Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2010, 14:50
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Even voor de duidelijkheid, ik heb nog nooit eerder geblowd. Hebben jullie tips/ideeën/do's en don'ts? Ik weet wel dat je van tevoren al blij moet zijn en goed moet hebben gegeten, verder?
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2010, 16:11
Verwijderd
als je uit die halve gram 2 joints draait en je hebt nog nooit geblowd heb je wel voor 2 avonden plezier...heb het vaak genoeg gezien dat mensen na een paar hijsjes al knetterstoned waren bij de eerste keer blowen

tips voor eerste keer kun je denk ik wel vinden met de zoekmachine
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 18:13
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Het antwoord is: 117 minuten.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 19:18
silentbob
silentbob is offline
als je het in 1 keer achter elkaar smookt even lang als van meer of minder(piek na 20-30 min. volledig uitgewerkt na 1-2 uur)
en zorg dat je eten en drinken bij de hand hebt(vooral drinken)

(en als je badgaat moet je suikerwater, of zoet drinken, nemen, maar als je er gewoon met de goeie instelling ingaat lijkt het me stug als je bad gaat, zolang je je maar ontspant)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 20:16
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als het de eerste keer is zou ik er inderdaad 2 jointjes van draaien zoals mrboot zei. Mocht je aan de eerste toch niet genoeg hebben voor je gevoel, kun je altijd die 2de nog aansteken. Maar als je echt 14 bent zou ik het bij die ene houden op een avond

Combineer sowieso niet met alcohol en zorg voor voldoende eten/drinken. Je kunt een vreetkick krijgen. Daar aan toegeven is veel bevordelijker voor het stoned/chill zijn dan onthouding

Zoals silentbob al zei: als je merkt dat je teveel hebt genomen en het niet prettig meer is, probeer kalm te blijven en eet of drink iets zoets (frisdrank, snoepjes).
Vers, sappig fruit vind ik ook altijd zeer chill (mango, nectarine, meloen, aardbei, etc) bij het stoned zijn.

En om dan ook nog even antwoord te geven op je eigenlijke vraag
Het verschilt van persoon tot persoon en ook per persoon kan het per moment verschillen hoe hard een jointje aankomt.
Na een dag werken slaat hij altijd harder in dan na een dag luieren op het strand. Ook maakt het uit of je het buiten in de zon doet of binnen. Avond/dag hebben ook effect op het stoned zijn (andere ervaring).
Normaal gesproken duurt een high ongeveer een half uur tot een uur, daarna zwakt het af, maar kan het nog een aantal uur duren voordat het gevoel compleet weg is.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 12:04
Verwijderd
Citaat:
als je het in 1 keer achter elkaar smookt even lang als van meer of minder(piek na 20-30 min. volledig uitgewerkt na 1-2 uur))
als je nog nooit geblowd hebt kan het wel flink wat langer duren dan dat. Zoals ik zei, meeste mensen die net beginnen kunnen op een hele avond geen hele joint op. Als je al lang blowt is het inderdaad zoiets wel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 20:47
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
En dan heb je ook nog de mensen die na 1 keer blowen geen fuck voelen. Hoe dit komt weet ik niet maar het komt wel voor. M'n zusje had er bijvoorbeeld de eerste keer echt helemaal niets van en de 2e keer viel ze flauw omdat ze veel meer nam dan de 1e keer en dat was duidelijk te veel.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 15:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als je maar voorzichtig doet en vooral aan gezellige dingen denkt met gezellige mensen.
Mijn beste vriendin had de eerste keer een slechte trip gehad en was daarna bang om het nog een keer te doen, maar omdat ik zo gezellig ben () is er niks fout gegaan.
Dus denk aan sfeer en haal wat te eten. Daarmee bedoel ik chocola en andere zoete teringzooi, want daar krijg je trek in, als het goed is, en wat te drinken, want je krijgt een hele droge bek van wiet.

heb verder gewoon plezier
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 16:01
Verwijderd
Citaat:
En dan heb je ook nog de mensen die na 1 keer blowen geen fuck voelen. Hoe dit komt weet ik niet maar het komt wel voor. M'n zusje had er bijvoorbeeld de eerste keer echt helemaal niets van en de 2e keer viel ze flauw omdat ze veel meer nam dan de 1e keer en dat was duidelijk te veel.
Sterker nog, ik voelde de eerste paar keren niets/nauwelijks iets.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 19:19
silentbob
silentbob is offline
ik ook niet hoor, ik voelde het pas de 5e of 6e keer en toen had ik een hele pure nodig
maar darna is de hoeveelheid die ik nodig had om stoned te worden langzaamaan afgenomen tot ongeveer normaal niveau
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 21:39
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
ik ook niet hoor, ik voelde het pas de 5e of 6e keer en toen had ik een hele pure nodig
maar darna is de hoeveelheid die ik nodig had om stoned te worden langzaamaan afgenomen tot ongeveer normaal niveau
Ik had naarmate ik meer ging blowen ook steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen. Ik blow nu een stuk minder dan eerst en ik merk nu dat ik weer een stuk minder nodig heb om goed stoned te worden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 23:03
Verwijderd
ja ik heb laatst voor 5 euro op gerookt. dat was nog een hele lange avond geworden
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 02:33
Verwijderd
verschilt echt per persoon sommige mensen net een middagje
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 15:28
nick1980
nick1980 is offline
De een kan er beter tegen dan de ander. De een wordt moe en de ander reageert er weer anders op. Maar stel jezelf de vraag eens: waarom wil ik het doen? Dat klinkt zeurderig (oke, ik ben 30 en ik heb ook wel eens wat geprobeerd) en kom erachter of het wel een "nut" heeft.. want uiteindelijk schiet je er niets mee op, je word er alleen maar armer van.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 17:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
De een kan er beter tegen dan de ander. De een wordt moe en de ander reageert er weer anders op. Maar stel jezelf de vraag eens: waarom wil ik het doen? Dat klinkt zeurderig (oke, ik ben 30 en ik heb ook wel eens wat geprobeerd) en kom erachter of het wel een "nut" heeft.. want uiteindelijk schiet je er niets mee op, je word er alleen maar armer van.
Alles moet nut hebben?
Dus jij pakt ook nooit de auto om zomaar even doelloos een rondje te rijden? En wat is het nut van forumen dan?

Niet alles hoeft nut te hebben... ik blow regelmatig, gewoon omdat het chill is, niet omdat het 'nut' heeft
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 19:09
silentbob
silentbob is offline
Citaat:
Ik had naarmate ik meer ging blowen ook steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen. Ik blow nu een stuk minder dan eerst en ik merk nu dat ik weer een stuk minder nodig heb om goed stoned te worden.
maar ik heb dus het tegenovergestelde, ik blow ook maar 1-2 keer per week(alleen de week van mn verjardag elke dag, omdat ik SE-week had en even een paar hijsjes in de ochtend nodig had om goed wakker te worden)
en in het begin was dat ook zo, maar i had dus zelfs terwijl ik het totaal niet gewend was veel nodig en dat werd juist minder
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 21:59
JiMJiM
Avatar van JiMJiM
JiMJiM is offline
blowen om goed wakker te worden? Hoe dan? Als ik in de ochtend blow is het juist om weer te gaan slapen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 17:29
silentbob
silentbob is offline
ook niet veel, 2-3 hijsjes van mn eigen buitenkweek(sativa) in mn vaporizerpijpje
dan ben ik echt goed wakker(wat ik met koffie nooit word, daar word ik wel hyper van bij grote hoeveelheden maar niet goed helder wakker)
dan is het zo weinig dat ik me niet echt stoned voel, maar ik dus wel goed wakker ben

maar ik word zowieso wel wakker van blowen, de slaap komt pas een half uurtje erna, dan val ik soms spontaan in slaap
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.