Oud 06-07-2006, 16:53
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik zit een beetje met een probleem, omdat ik het allemaal niet meer weet. Ik denk alleen wel dat ik behoorlijk slecht bezig ben.

Ik kom op een dag lang niet aan de basishoeveelheden eten per dag (dan heb ik dat al nooit gehaald, ik eet vanaf m'n geboorte al te weinig, maar oké).
En dat terwijl ik al te licht ben. Ik weet niet of je hier gewichten mag noemen, maar voor het idee: Om op een BMI van 18,5 uit te komen zou ik zo'n 7 kilo moeten aankomen.
Snoepen is bij mij echt een ramp. Ik probeer het vol te houden om het niet te doen, ik ben er half bang van. Maar als ik het een keer doe, raak ik behoorlijk in paniek.
Ik sta iedere dag op de weegschaal om te kijken hoeveel ik afgevallen of aangekomen ben. Ik moet dit van mezelf iedere dag doen als een soort van controle, daarom is logeren ook niet makkelijk voor me. Ik heb een obsessie voor getallen.
Verder train ik als het kan iedere dag heel hard omdat het zo goed voelt.
Tot slot ben ik best wel bang om aan te moeten komen. M'n vriendin zegt dat ik eigenlijk wat zou moeten aankomen, een kilo of 5, maar dat durf ik niet. Ik ben bang dat ik me dan weer net zo ongelukkig ga voelen als een paar jaar terug, toen ik ook iets meer woog. Naar mijn idee weeg ik nu al 1 kilo teveel en die zou ik er graag af hebben.

Toch blijf ik erbij dat dit niet echt een eetstoornis is. Ik zou niet weten welke het dan zou kunnen zijn... Ik heb niet de kenmerken... Ik weet alleen dat dit niet goed is...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2006, 16:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wil je hier advies puur op eten gericht, of wil je praten over het gevoel dat bij een eetstoornis komt kijken? Als dat laatste het geval is verplaats ik dit topic naar psychologie, ik denk dat het daar meer op zijn plek is. Als je puur en alleen advies wilt over eten zonder de gedachtes erachter kun je je vraag beter in het grote voedings en gezondheidtopic plaatsen en doe ik deze op slot. Zeg maar wat je wilt dus
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 17:02
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik denk dan dat verplaatsen naar psychologie beter is, dat ik daar het meeste aan zal hebben.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 17:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oke, doe ik dat. Succes iig
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 17:03
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Wil je er zelf aan werken?
__________________
Geen juist moment
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 17:05
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ja, maar ik weet alleen niet of ik dat kan. Ik ben zo niet-moedig.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 19:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Kun je ten eerste erkennen dat er iets moet veranderen, met je veel te lage BMI en het gevoel dat je nog meer moet afvallen? Dat is hhet eerste wat je moet proberen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 20:37
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 06-07-2006 @ 19:18 :
Kun je ten eerste erkennen dat er iets moet veranderen, met je veel te lage BMI en het gevoel dat je nog meer moet afvallen? Dat is hhet eerste wat je moet proberen.
Ik weet dat ik iets moet veranderen, want dit kan zo niet langer. Zeker met dit warme weer voel ik me nu te vaak heel zwak en kan ik niets anders meer dan op bed liggen.
Maar het punt is ook, ik weet niet wat ik precies heb.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 21:27
Vip3r
Vip3r is offline
Punt 1: vergeet in godsnaam die weegschaal. Ik doe zo'n 3 jaar aan bodybuilding en was ook altijd gefixeerd op gewicht. Ervaring leert dat getallen niet altijd alles hoeven te zeggen. Soms weeg je een kg meer of minder, maar dat is vaak vochtverlies bijvoorbeeld. Je moet eerst eens leren te stoppen met steeds jezelf te wegen. Voor mijn part ga je iedere dag voor de spiegel staan om te controleren, maar blijf in godsnaam van die domme weegschaal.

Punt 2: ga gewoon eens normaal eten, dus wat je per dag nodig hebt. Je zult jezelf sowieso er veel beter door gaan voelen omdat je lichaam en geest meer energie krijgt. Aangezien je toch te weinig weegt mag je rustig aankomen, dus zit daar maar niet over in. Nog wat: jongens vallen niet op magere meiden. De meeste jongens (zelfs iemand als ik die constant met zulke dingen bezig is) valt op meiden die niet mager zijn maar wat toch wel wat spek (niet teveel, geen puilbuik ) aan zit.

Probeer eens eerlijk naar jezelf te kijken. Ik voel mezelf ook vaak dun, terwijl ik dat totaal niet ben. Veel jongens die trainen vinden het nooit genoeg. Dit heb jij min of meer omgekeerd. Wat helpt is jezelf vergelijken met andere meiden. Zo krijg je een beter beeld van jezelf.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 22:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Vip3r heeft zeker een punt. Ga eens één keer per week op de weegschaal, bijvoorbeeld op zaterdagmorgen. Je gewicht is niet stabiel (en dat komt niet door vet maar gewoon door voedselverwerking), als je je maar één keer per week weegt hoef je je geen zorgen te maken om elk grammetje.

Daarnaast kun je best letten op wat je eet, daar is niets mis mee. Eet tussendoor maar eens een appel, dat is goed voor je en niet vet. Eet gezonde porties, eet je nooit misselijk en volg een vast patroon met voldoende voedingswaarde (ontbijt met 2 bruine boterhammen, een goede lunch, fruit rond 4 uur en avondeten, 's avonds een koekje bij de thee of koffie). Misschien kom je wel wat aan, maar als je er bewust mee omgaat zul je echt nooit dik worden, wees daar maar niet bang voor.

En kijk eens naar jezelf zoals een ander dat zou doen, niet door je eigen ogen. Als jij een ander was, wat zou je dan van jezelf vinden? Hoe dan ook niet dik.

En sporten is gezond, maar houd het op niet veel meer dan drie kwartier per dag gemiddeld (fietsen van en naar school niet meegerekend, want dat doe je natuurlijk rustig aan ).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 23:10
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Als ik maar één keer per week op de weegschaal zou staan, heb ik het idee dat ik alle controle over mezelf verlies. Ik ben ooit 'ns vijf dagen ziek geweest en daardoor onbewust 2,6 kilo afgevallen. Sinds die dag moet ik mezelf gewoon iedere dag wegen om de controle te behouden. En ook om te zien hoe lang ik iedere dag moet trainen.
Ik denk dat alleen in de spiegel kijken bij mij niet werkt, want ik zie toch nooit wat ik wil zien. Ik heb slechts heel af en toe dat ik een keer denk dat m'n benen zo best wel mooi zijn. Maar goed, mijn ogen zijn blijkbaar niet realistisch, want m'n vriendin vindt me ook eerder te dun dan wat anders. Ik denk niet dat ik mezelf ooit mooi zal gaan vinden.
Toch was ik wel al iets vooruit gegaan. Ik heb een hele tijd gehad dat ik niet ontbeet, maar nu wel. Al is het vrij weinig omdat ik 's ochtends al helemaal niet veel kan eten. Ik eet nu meestal drie keer per dag (wel wat weinig, behalve het avondeten dan) en soms nog wat 's avonds, maar dat heb ik liever niet omdat het bijna altijd ongezond is wat ik dan neem. Dan voel ik me vervolgens weer schuldig...
Maar aankomen, ik weet echt niet of ik dat kan. Ik was ooit 'ns met lijnen begonnen omdat ik vond dat ik teveel woog. Dus ik vraag me af of ik me daardoor beter ga voelen...
Damn, waarom is het toch allemaal zo moeilijk? Ik wil echt geen echte eetstoornis krijen...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 23:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als je jezelf nu blijft wegen voor die controle kan het alleen nog maar erger worden. Dus probeer eens één keer in de twee dagen en kijk of er een wereldramp gebeurt. Bouw dan eens af.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 00:12
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 06-07-2006 @ 23:10 :
Als ik maar één keer per week op de weegschaal zou staan, heb ik het idee dat ik alle controle over mezelf verlies. Ik ben ooit 'ns vijf dagen ziek geweest en daardoor onbewust 2,6 kilo afgevallen. Sinds die dag moet ik mezelf gewoon iedere dag wegen om de controle te behouden. En ook om te zien hoe lang ik iedere dag moet trainen.
Ik denk dat alleen in de spiegel kijken bij mij niet werkt, want ik zie toch nooit wat ik wil zien. Ik heb slechts heel af en toe dat ik een keer denk dat m'n benen zo best wel mooi zijn. Maar goed, mijn ogen zijn blijkbaar niet realistisch, want m'n vriendin vindt me ook eerder te dun dan wat anders. Ik denk niet dat ik mezelf ooit mooi zal gaan vinden.
Toch was ik wel al iets vooruit gegaan. Ik heb een hele tijd gehad dat ik niet ontbeet, maar nu wel. Al is het vrij weinig omdat ik 's ochtends al helemaal niet veel kan eten. Ik eet nu meestal drie keer per dag (wel wat weinig, behalve het avondeten dan) en soms nog wat 's avonds, maar dat heb ik liever niet omdat het bijna altijd ongezond is wat ik dan neem. Dan voel ik me vervolgens weer schuldig...
Maar aankomen, ik weet echt niet of ik dat kan. Ik was ooit 'ns met lijnen begonnen omdat ik vond dat ik teveel woog. Dus ik vraag me af of ik me daardoor beter ga voelen...
Damn, waarom is het toch allemaal zo moeilijk? Ik wil echt geen echte eetstoornis krijen...
Doe eens even niet zo 'vrouw'. Wat wil je nou? Aan de ene kant wil je steeds jezelf wegen, maar je bent constant bang voor het resultaat, waar je je dus klote van gaat voelen.
Aan de andere kant zeg je, als ik mezelf niet weeg voel ik me klote omdat ik moet weten wat ik weeg.

Houd gewoon eens op met jezelf te wegen, want het is toch nooit goed genoeg. Ook niet één keer per week wegen, gewoon helemaal niet wegen. Soms trainde ik me mezelf 2 weken kapot en ging ik op de weegschaal staan en zag ik dat er 1kg af was ipv erbij Nou, daar word je nog minder blij van. Dus je kunt beter gewoon niet wegen. Totdat je er overheen bent...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 00:18
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik kan het proberen om minder te gaan wegen (afbouwen), of uiteindelijk helemaal niet meer... Maar morgen als voorbeeld, heb ik een examenfeest... En ik weet niet wat er dan gaat gebeuren. Dan ben je zowat verplicht om van die hapjes te eten, terwijl ik liever helemaal niets meer eet na 19:00. Ik maak me er gewoon zorgen over...

Maar ik ben bang... Met alleen niet meer wegen, zal mijn probleem denk ik niet opgelost zijn. Ik blijf mezelf waarschijnlijk toch haten om hoe ik eruit zie...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 07:51
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 07-07-2006 @ 00:18 :
Ik kan het proberen om minder te gaan wegen (afbouwen), of uiteindelijk helemaal niet meer... Maar morgen als voorbeeld, heb ik een examenfeest... En ik weet niet wat er dan gaat gebeuren. Dan ben je zowat verplicht om van die hapjes te eten, terwijl ik liever helemaal niets meer eet na 19:00. Ik maak me er gewoon zorgen over...

Maar ik ben bang... Met alleen niet meer wegen, zal mijn probleem denk ik niet opgelost zijn. Ik blijf mezelf waarschijnlijk toch haten om hoe ik eruit zie...
Weet je wanneer je pas een eetprobleem hebt? Als je die hapjes letterlijk niet door je keel krijgt, gaat zweten, trillen etc. Dàn heb je een eetprobleem.

Ik hoop voor je dat je dat (nog) niet hebt, anders ben je verder van huis. En als je het niet hebt, doe er dan nù alles aan voordat het wel gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 07:51 :
Weet je wanneer je pas een eetprobleem hebt? Als je die hapjes letterlijk niet door je keel krijgt, gaat zweten, trillen etc. Dàn heb je een eetprobleem.
Hahaha. Alsof je alleen een eetprobleem hebt als je níet kan eten... Sorry, maar wat een onzin.

@Ts: één keer per week wegen is heel erg eng in het begin en dat is ook heel normaal. Na een tijdje raak je eraan gewend en is het zo veel prettiger! Je moet alleen wel even door die lastge periode heen.
Ik denk dat je wel degelijk een eetprobleem hebt. Je hoeft niet te voldoen aan de kenmerken van anorexia of boulimia om een eetstoornis te hebben. Je hebt bijvoorbeeld ook nog eetstoornis nao (niet andersinds omschreven), voor als je niet aan alle kenmerken precies voldoet. En daarnaast; wel of geen stickertje, je hebt last van je 'eetprobleem' en je bent niet goed bezig. Dáár moet je mee aan de slag gaan, ongeacht of je nou precies in een hokje bent te plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 08:43
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
sonho schreef op 07-07-2006 @ 08:18 :
Hahaha. Alsof je alleen een eetprobleem hebt als je níet kan eten... Sorry, maar wat een onzin.
In haar geval het meest voor de handliggend. Ze zegt toch dat ze bang is om te eten? Ze stopt zichzelf niet echt niet vol hoor.

Citaat:
@Ts: één keer per week wegen is heel erg eng in het begin en dat is ook heel normaal. Na een tijdje raak je eraan gewend en is het zo veel prettiger! Je moet alleen wel even door die lastge periode heen.
Ik denk dat je wel degelijk een eetprobleem hebt. Je hoeft niet te voldoen aan de kenmerken van anorexia of boulimia om een eetstoornis te hebben. Je hebt bijvoorbeeld ook nog eetstoornis nao (niet andersinds omschreven), voor als je niet aan alle kenmerken precies voldoet. En daarnaast; wel of geen stickertje, je hebt last van je 'eetprobleem' en je bent niet goed bezig. Dáár moet je mee aan de slag gaan, ongeacht of je nou precies in een hokje bent te plaatsen.
Ik vind het één keer per week wegen helemaal geen goed idee en daar blijf ik bij. Als het toevallig zo uitdraait dat ze na die week niet op haar gewenste gewicht zit komt die klap veel harder aan dan dat het om een dagje gaat.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 09:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 08:43 :
In haar geval het meest voor de handliggend. Ze zegt toch dat ze bang is om te eten? Ze stopt zichzelf niet echt niet vol hoor.
Ze stopt zichzelf 'vol' met chips en koekjes omdat ze zo'n honger heeft...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2006, 12:40
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-07-2006 @ 09:24 :
Ze stopt zichzelf 'vol' met chips en koekjes omdat ze zo'n honger heeft...
Ik heb als ik eerlijk ben eigenlijk nooit honger, daarom eet ik mijn hele leven zowat al te weinig. Dat van dat snoepen gebeurt alleen als er thuis iets niet goed gaat... (Ik weet niet in hoeverre het veel is wat ik dan snoep, maar voor mij voelt het veel.) Maar op normale dagen snoep ik nooit, daarom voel ik me ook zo slecht als ik het een keer wel doe.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 12:51
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
sonho schreef op 07-07-2006 @ 08:18 :
Hahaha. Alsof je alleen een eetprobleem hebt als je níet kan eten... Sorry, maar wat een onzin.

@Ts: één keer per week wegen is heel erg eng in het begin en dat is ook heel normaal. Na een tijdje raak je eraan gewend en is het zo veel prettiger! Je moet alleen wel even door die lastge periode heen.
Ik denk dat je wel degelijk een eetprobleem hebt. Je hoeft niet te voldoen aan de kenmerken van anorexia of boulimia om een eetstoornis te hebben. Je hebt bijvoorbeeld ook nog eetstoornis nao (niet andersinds omschreven), voor als je niet aan alle kenmerken precies voldoet. En daarnaast; wel of geen stickertje, je hebt last van je 'eetprobleem' en je bent niet goed bezig. Dáár moet je mee aan de slag gaan, ongeacht of je nou precies in een hokje bent te plaatsen.
Het zal zeker alles behalve makkelijk zijn, aangezien ik er al moeite mee heb als ik alleen maar 1 dag ergens logeer. Dan mis ik het gevoel van controle. Daarom zou ik nu ook niet op vakantie kunnen gaan...
Waar ik nou precies onder val, is moeilijk te zeggen. Ik kan niet overgeven als ik vind dat ik teveel gegeten heb, dus probeer het altijd maar op te lossen met (extreem) trainen...
Maar op dit moment heb ik er echt goed de balen van. Ik heb een blessure aan mijn enkel, waardoor ik niet kan trainen, terwijl dat toch eigenlijk heel hard nodig is. Want als ik uitga van mijn gewicht van gisteren, vond ik dat toch echt teveel... Er moet gewoon iets van af. Minus 0,7 kilo, en ik ben tevreden... Al is dat een hele foute gedachte...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 12:56
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 07:51 :
Weet je wanneer je pas een eetprobleem hebt? Als je die hapjes letterlijk niet door je keel krijgt, gaat zweten, trillen etc. Dàn heb je een eetprobleem.

Ik hoop voor je dat je dat (nog) niet hebt, anders ben je verder van huis. En als je het niet hebt, doe er dan nù alles aan voordat het wel gebeurt.
Het is niet zo dat ik echt niets door m'n keel krijg, maar ik eet wel heel veel dingen met tegenzin. Gewoon omdat ik het soms niet zoek om bepaalde dingen te eten...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 13:29
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Het is niet erg dat je weinig eet, maar je kan maar beter wel proberen om in ieder geval nog wat gezonde dingen binnen te krijgen wanneer je eet.
Jij denkt van 'Ik mag geen snoep eten, want daar wordt ik dik van', maar je kan beter denken 'Wat kan ik eten om niet te dik te worden?'. Je zult immers toch een keer moeten eten.
Ik bedoel ik denk dat we het allebei eens zijn dat je 'snoepuitspattingen' je dik maken, dus kan je beter op reguliere basis wat anders eten.
Bovendien rest je ook niet veel keuze om te snoepen, wanneer je geen alternatieven hebt.

Waarom probeer je bijvoorbeeld niet wat meer fruit te eten? Veel vocht, licht verteerbaar, veel vitamines, enz.
Fruit is immers iets wat mensen altijd al hebben gegeten.
Als dat idee je al niet aanstaat kan je misschien beginnen met iets als kruidenthee. Bevordert je gemoedstoestand, de verwerking van voedsel/afvalstoffen en zitten voedingsstoffen in.

Succes ermee in ieder geval.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 14:15
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 06-07-2006 @ 21:27 :
Nog wat: jongens vallen niet op magere meiden. De meeste jongens (zelfs iemand als ik die constant met zulke dingen bezig is) valt op meiden die niet mager zijn maar wat toch wel wat spek (niet teveel, geen puilbuik ) aan zit.
Bij eetproblemen draait het doorgaans niet om wat jongens ervan vinden.
De meeste jongens zijn zo hypocriet als de neter trouwens, zeggen dat ze niet op dun vallen maar op 'wat voller' en dan maat 38 bedoelen

En verder: wat de rest zegt.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 08:43 :
In haar geval het meest voor de handliggend. Ze zegt toch dat ze bang is om te eten? Ze stopt zichzelf niet echt niet vol hoor.
Het gaat niet alleen om wat en hoeveel je eet. Dit meisje is duidelijk te veel bezig met eten/gewicht en hier proberen de controle over te houden. Je kan dan wel degelijk spreken van een eetprobleem.
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 08:43 :
Ik vind het één keer per week wegen helemaal geen goed idee en daar blijf ik bij. Als het toevallig zo uitdraait dat ze na die week niet op haar gewenste gewicht zit komt die klap veel harder aan dan dat het om een dagje gaat.
Ik weet niet waar je dit op basseer, ervaring, kennis? Ik weet dat van elke dag naar één keer per week goed uit kán pakken.
Elke dag wegen is veel vervelende omdat het elke dag zo kan verschillen. Heb je een keer veel gegeten zit er een kilo aan, eet je een dag niet is er weer een kilo af. Als je één keer per week weegt is het veel stabieler.
(Ook @ts Eén keer per week wegen is helemaal niet slecht. In het begin ging ik juist meer aan het wegen denken maar na een paar weken was dat over. Toen ik elke dag woog, dacht ik ook elke dag aan mn gewicht/wegen etc. Nu ik nog maar één keer per week weeg zijn de gedachten een stuk minder geworden.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 19:22
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 07-07-2006 @ 13:29 :
Het is niet erg dat je weinig eet, maar je kan maar beter wel proberen om in ieder geval nog wat gezonde dingen binnen te krijgen wanneer je eet.
Jij denkt van 'Ik mag geen snoep eten, want daar wordt ik dik van', maar je kan beter denken 'Wat kan ik eten om niet te dik te worden?'. Je zult immers toch een keer moeten eten.
Ik bedoel ik denk dat we het allebei eens zijn dat je 'snoepuitspattingen' je dik maken, dus kan je beter op reguliere basis wat anders eten.
Bovendien rest je ook niet veel keuze om te snoepen, wanneer je geen alternatieven hebt.

Waarom probeer je bijvoorbeeld niet wat meer fruit te eten? Veel vocht, licht verteerbaar, veel vitamines, enz.
Fruit is immers iets wat mensen altijd al hebben gegeten.
Als dat idee je al niet aanstaat kan je misschien beginnen met iets als kruidenthee. Bevordert je gemoedstoestand, de verwerking van voedsel/afvalstoffen en zitten voedingsstoffen in.

Succes ermee in ieder geval.
Dat probeer ik sinds kort ook, om alleen maar gezonde dingen te eten (fruit, vezels, enz.). Meestal lukt me dat ook, slechts heel af en toe snoep ik teveel. Maar wat ik eet, is te weinig. En het idiote is dat ik van dat weinige eten alleen maar aankom, nu ik niet kan trainen . Dat maakt me alleen maar banger. Ik ben als de dood om nog meer aan te komen...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2006, 19:32
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik zal vanavond proberen om niet op de weegschaal te gaan staan. Maar goed, misschien wil ik het ook niet eens zien, 't is toch teveel wat daar op zal staan. Nu ik niet kan trainen.
Ik ga proberen om vanavond tijdens het examenfeest niets te eten, hopelijk kom ik dan niet nog meer aan.

Vandaag tot nu toe gehad:
~ 1 nectarine.
~ 1 cracker.
~ 1 Activia.
~ 1 bolletje met ijsbergsla, tomatenketchup een kaasburger.
~ 1 bolletje met niks.

't Lijkt misschien belachelijk, maar ik kom zelfs daar van aan op dit moment. Terwijl het afvallen een week geleden nog zo goed ging door dit te eten...

Ik baal echt, wil zo graag 1 kilo afvallen
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 19:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 07-07-2006 @ 19:32 :
Ik zal vanavond proberen om niet op de weegschaal te gaan staan. Maar goed, misschien wil ik het ook niet eens zien, 't is toch teveel wat daar op zal staan. Nu ik niet kan trainen.
Ik ga proberen om vanavond tijdens het examenfeest niets te eten, hopelijk kom ik dan niet nog meer aan.

Vandaag tot nu toe gehad:
~ 1 nectarine.
~ 1 cracker.
~ 1 Activia.
~ 1 bolletje met ijsbergsla, tomatenketchup een kaasburger.
~ 1 bolletje met niks.

't Lijkt misschien belachelijk, maar ik kom zelfs daar van aan op dit moment. Terwijl het afvallen een week geleden nog zo goed ging door dit te eten...

Ik baal echt, wil zo graag 1 kilo afvallen
je lichaam is op spaarstand, ze denkt dat jij in hongernood bent, daarom slaat ze alles op wat jij op dit moment eet. Hoe los je dit op? Door je eten op te bouwen, totdat je lichaam inziet dat je niet in hongerwinter bent.

Je zult een bepaalde hoeveelheid cal moeten eten. Maar nog beter is als jij een bepaalde hoeveelheid eten zou eten. Je kunt cal opvullen door chips te eten en cola te drinken, je kunt ze ook opvullen met brood, bruin brood. Meerdere maaltijden, zodat je geen lekkere trek meer hebt. Vaste tijden. Je kunt daar je controle op uitvoeren. Je moet die knop omzetten in je hoofd. Nu heb je / wil je controle op het zo weinig mogelijk eten. Maar als jij die controle omzet in proberen een bepaalde hoeveelheid brood te eten op een dag, zul je je beter voelen, want dat is zoveel gemakkelijker volhouden. En je hebt geen lekkere trek. Je zult dus ook geen eetbuien meer hebben, want je lichaam krijgt dagelijks genoeg eten. Krijgt ze dat niet, wil je lichaam het inhalen wanneer je wel eet en dan krijg je eetbuien die je niet goed tegen kunt houden...

Kijk eens bv op E&D wat lieke88 eet. Of je mag me een pm sturen als je wil dat ik help met een gezonde eetlijst. Eentje waardoor je stofwisseling weer goed gaat werken en die eetbuien voorkomt.


Maar nummer 1 voor jou is: ga werken aan je zelfbeeld en zoek hulp. Werk aan je problemen. Niet eten of veel eten is een uiting van een negatief zelfbeeld, zelf haat, problemen waardoor jij je zo voelt... Ga dat proberen op te lossen, als jij je goed voelt, realistisch naar jezelf kunt kijken, zul je zien dat het eten zich ook op gaat lossen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 20:27
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-07-2006 @ 19:45 :
je lichaam is op spaarstand, ze denkt dat jij in hongernood bent, daarom slaat ze alles op wat jij op dit moment eet. Hoe los je dit op? Door je eten op te bouwen, totdat je lichaam inziet dat je niet in hongerwinter bent.

Je zult een bepaalde hoeveelheid cal moeten eten. Maar nog beter is als jij een bepaalde hoeveelheid eten zou eten. Je kunt cal opvullen door chips te eten en cola te drinken, je kunt ze ook opvullen met brood, bruin brood. Meerdere maaltijden, zodat je geen lekkere trek meer hebt. Vaste tijden. Je kunt daar je controle op uitvoeren. Je moet die knop omzetten in je hoofd. Nu heb je / wil je controle op het zo weinig mogelijk eten. Maar als jij die controle omzet in proberen een bepaalde hoeveelheid brood te eten op een dag, zul je je beter voelen, want dat is zoveel gemakkelijker volhouden. En je hebt geen lekkere trek. Je zult dus ook geen eetbuien meer hebben, want je lichaam krijgt dagelijks genoeg eten. Krijgt ze dat niet, wil je lichaam het inhalen wanneer je wel eet en dan krijg je eetbuien die je niet goed tegen kunt houden...

Kijk eens bv op E&D wat lieke88 eet. Of je mag me een pm sturen als je wil dat ik help met een gezonde eetlijst. Eentje waardoor je stofwisseling weer goed gaat werken en die eetbuien voorkomt.


Maar nummer 1 voor jou is: ga werken aan je zelfbeeld en zoek hulp. Werk aan je problemen. Niet eten of veel eten is een uiting van een negatief zelfbeeld, zelf haat, problemen waardoor jij je zo voelt... Ga dat proberen op te lossen, als jij je goed voelt, realistisch naar jezelf kunt kijken, zul je zien dat het eten zich ook op gaat lossen...
Ik snap het niet, een week geleden lukte het afvallen nog wel, en nu ineens niet meer... Maar als ik nog meer ga eten, kom ik dan niet nog meer aan? En ik eet al vanaf dat ik weet te weinig, dus ik dacht dat ik daar onderhand wel aan gewend was.

Maar hoeveel is dat eigenlijk, wat je normaal zou moeten eten? Ik kan die topic die je noemde niet vinden...

Hulp zoeken misschien een goed idee, maar dat heb ik ook al geprobeerd, Ik weet alleen niet hoe. Ik wil niet dat m'n ouders erachter komen en alle mogelijke manieren om hulp te zoeken, gaan via de verzekering. Die controleren m'n ouders, dus ze kunnen altijd zien als ik bij de dokter of zo geweest ben. En ik mag van hun niet zomaar daarheen gaan, alleen als zij het ernstig genoeg vinden... maakt 't erg 'makkelijk'
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 22:43
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
sonho schreef op 07-07-2006 @ 16:12 :
Ik weet niet waar je dit op basseer, ervaring, kennis?
Ervaring ja. Plus gesprekken met andere gasten die trainen. Maargoed. Misschien zal het bij mannen wel allemaal veel anders liggen dan vrouwen. Vrouwen moeten echt te vaak moeilijk doen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 22:43 :
Ervaring ja. Plus gesprekken met andere gasten die trainen. Maargoed. Misschien zal het bij mannen wel allemaal veel anders liggen dan vrouwen. Vrouwen moeten echt te vaak moeilijk doen.
Iemand met een eetstoornis is wel anders dan mensen die trainen. Mannen met een eetstoornis denken ook zo.

@Ts: als je bij google eetlijsten intypt, krijg je bovenaan een site waar eetlijsten uit klinieken op staan, misschien kan je die proberen te gaan etne. Er staat ook een drie stappen opbouw lijst.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 23:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 07-07-2006 @ 20:27 :
Ik snap het niet, een week geleden lukte het afvallen nog wel, en nu ineens niet meer... Maar als ik nog meer ga eten, kom ik dan niet nog meer aan? En ik eet al vanaf dat ik weet te weinig, dus ik dacht dat ik daar onderhand wel aan gewend was.

Maar hoeveel is dat eigenlijk, wat je normaal zou moeten eten? Ik kan die topic die je noemde niet vinden...

Hulp zoeken misschien een goed idee, maar dat heb ik ook al geprobeerd, Ik weet alleen niet hoe. Ik wil niet dat m'n ouders erachter komen en alle mogelijke manieren om hulp te zoeken, gaan via de verzekering. Die controleren m'n ouders, dus ze kunnen altijd zien als ik bij de dokter of zo geweest ben. En ik mag van hun niet zomaar daarheen gaan, alleen als zij het ernstig genoeg vinden... maakt 't erg 'makkelijk'
Je kunt hier langzaam aan doodgaan, dus ja, ik denk dat ze dit wel ernstig genoeg vinden. Je zit met jezelf in de knoop, denk je niet dat ze je graag gelukkig zien? (en ouders zijn niet dom, ze zien hoe weinig je eet en zullen vast hun vermoedens hebben over je gevoelens).

Je gewicht stabiliseert. Ik kan niet beloven dat je niet aankomt. Ik kan wel beloven dat je je beter zult voelen en gezonder zult worden. Maar je zou niet aan moeten komen van dat lijstje. Je moet het wel langzaam opbouwen, dan is de kans dat je aankomt klein.

kijk eens op het voedingscentrum voor wat een vrouw per dag nodig heeft... en ja dat zijn 2000 cal in rust.

Echt zoek hulp. Nu kun je nog terug. Als je straks opgenomen moet worden niet meer...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 19:23
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 07-07-2006 @ 12:51 :
Er moet gewoon iets van af. Minus 0,7 kilo, en ik ben tevreden... Al is dat een hele foute gedachte...
En als je dat gewicht kwijt bent stel je je weer een nieuw doel. Dus probeer die 0,7 kilo nu ook maar niet; je BMI is al te laag.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 22:48
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
sonho schreef op 07-07-2006 @ 22:51 :
Iemand met een eetstoornis is wel anders dan mensen die trainen. Mannen met een eetstoornis denken ook zo.

@Ts: als je bij google eetlijsten intypt, krijg je bovenaan een site waar eetlijsten uit klinieken op staan, misschien kan je die proberen te gaan etne. Er staat ook een drie stappen opbouw lijst.
Heb ik gedaan, ingetypt in google... Damn wat is dat veel! Zoveel heb ik volgens mij nog nooit gegeten, zelfs vroeger niet... En die ene is om te stabiliseren...? Ik zou er volgens mij kilo's van aankomen als ik dat zou eten...
Ik weet 't ff niet meer.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 22:50
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 08-07-2006 @ 19:23 :
En als je dat gewicht kwijt bent stel je je weer een nieuw doel. Dus probeer die 0,7 kilo nu ook maar niet; je BMI is al te laag.
Ik vraag me af of ik het verder zou laten komen dan die 0,7 kilo eraf... Ik heb wel 'ns door ziekte minder gewogen dan dat, en dat beviel me absoluut niet. Dat was gewoon te weinig...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 22:58
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-07-2006 @ 23:28 :
Je kunt hier langzaam aan doodgaan, dus ja, ik denk dat ze dit wel ernstig genoeg vinden. Je zit met jezelf in de knoop, denk je niet dat ze je graag gelukkig zien? (en ouders zijn niet dom, ze zien hoe weinig je eet en zullen vast hun vermoedens hebben over je gevoelens).

Je gewicht stabiliseert. Ik kan niet beloven dat je niet aankomt. Ik kan wel beloven dat je je beter zult voelen en gezonder zult worden. Maar je zou niet aan moeten komen van dat lijstje. Je moet het wel langzaam opbouwen, dan is de kans dat je aankomt klein.

kijk eens op het voedingscentrum voor wat een vrouw per dag nodig heeft... en ja dat zijn 2000 cal in rust.

Echt zoek hulp. Nu kun je nog terug. Als je straks opgenomen moIk hoop niet dat het zo ver komtet worden niet meer...
Ik hoop echt niet dat het zover komt, dat ik opgenomen zou moeten worden. Maar daar heb ik denk ik ook niet genoeg ondergewicht voor.
M'n ouders valt het niet op dat ik zo weinig eet (ik wil ook eigenlijk niet dat ze het te weten komen), omdat ik de dingen die ik wel eet, altijd eet in hun bijzijn. Ook als ik een keer snoep, zien zij dat altijd.
Ik wil het wel proberen om ietsje meer te gaan eten, maar ik hoop echt niet dat ik daar veel van aankom... Ik dacht juist dat een vrouw per dag maar maximaal 2000 cal. mocht eten op een dag en minimaal 1500...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2006, 23:03
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 07-07-2006 @ 22:43 :
Ervaring ja. Plus gesprekken met andere gasten die trainen. Maargoed. Misschien zal het bij mannen wel allemaal veel anders liggen dan vrouwen. Vrouwen moeten echt te vaak moeilijk doen.
Ondanks dat ik gisteren een examenfeest had, ben ik niet op de weegschaal gaan staan. Ik ben er nog steeds niet gerust op, maar ik denk niet dat het zo heel erg zal zijn. Heb vandaag alleen maar gezonde dingen gegeten.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-07-2006, 00:27
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 08-07-2006 @ 22:48 :
Heb ik gedaan, ingetypt in google... Damn wat is dat veel! Zoveel heb ik volgens mij nog nooit gegeten, zelfs vroeger niet... En die ene is om te stabiliseren...? Ik zou er volgens mij kilo's van aankomen als ik dat zou eten...
Ik weet 't ff niet meer.
Dat lijkt maar zo. Maar echt je komt er niet van aan. In het begin misschien maar uit eindelijk stabiliseert je gewicht. Echt waar. Ik eet dat nu en mn gewicht schommelt wel maar ik kom geen kilo's aan. Ik kan je niet overtuigen waarschijnlijk maar je moet het ervaren. Die lijst is gewoon wat je nodig hebt. Ik at vroeger ook niet zoveel en het is erg wennen in het begin (daarom die drie stappen lijst), maar je went er gauw aan.
Misschien kan je het gewoon een weekje proberen?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 09:37
Verwijderd
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 07-07-2006 @ 19:32 :
Ik baal echt, wil zo graag 1 kilo afvallen
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 06-07-2006 @ 20:37 :
Ik weet dat ik iets moet veranderen, want dit kan zo niet langer. Zeker met dit warme weer voel ik me nu te vaak heel zwak en kan ik niets anders meer dan op bed liggen.
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 07-07-2006 @ 19:22 :
Maar wat ik eet, is te weinig. En het idiote is dat ik van dat weinige eten alleen maar aankom,
Ik snap je niet. Je weet dat je niet goed bezig bent, maar je wilt niet teveel eten, maar ook niet te weinig? En je weet niet precies waar je last van hebt, terwijl je ook bang bent om een eetstoornis te krijgen?

Het lijkt me verstandig als je eens naar de huisarts gaat, die kan je doorverwijzen naar een diëtiste en/of een psycholoog.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 10:29
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-07-2006 @ 09:37 :
Ik snap je niet. Je weet dat je niet goed bezig bent, maar je wilt niet teveel eten, maar ook niet te weinig? En je weet niet precies waar je last van hebt, terwijl je ook bang bent om een eetstoornis te krijgen?

Het lijkt me verstandig als je eens naar de huisarts gaat, die kan je doorverwijzen naar een diëtiste en/of een psycholoog.
Ze heeft niet zo zeer een eetstoornis. althans dat is niet de oorzaak. Ze is gewoon gefixeerd op cijfertjes

Oja, en witte bolletjes worden al snel in je lichaam in suikers omgezet. Sla wordt daarentegen nauwelijks opgenomen door je lichaam.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht

Laatst gewijzigd op 09-07-2006 om 10:41.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 10:41
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 09-07-2006 @ 10:29 :
Ze is gewoon gefixeerd op cijfertjes.
Niet om je aan te vallen, maar ben je nu zo kippig?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 10:48
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
zus schreef op 09-07-2006 @ 10:41 :
Niet om je aan te vallen, maar ben je nu zo kippig?
Het was niet 'kippig' bedoelt. Het was meer een constatering. Wel een beetje ongenuanceerd.
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 11:29
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-07-2006 @ 09:37 :
Ik snap je niet. Je weet dat je niet goed bezig bent, maar je wilt niet teveel eten, maar ook niet te weinig? En je weet niet precies waar je last van hebt, terwijl je ook bang bent om een eetstoornis te krijgen?

Het lijkt me verstandig als je eens naar de huisarts gaat, die kan je doorverwijzen naar een diëtiste en/of een psycholoog.
Het is een vrouw. Ik snap ze wel vaker niet.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2006, 12:42
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 09-07-2006 @ 10:48 :
Het was niet 'kippig' bedoelt. Het was meer een constatering. Wel een beetje ongenuanceerd.
Sorry...Het was even uit eigen ervaring gereageerd..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 13:39
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Of je nu voldoet aan de criteria van een eetstoornis of niet, je hebt een probleem waar je wel wat hulp bij kunt gebruiken. Ik geef Krummeltje gelijk in haar advies.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 15:41
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Vip3r schreef op 09-07-2006 @ 11:29 :
Het is een vrouw. Ik snap ze wel vaker niet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 15:56
Dark Dawn
Avatar van Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-07-2006 @ 09:37 :

Het lijkt me verstandig als je eens naar de huisarts gaat, die kan je doorverwijzen naar een diëtiste en/of een psycholoog.
Hier ben ik het wel mee eens. Je moet naar allebei denk ik naar een dietist en een psycholoog/therapeut. De dietist zorgt ervoor dat je je voedingspatroon onder controle krijgt en dat je een gezond gewicht bereikt, zonder dat ze je in een keer heel veel laat aankomen, en in therapie gaan is zeker nogdig, want je bent heel hard opweg naar een eetstornis als je die nog niet hebt. En om het verduidelijken is die stoornis anorexia. (ik heb het van dichtbij meegemaakt en daar zijn niet echt bepaalde criteria voor hoor, je hoeft dus niet halfdood te zijn voordat je dat hebt en je hoeft ook niet te gaan trillen of zweten als je iets eet). Anorexia is namelijk, buiten een eetstoornis, vooral een controle stoornis die leidt tot een eetstornis en heeft niet altijd en niet alleen met het willen afvallen te maken...
Dus ga vooral hulp zoeken!!
__________________
'O Lord,bless this Thy hand grenade that, with it,Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits in Thy mercy' - Monty Python and The Holy Grail
Met citaat reageren
Oud 10-07-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Dark Dawn schreef op 10-07-2006 @ 15:56 :
En om het verduidelijken is die stoornis anorexia. (...daar zijn niet echt bepaalde criteria voor hoor
Die zijn er wel degelijk. Het is alleen niet zo dat je precies aan deze criteria hoeft te voldoen om een eetstoornis te hebben of om hulp nodig te hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 09:46
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Oh wat ken ik het toch.

Vroeger stond ik dagelijks 5 x op de weegschaal, om te zien of ik was afgevallen of bijgekomen.
Caloriën tellen was mijn grootste bezigheid
etc

Ik kan je verzekeren dat eens je een Kcal teller bent dat je het nooit gaat afleren, mss minder intensief maar toch.

Goed, na x aantal jaar sta ik nu nog maar dagelijks op de weegschaal en tel ik mijn kcal alleen nog maar voor het avondmaal. Heb nu een gezond gewicht, maar geen gezonde lichaamssamenstelling (te weinig vet, ben dan wel 7 kilo bijgekomen maar dat is gewoon spiermassa).

Mensen kunnen hier enorm veel advies en raad geven, maar het ben jij die het moet doen.
Mijn psycholoog zei eens: Mensen die van dik naar te mager zijn gegaan weten dat het veel moeilijker is om bij te komen dan om af te vallen. Omdat je schrik heb dat je terug hervalt.

Wat je kan doen is naar een dietist gaan voor een voedingsschema en je er gewoon aan houden.
Maar jij bent het die de 'klik' moet maken, en het kan moeilijk zijn en zal zeker niet op één, twee, drie gebeurenn.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 09:50
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-07-2006 @ 13:39 :
Of je nu voldoet aan de criteria van een eetstoornis of niet, je hebt een probleem waar je wel wat hulp bij kunt gebruiken. Ik geef Krummeltje gelijk in haar advies.
Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen met hulp zoeken. Als ik bijvoorbeeld naar de dokter ga, kunnen m'n ouders zien dat ik daar geweest ben. En komen ze er toch achter . Ik wil het eigenlijk anoniem, maar dan zou ik waarschijnlijk moeten wachten tot het begin van mij vervolgstudie...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2006, 09:57
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Dark Dawn schreef op 10-07-2006 @ 15:56 :
Hier ben ik het wel mee eens. Je moet naar allebei denk ik naar een dietist en een psycholoog/therapeut. De dietist zorgt ervoor dat je je voedingspatroon onder controle krijgt en dat je een gezond gewicht bereikt, zonder dat ze je in een keer heel veel laat aankomen, en in therapie gaan is zeker nogdig, want je bent heel hard opweg naar een eetstornis als je die nog niet hebt. En om het verduidelijken is die stoornis anorexia. (ik heb het van dichtbij meegemaakt en daar zijn niet echt bepaalde criteria voor hoor, je hoeft dus niet halfdood te zijn voordat je dat hebt en je hoeft ook niet te gaan trillen of zweten als je iets eet). Anorexia is namelijk, buiten een eetstoornis, vooral een controle stoornis die leidt tot een eetstornis en heeft niet altijd en niet alleen met het willen afvallen te maken...
Dus ga vooral hulp zoeken!!
Tot waar willen ze je dan laten aankomen? Tot een BMI van 18,5? Want ik geloof niet dat ik dat ooit gehaald heb. En toen ik er net onder zat, vond ik het al teveel. Het probleem met mij is dat alles wat in aankom, in m'n benen gaat zitten, en die vind ik al zo verschrikkelijk...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid eetprobleem???
LucyWillow
7 15-05-2004 21:48
Verhalen & Gedichten boeken over eetprobleem?
Carlie
17 18-01-2004 17:12
Psychologie Anorexia? Eetprobleem?
Niemande
53 02-06-2003 16:36
Psychologie Eetprobleem
Cinamon
12 11-07-2002 13:53
Verhalen & Gedichten Eetprobleem
Kippetje
6 03-05-2002 12:44
Lichaam & Gezondheid eetprobleem
Verwijderd
7 01-04-2002 18:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.