Oud 27-01-2004, 16:08
WickedMe
Avatar van WickedMe
WickedMe is offline
Cito Duits op Vwo niveau ZOOG!!!!!!
__________________
Ik ken een hele droge mop: plons.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2004, 16:53
Henkidu
Henkidu is offline
Heeft iemand Frans VWO al gehad? Die heb ik morgen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:54
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 27-01-2004 @ 15:46:
Ik heb vandaag Ook engels gehad maar dat was luistertoets uit 2003 of 2002 zonder videobeeld. Ik heb morgen Duits heeft iemand dat al gehad of moet ik dingen onthouden voor anderen??
Wij hadden met de klas ook een goeie spiekmanier afgesproke maar niemand deed eraan. Wil je weten?? PM me maar dan
Doe je de kijk en luistertoets? Welke niveau?
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 21:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
WickedMe schreef op 27-01-2004 @ 16:08:
Cito Duits op Vwo niveau ZOOG!!!!!!
heb je nog dingen of woorden die ik moet onthouden?

heb morgen Frans, donderdag Duits en vrijdag Engels.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oké, net Frans gehad (vwo niveau).
Het luistergedeelte gaat over van alles. Korte stukjes over bijvoorbeeld geiten () en skieën. Niet echt 1 centraal onderwerp. Er zaten in dit eerste stukje iets van 3 gecombineerde vragen, dus dat je 2 vragen tegelijk moest beantwoorden.
De vragen en de antwoorden waren overigens in het Nederlands, maar daardoor herkende je niet zoveel woorden.

Het videogedeelte was makkelijker. Een heel groot stuk ging over Medicin Sans Frontier, oftewel Artsen zonder grenzen. Een vrouw vertelde over wat omstandigheden van MSF en een man vertelde dat hij bij de Nederlandse artsen zonder grenzen was gegaan. Ik herinner me nog een antwoord dat de artsen niet zelf mochten rijden (conduire) maar altijd met een chauffeur mee moesten. Ook ging het over iemand die in Utrecht was gaan studeren. Volgens mij waren twee antwoorden dat hij iets ging doen binnen het domein rechten en dat hij er niet aan dacht op dit moment om terug te gaan naar Frankrijk.
Er werden veel vragen gesteld over waarom hij naar Utrecht was gegaan en bijvoorbeeld niet Amsterdam.
Hierbij zaten ook 2 vragen gecombineerd, maar dit was pas helemaal op het einde.
Ik weet trouwens niet zeker of die persoon van Utrecht nou bij het videogedeelte zat of bij het luistergedeelte.

Het allerlaatste gedeelte ging over de pub. Dat is de afkorting van publiciteit, ofwel reclame. Dus niet een Engelse pub ofzo!!!
Hierbij hielp het wel om naar het beeld te kijken, maar niet als de presentator met de gast in gesprek was. Daar raakte ik erg van afgeleid. De presentator vroeg zich één keer af of het wel goed was om chocola aan dieren te geven (dat is dus ook een antwoord) en verder heb ik niks meer onthouden volgens mij.
Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:05
kleinedraak
Nou voor Engels luistertoets van 2003 had ik een 5,1 en het was heeel goed gemaakt. Duits Havo 2004 was echt klote.
Luistergedeelte was makkelijk: Over toneelkostuums A en B
en een stukje ABC en allemaal losse fragmenten ook ABC wel alle vragen waren in het Nederlands!!!
Verder was het videogedeelte heel moeilijl. Ging over vliegtuigen en je hoorde dat geronk van de motor op de cahtergrond en die mensen praten of Oostenrijks of ze mompelden binnensmonds.
Als je meer wilt weten PM me maar!!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:00
Zlatansliefurd
Avatar van Zlatansliefurd
Zlatansliefurd is offline
vandaag een oefen luistertoets gehad van engels .. 3 goed van de 17 {oops, lette weer niet op}
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 12:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Duits gehad vandaag (vwo):
helaas helaas, hij was behoorlijk pittig.
Eerst het audiogedeelte: 6 vragen die best wel makkelijk waren, maar daarna 17 vragen waarbij je bij de biep de zin af moest maken met 1 of 2 woorden. Er waren 2 opties, maar het viel niet mee. Één instinker heb ik iig onthouden. Ergens achteraan bij vraag 18 of 20 ofzo, heeft men het er over dat kinderen tegenwoordig niet meer met poppen speelt, terwijl dat toch belangrijk is voor de fantasie. Toch raakt men de fantasie niet kwijt, want met computers enzo, heeft men andere fantasie niet nodig. Dan wordt er gezegd dat de persoon op het bandje NIET denkt.... PIEP. Dan moet je dus opletten dat er het woordje NIET staat en het goede antwoord is 'dat de fantasie daardoor afneemt' (ze gebruiken volgens mij iets met het woordje 'schrinken ofzo).

Ook het kijkgedeelte vond ik moeilijk. Eerst heel lang stuk over de beveiliging van beroemde mensen, zoals de hoogste lui uit het parlement enzo. Dat viel niet mee. Het ging erover dat die mensen zoveel samenwerken (dacht ik) en waarom er zoveel beveiliging is. In ieder geval vrij ingewikkeld. Daarna een aantal nieuwsstukjes, die waren een stuk makkelijker, kon je zo allemaal raden. Tenslotte het laatste gedeelte: ik weet niet meer waar het over ging, maar ook dat vond ik niet echt makkelijk.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:47
Ygdrassil
Ygdrassil is offline
Dat van duits was inderdaad verraderlijk, over de fantasie!
'Das braucht NICHT unbedingt' Wat flauw!

Ik vond hem op zich wel lastig eigenlijk.


Frans hadden we een luistertoets uit 2003, nou werkelijk geen touw aan vast te knopen iedereen zat met zijn of haar oren te flapperen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:15
annaaa
annaaa is offline
ik heb frans en engels vwo al gehad, viel best wel mee en ik weet bijna alle antwoorden nog wel maar heb geen zin om die allemaal op te gaan schrijven. Maar als iemand het heeel graag wil dan wil ik het wel doen....hoor t wel
x
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:18
sdekivit
sdekivit is offline
engels viel dus echt niet mee, dat audiogedeelte ........
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:41
.krz
Avatar van .krz
.krz is offline
offtopic: Had een 9,4 en ben toch wel trots op, dus dat moest ik ff melden.
__________________
'Tja, dan zit je in dubio. Neem je boterham met ham of met kaas?'
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 18:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
.krz schreef op 29-01-2004 @ 18:41:
offtopic: Had een 9,4 en ben toch wel trots op, dus dat moest ik ff melden.
goed zeg
wij mogen onze cijfers pas over anderhalve week weten. Is volgens onze docenten een regel van het CITO ofzo..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:51
sdekivit
sdekivit is offline
moet een week geheim blijven inderdaad balance, maar ik denk dat ik niet wil weten hoeveel fout ik heb
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 19:56
Verwijderd
dinsdag had ik havo Engels toets. kijkgedeelte was best moeilijk over Atlantis ging het.
had 16 fout. normaal mag je een derde fout hebben=17 fout dus waarschijnlijk net voldoende!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:00
RD
Avatar van RD
RD is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 27-01-2004 @ 16:53:
Heeft iemand Frans VWO al gehad? Die heb ik morgen.
Heb ik afgelopen dinsdag gehad, audiogedeelte ging over uhm.... weet ik niet meer , video ging over Artsen zonder Grenzen, was goed te doen (dit waren dus cito-luistertoetsen). Ik had 3 fout van de 47 . Klasgenoot van mij had geen enkele fout
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:17
Ygdrassil
Ygdrassil is offline
Ik heb dus wel zo'n slecht frans onderwijs gehad de afgelopen twee jaar, kan er echt geen touw aan vast knopen. Ben benieuwd wat ik voor de luistertoets heb, heb alles gegokt...
En ik was niet de enige die dat gedaan had..
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:19
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
Citaat:
tumtummetje-86 schreef op 29-01-2004 @ 19:56:
dinsdag had ik havo Engels toets. kijkgedeelte was best moeilijk over Atlantis ging het.
had 16 fout. normaal mag je een derde fout hebben=17 fout dus waarschijnlijk net voldoende!
er mag toch tot maandag geen uitslag worden gegeven aan de leerlingen ivm doorbrieven van de antwoorden naar andere scholen??
__________________
we can be hero's...just for one day...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 20:22
RD
Avatar van RD
RD is offline
Citaat:
mrs me schreef op 29-01-2004 @ 20:19:
er mag toch tot maandag geen uitslag worden gegeven aan de leerlingen ivm doorbrieven van de antwoorden naar andere scholen??
Je mag wel vertellen hoeveel fouten iemand heeft, wat heb jij er aan als ik zeg dat ik x fouten heb
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 23:17
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
RD schreef op 29-01-2004 @ 20:22:
Je mag wel vertellen hoeveel fouten iemand heeft, wat heb jij er aan als ik zeg dat ik x fouten heb
dat mag idd wel, maar er is nog geen normering bekend, dus je cijfer kun je daarmee niet achterhalen. Uiteraard kun je wel een indicatiegeven, maar ze mogen nog heel wat knoeien met de normering.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 09:28
Verwijderd
we hebben ook alleen maar het aantal fouten te horen gekregen. ik weet niet welke ik wel en niet fout heb.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 15:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vandaag ook Engels gehad, ging heel goed.
Ben benieuwd naar al mijn cijfers, maar die krijg ik pas over 9 dagen.
Maar iig blij dat ik er nu vanaf ben
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 16:59
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
Citaat:
RD schreef op 29-01-2004 @ 20:22:
Je mag wel vertellen hoeveel fouten iemand heeft, wat heb jij er aan als ik zeg dat ik x fouten heb
nou, als jij maar heel weinig (bijv 2) fouten hebt, dan kun jij je antwoorden toch alsnog doorspelen aan iemand anders?

Als je slecht bent in de desbetreffende taal dan vind je het echt niet erg dat er 2 foute antwoorden in staan!
__________________
we can be hero's...just for one day...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 17:00
sdekivit
sdekivit is offline
audiogedeelte was lastig he balance
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 22:56
RD
Avatar van RD
RD is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-01-2004 @ 23:17:
dat mag idd wel, maar er is nog geen normering bekend, dus je cijfer kun je daarmee niet achterhalen. Uiteraard kun je wel een indicatiegeven, maar ze mogen nog heel wat knoeien met de normering.
Mja, het is een raadsel wat de normering zal zijn, dank je wel cito dat wij de video-proefkonijnen mochten zijn
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 00:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
RD schreef op 30-01-2004 @ 22:56:
Mja, het is een raadsel wat de normering zal zijn, dank je wel cito dat wij de video-proefkonijnen mochten zijn
mijn frans-docente zei dat de normering normaal ongeveer is: 1/3 fout = 6

Maar zij mogen zelf ook nog de normering aanpassen, dus als ze het er niet helemaal mee eens zijn, mag de docente zelf de normering ook nog aanpassen ofzo

en ik denk dat je deze luistertoets wel kan vergelijken met de normale luistertoetsen. Het audiogedeelte was namelijk van gelijk niveau en het videogedeelte was extra makkelijk gemaakt omdat wij de proefpersonen daarvan zijn. De tekst van de video was echt bij lange na niet van het niveau wat je in 6v hoort te hebben!
en dat is maar goed ook
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:03
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
waren we proefkonijnen??
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 31-01-2004 @ 13:03:
waren we proefkonijnen??
nou ja: de eerste lichting met een videogedeelte in de CITO luistertoetsen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 18:17
RD
Avatar van RD
RD is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 31-01-2004 @ 13:03:
waren we proefkonijnen??
Stoere wij, videotoets-pioniers
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 19:36
sdekivit
sdekivit is offline
vond het video veel leuker en makkelijker
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 14:37
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Heb vandaag luistertoets Frans (havo) gehad. Echt heel moeilijk was hij niet, maar het kijk gedeelte slaat echt nergens op, je ziet heel de tijd een man praten, geen andere beelden ofzo, wat dan het nut is van die tv snap ik niet echt..
Bij ons was het ook erg rommelig allemaal, we hadden namelijk 7 misdrukken waar we tijdens de toets pas achter kwamen, zo konden we niet in 1 keer doorluisteren :/
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 18:21
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Citaat:
Liss schreef op 04-02-2004 @ 14:37:
Heb vandaag luistertoets Frans (havo) gehad. Echt heel moeilijk was hij niet, maar het kijk gedeelte slaat echt nergens op, je ziet heel de tijd een man praten, geen andere beelden ofzo, wat dan het nut is van die tv snap ik niet echt..
Bij ons was het ook erg rommelig allemaal, we hadden namelijk 7 misdrukken waar we tijdens de toets pas achter kwamen, zo konden we niet in 1 keer doorluisteren :/
Ja ik had vorige week ook een misdruk....en zo nog vijf andere mensen....en nee het nut van die websitebeheerder bij Air france was ook niet duidelijk....voor die moeite hadden ze met net zo goed gewoon een ouderwetse luistertoets geven...ik had en 35 van de 41 goed....een ruime voldoende....en dat had ik ook nodig na het eerste SE....briefschrijven cijfer 3.1....ik is weer helemaal gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 19:44
Nebula
Nebula is offline
Van de luistertoets engels zijn nog geen cijfers bekend, maar wel het aantal fouten. Ik had er 7
Daar baal ik behoorlijk van, want op alle oefentoetsen die we hebben gedaan (en dat zijn er veel) had ik meestal 1 of 0, maar nooit meer dan 2 fouten.
Dus daar zit ik nu constant over te klagen tegen vrienden die rond de 20 fouten hadden.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:35
sdekivit
sdekivit is offline
bij mij op school willen ze dus pas in wat gaan zeggen over de luistertoets als de norm bekend is
heel veel mensen weten het al, maar wij nog niet
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:37
Zyndel
Zyndel is offline
Ik heb Engels 6VWO gedaan en ik had 6 fout

Ik vond 't best moeilijk... Maar dat kwam ook omdat ik bijna in slaap viel...
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:38
Zyndel
Zyndel is offline
Citaat:
Nebula schreef op 04-02-2004 @ 19:44:
Van de luistertoets engels zijn nog geen cijfers bekend, maar wel het aantal fouten. Ik had er 7
Daar baal ik behoorlijk van, want op alle oefentoetsen die we hebben gedaan (en dat zijn er veel) had ik meestal 1 of 0, maar nooit meer dan 2 fouten.
Dus daar zit ik nu constant over te klagen tegen vrienden die rond de 20 fouten hadden.
Naja, ik dus ook...
__________________
@)-}-}------- Zyndel -------{-{-(@
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 16:11
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
ik had 15 fout... ben dr niet echt blij mee, maar er waren genoeg met meer, dus ja, dan maar niet zeuren he?! hij telt alleen wel voor 35% cse bij ons
__________________
we can be hero's...just for one day...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 16:36
sdekivit
sdekivit is offline
ik heb al een luistertoets gehad voor se en had daar een 5,6 voor dus deze telt voor 2/3 mee --> valt mn cijfer misschien toch nog mee
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 16:36
sdekivit
sdekivit is offline
van die 33 % dan
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 18:13
RD
Avatar van RD
RD is offline
Citaat:
Zyndel schreef op 04-02-2004 @ 21:37:
Ik heb Engels 6VWO gedaan en ik had 6 fout

Ik vond 't best moeilijk... Maar dat kwam ook omdat ik bijna in slaap viel...
3 fout, gematigd blij mee
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 21:08
Sjoukie
Sjoukie is offline
6 fout...das toch goed..
k ben blij als k dat heb echt!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 09:26
HowLovely
Avatar van HowLovely
HowLovely is offline
nou...k baal...19 fout op engels..
Duits wel rond de 6.... 12 fout


engels was gewoon te moeilijk!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik had bij Duits 5 fout en bij Frans 2 fout

De Engelse docente wil het nog niet vertellen

Ben echt zóó benieuwd hoe de normering zal zijn. Docenten durven er niks over te zeggen, aangezien het compleet andere toetsen zijn als voorgaande jaren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 15:52
RD
Avatar van RD
RD is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-02-2004 @ 15:47:
Ik had bij Duits 5 fout en bij Frans 2 fout

De Engelse docente wil het nog niet vertellen

Ben echt zóó benieuwd hoe de normering zal zijn. Docenten durven er niks over te zeggen, aangezien het compleet andere toetsen zijn als voorgaande jaren.
week 8 wordt de normering bekend gemaakt, aldus mijn leraar Frans. Het is nu week 6 ofzo?
__________________
Did you ever realize that God spelled backwards is dog?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
RD schreef op 12-02-2004 @ 15:52:
week 8 wordt de normering bekend gemaakt, aldus mijn leraar Frans. Het is nu week 6 ofzo?
het is nu week 7.
en het CITO heeft de bekendmaking van de normering opgeschoven naar donderdag.
Volgende week dus, de 19e.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:19
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
huh... naja, wij hebben ook luistertoetsen, maar wij hoeven geen normering af te wachten?! <<is dat alleen voor vwo ofzo? ik doe havo nl...>>
ik had in mn luistertoets duits 8 fouten en daarmee een 7,7
(iets van 44 vragen was het dacht ik).
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-02-2004 @ 19:19:
huh... naja, wij hebben ook luistertoetsen, maar wij hoeven geen normering af te wachten?! <<is dat alleen voor vwo ofzo? ik doe havo nl...>>
ik had in mn luistertoets duits 8 fouten en daarmee een 7,7
(iets van 44 vragen was het dacht ik).
had je ook een videogedeelte of niet?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 22:51
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
nou zeg.. ik heb nog helemaal niks gehoord over hoeveel ik fout heb en/of mijn cijfer..

misschien wil ik het ook maar niet weten
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 13:44
black pear!
Avatar van black pear!
black pear! is offline
Weet iemand of je bij de franse havo kijk luister toets franse of nederlandse vragen krijgt of allebei
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 21:46
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
mi$$y schreef op 15-02-2004 @ 13:44:
Weet iemand of je bij de franse havo kijk luister toets franse of nederlandse vragen krijgt of allebei
ik denk beide, net als bij engels.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luistertoets Amerikaans Engels mag dat wel?
joept
6 11-02-2012 17:40
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [Spoedhulp] Muziek Luistertoets
ScholierAccount
1 16-03-2011 17:22
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luistertoets Frans 2010
lipio0
35 07-02-2010 21:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luistertoetsen 2008 !!!!!
mevrouw_simone
2 26-01-2008 20:40
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luistertoets Atlantis
Verwijderd
8 03-08-2007 16:57
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tips luistertoets engels
alwaysgood
8 15-01-2003 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.