Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2002, 19:02
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik heb mezelf voorgenomen om niet meer te snoepen. Het is niet dat ik dik ben maar 't is gewoon niet goed voor me enzo. Dus nu wil ik elke keer als ik zin heb in iets lekkers een appel pakken ofzo.

Maar het lukt me gewoon niet en ik kan 't niet volhouden. Ik heb al aan m'n moeder gevraagd of ze fruit ipv snoep wil kopen... Als ze dan toch iets van snoep koopt dan kan ik 't niet laten. Weet iemand misschien iets of is hier niks aan te doen?

[Dit bericht is aangepast door ~sweetgirl~ (04-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:13
Verwijderd
Waarom zou je van jezelf niet mogen snoepen? ik bedoel, zolang het niet abnormaal veel wordt.. je hebt ook gewoon behoefte aan snoep, de suikers etc die daar in zitten, en zo slecht is dat niet. Je hoeft jezelf echt niet te verbieden totaal niets meer te snoepen!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:14
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Citaat:
Birgit schreef:
Waarom zou je van jezelf niet mogen snoepen? ik bedoel, zolang het niet abnormaal veel wordt.. je hebt ook gewoon behoefte aan snoep, de suikers etc die daar in zitten, en zo slecht is dat niet. Je hoeft jezelf echt niet te verbieden totaal niets meer te snoepen!

Maar ik snoep veel te veel
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:23
~Ierepier~
~Ierepier~ is offline
Citaat:
~sweetgirl~ schreef:

Maar ik snoep veel te veel
Heb ik ook geprobeerd.. vanaf vandaag..

maar ik heb dus twee kokoskoekken gegeten, 2 liga's en pakje sultana..

weer veelste veel!! ik wil goeie zelfbeheersing krijgen maar het lukt me niet!!! grrrr frustrating... nouja morgen weer een dag..
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:28
jasmijn'84
jasmijn'84 is offline
ik heb het ook al zo vaak geprobeerd maar het lukt me niet.
Ik weet dus ook niet wat je er aan kan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 19:34
~Ierepier~
~Ierepier~ is offline
Ikke ook nie
maar ik heb ook altijd een hongergevoel!! echt raar dan moet ik gewoon eten..
nu moet ik mezelf ook onwijs beheersen om niet ff wat chippies te gaan pakken beneden

maar je moet gewoon veel fruit eten, water drinken, je honger gevoel negeren, ebn langzaam afbouwen te snoepen.. niet opeens nix meer snoepen.. en een liga ofsow neem ik wel gewoon hor als ik honger heb..

en ohjah na een week of langer is je maag gewend aan de mindere hoeveelheid snoep en heb je ook niet meer zo veel 'honger'


Grrrr ik haat de man die het snoep uit vond

[Dit bericht is aangepast door ~Ierepier~ (04-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 20:15
just.a.girl
just.a.girl is offline
je mag best snoepen hoor,alleen ni teveel dus ni taart en dan nog cake ofzo,
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:37
punkyfish
punkyfish is offline
ik eet heeeeel veel chips, maar een half jaar geleden ofzo, heb ik dat ook gedaan, gewoon zo min mogelijk snoep (chips ) (proberen te) eten... probeer iets te vinden wat eigenlijk wel op snoep (of chips ) lijkt maar wel 'gezond' is... ik pakte bijvoorbeeld soepstengels ipv chips... of cracottes of weet ik veel hoe je dat schrijft.
je kunt ook heel veel water gaan drinken, of een glas water pakken en dat in 1x leegdrinken, krijg je een minder 'hongergevoel' van...

njah
alsof ik hier alles van af weet hmmz njah...

hoop toch dat je er iets aan hebt!
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2002, 21:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
hmm, doe ik ook op dit moment maar heb d'r niet zoveel moeite mee, tip: ontbijtkoek
daar schijnt echt helemaal geen vet in te zitten en maar heel weinig calorieen.
ik neem daar 1 plak van tussendoor en verder fruit.
verder kan je met jezelf afspreken maar 1 keer op een dag een snoepje ofzo, als je thuis komt van school of 's avonds rond een bepaald tijdstip!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 10:52
Verwijderd
het lukt mij redelijk. soms eet ik nog wel eens iets van een bokkepootje of snoepie maar dat mag ook wel, als je het maar met mate doet he.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 14:21
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
het heeft geen zin om te gaan proberen om helemaal niet meer te snoepen, dat hou je toch niet vol. Je moet het gewoon bij één koekje/stukje chocola ofzow per dag laten (oké, mij lukt het ook niet, maar ja... ), dan ben je echt niet ongezond bezig.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:19
gitan
gitan is offline
het is niet onmogelijk om een tijdje helemaal niet meer te snoepen!
Op een bepaald punt at ik zo veel snoep dat ik gek van mezelf werd! Ik ben toen gaan nadenken over nadelen van mollig zijn en voordelen van slank zijn.. Ook had ik eerder wel een mooi figuur en daardoor kon ik meer voor dan nadelen verzinnen.. Dus ik MOEST afvallen van mezelf..
Nu heb ik al 16 dagen NIKS gesnoept en ben al 2 kilo afgevallen. (ik moet er wel bij zeggen dat ik ook zo veel mogelijk beweging zoek) Het kan wél ookal kost het soms veel moeite.. Je moet gewoon je doel voor ogen houden!
Veel succes ermee!!

-KTF-
Janneke
__________________
(: You can't win... Until you're not afraid to looooooooooose :) (jaaa lekker nuttige signature..)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 17:13
sanne60
sanne60 is offline
Ik denk dat een beetje snoepen helemaal niet erg is, integendeel. Als je er zin in hebt en je gaat het jezelf verbieden, krijg je er alleen nog maar meer zin in! Duzzz..doe t gewoon met mate en neem de light/suikervrije varianten als die er zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 19:27
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:
het heeft geen zin om te gaan proberen om helemaal niet meer te snoepen, dat hou je toch niet vol
OW jawel...
kweenie of dit er duz bij hoort maar dan zeg ik t ff: ik MAG dus praktisch geen snoep meer (allergiez enz) zoals met alles waar tarwe, aardappelzetmeel en zoethout (drop) in zit. Dan zit je echt gek te worden...
Keb dit al 1 aardige tijd en ik eet duz bijna helemaal geen snoep meer (je moet me zien als ik t wel neem) en jah... ik ben duz ook overgestapt op water en knackers want dat iz nog wel t enigste wat ik nog wel zeker mag (fruit is ookal ) Het is ook nog vaak wel moeilijk hoor en ik kan ook niet zow zeggen dat je er wel aan went (dat doe je nooit) maar t was misschien wel een hele handige manier om te stoppen met snoepen
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 17:00
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik snap wel dat je het KUNT volhouden, maar dit meisje wil niet afvallen, alleen maar wat gezonder eten, en dan hoéft ze helemaal niet te stoppen met snoepen. Dus waarom dan jezelf kwellen? Heeft toch geen zin! Vervelend trouwens voor je dat je geen snoep mag, lijkt me echt heel irritant.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 20:01
Darkened Sky
Avatar van Darkened Sky
Darkened Sky is offline
heej snoopy
ik bedoelde er nix mee hoor
snoepen is best goed ofzow (t wordt steeds gezonder gemaakt ) maarre voor als ze wat minder wilt snoepen is t wel beter als ze het heeeeel rustig afbouwt. Stoppen kan je beter niet doen (als je nog gewoon kan snoepen). Want je moet altijd nog wel kunnen genieten in t leven


en idd, het is soms echt irri ja
__________________
iemand nog interesse? :p
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 20:31
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Als het niet meer in huis is, kan je het ook niet eten..Wij hebben al heel lang geen snoep meer in huis..Kijk soms mis ik het wel..maar niet echt vaak.

Alleen als het er wel is, nou dan eet ik dubbel zo veel
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 07:04
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik ben nu sinds een aantal dagen ook bezig met niet-snoepen. Ik heb het al zo vaak geprobeerd maar telkens als me dan iets lekkers wordt aangeboden eet ik t toch weer. Gelukkig hebben we bijna nooit snoep in huis, maar gisteren hadden we dus ineens negerzoenen! Dat vind ik echt zwaar lekker, maar ik heb het gewoon volgehouden om er af te blijven! Normaal lukt me dat niet, maar nu wel. Gewoon omdat ik genoeg motivatie heb denk ik. Als je het echt persé wilt gaat het al een stuk beter denk ik. Iedere keer als je weer iets lekkers hebt afgewezen wordt je er sterker van...dus t geeft niet als je een keer wat lekkers eet maar doe het met mate. Dan kun je daarna weer een beetje trots op jezelf zijn dat je het hebt volgehouden etc. Naja, voor mij werkt dit nu in ieder geval.
Succes
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:12
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
heej snoopy
ik bedoelde er nix mee hoor
snoepen is best goed ofzow (t wordt steeds gezonder gemaakt ) maarre voor als ze wat minder wilt snoepen is t wel beter als ze het heeeeel rustig afbouwt. Stoppen kan je beter niet doen (als je nog gewoon kan snoepen). Want je moet altijd nog wel kunnen genieten in t leven


en idd, het is soms echt irri ja
nee, oké, ik was ook niet beledigd ofzow Maar idd wat jij ook zegt: het is makkelijker om niet/minder snoepen vol te houden, als je niet ineens helemaal stopt met snoepen.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Enquete snoepje
xkusjemandyy
3 15-09-2013 16:25
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #10
Snufje
390 08-05-2003 19:30
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #7!
Snufje
237 19-01-2003 19:41
Psychologie Wanhoop ... haat ... ik weet t niet meer
N*A*Shezbaernon
4 22-01-2002 12:49
ARTistiek mamma, morgen komt niet meer..
flurry
15 09-12-2001 15:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.