Oud 04-11-2002, 07:13
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Vaak hoor je mensen deze uitspraak maken, "ik val neit op uiterlijk maar op persoonlijkheid". Velen zeggen echter dat uiterlijk WEL een rol speelt.

Ik heb zo 't gevoel dat dit bij mij niet is... Ik kan perfect voor een persoonlijkheid vallen, zoals bv na 2 jaar chatten met een meisje die eigenlijk achter m'n hoek woonde, maar die ik nooit zag... Is erna tot een relatie gegroeid.

Als ik iets voor iemand voel, dan vind ik die zowiezo mooi... Dit verklaart gelijk m'n verminderde interesse voor fotomodel-typetjes, omdat dezen meestal alle aandacht trekken van de jongens en zo arrogant worden en denken dat ze alles kunnen en mogen.

Ik heb nooit een "type" gehad, misschien wel op mentaal gebied - ik "zocht" altijd diegenen met een probleemjeugd ofzo eruit, of de "underdog", mjah waarom... Omdat zij meestal dieper kunnen gaan, gevoeliger zijn, meer levenswijheid op een korte tijd verkregen hebben.

Hun gebrek aan ervaring in een relatie verdwijnt in hun gevoeligheid, en doordat ze meestal minder relaties gehad hebben waren ze ook zekerder eens ze eraan begonnen... Ik ben altijd een zekerheids- en lange termijnrelatie persoon geweest, vanaf m'n eerste relatie.

Ik geloof ook in ware liefde (iets wat in mijn ogen weinig mensen kunnen vatten, getuige het aantal ongelukkig getrouwde mensen en het aantal echtscheidingen). Ik geloof dat je elke morgen weer verliefd kan worden op de persoon die naast je ligt, er iemand is waarbij je altijd tijd hebt om de ander te leren kennen, naast je eigen leven, ambitie en werk... Iemand die je kunt blijven leren kennen, waarmee je gevoelens kan verkennen waarvan je niet wist dat je die had... Iemand die je zo kan vertrouwen, op eender welk gebied, mja teveel om op te noemen.

Beetje onduidelijk, samengevat : wie kan echt zeggen dat hij/zij niet op uiterlijk let, en wie gelooft in ware liefde?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2002, 07:57
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik kan zeggen dat ik niet op specifieke kenmerken van uiterlijk val. Een jongen hoeft van mij niet blond, donker, dik dun, groot, klein te zijn. Maar een jongen moet bijvoorbeeld wel goed verzorgd zijn. Dat is ook een vorm van op uiterlijk vallen.

Ik weet niet of ik in de ware geloof. Ik geloof dat er mensen zijn waarmee je misschien wel je hele leven door kunt brengen, maar of je bestemd bent voor elkaar? nee ik denk t niet.

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 08:13.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Ik heb zo 't gevoel..
Ik geloof..
Ik geloof..
Ik ben niet zo gelovig [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img]

Er moet tenminste een bepaalde chemie zijn. Ik moet me dus tot haar aangetrokken voelen. Als dit dan het geval is, dan wordt innerlijk heel belangrijk. Persoonlijkheid alleen is genoeg voor vriendschap, maar niet veel meer.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 09:23
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Nou, ik heb sowieso al moeite met mensen die van zichzelf denken te weten dat ze knap zijn.


Nee geef mij dan toch maar die 'underdog' zoals jij het noemde. Om precies dezelfde redenen als jij noemde.

Proost
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:16
Verwijderd
Geen van beiden, helaas Het zou alles een stuk makkelijker maken.
Maar wat is de definitie van ware liefde? Dat je altijd bij elkaar blijft, altijd van elkaar blijft houden? Dat is mogelijk... maar zo perfect als in verhalen? Nee, vast niet...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:19
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik kan zeggen dat ik niet op specifieke kenmerken van uiterlijk val. Een jongen hoeft van mij niet blond, donker, dik dun, groot, klein te zijn. Maar een jongen moet bijvoorbeeld wel goed verzorgd zijn. Dat is ook een vorm van op uiterlijk vallen.

Ik weet niet of ik in de ware geloof. Ik geloof dat er mensen zijn waarmee je misschien wel je hele leven door kunt brengen, maar of je bestemd bent voor elkaar? nee ik denk t niet.
Ik geloof zelf niet in "voorbestemd zijn", en dat zei ik ook toaal niet.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:54
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
mijn vriend is gevallen op mijn intelligentie, humor en opvallend karakter

hoe ik dat weet: het forum

uiterlijk klikt het ook wel, hoewel ik ab-so-luut niet knapper ben dan zijn vorige vriendinnen ( die nu wel zoiets hebben van wat doet hij bij HAAR) . Hij houd van me om wie ik ben, en mijn uiterlijk is daar later pas bijgekomen
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:55
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
ik ben daarentegen synchroom op zijn innerlijk en uiterlijk gevallen

hij viel erg op door zijn extreme denkbeelden en provocaties wat mij de interesse wekte. maar zijn foto met zwart haar blauwe ogen...deed het ook zeer goed
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:55
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Geen van beiden, helaas Het zou alles een stuk makkelijker maken.
Maar wat is de definitie van ware liefde? Dat je altijd bij elkaar blijft, altijd van elkaar blijft houden? Dat is mogelijk... maar zo perfect als in verhalen? Nee, vast niet...
Om eerlijk te zijn, ik heb het al -gezien-... En gevoeld, door hen. K wou dat wat ik van hen kon voelen op camera kon vastleggen... Ik denk ook dat niet iedereen gevoelig is voor ware liefde...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 10:57
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik kan niet zeggen dat ik helemaal niet op uiterlijk val.. Maar ik kan wel zeggen dat ik uiterlijk niet het belangrijkste vind!

Natuurlijk kijk je als er een hele mooie jongen voor bij loopt, maar ik ben niet iemand die daar dan gelijk verliefd op is, omdat hij zo'n mooi koppie of zo'n sexy lijf heeft zeg maar.
Ik kijk wel verder dan dat! Ik heb liever iemand waar ik iets gemeenschappelijks mee heb, iemand die mij aan het lachen krijgt, iemand waarbij ik me op mn gemak voel enzovoorts..
Maar er is ook wel iets van uiterlijke aantrekkingskracht, iets wat ik mooi vind aan die jongen.. Maar dat hoeft maar een klein iets te zijn..

Kortom, ik vind het innerlijk echt een stuk belangrijker dan het uiterlijk, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik er niet naar keek..

Maar ik vind wel dat mensen door zelfs hele kleine dingetjes mooi kunnen zijn zeg maar...
En ik denk ook dat ieder mens wel iets moois in zich heeft..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:43
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Als ik iets voor iemand voel, dan vind ik die zowiezo mooi... Dit verklaart gelijk m'n verminderde interesse voor fotomodel-typetjes, omdat dezen meestal alle aandacht trekken van de jongens en zo arrogant worden en denken dat ze alles kunnen en mogen.
Ik denk dat je hier de kern van de zaak treft!! Als je iemands persoonlijkheid erg mooi vindt, als je daar verliefd op bent, dan vind je denk ik het uiterlijk van die gene "vanzelf" ook heel erg mooi. En mooi hoeft niet per sé fotomodel-achtig te zijn, als hij/zij voor jóu maar mooi is!
Persoonlijk kijk ik niet naar uiterlijk in de zin "hij moet zo in een blad kunnen vanwege z'n uiterlijk", maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat doen... Als ik verliefd op iemand ben, zal ik z'n uiterlijk "automatisch" ook mooi gaan vinden. Niet dat dat dit keer nodig was, maar goed
Misschien een beetje een vreemde theorie, maar ik denk dat het wel zo werkt!


En om eventjes @ PardonMe --> Natuurlijk kijk je om als er ineens een knappe jongen over straat loopt, dat doe ik ook. Maar dat is niet meer dan gewoon even kijken! Ik word idd niet verliefd op iemand omdat 'ie knap is qua uiterlijk, het moet van binnen gewoon klikken!


Sorry, ben een beetje in een vage bui geloof ik... Ik hoop dat het een beetje te volgen is!

Joost
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 14:25
Saraï_h
Saraï_h is offline
ik geloof wel in de ware liefde en in lange termijn. En mooi zijn zit m ook in hoe je van binnen bent, dat straal je uit, en daar reageer je op.

Iemand die heel knap is is leuk om een poosje naar te kijken, maar na een tijdje ben je toch uitgekeken.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:12
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
je KAN NIET niet op uiterlijk letten, ben ik van overtuigd

je kunt iemand nog zo geweldig en fantastisch vinden qua innerlijk, maar een fysieke aantrekkingskracht moet er ook zijn, anders kun je geen goede relatie hebben, dwz een LIEFDESrelatie. het hangt echt met elkaar samen en dat heeft niks met oppervlakkigheid te maken zoals sommige mensen graag denken.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:13
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
ModuM schreef:
En mooi hoeft niet per sé fotomodel-achtig te zijn, als hij/zij voor jóu maar mooi is!
hier zeg je het zelf al, voor jezelf moet diegene dus wel mooi zijn, op wat voor manier dat dan ook moge zijn.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:32
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
ik let wel op uiterlijk! Uiterlijk geeft ten eerste een indruk van wat voor soort iemand het is en ten tweede is dit iets wat je veel zult zien dus als je ej daar aan ergert

maar tis niet zo dat het me heel erg boeit! maakt me opzich ook niet zo uit maar kheb wel gewoon bepaalde punten waar ik op val! zoals dun en lang .. maar ja karakter vind ik belangrijker! jongen mmoet echt slim zijn ....anders wordt eht niks .....
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:37
Verwijderd
Ik kan niet zeggen dat ik niet op uiterlijk let. Je kunt hoog of laag springen, maar uiteindelijk wil het oog ook wat. De mens is nu eenmaal behept met een aangeboren neiging de meest vruchtbare persoon van het andere geslacht uit te kiezen en om te beoordelen wie het meest vruchtbaar is, kijken we naar uiterlijke kenmerken. Dat is heel logisch en evolutionair te verklaren. Ik wil ook een vriendin die behalve slim, aardig en grappig ook goed er uit ziet.

Verder vind ik het nogal cliché om ware liefde gelijk te stellen met liefde die puur op innerlijk gebaseerd is. Liefde, in de zin van seksuele affectie voor iemand, is áltijd gebaseerd op (een deel) uiterlijke aantrekkingskracht. Als iemand je in lichamelijke zin volkomen koud laat en je die persoon alleen leuk vindt vanwege het karakter of het gedrag, júist dan is er mijns inziens geen sprake van echte liefde.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:20
Verwijderd
je hebt ook mensen die op de personage vallen ongeacht man of vrouw. Terwijl ze wel eigenlijk hetero zijn

Voor die mensen heb ik ECHT respect
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:21
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn motto:

Iedereen let op uiterlijk, maar iedereen vindt iets anders mooi.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2002, 17:23
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Maar de beleving van eenzelfde uiterlijk verandert ontzettend door het karakter of liefde.
Het meisje waar ik nu verliefd op ben vond ik eerst helemaal niet mooi. Nu ik haar beter heb leren kennen en dus verliefd op dr ben geworden vind ik haar echt geweldig mooi.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 18:59
Yolcu
Yolcu is offline
Over het algemeen zeggen heel veel mensen dat ze 'alleen maar op innerlijk' letten, maar vaak is dit niet waar. Toch kan ik met alle eerlijkheid zeggen dat ik het meerdere keren meegemaakt heb, dat ik totaal op iemands innerlijk ben gevallen. Op dit moment vind ik een bepaalde jongen erg leuk.. en ik weet (nog) niet eens hoe hij er uit ziet!! Gewoon zijn innerlijk spreekt mij ontzettend aan, zijn humor, hoe hij over dingen denkt.

Maar het uiterlijk moet zeker ook 'iets' hebben. Wat dat is, is voor iedereen anders, maar je moet toch een zekere aantrekkingskracht voelen denk ik.. en die aantrekkingskracht heeft zeker ook met iemands uiterlijk te maken.. voor mij tenminste. Op dit moment ben ik dus een beetje verliefd aan het worden op iemands innerlijk, maar óf het ooit iets tussen ons wordt, hangt van een hoop dingen af (natuurlijk), maar zeker ook van zijn uiterlijk, zijn houding, zijn kleding e.d.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:03
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Ik let op uiterlijk en innerlijk, maar ik probeer meestal iemand eerst te leren kennen voordat ik een relatie met hem aanga en dan is uiterlijk niet het belangrijkst.
Mijn vriend vond ik eerst een supereikel, was ook totaal niet mijn type DACHT ik, totdat ik hem beter leerde kennen,.... nu ben ik al 2 jaar helemaal stapel op hem en hij op mij. En nu vind ik hem ook echt wel knap hoor
Ik geloof ook dat ware liefde bestaat. Misschien niet dat er maar één echte ware liefde is. Ik bedoel, je kunt supergelukkig zijn met je vriend en plotseling overlijdt hij ofzo. Als je dan 10 jaar iemand anders vindt met wie je de rest van je leven samen blijft, is dat toch zeg maar de tweede ware liefde voor jou? Is misschien wel negatief gezien, maar het is maar een voorbeeld.
Ik vind de liefde in ieder geval helemaal fantastisch en uiterlijk speelt bij mij niet een supergrote rol, maar het speelt natuurlijk wel altijd een beetje mee....
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 22:22
Jozzy
Avatar van Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Esmée schreef:
hier zeg je het zelf al, voor jezelf moet diegene dus wel mooi zijn, op wat voor manier dat dan ook moge zijn.
Tuurlijk, maar je kunt iemands uiterlijk ook mooi gaan vinden "omdat" (nadat?) diens innerlijk jouw aandacht heeft getrokken (in positieve zin dus), of zelfs verliefd bent. Als je me nog volgt...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 22:46
Psychickje
Psychickje is offline
Ik denk dus wel dat ik niet op uiterlijk val..
als ik foto's van men exen zie nu, dan vraag ik me dus echt wel af of ik toen een beetje blind was ofzo..toen ik ermee verkeerde vond ik hen echt knap, ook al werd er me van buitenaf gezegd dat ik beter kon krijgen enzo..ik geloofde er echt niks van..

Met men huidige vriend is het wel een beetje anders...alles is niet halsoverkop gebeurd, zoals bij de vorige relaties...op hem ben ik niet direct verliefd geworden..maar zelfs daarvoor vond ik hem al ongelooflijk schattig, dus ...
maar ik denk dat zelfs, moest hij niet zo knap zijn, dat ik nog steeds verliefd was geworden op hem..
maar tis enigszins wel leuker voor mij als ik geen slechte commentaar krijg op men vriend..dus het is natuurlijk wel goed meegenomen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 23:05
Pletterprater
Pletterprater is offline
Ik geloof in ware liefde, en ik let niet op uiterlijk maar op innerlijk... alhoewel er bij mij 2 soorten uiterlijken zijn... eentje die mij bevalt en eentje die mij niet bevalt, verdere indelingen heb ik niet daarin en ik moet toegeven, zodanig let ik wel op uiterlijk. Maar er zijn niet veel mensen die passen binnen de categorie "niet bevallen"... en ik heb mijn ware volgens mij al gevonden (alleen beetje ver weg misschien )
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 23:17
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
******** schreef:
Er moet tenminste een bepaalde chemie zijn.
Juist .. chemistry!! En ik heb het niet zo op uiterlijk, meer op uitstraling.
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2002, 11:30
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef:


Verder vind ik het nogal cliché om ware liefde gelijk te stellen met liefde die puur op innerlijk gebaseerd is. Liefde, in de zin van seksuele affectie voor iemand, is áltijd gebaseerd op (een deel) uiterlijke aantrekkingskracht. Als iemand je in lichamelijke zin volkomen koud laat en je die persoon alleen leuk vindt vanwege het karakter of het gedrag, júist dan is er mijns inziens geen sprake van echte liefde.
precies
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 13:08
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
O, Oh OOOH, Liegerds allemaal! mensen uit chernobyl hebben ook veel itstraling, maar om nou met zo'n puskotser te nemen nou nee.. bovendien vind ik iedereen kut (tis een fase), dus ben ik nixofiel. vind niets aantrekkelijk of lief!, en ik geloof al helemaaal niet in ware liefde
Jij arme puber

Tuurlijk let ik wel op iemands uiterlijk. Je hebt toch het liefst dat je 'partner' verzorgd is en schoon. Stijl speelt bij mij wel mee, maar dat is meer een uiting. Hoe iemands lichaam eruit ziet zal mij verder worst zijn (hoewel ik ergens een zwak heb voor gespierde onderarmen ) Maar houding (rechtop, zelfverzekerd, open) en uitdrukking (vrolijk, positiviteit) spelen een veel grotere rol dan een gespierd torso of een überknap hoofd. [kwezelmoment] Mensen kunnen op zoveel verschillende manieren mooi zijn, dat gaat verder dan een verpakking.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 13:47
Blabal
Blabal is offline
ik val meer voor innerlijk dan voor uiterlijk maar ze moet natuurlijk wel een lief gezichtje hebben he ?
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 14:20
Verwijderd
uitstraling vind ik het belangrijkste als ik over het innerlijk heb
innerlijk..tja dat moet mij gewoon liggen qua overeenkomsten...en das een waslijst
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 17:02
Piccola
Piccola is offline
Ik geloof absoluut in ware liefde! En ik weet zeker dat ik mijn ware liefde heb gevonden..

Maar kijk, als je in een discotheek op iemand afstapt komt dit natuurlijk door zijn/haar uiterlijk. Maar aangezien ik zoiets nooit doe, gaat dit niet voor mij op! Hij moet er natuurlijk wel verzorgd uitzien! Ik wil niet iemand die stinkt, tanden poetst wanneer ie er zin in heeft of wat dan ook! Verzorging is belangrijk, uiterlijk opzich niet. Natuurlijk wil het oog ook iets, maar dat is voor mij geen reden om verliefd op iemand te worden ofzo. Alles draait om de binnenkant.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 18:40
Herrie
Herrie is offline
Citaat:
Sooz schreef:
Juist .. chemistry!! En ik heb het niet zo op uiterlijk, meer op uitstraling.
Met jou kan ik praten Ik val ook op uitstraling Natuurlijk is mooi meegenomen als ze ook knap is, maar vaak gaat die combinatie niet samen met ook nog een leuk karakter.

Gelukkig heb ik nu een vriendin die alle 3 heeft
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 15:48
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik ben niet zo gelovig [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img]

Er moet tenminste een bepaalde chemie zijn. Ik moet me dus tot haar aangetrokken voelen. Als dit dan het geval is, dan wordt innerlijk heel belangrijk. Persoonlijkheid alleen is genoeg voor vriendschap, maar niet veel meer.
Ik zeg altijd "ik voel, ik geloof, ..." omdat jij "HET IS ZO" zegt. Niet iederee ndenkt er over zoals jij, en ik geloof cijfers niet altijd, dus vind ik het gevaarlijk voor grote groepen mensen te spreken, zoals jij.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 15:54
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
Persoonlijk kijk ik niet naar uiterlijk in de zin "hij moet zo in een blad kunnen vanwege z'n uiterlijk", maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat doen... Als ik verliefd op iemand ben, zal ik z'n uiterlijk "automatisch" ook mooi gaan vinden. Niet dat dat dit keer nodig was, maar goed
Misschien een beetje een vreemde theorie, maar ik denk dat het wel zo werkt!


En om eventjes @ PardonMe --> Natuurlijk kijk je om als er ineens een knappe jongen over straat loopt, dat doe ik ook. Maar dat is niet meer dan gewoon even kijken! Ik word idd niet verliefd op iemand omdat 'ie knap is qua uiterlijk, het moet van binnen gewoon klikken!


Sorry, ben een beetje in een vage bui geloof ik... Ik hoop dat het een beetje te volgen is!

Joost
Citaat:
nirvana_girl schreef:
ik geloof wel in de ware liefde en in lange termijn. En mooi zijn zit m ook in hoe je van binnen bent, dat straal je uit, en daar reageer je op.

Iemand die heel knap is is leuk om een poosje naar te kijken, maar na een tijdje ben je toch uitgekeken.
Citaat:
Mortischa schreef:
je hebt ook mensen die op de personage vallen ongeacht man of vrouw. Terwijl ze wel eigenlijk hetero zijn

Voor die mensen heb ik ECHT respect
Citaat:
Dminor schreef:
Maar de beleving van eenzelfde uiterlijk verandert ontzettend door het karakter of liefde.
Het meisje waar ik nu verliefd op ben vond ik eerst helemaal niet mooi. Nu ik haar beter heb leren kennen en dus verliefd op dr ben geworden vind ik haar echt geweldig mooi.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:01
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Dit was dus m'n doel.

Aan al diegenen die zeiden "Er kan geen liefde zonder fysieke aantrekkingskracht zijn", kijk eens naar deze reply's en leer iets nieuws bij.

Sommige mensen, waaronder ikzelf, kunnen dus op een persoon vallen, zonder verpakking. Volgens mij is DIT liefde, en niet wat je voor een lichaam voelt... Dit is volgens mij eerder fysieke aantrekkingskracht of seksuele spanning, dan -liefde-. En volgens mij gaat echte liefde dan ook enkel op bij gevoelens voor een personage ipv een uiterlijk, eeuwige gevoelens voor een uiterlijk = een obsessie.

IK val dus ook op een persoon, krijg er meer en meer gevoelens voor... En vind dan automatisch het uiterlijk mooier en mooier en word er meer tot aangetrokken.

Ik ga zelden op een meisje afstappen die ik mooi vind, eerder langer praten met de mensen waar ik goed mee kan praten, en na een tijd kunnen dan gevoelens beginnen komen... Liefde op het eerste gezicht heb ik nog maar 1 keer meegemaakt, maar dat zat anders.... Ik voelde haar in m'n buurt komen voor ze daadwerkelijk naast me stond, en de eerste keer dat ik naar haar keek keek ze recht in m'n ogen, voor een paar minuten zeker.

We waren beiden totaal geen fotomodellen, en ik keek enkel in haar ogen... En was direct geintrigeerd door haar, er was iets speciaals mee. K ben er ook mee samen geraakt, en het was tot nu toe de meest passionele en met gevoelens geladen relatie... Maar het kon en mocht niet, maar dat is een ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 16:08
Boer_kameeL
Avatar van Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Citaat:
Piccola schreef:
Ik geloof absoluut in ware liefde! En ik weet zeker dat ik mijn ware liefde heb gevonden..

Maar kijk, als je in een discotheek op iemand afstapt komt dit natuurlijk door zijn/haar uiterlijk. Maar aangezien ik zoiets nooit doe, gaat dit niet voor mij op! Hij moet er natuurlijk wel verzorgd uitzien! Ik wil niet iemand die stinkt, tanden poetst wanneer ie er zin in heeft of wat dan ook! Verzorging is belangrijk, uiterlijk opzich niet. Natuurlijk wil het oog ook iets, maar dat is voor mij geen reden om verliefd op iemand te worden ofzo. Alles draait om de binnenkant.
Uit jouw reply (en het me to you-beertje) maak ik uit dat je een romantische ziel hebt... En makkelijker vatbaar bent voor dit soort zaken.

Ik denk dat jij echte liefde KAN voelen, maar dat je bij elke partner veel voelt... -Hoe- weet je juist wanneer het verliefdheid, liefde of echte, ware eeuwige liefde is?

IK heb 'n vriendin die geobsedeerd is door die romantische zaken, beertjes, ze heeft alle brieven en cadeautjes van haar exen opgehangen aan haar roze kamermuren... Ze voelt ook elke keer "meer" in een relatie (natuurlijk volgens mij, met de jaren komen zaken boven die je niet wist te kunnen voelen) en ze meent dus elke keer weer dat het meer en meer menens is.

Ze was onlangs een jaar samen met een jongen, en was er heilig van overtuigd dat ze van elkaar hielden, tot hij het een paar dagen of weken na hun 1j - verjaardag het uitmaakte omdat hij iemand anders had leren kennen (hij woonde wel echt ver weg, ze zagen elkaar zoveel niet - maar volgens mij moet echte liefde dit aankunnen).

Vele mensen denken het, maar weinigen kunnen echt -vatten- wat echte liefde is, in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 21:36
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Maar houding (rechtop, zelfverzekerd, open) en uitdrukking (vrolijk, positiviteit) spelen een veel grotere rol dan een gespierd torso of een überknap hoofd. [kwezelmoment] Mensen kunnen op zoveel verschillende manieren mooi zijn, dat gaat verder dan een verpakking.
je zegt precies wat ik dacht
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-11-2002, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Ik zeg altijd "ik voel, ik geloof, ..." omdat jij "HET IS ZO" zegt. Niet iederee ndenkt er over zoals jij, en ik geloof cijfers niet altijd, dus vind ik het gevaarlijk voor grote groepen mensen te spreken, zoals jij.
Ik sprak voor mezelf en bij mij weegt de reden nou eenmaal zwaarder dan het gevoel (de chemie is wel gevoelsmatig, maar de reden constateert de chemie en ziet deze als mogelijke oorzaak).

Laatst gewijzigd op 07-11-2002 om 13:44.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 13:59
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Nou, ik heb sowieso al moeite met mensen die van zichzelf denken te weten dat ze knap zijn.


Nee geef mij dan toch maar die 'underdog' zoals jij het noemde. Om precies dezelfde redenen als jij noemde.

Proost
ik ook
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 14:18
a new noise
a new noise is offline
eindeloze discussie dit..

iedereen let op uiterlijk en innerlijk. [punt]
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 12:00
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Mennuz schreef:
Oh meisjes wat liegen jullie lief.. zeg maar gewoon "groot..."
Ghoticmeisjes willen alleeen maar Mensen die het dichtste bij dood komen
1. Groot...wat?
2. Necrofielen..?

En is dat tieten-dillema werkelijk zo erg?
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Mennuz schreef:
En op status.. Altomeisjes willen een lange echt heeeeelemaal skater met zo veel mogenlijk piercings, Ghoticmeisjes willen alleeen maar Mensen die het dichtste bij dood komen, en kakkermeisjes aleen dudes met Golf GTI'tjes of duurder..
Naja, Jongens en hun Tieten dilemma zijn ook niet fris
En ik? Ik val niet in een hokje, wil ik dan ook alleen jongens die buiten hokjes vallen?

*denkt even na* Hm, die wijde skate-broeken zijn toch wel heel erg lijp
Met citaat reageren
Oud 09-11-2002, 18:15
vwk
Avatar van vwk
vwk is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:

Ik geloof ook in ware liefde (iets wat in mijn ogen weinig mensen kunnen vatten, getuige het aantal ongelukkig getrouwde mensen en het aantal echtscheidingen). Ik geloof dat je elke morgen weer verliefd kan worden op de persoon die naast je ligt, er iemand is waarbij je altijd tijd hebt om de ander te leren kennen, naast je eigen leven, ambitie en werk... Iemand die je kunt blijven leren kennen, waarmee je gevoelens kan verkennen waarvan je niet wist dat je die had... Iemand die je zo kan vertrouwen, op eender welk gebied, mja teveel om op te noemen.

Beetje onduidelijk, samengevat : wie kan echt zeggen dat hij/zij niet op uiterlijk let, en wie gelooft in ware liefde?
Ik ben het met dit stuk gruwelijk met je eens. Ik ervaar het precies zo met mn vriendin, of we een band hebben. Ik kan alles bij dr kwijt, wat ik ook vertel ze luistert altijd wel, dat geeft me echt een goed gevoel.
Van de week was er flink hommeles, niet zo zeer tussen ons, maar we hadden alle 2 het idee dat we elkaar kwijt zouden raken.
Dat was voor mij het moment om me te realiseren hoeveel ik wel niet van dr hou.
En zulke dingen heb ik nog wel meer, dat als ik tegen haar vertel, wat ik voor dr voel, wat ze met me doet, dat ze af en toe begint te huilen.
Dat is voor mij echte liefde
Dus, JA, het bestaat
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:20
Cathje
Cathje is offline
Ik geloof in ware liefde, maar ik denk dat je dat met meerdere personen kan opbouwen, dat er meerdere dekseltjes op een potje passen... het is een kwestie van wederzijds respect en vertrouwen, je ziel delen met iemand die er dezelfde visies op nahoudt...

Naast elkaar wakker worden en in jezelf denken 'dat is em sie', of hem/ haar gewoon bekijken als hij/zij slaapt, gewoon al het mooie in iemand ontdekken en daar verschrikkelijk blij mee zijn

Je goed bij iemand voelen op en manier waarop je je bij niemand anders zo goed voelt, dat net ietsje meer wat je beste vriend (in) niet heeft...

Maar het is spijtig dat onze vorige generatie ervoor gezorgd heeft dat maar weinig mensen er nog echt in geloven...

En uiterlijk... ik denk dat er maar heel weinig mensen daar niet naar kijken, en ik zou liegen als ik zei dat ik er niet naar keek, maar iemand wordt zo al mooieromdat je hem/haar leuk vind..
Voor mijzelf hoeft men lief geen casanova of chippendale te zijn, maar gewoon een beetje verzorgd en een blik in zijn ogen die zijn schoonheid uitstraalt...

greetz
__________________
Don't take time to look back.. you might miss good things! Hopend op mooie dingen, hopen mooie dingen zich op!!!

Laatst gewijzigd op 11-12-2002 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 14:50
Verwijderd
ik geloof in ware liefde jah en ik val ook niet op uiterlijk, maar er moet toch wel aantrekkingskracht zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.