, voor geheugen memtest laten lopen, gaf geen kik, helemaal goed

Ligt het aan het MoBo, is die niet gowed compatible met de #d kaart (allebei toch van deze tijd ?????)

Volgende probleem: GELUID.

Mijn geluidskaartje deed het altijf goed onder win98Se, maar bij win XP zuigt het hard. Geluid blijft kraken en piepen en kraken. Ook nieuwe drivers werken wederom niet en het maakt ook geen verschil of ik nou mijn on-board kaartje gebruikt of mijn eigen kaartje.

WAAR LIGT DIT AAN???? Ik baal gehoorlijk en weet echt niet meer wat te doen. Ligt het gewoon dat die 3d kaart niet met het Mobo kan samenwerken (belachelijk toch) of is het een instelling in mijn bios!??

Hij geeft alles goed aan, snelheid geheugen, mijn CPU, mijn schijfruimte alles. Ik weet het niet meer, nog meer mensen met problemen !>????

Pleasz help, want GTA III op 10 FPS sucks (alle andere spellen ook btw.)

EN DE LAATSTE HAMVRAAG:

Om mijn refreshrate goed te krijgen in XP, ben ik genoodzaakt om een oudere driver te gebruiken, in ieder geval onder de 27.XX want anders werkt het tooltje niet. Iemand daar nog een oplossing voor !??

Alvast bedankt,

Een hopeloos trieste computerfanaat ....

Laatst gewijzigd op 16-09-2002 om 18:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2002, 19:09
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Geluid: Onboard geluid van je mobo uitgeschakeld? Laatste Drivers?
Videokaart: Waarom ie zo traag is weet ik ook niet, maar om je refresh rate te fixen kan je 'NVrefreshtool' downloaden, dat werkt geheid. Heb je overigens ook al eens de Detonator 30.x geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Geluid: Onboard geluid van je mobo uitgeschakeld? Laatste Drivers?
Videokaart: Waarom ie zo traag is weet ik ook niet, maar om je refresh rate te fixen kan je 'NVrefreshtool' downloaden, dat werkt geheid. Heb je overigens ook al eens de Detonator 30.x geprobeerd?
ja, ja, ja, en ook jah
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Geluid: Onboard geluid van je mobo uitgeschakeld? Laatste Drivers?
Videokaart: Waarom ie zo traag is weet ik ook niet, maar om je refresh rate te fixen kan je 'NVrefreshtool' downloaden, dat werkt geheid. Heb je overigens ook al eens de Detonator 30.x geprobeerd?
85 hrz is toch goed voor 1024, 17" goede monitor !???
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:25
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
over het geluid betreft ;
Haal de allerniewste drivers van internet, hiermee zou het probleem
verholpen MOETEN zijn.
(en zorg ervoor dat de oude drivers ook -echt- weg zijn voordat je de nieuwe
installeert)

Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:30
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Ikedea schreef:


85 hrz is toch goed voor 1024, 17" goede monitor !???
ja volgens mij wel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:50
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
uhme..Win98 SE weer erop zetten ? lijkt me duidelijk dat OS kut doet. En je moet ALTIJD Format C: als je van mobo's wisseld...

http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/599030

2 keer hetzelfde?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:52
Verwijderd
Citaat:
NightmareZ schreef:
uhme..Win98 SE weer erop zetten ? lijkt me duidelijk dat OS kut doet. En je moet ALTIJD Format C: als je van mobo's wisseld...

http://gathering.tweakers.net/forum/...essages/599030

2 keer hetzelfde?
heb alles al geformat, heel veel keer jah. En ja, hetzelfde, van twee verschillende kanten horen ....
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 19:53
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Ikedea schreef:


heb alles al geformat, heel veel keer jah. En ja, hetzelfde, van twee verschillende kanten horen ....
hmm ja ik zie het

Tweak-Vegetto heeft zo te zien precies het zelfde probleem als jou en precies hetzelfde topic
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:11
Verwijderd
Citaat:
NightmareZ schreef:
uhme..Win98 SE weer erop zetten ? lijkt me duidelijk dat OS kut doet. En je moet ALTIJD Format C: als je van mobo's wisseld...
Au contraire. Dat heb ik zélf geprobeerd; gewoon voor de grap kijken wat Windows (98 in dit geval) er van bakt; en ik viel stijl achterover. Netjes werden de andere hardwarecomponenten geinstalleerd, en de niet-aanwezige verwijderd.

Als Windows 98 dat kan, twijfel ik er niet aan dat XP dat ook zou kunnen.

P.S.

Vegetto & Gogetta zijn allebei fuses van Goku en Vegeta, toch? Waarbij Vegetto Vegeta de 'overhand' heeft over de fuse, en waar Gogetta Goku de 'overhand' heeft?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 21:14
Verwijderd
Heb je al je devices aangesloten op IDE-kanalen wel netjes op DMA staan?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 15:04
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

P.S.

Vegetto & Gogetta zijn allebei fuses van Goku en Vegeta, toch? Waarbij Vegetto Vegeta de 'overhand' heeft over de fuse, en waar Gogetta Goku de 'overhand' heeft?
Juist, ff ---< zie mijn avatar "Vegetto"
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 19:42
Verwijderd
nou, alles opnieuw gedaan en nieuwe drivers: 40.41 en ....... HET IS GEWELDIG.

Hij haalt in de 3d mark test zonder iets overclockt te hebben al 9920 punten. (en schokt geen een moment)

Maar, ik hou het probleem met geluid, want nieuwe drivers werken niet en ..... bij GTA III schokt hij nog heel som klein beetje, ligt dat aan te weinig geheugen !??? (256 DDR ram pc 2700) !???

Alvast bedankt !!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:19
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
nou, alles opnieuw gedaan en nieuwe drivers: 40.41 en ....... HET IS GEWELDIG.

Hij haalt in de 3d mark test zonder iets overclockt te hebben al 9920 punten. (en schokt geen een moment)


Alvast bedankt !!
ik zei je toch 40.41 RULED Gewoon
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:28
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Ikedea schreef:


Maar, ik hou het probleem met geluid, want nieuwe drivers werken niet en ..... bij GTA III schokt hij nog heel som klein beetje, ligt dat aan te weinig geheugen !??? (256 DDR ram pc 2700) !???

Alvast bedankt !!
Gta3 zit vol met BUGS , BUGS , BUGS mischien ligt het aan je RAM mischien aan de spel, maar w8 dan heel ff af ,in oktober komt gelukkig de officiele pacth voor de gta3 uit dan zie je het wel als het dan nog steeds niet lukt?
dannuhh heef je RAM zijn beste tijd gehad ( dan tijd voor de upgrade) maar we zijn er nog lang

mensen met een splinternieuwe PC vol met grote specs erin hebben zelf problemen met gta3 dus mischien ligt het aan je RAM mischien niet w8 gewoon op de patch "than we will se "

Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 20:52
Verwijderd
Citaat:
NightmareZ schreef:
Gta3 zit vol met BUGS , BUGS , BUGS mischien ligt het aan je RAM mischien aan de spel, maar w8 dan heel ff af ,in oktober komt gelukkig de officiele pacth voor de gta3 uit dan zie je het wel als het dan nog steeds niet lukt?
dannuhh heef je RAM zijn beste tijd gehad ( dan tijd voor de upgrade) maar we zijn er nog lang

mensen met een splinternieuwe PC vol met grote specs erin hebben zelf problemen met gta3 dus mischien ligt het aan je RAM mischien niet w8 gewoon op de patch "than we will se "

Thanx
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:09
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
NightmareZ schreef:
ik zei je toch 40.41 RULED Gewoon
Apart, dat je eerst zegt dat 40.41 ruled en vervolgens in een volgende post dat GTA 3 vol zit met bugs. Je draait 't namelijk compleet om.

Als er wel niet iets is wat vol zit met bugs, is 't 40.41 wel. Tis zo ongeveer de meest beklaagde Detonator aller tijden. Lees de reacties eens op verschillende fora van diverse mensen. Dan zul je zien dat 't bij 80% niet draait. Oke, bij de overige 20% loopt 't dan ook als een trein, maar afgezien van die mensen is 't gewoon een klote Detonator.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Apart, dat je eerst zegt dat 40.41 ruled en vervolgens in een volgende post dat GTA 3 vol zit met bugs. Je draait 't namelijk compleet om.

Als er wel niet iets is wat vol zit met bugs, is 't 40.41 wel. Tis zo ongeveer de meest beklaagde Detonator aller tijden. Lees de reacties eens op verschillende fora van diverse mensen. Dan zul je zien dat 't bij 80% niet draait. Oke, bij de overige 20% loopt 't dan ook als een trein, maar afgezien van die mensen is 't gewoon een klote Detonator.
tsja, sorry om te zeggen --> maar met alle andere detonators, denk aan 27.xx t/m 30.xx heb altijd probleempjes gehad. Nu scheelde deze detonator mij bijna 1000 punten in de 3d mark 2001SE test en heb ik veel minder last van hangend beeld e.d. En met de registerkey van guru3d.com heb je beschikking tot nog meer opties, errug lekker. En je kan al automatische de refreshrate instellen !!!!! Ik ben een tevreden gebruiker !!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-09-2002, 21:38
NightmareZ
Avatar van NightmareZ
NightmareZ is offline
Citaat:
Koen schreef:
Apart, dat je eerst zegt dat 40.41 ruled en vervolgens in een volgende post dat GTA 3 vol zit met bugs. Je draait 't namelijk compleet om.

Als er wel niet iets is wat vol zit met bugs, is 't 40.41 wel. Tis zo ongeveer de meest beklaagde Detonator aller tijden. Lees de reacties eens op verschillende fora van diverse mensen. Dan zul je zien dat 't bij 80% niet draait. Oke, bij de overige 20% loopt 't dan ook als een trein, maar afgezien van die mensen is 't gewoon een klote Detonator.
hmm. ja 40.41 is gewoon een goei detonator ( bij mij dan ) het loopt als een trein ik vind um tot nu toe de beste detonator die ik heb gehad. enne ja gta3 zit vol met BUGS gewoon te veel, 40.41 ruled.. met andere games etc. ruled tie gewoon, maar voor gta3 ? tsja nog STEEDS niet genoeg

is nog afw8en naar de Officiele Patch waarmee je paar dingen kan uitschakelen zodat ie tog soepel KAN lopen

edit: ja heb ook vaak en veel problemen gehad met drivers 27.xx etc. vind/vond driver 40.41 goed en vond 23.11 nadat ik XP ik me PC douwde .

Laatst gewijzigd op 17-09-2002 om 21:43.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 21:45
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
ik snap er ook weinig van.. misschien de combinatie van de videokaart + mobo die niet vlot? Het beste zou je een ander moederbord kunnen proberen denk ik.. maar dat is niet zo gemakkelijk natuurlijk.
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2002, 10:11
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
NightmareZ schreef:
hmm. ja 40.41 is gewoon een goei detonator ( bij mij dan ) het loopt als een trein ik vind um tot nu toe de beste detonator die ik heb gehad.
Bij sommige mensen loopt ie ook prima, maar bij het gros van de mensen loopt ie gewoon niet. Bovendien is het nog steeds een beta versie, het is geen officiele final ofzo. Werkt ie; dan heb je gewoon een behoorlijke snelheidswinst. Werkt ie niet, dan heb je dus pech. (Zoals ik )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.