Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2010, 14:08
...::stephanie
...::stephanie is offline
Hallo iedereen,

Zit dit jaar in mijn examenjaar havo en wil misschien hierna Vwo doen. Ik heb geen zin om dit in 2 jaar te doen, want ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met school. Nu heb ik gehoord dat je dit in 1 jaar kunt doen, weet iemand hier iets van?
Ik woon in Noord-Holland, dus hoop dat er een school dicht in de buurt is? Weet iemand ook nog iets over de kosten?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2010, 09:37
Verwijderd
Dat kan op een vavo (volwasseneonderwijs) via een ROC, die zitten in elke stad wel. Dan kost het, afhankelijk van hoeveel lesuren je per week hebt, zo tussen de 300 en 1000 euro per jaar. Veel vavo's eisen echter wel dat je minstens 18 bent. Als je eraan begint terwijl je nog geen 18 bent, zijn er wel vaak constructies te verzinnen dat je ingeschreven blijft op je oude middelbare school, en dat je school jou 'uitbesteedt' aan het vavo. Maar dat kan alleen als je oude school ook vertrouwen in jou heeft.
Het kan ook op privéscholen zoals het Luzac. Dan kost het ongeveer 18.000 euro. Voordeel is dat je ook onder de achttien zonder problemen wordt toegelaten en dat je intensieve persoonlijke begeleiding krijgt waardoor je het zeker in één jaar haalt, nadeel is dat het dus wel erg duur is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2010, 15:26
Verwijderd
Wat sarah zegt. Weinig aan toe te voegen.
Alleen dat als je bij ons naar de vavo gaat, en de school vertrouwen in je heeft, ook de opleiding betaald. (via gemeentegeld) Maar dat is dus lang niet altijd zo, en anders heeft het zeker wel een prijskaartje.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2010, 14:38
Verwijderd
Bij het luzac moet je zeg maar per vak gaan betalen waar je centraal examen in gaat doen. Elk vak kost zo'n 3000 euro. Ga je in 6 vakken examen doen, dan betaal je 18.0000.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2010, 01:34
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Je zou kunnen vragen aan je huidige middelbare school of ze je kunnen uitbesteden aan het VAVO. Dat kost je dan eenmalig 180 euro eigen bijdrage en je krijgt gratis schoolboeken. Je krijgt daarnaast dan natuurlijk ook nog een tegemoetkoming scholieren van de ibgroep/DUO. Als je school dat niet wil kan je kijken of je in aanmerking komt voor het gemeentebudget. Dan moet je een eigen bijdrage betalen van 180 euro en daarnaast lesgeld van 1031 euro. Hier krijg je ook een tegemoetkoming scholieren van de ibgroep/DUO. Schoolboeken zijn dan helaas niet gratis. Als je vorige school je niet wil uitbesteden en het gemeentebudget is op moet je 7.000 euro betalen (voltijd opleiding).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2010, 14:19
m@rloeske
m@rloeske is offline
Bij mij op school kan je vwo in 1 jaar doen mits je overal een 8 op hebt. je zou kunnen kijken of dat bij jouw op school ook kan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vavo vwo in 1 jaar
Verwijderd
2 20-03-2012 11:37
Studeren 2 jaar in 1 jaar????
LauraJansen
11 01-07-2010 09:47
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 12:49
Algemene schoolzaken 5 & 6 VWO in 1 jaar....
Severus
31 14-07-2003 11:20
Algemene schoolzaken Verschil tussen 5&6VWO in 1 jaar doen en...
Yeah_Right
13 14-01-2003 13:51
Algemene schoolzaken vwo 5&6 in 1 jaar
saartje
11 02-10-2002 19:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.