Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2003, 12:17
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
echt wazig ik werk nu alweer 5wk bij defensie intussen en de eerste week viel nog in oktober dus.. hij betaald per maand uit dus elke keer eind van de maand zeg maar.. elke week netjes werkbriefjes ingestuurd en ik werk geen 40 (mijn contract is voor 40u maar hij wet dat ik maar de helft meestal kan werken)
begin van deze week kreeg k mn salaris voor die week van oktober al...
en nu kijk ik net op mn rekening en heb ik ong. 2x zoveel gestord gekregen voor nov dan ik heb gewerkt
vind ik echt achterlijk omdat hij weet dat ik geen 40 uur werk en daarbij heb ik ELKE week op tijd mn briefje opgestuurd alleen van deze week heeft ie nog niet binnen.. ik vind dit van de ene kant dus echt kut want hij zal het wel met volgende maand verrekenen maar dat schiet eigenlijk niet op want dan moet ik zelf ook weer precies uitrekenen wat ik nu teveel heb enzo

sorry voor mijn wazige verhaal maar wat zouden jullie doen??
de kans zit er natuurlijk ook nog in dat ie er niet achter komt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2003, 13:17
Verwijderd
Wat zou je nou zelf doen? Je krijgt geld waarvan je twijfelt of je er wel recht op hebt. Het is lullig om geld uit te geven dat niet van jou is, en het is bovendien nog link ook omdat ze het altijd kunnen terugvragen. Dus gewoon even contact opnemen met je leidinggevende en de situatie voorleggen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 13:27
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik kijk eerst ff op mn loonstrookje morgen dan bel ik hem denk ik maar want nu weet ikn iet hoeveel uur hij heeft betaald
enne kep t op mn spaarrekening ff gezet.. dan weet ik zeker dat ik er nu niet aan kom
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 14:52
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Heel verstandig van jou om het ff apart te zetten.
Mogelijkheid is echt heel groot dat als er een onjuist bedrag gestort is het teruggevorderd wordt.

Wat ik alleen niet zo goed snap is wat voor je contract je precies hebt.
Je hebt een contract voor 40 uur, maar je hebt in feite minder gewerkt dan die 40 uur. Door middel van de werkbriefjes (klinkt als uitzendbureau) kan je werkgever zien hoeveel uur je precies gewerkt hebt. Is het niet zo dat je misschien het afgesproken salaris hebt gekregen en de tijd dat je niet gewerkt hebt als verlof of zo? Of dat hij er van overtuigd is dat jij die uren in gaat halen? Of heb je ergens afgesproken dat je alleen krijgt uitbetaalt wat je gewerkt hebt?
Wat staat er dus in je contract.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 15:34
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nou kep 2x eerder via dat uitzendbureau gewerkt... en hij heeft mij tzelfde contract gegeven wat op basis van 40u een mooi rond bedrag is.. maar je krijgt in principe psies betaalt wat je werkt (vorige keer heb ik ook niet elke week 40u gewerkt)
EN hij weet dat ik geen 40u werk
en ik heb netjes elke week mn briefjes opgestuurd en de eerste week heb ik ook al betaald gekregen (precies de dagen die ik heb gewerkt!)
mara ik hebt nu ff op mn spaarrekening staan echt wacht ff op mn loonstrook om te kijken wat er niet klopt..
ik vind het sowieso heel slordig en als hij denkt ik verreken dit met volgende maand: k vind dat hij dat niet kan maken aangezien ik misschien nauwelijiks werk volgende maand (daar weet hij nl niks van) en tis uitermate vervelend om geld bij te moeten leggen!!!!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 18:28
Go
Avatar van Go
Go is offline
Apart op een spaarrekening zetten, zodat je het niet uitgeeft en kijken of ze er zelf opkomen. Zo ja, dan heb je in ieder geval geprofiteerd van de rente en als ze d'r niet achter komen heb je geluk gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:10
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
gerwin schreef op 27-11-2003 @ 19:28:
Apart op een spaarrekening zetten, zodat je het niet uitgeeft en kijken of ze er zelf opkomen. Zo ja, dan heb je in ieder geval geprofiteerd van de rente en als ze d'r niet achter komen heb je geluk gehad.
Dat doet ze dus al.

Ik zou overigens niet lekker kunnen slapen in de wetenschap dat ik geld heb waar ik geen recht op heb, oftewel ik zou dit dus wel melden.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 19:13
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 27-11-2003 @ 16:34:
nou kep 2x eerder via dat uitzendbureau gewerkt... en hij heeft mij tzelfde contract gegeven wat op basis van 40u een mooi rond bedrag is.. maar je krijgt in principe psies betaalt wat je werkt (vorige keer heb ik ook niet elke week 40u gewerkt)
EN hij weet dat ik geen 40u werk
en ik heb netjes elke week mn briefjes opgestuurd en de eerste week heb ik ook al betaald gekregen (precies de dagen die ik heb gewerkt!)
mara ik hebt nu ff op mn spaarrekening staan echt wacht ff op mn loonstrook om te kijken wat er niet klopt..
ik vind het sowieso heel slordig en als hij denkt ik verreken dit met volgende maand: k vind dat hij dat niet kan maken aangezien ik misschien nauwelijiks werk volgende maand (daar weet hij nl niks van) en tis uitermate vervelend om geld bij te moeten leggen!!!!
Natuurlijk is dat slordig als je salaris niet klopt, of het nu te veel is of te weinig. Helaas hoor ik wel vaker van uitzendkrachten dat ze problemen hebben met de uitkering van hun salaris.
Maar goed, wacht je loonstrookje maar af...
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 20:27
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
idd tis wel vervelend aangezien hij maar een stuk of 15 mensen tegelijk in dienst heeft (hoe moeilijk is het om dan je administratie op peil te houden )
enne hij weet dat ik maar parttime werk... enne juist omdat ie die eerste week wel goed heeft betaalt vind ik het zo stom!!!
maar goed mn loonstrookje was er nog niet dus tjah.. ff afw88 tot dan ff genieten van de rente (als compensatie voor de rente van t roodstaan afgelopen maand )
enne ik denk wel dat ie erachter komt en dan stort ik t echt wel trug zonder heisa vraag er alleen wel vriendelijk bij de volgende keer ff mn loonbriefjes te bekijken zodat ik ze niet voor jan lul op stuur elke week en dat ik niet inde veronderstelling ben da tik heel veel verdien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Draadloze verbinding verstuurd/ontvangt veel te veel -> resetten?
Verwijderd
1 07-02-2010 17:09
Werk, Geld & Recht Wajong, wil ik wel een wajong, en wil ik wel zo veel?
passionforme
17 12-01-2007 23:03
Psychologie geen initiatief om te leven
.krz
16 07-04-2004 09:17
Algemene schoolzaken Heel veel interesse voor het vak: ckv 2
summer1986
4 08-01-2003 09:52
Liefde & Relatie Afstand te moeilijk :(
Verwijderd
31 04-05-2002 19:56
Psychologie Wat te doen als . . .
Mad^Athlete
13 29-01-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.