Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2013, 21:44
Verwijderd
Wat voor opleiding moet je er voor hebben gedaan om psychologie te volgen?

Laatst gewijzigd op 06-01-2013 om 10:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2013, 22:43
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik las volgens mij ergens dat je mbo niveau 2 deed, klopt dat? Dan zou je nog een hele lange weg te gaan hebben. Je moet een vwo-diploma hebben om psychologie te kunnen studeren aan de universiteit. Welke dingen moet je verder goed kunnen? Tsjaa, een goede beheersing van het Nederlands (en Engels is misschien ook handig) lijkt me geen overbodige luxe. Ook moet je wiskunde op peil zijn (je krijgt veel te maken met statistiek), wat bij jou misschien een groot probleem is, aangezien je zegt dat je dyscalculie hebt. Wat houdt de opleiding in? Ik weet het niet precies, maar ik weet wel dat het veel leren en doorzetten is.

Als ik je zo bekijk op het forum, denk ik dat het heel lastig wordt voor jou om op de universiteit te komen, of je moet echt door gaan zetten en veel meer tijd besteden aan het oefenen van je Nederlands, Engels en wiskunde. Misschien kun je beter iets m.b.t. maatschappelijk werk of zorg zoeken in een mbo-opleiding dan? Aangezien je nu ook niveau 2 doet/deed. Je kunt altijd voor niveau 3 of 4 gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Ik las volgens mij ergens dat je mbo niveau 2 deed, klopt dat? Dan zou je nog een hele lange weg te gaan hebben. Je moet een vwo-diploma hebben om psychologie te kunnen studeren aan de universiteit. Welke dingen moet je verder goed kunnen? Tsjaa, een goede beheersing van het Nederlands (en Engels is misschien ook handig) lijkt me geen overbodige luxe. Ook moet je wiskunde op peil zijn (je krijgt veel te maken met statistiek), wat bij jou misschien een groot probleem is, aangezien je zegt dat je dyscalculie hebt. Wat houdt de opleiding in? Ik weet het niet precies, maar ik weet wel dat het veel leren en doorzetten is.

Als ik je zo bekijk op het forum, denk ik dat het heel lastig wordt voor jou om op de universiteit te komen, of je moet echt door gaan zetten en veel meer tijd besteden aan het oefenen van je Nederlands, Engels en wiskunde. Misschien kun je beter iets m.b.t. maatschappelijk werk of zorg zoeken in een mbo-opleiding dan? Aangezien je nu ook niveau 2 doet/deed. Je kunt altijd voor niveau 3 of 4 gaan.
Dyslexie trouwens

Oke dan word het dus heelmaal niks , 2e ding wat niet kan wat blijft er nog over schoonmaakster??
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 22:50
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Dyscalculie heb ik ook voorbij zien komen volgens mij, aangezien je niet kon uitrekenen wat 6x8 was?

En ga alsjeblieft niet zo over jezelf praten. Als je zo praat en over jezelf denkt, kom je inderdaad nergens. Meid, er zijn honderden mbo-opleidingen en er zit vast wel wat voor jou bij. Nu niet doen alsof de wereld vergaat en je alleen als schoonmaakster aan de gang kan. Beetje tempo erin en ambitie hebben, hophophop!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Dyscalculie heb ik ook voorbij zien komen volgens mij, aangezien je niet kon uitrekenen wat 6x8 was?

En ga alsjeblieft niet zo over jezelf praten. Als je zo praat en over jezelf denkt, kom je inderdaad nergens. Meid, er zijn honderden mbo-opleidingen en er zit vast wel wat voor jou bij. Nu niet doen alsof de wereld vergaat en je alleen als schoonmaakster aan de gang kan. Beetje tempo erin en ambitie hebben, hophophop!
Ja 1 en als ik die niet haal is er niks over 1tje waar ik 1 uur moet voor reizen omdat die in me stad niet word ggeven alleen voor nivo 3

Laborant zeker ook voor rekenen ?
dan is er idd niks over
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:05
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik reis iedere dag 3,5 u voor studie, dus ik vind dat je je niet aan moet stellen. Dan ga je toch naar een andere stad? Je kunt niet alles hebben hoor. Een uur is peanuts.

En ga je alsjeblieft eens goed verdiepen in opleidingen voor het mbo. Er bestaan meer dingen dan laborant of psycholoog. Ik vind dat je lui bent, je doet geen moeite om verder te zoeken voor opleidingen en je denkt dat alles vanzelf aan komt waaien. Zo werkt het niet in het leven. Om iets te bereiken, moet je er moeite voor doen. Dus geef jezelf een schop onder je kont en ga investeren in jezelf en je toekomstige opleiding.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:20
Verwijderd
ik hneb gekeken of die ik deed of laborant enige wat er nog beetje leuk uit zie ... En ik ben nog nooit in me eentje buiten de stad geweest in me eentje en dan bedoel ik in andere provincie .... Ben geintereseert in psycho nou ja wat heb ik aan een boek lezen er over als ik er niks mee kan .. Dan kunnem andere opleiding wel fantastich wezen maar als me intresee daar niet licht met wat voor plezier ga je dan naar school?

En nu ben ik nogal teleurgesteld en boos in/op mezelf als ik slim genoeg was kon het makkelijk ... Wat is mbo nou?!

Laatst gewijzigd op 05-01-2013 om 23:34.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:36
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Alsjeblieft, probeer iets duidelijker te formuleren wat je zegt. Je maakt mij niet wijs dat al deze fouten door je dyslexie komen, eerder door laksigheid.

En je kunt me ook niet vertellen dat je alleen laborant leuk vindt en de rest van de 600 mbo-opleidingen niks vindt. Ik ken genoeg opleidingen op het mbo die enigszins met sociale hulpverlening te maken hebben, zoals SPW. In alle niveau's wel te doen. Kijk eens verder dan je neus lang is.

En je bent 18? Is het dan niet langzamerhand tijd om naast je eigen stad andere dingen te leren kennen? Je doet wel heel gemakzuchtig hoor. Doe eens moeite voor iets! Ik heb alleen het idee dat dat er niet inwil bij jou.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Alsjeblieft, probeer iets duidelijker te formuleren wat je zegt. Je maakt mij niet wijs dat al deze fouten door je dyslexie komen, eerder door laksigheid.

En je kunt me ook niet vertellen dat je alleen laborant leuk vindt en de rest van de 600 mbo-opleidingen niks vindt. Ik ken genoeg opleidingen op het mbo die enigszins met sociale hulpverlening te maken hebben, zoals SPW. In alle niveau's wel te doen. Kijk eens verder dan je neus lang is.

En je bent 18? Is het dan niet langzamerhand tijd om naast je eigen stad andere dingen te leren kennen? Je doet wel heel gemakzuchtig hoor. Doe eens moeite voor iets! Ik heb alleen het idee dat dat er niet inwil bij jou.
ik zeg niet dat het de schuld van me dylx is ( ff in afkoring omdat ik het woord haat)
me intresse licht daar en dan kan ik het niet doen omdat ik daar te dom voor ben .. Wou iets met disign kon niet nivo te hoog , laborant nivo te hoog ... Dan kom ik iets tegen kan ik het niet ...

Hoe bedoel je ik heb het idee dat het er niet in wil bij mij? En wat precies
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Alsjeblieft, probeer iets duidelijker te formuleren wat je zegt. Je maakt mij niet wijs dat al deze fouten door je dyslexie komen, eerder door laksigheid.

En je kunt me ook niet vertellen dat je alleen laborant leuk vindt en de rest van de 600 mbo-opleidingen niks vindt. Ik ken genoeg opleidingen op het mbo die enigszins met sociale hulpverlening te maken hebben, zoals SPW. In alle niveau's wel te doen. Kijk eens verder dan je neus lang is.

En je bent 18? Is het dan niet langzamerhand tijd om naast je eigen stad andere dingen te leren kennen? Je doet wel heel gemakzuchtig hoor. Doe eens moeite voor iets! Ik heb alleen het idee dat dat er niet inwil bij jou.
ik zeg niet dat het de schuld van me dylx is ( ff in afkoring omdat ik het woord haat) ik heb gwn geen idee wat je bedoelt
me intresse licht daar en dan kan ik het niet doen omdat ik daar te dom voor ben .. Wou iets met disign kon niet nivo te hoog , laborant nivo te hoog ... Dan kom ik iets tegen kan ik het niet ...
heb je moeite gedaan voor iets bam valt het in 100 of je word teleurgesteld
Hoe bedoel je ik heb het idee dat het er niet in wil bij mij? En wat precies

Laatst gewijzigd op 06-01-2013 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 06:38
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik snap jou niet zo goed volgens mij. Eerst roep je ergens in een topic dat je mbo niveau 2 doet, en nu zeg je dat je niet eens weet wat mbo is? Wat is het nou?

En wat er niet in wil bij jou: dat je moeite moet doen voor bepaalde dingen in het leven. Design of laborant is een niveau te hoog voor je? Nou, dan gaat het over of je steekt er tijd in om je op te werken naar die opleidingen. Verder wil je volgens mij alleen horen wat jou goed uitkomt en ontwijk je dingen als ze jou niet bevallen. Daar ga je niet ver mee komen.

Ik zou zeggen: investeer in jezelf, want daar is ook nog genoeg werk aan de winkel. Ga tijd steken in het oefenen van dingen die je moeilijk vindt en ga eens bij jezelf goed na wat je nu allemaal wilt. Ik heb het idee dat je dat nog helemaal niet weet. En, waar een wil is, is een weg. Niet te snel opgeven, dan ga je het nog zwaar krijgen in het leven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Ik snap jou niet zo goed volgens mij. Eerst roep je ergens in een topic dat je mbo niveau 2 doet, en nu zeg je dat je niet eens weet wat mbo is? Wat is het nou?

En wat er niet in wil bij jou: dat je moeite moet doen voor bepaalde dingen in het leven. Design of laborant is een niveau te hoog voor je? Nou, dan gaat het over of je steekt er tijd in om je op te werken naar die opleidingen. Verder wil je volgens mij alleen horen wat jou goed uitkomt en ontwijk je dingen als ze jou niet bevallen. Daar ga je niet ver mee komen.

Ik zou zeggen: investeer in jezelf, want daar is ook nog genoeg werk aan de winkel. Ga tijd steken in het oefenen van dingen die je moeilijk vindt en ga eens bij jezelf goed na wat je nu allemaal wilt. Ik heb het idee dat je dat nog helemaal niet weet. En, waar een wil is, is een weg. Niet te snel opgeven, dan ga je het nog zwaar krijgen in het leven.
ik weet wel wat mbo is ... Bedoelde iets anderds maar lm... En van nivo 2 zorg en welzijn kan je niet naar nivo 3 laborant?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 09:12
Verwijderd
Citaat:
ik weet wel wat mbo is ... Bedoelde iets anderds maar lm... En van nivo 2 zorg en welzijn kan je niet naar nivo 3 laborant?
Als je graag niveau 3 laborant zou willen gaan doen, dan zou ik uitzoeken met welke niveau 2 opleidingen je daar binnen kunt komen en dan die niveau 2 opleiding gaan doen. Dat is dan misschien niet helemaal wat je wil, maar het bereidt je in ieder geval voor op wat je wil.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 09:35
Verwijderd
Citaat:
Als je graag niveau 3 laborant zou willen gaan doen, dan zou ik uitzoeken met welke niveau 2 opleidingen je daar binnen kunt komen en dan die niveau 2 opleiding gaan doen. Dat is dan misschien niet helemaal wat je wil, maar het bereidt je in ieder geval voor op wat je wil.
Dit had ik gevonden : Toelatingseisen: wat heb je nodig?

Voor deze niveau 3 (Vakopleiding) heb je minimaal een VMBO-diploma (Kaderberoepsgerichteleerweg, Gemengde leerweg of Theoretische leerweg) of overgangsbewijs van HAVO/VWO naar HAVO /VWO 4 nodig.
VMBO Techniek - Gemengd
VMBO Techniek - Kaderberoepsgericht
VMBO Techniek - Theoretisch


als ik hem hier zou willen doen (wat niet kan)
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 09:42
Verwijderd
De opleidingen die je noemt zijn geen mbo niveau 2 opleidingen, toch? En dat je opleiding niet in de buurt wordt gegeven, daar kun je niks aan doen, maar als je écht voor de opleiding zou willen gaan dan zou je er graag voor reizen of op kamers willen gaan. Mijn studie is 2,5 uur van me vandaan (enkele reis) en dat vond ik teveel om elke dag op en neer te reizen, maar omdat dat echt de studie was die ik wilde doen, ben ik op kamers gegaan.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 09:50
Verwijderd
Citaat:
De opleidingen die je noemt zijn geen mbo niveau 2 opleidingen, toch? En dat je opleiding niet in de buurt wordt gegeven, daar kun je niks aan doen, maar als je écht voor de opleiding zou willen gaan dan zou je er graag voor reizen of op kamers willen gaan. Mijn studie is 2,5 uur van me vandaan (enkele reis) en dat vond ik teveel om elke dag op en neer te reizen, maar omdat dat echt de studie was die ik wilde doen, ben ik op kamers gegaan.
Dat stukje van vmo dat heb je nodig ofzo ...
En ik ga sws niet op kamers ... dan zit me vader zeker hier elke dag zo wat alleen thuis
Dus dan zou laborant vallen en allen psycho over blijven en dan ben ik 100 jaar onderweg

Argg ik wou echt dat ik zo slim was als anderen me ding soort van psycho gedrag en alles
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:01
Verwijderd
Ik snap je frustratie wel een beetje, maar ook als je een hbo of universitaire studie zou kunnen doen, zul je moeten reizen of op kamers. Ik weet niet waar je woont, maar over het algemeen zijn die studies ook een eind weg.

Ik heb even gegoogled en ik vond dat er ook een mbo laborant studie op niveau 2 is. Het kan zeker zijn dat dat ook niet bij jou in de buurt is, maar als de plaats van de studie belangrijker voor je is dan het onderwerp van de studie dan moet je je zoektocht anders aanpakken. Dan kijk je eerst welke opleidingen er in de buurt zijn en kiest daar de interessantste uit. Dat is dan misschien niet de opleiding die je het allerliefst wilde doen, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je frustratie wel een beetje, maar ook als je een hbo of universitaire studie zou kunnen doen, zul je moeten reizen of op kamers. Ik weet niet waar je woont, maar over het algemeen zijn die studies ook een eind weg.

Ik heb even gegoogled en ik vond dat er ook een mbo laborant studie op niveau 2 is. Het kan zeker zijn dat dat ook niet bij jou in de buurt is, maar als de plaats van de studie belangrijker voor je is dan het onderwerp van de studie dan moet je je zoektocht anders aanpakken. Dan kijk je eerst welke opleidingen er in de buurt zijn en kiest daar de interessantste uit. Dat is dan misschien niet de opleiding die je het allerliefst wilde doen, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Er zijn in me hele provincie maar 2/3 mbo soorten cholen en die 3e is met planten en nee zou leuk zijn als hobby maar niet als opleiding .. dan zou ik weer uit komen bij opeliding die ik deed
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2013, 10:20
Verwijderd
Waarom wil je de opleiding die je deed niet meer doen? Het lijkt de beste keuze voor jou te zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je de opleiding die je deed niet meer doen? Het lijkt de beste keuze voor jou te zijn.
Moet toch iets anders kiezen als ik niet slaag ?

en als ik die toch had afgemaakt zou ik nog steeds psycho in willen ;p
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:28
Verwijderd
Je kunt beter iets uitgebreider vertellen, want ik ken je situatie niet. Zoals ik het nu inschat zit je dus in je laatste jaar van een mbo 2 opleiding (welke? Als ik vragen mag) en het ziet ernaar uit dat je dit jaar niet slaagt. Voor zover ik weet betekent dat niet dat je een andere opleiding moet gaan doen, maar dat zou je moeten navragen op je eigen school.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Je kunt beter iets uitgebreider vertellen, want ik ken je situatie niet. Zoals ik het nu inschat zit je dus in je laatste jaar van een mbo 2 opleiding (welke? Als ik vragen mag) en het ziet ernaar uit dat je dit jaar niet slaagt. Voor zover ik weet betekent dat niet dat je een andere opleiding moet gaan doen, maar dat zou je moeten navragen op je eigen school.
2e jaar zorg en welzijn ... en ben altijd beetje vaag teminste word gezegt ;p
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:39
Verwijderd
Het tweede jaar is dus het laatste jaar? En je hebt aan je school nagevraagd wat je moet/kunt doen als je niet slaagt?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Het tweede jaar is dus het laatste jaar? En je hebt aan je school nagevraagd wat je moet/kunt doen als je niet slaagt?
Ik ga over een jaar ofzo weer naar school .. maar zou er toch wel over na denken heb geen zin om te wachten tot ik weer een jaar voor niks heb gedaan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:46
Verwijderd
Ik heb echt geen flauw idee waar je het nu over hebt en wat je bedoelt, probeer het toch eens uitgebreider op te schrijven. Bedenk dat ik niet meer van je weet dan dat je me vertelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2013, 10:48
Verwijderd
Wat wil je weten ?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:52
Verwijderd
Er is nog steeds geen antwoord op deze vragen.

Citaat:
Het tweede jaar is dus het laatste jaar? En je hebt aan je school nagevraagd wat je moet/kunt doen als je niet slaagt?
En door je andere reactie is het me niet duidelijk of je die opleiding nog doet, of dat je gestopt bent.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 10:58
Verwijderd
Gestopt moest.. maar topic begon met de vraag wat voor vooropleiding je moest hebben voor psycholgie ;s
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:08
Verwijderd
Weet ik, maar er was al antwoord gegeven op die vraag. Gaandeweg kwamen er meer vragen en omdat het jouw topic is besloot ik om je proberen te helpen, maar ik geloof dat dat niet zo'n succes was.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:09
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Winter, als je meer wilt weten over sociale/gezondheidszorgopleidingen kan je eens op deze site kijken: http://www.youchooz.nl/

Onder 'Vind opleidingen' kan je bij 'op toelatingseis' opleidingen na het VMBO aanklikken. Dan zie je alle mbo-opleidingen. Kan je even doorlezen en kijken of ze op niveau 2 of 3 worden aangeboden.
Misschien heb je daar wat aan
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Weet ik, maar er was al antwoord gegeven op die vraag. Gaandeweg kwamen er meer vragen en omdat het jouw topic is besloot ik om je proberen te helpen, maar ik geloof dat dat niet zo'n succes was.
Hoezo volgens jou geen sucses?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:13
Verwijderd
Omdat er geen oplossing uit kwam dan 'blijf de studie doen die je nu doet'. Maargoed, verder wil ik hier eigenlijk niet gaan. Als je er met me verder over wil praten kunnen we pm'en.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Winter, als je meer wilt weten over sociale/gezondheidszorgopleidingen kan je eens op deze site kijken: http://www.youchooz.nl/

Onder 'Vind opleidingen' kan je bij 'op toelatingseis' opleidingen na het VMBO aanklikken. Dan zie je alle mbo-opleidingen. Kan je even doorlezen en kijken of ze op niveau 2 of 3 worden aangeboden.
Misschien heb je daar wat aan
Moeilijk hoor opleiding zoeken als je dom bent :/
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 17:45
Verwijderd
Maar nog ff vraagje als ik van helpended zorg en welzijn nivo 4 heb gehaalt waar kan ik dan heen ??
vwo ? ;s
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 20:58
Verwijderd
Nee, vwo is gewoon een middelbare opleiding. Op het hbo is een studie die 'toegepaste psychologie' heet. Wat daar precies de toelatingseisen voor zijn weet ik niet, maar het lijkt me dat je daar naartoe moet.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, vwo is gewoon een middelbare opleiding. Op het hbo is een studie die 'toegepaste psychologie' heet. Wat daar precies de toelatingseisen voor zijn weet ik niet, maar het lijkt me dat je daar naartoe moet.
Ik snap echt niks van die opleiding dingen ;s

Je begind bij vmbo - mbo 1-2-3-4 en dan ??
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2013, 21:01
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Van mbo niveau 4 kun je naar het hbo, maar vergis je niet dat de stap tussen mbo en hbo redelijk groot is (volgens klasgenootjes van mij dan). Ook zal je Nederlands toch echt beter moeten als je op het hbo of de universiteit wilt studeren. Niet lullig bedoeld, maar als je met zulke spellingsfouten verslagen inlevert, haal je je tentamen al meteen niet. En het komt niet professioneel over.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Van mbo niveau 4 kun je naar het hbo, maar vergis je niet dat de stap tussen mbo en hbo redelijk groot is (volgens klasgenootjes van mij dan). Ook zal je Nederlands toch echt beter moeten als je op het hbo of de universiteit wilt studeren. Niet lullig bedoeld, maar als je met zulke spellingsfouten verslagen inlevert, haal je je tentamen al meteen niet. En het komt niet professioneel over.
Hmm 8- 9 jaar ondeweg op hbo te komen o_o
Welke spellingsfouten trouwens?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:04
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik snap echt niks van die opleiding dingen ;s

Je begind bij vmbo - mbo 1-2-3-4 en dan ??
Nee.
Waarom weet je dit niet? Je doet toch zelf mbo niveau 2? Dan weet je toch wel hoe het werkt?

Je haalt een vmbo-diploma op een bepaald niveau (basis, kader, gemengd of theoretisch). Basis is het 'laagst', theoretisch het 'hoogst'. Als jij een vmbo-b-diploma hebt, kun je beginnen met niveau 1 of 2 volgens mij. Als je een vmbo-t-diploma hebt, kun je al met niveau 4 beginnen. Je hoeft niet altijd met niveau 1 te beginnen, ligt er gewoon aan wat je vooropleiding is.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Waarom weet je dit niet? Je doet toch zelf mbo niveau 2? Dan weet je toch wel hoe het werkt?

Je haalt een vmbo-diploma op een bepaald niveau (basis, kader, gemengd of theoretisch). Basis is het 'laagst', theoretisch het 'hoogst'. Als jij een vmbo-b-diploma hebt, kun je beginnen met niveau 1 of 2 volgens mij. Als je een vmbo-t-diploma hebt, kun je al met niveau 4 beginnen. Je hoeft niet altijd met niveau 1 te beginnen, ligt er gewoon aan wat je vooropleiding is.
Allen dat ik mbo deed/ga doen veder niet bij stil gestaan ben meer van het ik zie wel want ik weet het nu toch niet

Ow wat je verteld dat weet ik wel
maar waar heen als je klaar bent met mbo ?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:07
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Hmm 8- 9 jaar ondeweg op hbo te komen o_o
Welke spellingsfouten trouwens?
Oh, uit dit topic kan ik er al tientallen halen, maar dat doe ik maar niet. Misschien kun je er deels niks aan doen door je dyslexie, maar ik zou je dyslexie niet de schuld geven van al je fouten. Lees eerst je bericht door voordat je het plaatst en zoek anders begeleiding in je omgeving als je erge last hebt van je dyslexie.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Oh, uit dit topic kan ik er al tientallen halen, maar dat doe ik maar niet. Misschien kun je er deels niks aan doen door je dyslexie, maar ik zou je dyslexie niet de schuld geven van al je fouten. Lees eerst je bericht door voordat je het plaatst en zoek anders begeleiding in je omgeving als je erge last hebt van je dyslexie.
Ow nee geef niks te schuld had het niet eens door gehad uhmm .. maar denk je dat ik het kan halen ?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:10
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Allen dat ik mbo deed/ga doen veder niet bij stil gestaan ben meer van het ik zie wel want ik weet het nu toch niet

Ow wat je verteld dat weet ik wel
maar waar heen als je klaar bent met mbo ?
Weet ik veel, van mijn part nergens. Je bent tot je 18e leerplichtig; daarna ben je helemaal vrij op het gebied van opleidingen. Maargoed, vraag is of het wel verstandig is om niet te door te leren, aangezien vervolgopleidingen je kansen op een baan 100x groter maken.

Maargoed, kort door de bocht: waar ga je dan heen? Je leert nog verder, of je gaat werken, of je gaat uitkering trekken.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:12
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ow nee geef niks te schuld had het niet eens door gehad uhmm .. maar denk je dat ik het kan halen ?
Wat is 'het'? Meisje, alsjeblieft, formuleer eens goed wat je bedoelt, want ik kan er de helft van de tijd geen wijs uit.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Weet ik veel, van mijn part nergens. Je bent tot je 18e leerplichtig; daarna ben je helemaal vrij op het gebied van opleidingen. Maargoed, vraag is of het wel verstandig is om niet te door te leren, aangezien vervolgopleidingen je kansen op een baan 100x groter maken.

Maargoed, kort door de bocht: waar ga je dan heen? Je leert nog verder, of je gaat werken, of je gaat uitkering trekken.
Je bent leerplichtig tot je 18 als je mbo diplo heb anders door tot 23 , en ik wil door studeren zo hoog mogelijk komen wat haalbaar is voor zo dom iemand als mij...

Hoe bedoel je waar ga je dan heen ?
ik ga nog veder met school als ik weer kan
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:16
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nee, je bent gewoon leerplichtig tot je 18e, niks meer en niks minder.

En euh, dat 'waar ga je dan heen?' was een herhaling van mij van jouw vraag... Die vraag stelde je net zelf, en door die vraag te herhalen, wilde ik er antwoord op geven.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Nee, je bent gewoon leerplichtig tot je 18e, niks meer en niks minder.

En euh, dat 'waar ga je dan heen?' was een herhaling van mij van jouw vraag... Die vraag stelde je net zelf, en door die vraag te herhalen, wilde ik er antwoord op geven.
23 hb opgezocht en keer
zonder startkwalificatie wel

oww snap hem .. ik wil veder studeren ;D
het lieftst natuurlijk psycho .. weet dat ik lange weg te gaan heb maar .. hoelang en wat kom ik tegen ?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:24
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Nee, dan lees je niet goed: volledig leerplichtig tot je 18e, maar dan moet je wel een niveau 2-diploma hebben. Die heb je toch nu al, of desnoods over een paar maanden?

Hoelang het duurt, heb ik je al aan het begin van het topic uitgelegd, maar ik doe het nog 1 keer.
In jouw geval: mbo niveau 2 - niveau 3 - niveau 4 - hbo (of alleen je eerste jaar halen, dat is ook al genoeg vaak) - universiteit. Op de universiteit kun je psychologie studeren, op het hbo toegepaste psychologie.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Nee, dan lees je niet goed: volledig leerplichtig tot je 18e, maar dan moet je wel een niveau 2-diploma hebben. Die heb je toch nu al, of desnoods over een paar maanden?

Hoelang het duurt, heb ik je al aan het begin van het topic uitgelegd, maar ik doe het nog 1 keer.
In jouw geval: mbo niveau 2 - niveau 3 - niveau 4 - hbo - universiteit. Op de universiteit kun je psychologie studeren, op het hbo toegepaste psychologie.
Ben voor mbo dan al 8-9 jar kwijt
en ik wil zo graag veder dan ben ik 50 en heb ik diploma.. wat moet ik doen ;s

las nt nog dat hbo 4 jaar duurt ongeveer klopt dat?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2013, 21:30
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Dat heb ik ook al gezegd: of het gaat over en je gaat geen psychologie doen (maar een opleiding in de (psychosociale) zorg op het mbo) of je geeft jezelf een schop onder je kont en gaat er je best voor doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat is de beste manier om klinisch psycholoog te worden?
Bamienator
21 28-02-2015 19:24
Studeren rechten,criminologie en psychologie
mody
1 15-12-2008 13:58
Studeren Een dagje psychologie studeren
universiteit
4 27-11-2007 09:11
Psychologie Psychologen
Kauw
184 25-06-2007 12:25
Psychologie Opnieuw naar psycholoog....
Stepsje
16 02-09-2005 22:09
Algemene schoolzaken psychologie en filosofie
Ciskaatje
2 16-02-2003 02:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:45.