Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 21:47
Verwijderd
ik weet dat er wel es een topic over is geweest, maar dat is al zolang geleden dat ik hoop dat er nu nieuwe mensen zijn die er info over hebben

al een tijdje geleden is mij voorgesteld om te gaan denken aan een opname in de viersprong in halsteren. zo langzamerhand begint dat steeds serieuzer te worden. ik heb wel wat informatie over de kliniek maar ik zou graag wat verhalen horen van mensen die er geweest zijn of mensen die mensen kennen die daar zijn geweest, gewoon om es te horen hoe zij dat vonden enzo. ik vind het zo moeilijk om er een beslissing over te maken, het is best ver weg voor mij en ik moet zoveel missen dan, aan de andere kant, ik ben nu nog geen 18, en ik zou nooit, maar dan ook nooit in de volwassene psychiatrie terecht willen komen en het schijnt best een goede kliniek te zijn. ik heb wel een paar verhalen gehoord, dat je weinig privacy hebt maar ook dat het een heel intensieve behandeling is en er ook leuke dingen gedaan worden. maa rik vraag me af hoe mensen het daar vinden, of je ook goed met de ander patienten kon opschieten enzo...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 06:15
Verwijderd
Een vriendin van mijn (Snow White op het forum) heeft daar gezeten/zit daar. Naar omstandigheden (natuurlijk) heeft ze het er volgens mij wel 'naar haar zin' gehad en wat misschien nog wel belangrijker is, het heeft haar geholpen. Verder weet ik er niet echt heel veel van af... 't zal waarschijnlijk ook wel iets uitmaken op welke afdeling je zit, welke mensen er tegelijk met jou opgenomen zijn, met wie je in een groep zit en/of op een kamer slaapt, enz.

Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 06:23.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 06:24
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...ght=viersprong

Misschien heb je daar iets aan.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 06:25
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Iemand van t forum zit hier nu. Ik ga woensdag op bezoek
Zij zit op een gesloten afdeling geloof ik en ze slaapt met 3 anderen op de kamer. S'avonds mag ze mobiel even bellen en ook even internetten. Bezoek mag niet. Wel mag ze soms in de weekenden naar huis (volgens haar heb je 4 soorten weekenden. thema-weekenden waarin iedereen daar blijft, groep weekenden waarin 1 groep blijft (je hebt 4 groepen zei ze geloof ik), weekenden waarin je alleen op aanvraag weg mag en weekenden waarin iedereen weg gaat)

Ik post donderdag wel eventjes als ik terug ben van de open avond
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 06:27
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 20-01-2004 @ 07:25:
(volgens haar heb je 4 soorten weekenden. thema-weekenden waarin iedereen daar blijft, groep weekenden waarin 1 groep blijft (je hebt 4 groepen zei ze geloof ik), weekenden waarin je alleen op aanvraag weg mag en weekenden waarin iedereen weg gaat)
Ligt er toch ook aan in welke fase je zit?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 11:46
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik geloof dat Jonie (van Juno) er veel aan heeft gehad toen ze daar is geweest. Althans, dat is wat ze mij verteld heeft.

Btw.. u've got a pm..

Liefs,

Laura
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 11:57
Verwijderd
http://www.deviersprong.net/

Staat ook vrij veel info op. (Maar die kende je vast al.)

http://www.deviersprong.net/brochure%20jeugd%20viersprong.pdf <- brochure voor de 'jeugdpatient'
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:14
floortje bloem
Avatar van floortje bloem
floortje bloem is offline
heej luna (en de rest),
fijn dat hier een topic over is, want moet daar zelf misschien ook heen dus..
maar heb wel een paar vragen (ja kan je ook mailen, maar zo hebben andere er ook iets aan).
wat bedoelde je met, als je iets doet wat "verboden" is, dat je daar dan een mededeling over moet doen? (want doe zelf aan am, dus )
uhm verder, weet ik op dit moment even niet meer wat ik ook alweer nog meer wilde vragen, maar dat doe ik dan wel een andere keer, in ieder geval heel veel sterkte
__________________
*dream of butterflies instead*
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
*dark*fairy* schreef op 20-01-2004 @ 14:14:
wat bedoelde je met, als je iets doet wat "verboden" is, dat je daar dan een mededeling over moet doen? (want doe zelf aan am, dus )
Staat ook een stukje over in de folder waar ik de link van postte.

(Je gaat er dan toch (ook) heen om dat je wilt stoppen met am'en?)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn buurvrouw heeft er gezeten, ongeveer een jaar. Ze vond het heel erg intensief en soms best vervelend dat er altijd mensen om je heen zijn en dat je weinig privacy hebt maar ik denk zelf dat je daar wel aan went. Ze mocht idd maar heel weinig weekenden naar huis maar ik denk dat dat dan wel de behandeling ten goede komt. Al met al heeft ze er ongeveer een jaar gezeten en toen ze terug thuis kwam zag ze er stukken beter uit en ging het volgens mij ook veel beter met haar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:49
Verwijderd
ah, das al een heleboel informatie. (deviersprong.net kende ik idd al en dat topic had ik gelezen evengoed bedankt!). hmmmz, er zijn veel minder vrije weekenden dan ik had gedacht... dat valt wel tegen eigenlijk, daar tegenover staat dat er wel internet is en dat je er mag bellen.

luna, hoe ziet die school er uit? zijn er grote klassen? zijn er dingen die je klassikaal doet? (ik meen dat je er gewoon elk niveau kan doen.) waren de mensen die je er hebt gezien aardig (eerste indruk?)... en wat voor concequenties zijn er als je hebt ge-amd of gevast ofzoiets?

dyfusica, je zegt dat er geen bezoek mag komen, hoe komt het dan dat jij er woensdag heen gaat? zijn er uitzonderingen?

luna & dark fairy: misschien zie ik jullie nog wel daar... als ik er heen ga (en als jij (dark fairy) er heen gaat natuurlijk).

zie je er tegenop luna?

nja, sorry, het zijn erg veel vragen ik weet het, maar ik wil gewoon super veel info voordat ik beslis.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:41
floortje bloem
Avatar van floortje bloem
floortje bloem is offline
ja wil dat ook heel graag weten, van dat ammen. want moet ook beslissen en nou ja, dat is voor mij wel een belangrijk punt.
en heb het niet kunnen vinden op de site dus...

@leonoor: ik ga er (als ik ga) in eerste instantie heen voor andere dingen, de am is meer bijzaak, nou ja het is wel een groot probleem, maar ga toch vooral voor andere dingen.
__________________
*dream of butterflies instead*
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 07:53
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 20-01-2004 @ 17:49:
dyfusica, je zegt dat er geen bezoek mag komen, hoe komt het dan dat jij er woensdag heen gaat? zijn er uitzonderingen?
Volgens mij hebben ze één of twee dagen in het jaar een soort van 'open dag' en dan mag er dus wel bezoek komen.

De consequenties van dat am'en en vasten ed zullen, denk ik, ook per situatie verschillen, ook hoe vaak je het gedaan hebt ed, denk ik. Ik vind het lullig om 'persoonlijke informatie' door te lullen, dat doe ik dus ook niet, misschien dat luna wel met een voorbeeld kan komen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:03
Barbabarbara
Barbabarbara is offline
Ik heb er zelf ook een jaar gezeten,
wel op de volwassen afdeling,
maar dat is wel vergelijkbaar volgens mij.
meer informatie moet je als je wil maar prive doen!

Succes
__________________
~~~Why do bad things always happen to good people? Can someone tell me?~~~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
*luna* schreef op 21-01-2004 @ 14:11:
hoi,
over het am enzo. als je daar bent MOET je er mee stoppen consequenties kunnen uiteindelijk zijn dat je moet stoppen met je behandeling.

de school is klein,je hebt 4 lokalen, en daar wissel je in de ochtend tussen. je zit telkens met ongeveer 10 mensen in een lokaal. er zijn geen klassikale lessen want iedereen heeft z'n eigen programma. op mij kwam iedereen positief over. de groep was aardig hecht en er was een nieuw meisje en die kreeg gelijk een rondleiding en iedereen deed best aardig enzo. ook leken de socios best ok. het lijkt me wel heel zwaar en ik zie er niet tegenop maar ik vind t wel heel erg eng.
stoppen met am ... meteen als je daar komt al?
hmmmz, volgens mij is dat nix voor mij, dat loopt alleen maar op een grote mislukking uit en dan is er helemaal geen hoop meer voor me.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 21-01-2004 @ 17:38:
stoppen met am ... meteen als je daar komt al?
hmmmz, volgens mij is dat nix voor mij, dat loopt alleen maar op een grote mislukking uit en dan is er helemaal geen hoop meer voor me.
Denk je dat ze zomaar regels opstellen? Ik vermoed dat er echt wel goed over nagedacht is en dat ze het niet voor niks doen zoals ze het doen. Vraag ook bij de Viersprong zelf na hoe het precies zit. (En je wordt er echt niet zomaar uitgetrapt, dat lijkt me logisch. Zij willen je helpen, maar je zult er zelf ook iets voor moeten doen (oa stoppen met am dus).)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 21-01-2004 @ 17:51:
Denk je dat ze zomaar regels opstellen? Ik vermoed dat er echt wel goed over nagedacht is en dat ze het niet voor niks doen zoals ze het doen. Vraag ook bij de Viersprong zelf na hoe het precies zit. (En je wordt er echt niet zomaar uitgetrapt, dat lijkt me logisch. Zij willen je helpen, maar je zult er zelf ook iets voor moeten doen (oa stoppen met am dus).)
ik wil zelf best stoppen met am, maar dat is iets wat ik niet kan, dat heb ik al zo vaak geprobeerd. en ik hoopte dat ik met die therapie daar misschien vanaf kon komen, maar om meteen al daarmee te stoppen als ik daar kom, dat kan ik niet. en ik weet gewoon dat als ik daar heen ga dat er een grote kans is dat me dat niet lukt en dan wordt het alleen maar een grote mislukking dat me nog verder in mijn vicueuze cirkeltje duwt, dus kan ik maar beter niet gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 22:09
Dhyana
Dhyana is offline
mijn beste vriendin heeft er een tijdje gezeten

de behandeling is inderdaad erg intensief en er gelden ook vrij strenge eisen voor de toelating enzo..

voor mijn vriendin was de behandeling niet geschikt, ze zou er een jaar blijven, maar is er na twee maanden (ofzo) weggegaan, omdat de behandeling juist averechts werken. Voor haar was het kiezen tussen 'stoppen met de behandeling' of aan de sondevoeding in t ziekenhuis.

Maar er zullen ongetwijfeld meer dan genoeg succes-stories over de instelling zijn.


Succes en sterkte iig
__________________
Third Eye Open
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2004, 23:11
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-01-2004 @ 08:53:
Volgens mij hebben ze één of twee dagen in het jaar een soort van 'open dag' en dan mag er dus wel bezoek komen.
Juh idd.; Hester en ik zijn er vandaag geweest. Ik ben net terug. *zucht* *moe* Maar t'is wel leuk om even geweest te zijn en de mensen en het gebouw daar te zien.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 05:49
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 21-01-2004 @ 21:56:
ik wil zelf best stoppen met am, maar dat is iets wat ik niet kan, dat heb ik al zo vaak geprobeerd. en ik hoopte dat ik met die therapie daar misschien vanaf kon komen, maar om meteen al daarmee te stoppen als ik daar kom, dat kan ik niet. en ik weet gewoon dat als ik daar heen ga dat er een grote kans is dat me dat niet lukt en dan wordt het alleen maar een grote mislukking dat me nog verder in mijn vicueuze cirkeltje duwt, dus kan ik maar beter niet gaan.
Ik denk dat de mensen in de Viersprong behoorlijk wat ervaring hebben met mensen die automutileren en zeker ook met mensen die het lastig vinden om er mee te stoppen en dat ze best zullen weten wat ze zeggen. Denk je niet?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 18:10
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
Citaat:
Dhyana schreef op 21-01-2004 @ 23:09:
de behandeling is inderdaad erg intensief en er gelden ook vrij strenge eisen voor de toelating enzo..
hoe zit dat met die eisen voor de toelating?..
__________________
who rubs our noses in the night?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 18:26
floortje bloem
Avatar van floortje bloem
floortje bloem is offline
heel veel sterkte luna
__________________
*dream of butterflies instead*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 19:53
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
hm. eigenlijk zit ik nog met 'n vraagje. niet erg dat ik dat misschien in dit topic vraag? nouja. dan hoor ik het wel.

ik vraag mij af. nouja. ik zit nu in 3havo. en als ik die af heb. wil ik volgend jaar mbo gaan doen. maar als je dus bijv 'n jaar opgenomen wordt. hoe zit dat dan met je studie? je opleiding? wat gebeurd daar dan mee? want er mee door gaan lijkt me ook niet helemaal mogelijk.
en aangezien je op de viersprong wel school heb, natuurlijk.. maar. hm. misschien dat iemand hier daar meer van weet?
__________________
who rubs our noses in the night?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 20:00
Verwijderd
Niet uit eigen ervaring, maar uit verhalen en gelezen, enz. Ligt er aan waar je opgenomen wordt, sommige instellingen hebben een school in hun instelling, zeg maar. Daar werk je dan een aantal uur aan je normale schoolwerk. Vaak is dat niet voldoende om het hele jaar te halen binnen de normale tijd (vooral vaak ook omdat therapie ed vaak ook zwaar is en iig veel tijd in beslag neemt). Bij andere instellingen kan je naar een gewone school in de buurt. 't ligt er dus aan waar je opgenomen wordt en hoe ze het daar geregeld hebben. De mensen die ik ken die een jaar opgenomen zijn geweest, hebben dat jaar op school vaak het jaar daarna over moeten doen (of gedeeltelijk).
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:14
justloesje
justloesje is offline
Hoi,

Ik heb daar gezeten, ik ben er nu inmiddels 6 maanden ongeveer weg, dus als je vragen erover hebt, ik weet hoe het reilt en zeilt daar op de viersprong, ik heb zelf wel er positieve ervaringen gehad.

Groetjes justloesje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
justloesje schreef op 26-01-2004 @ 17:14:
Hoi,

Ik heb daar gezeten, ik ben er nu inmiddels 6 maanden ongeveer weg, dus als je vragen erover hebt, ik weet hoe het reilt en zeilt daar op de viersprong, ik heb zelf wel er positieve ervaringen gehad.

Groetjes justloesje
ik heb wel een paar vragen:
hoe vond je het daar? was het zwaar? hoe zag jou leven daar eruit? heb je ook moeilijke tijden daar gehad? was het gezellig? hoe vaak mocht je een weekend weg? was/is het moeilijk om het gewone leventje nu weer op te pakken? heb je nog veel hulp? hoe zag die eindfase eruit?

sorry het zijn misschien erg veel vragen... ik ben gewoon heel nieuwsgierig...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:45
shy girl
shy girl is offline
heyy meissie,

ik weet op zich nix van de viersprong, maar roxanne zou er toen naartoe gaan en ze is toen naar wickraderheem gegaan ivm de lange wachtlijsten. ik weet nie hoe het nu zit met die wachtlijste.. maar van hore zegge weet ik dat het een goede kliniek is
(iemand van t riagg zei dat). als je die hulp nodig hebt zou ik hetwel doen..tis belangrijkvoor je..maar dat kun jij zelf het beste bepale...heb je het er nog over gehad met je therapeute?? en hoe denk je er nu zelf over ? hoop snel iets van je te hore , anders mail i kwel xxxxxxx knuffels
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 15:56
justloesje
justloesje is offline
Ha,

Ik vind het helemaal niet erg dat je zoveel vragen hebt, ik vind het wel fijn dat ik je kan helpen!!!!

De opname op de viersprong is mijn beste beslissing geweest ooit. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad, natuurlijk heb je wel zo wat je moeilijkere tijden, maar ik denk meer met plezier terug dan met iets anders. Mijn leven was eigenlijk daar eigenlijk rustiger dan in mijn eigen dorp, ik kon eindelijk tot mezelf komen en ben toen begonnen met het opstarten van een nieuw leven!!!

Dat je weekenden weg mag dat is verschillend, soms is het beter voor je om vaker daar te zijn omdat je bijv. een slechte gezinssituatie hebt, ik weet niet wat jou probleem is. Zoals andere mensen al hebben geschreven heb je verschillende weekenden, A= aanvraagweekenden B= buitenweekenden en t=themaweekenden en groepsweekendenbij de A weekenden mag je zelf weten of je naar huis gaat of niet, dit ligt helemaal aan je behandeling en wat je problemen zijn. Bij B weekenden moet je naar huis, dan is niemand meer op de jeugdafdeling. Bij T weekenden moet je ook daar blijven. Bij een groepsweekend blijf je met je eigen groepje op de jeugdafdeling.Je moet je voorstellen dat je in een weekend niet gaat therapeien, je gaat meestal leuke dingen doen, uitslapen, uitgaan, bioscoop, zwemmen, gewoon wat jij leuk vindt.

Ik heb mijn eigen leventje inmiddels opgepakt, in het begin mis je de viersprong wel, de mensen die je daar begeleidde (sociotherpeuten, psychotherapeuten), maar hoe langer je daar weg bent hoe minder je het mist.

Ik heb nog nazorggesprekken, je hebt recht op 5 nazorggesprekken, maar als blijkt dat je er meer nodig hebt dan kun je die aanvragen. Je kunt zelf aangeven wanneer je een nazorggesprek wilt. Sommige maken gelijk na het nazorggesprek een nieuwe afspraak. Dit vind ik zelf niet erg handig. Ik heb dus vanuit de viersprong niet meer zoveel hulp, maar dat heb ik op dit moment ook niet zo nodig, ik kan de harde wereld weer aan.

De eindfase kan er verschillend uitzien. Je kunt interne en/of externe doen of gewoon gelijk weggaan. Ik heb interne gedaan en daarna externe, de interne is een huisje dat vast ligt aan de jeugdafdeling, als er wat is kun je dus direct de jeugdafdeling binnenlopen, hierna heb ik externe gedaan, dit is een huisje midden in het dorp, je kunt dus nu niet meer zo snel terugvallen. je leert in de interne en externe om zelfstandig te worden, zelf koken, opstaan enz. Als je in deze fase zit ga je meestal stage lopen ergens, wel leuk om te doen.
Ze hebben sinds kort een nieuwe eindfase erbij, die is gekomen in de tijd dat ik weg ben gegaan, dat heet de villa, je hoeft dan niet voor jezelf te koken en volgt nog therapie met je groep, als je in de interne en externe zit is het de bedoeling dat je alleen nog maar individuele gesprekken hebt, zo bouw je het langzaam af.

Ik hoop dat je genoeg informatie hebt, anders meot je het maar effe laten weten, ik kan je geen informatie geven over mensen die daar hebben gezeten.

Groetjes justloesje
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 18:46
floortje bloem
Avatar van floortje bloem
floortje bloem is offline
heej loesje,

ik had nog wel een paar vraagjes,
hoe zit dat nu precies met am? want hier kwamen we er niet echt uit..
en je slaapt met meerder op een zaal, is dat niet heel irritant? heb je nog wel genoeg privacy?
alvast bedankt,
groetjes..
__________________
*dream of butterflies instead*
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 15:51
justloesje
justloesje is offline
Ha,

Ik snap niet zo goed wat je met am bedoelt maar ik denk automotulatie, dit is verschillend per persoon. Op de viersprong wordt er erg veel individueel gekeken. Het is wel zo dat als je aan am doet, je een mededeling moet schrijven, waarom je dit hebt gedaan. Deze moet je dan inleveren en dat gaat de milieutherapeut er naar kijken samen met je team, die beslissen dan of je een oproep krijgt of dat er niks mee gedaan wordt. Er wordt niks mee gedaan als je bijv. het doet om aandacht te krijgen. De "straf" die je kunt krijgen kan erg verschillen, soms krijg je een schrijfopdracht, soms een buitenschorsing, of een binnenschorsing, bij een buitenschorsing moet je naar huis en mag je niet komen voor therapie, bij een binnenschorsing mag je niet van het terrein af.

Het is inderdaad zo dat je met meerdere op een kamer slaapt, hoe verder je behandeling vordert, hoe minder mensen erbij je op de kamer slapen. Je slaapt sowieso altijd in het begin van behandeling bij 4 mensen op de kamer, dit omdat je dan je eigen groep leert kennen en kan leren vertrouwen. Je hebt genoeg privacy, als je gewoon even alleen wilt zijn kun je dit aangeven. Het is ook heel gezellig op de kamer, 's avonds praat je nog wat na over de dag of je gaat lekker chips eten met elkaar. Je mag gewoon je eigen boodschappen doen en die op je kamer houden!!!!

Als er nog meer vragen zijn, dan stel ze maar gewoon. Ik vind het prettig dat ik jullie hierbij kan helpen, want het heeft mezelf zo ontzettend goed gedaan en ik wil graag dat andere mensen ook profijt kunnen hebben van de goede kwaliteit van de Viersprong.

Groetjes

justloesje
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:40
justloesje
justloesje is offline
Ha

Je hoeft niet zenuwachtig te zijn, want je wordt er goed opgevangen. De eerste 6 weken krijg je een begeleid(st)er uit je groep en je krijgt iemand van de sociotherapie als persoonlijke begeleid(st)er, met hem/haar kun je praten en die weet ook het meest over je. Mijn eerste week was wel wennen, maar je maakt al snel contact met andere mensen. Je wordt voorgesteld en iedereen komt wel naar je toe om zich voor te stellen. De eerste week zal het wel spannend worden, allemaal nieuwe dingen.

Mijn eerste week was ook wel raar, je moet opeens afscheid nemen van je ouders en je komt eigenlijk in een nieuw tijdperk van je leven. Ik was blij dat ik op de viersprong kon komen dus ik was er graag. Het zal wel moeilijk worden, maar denk vooral aan dat je geholpen wordt en dat je straks een nieuw leven kan beginnen.

Ik wens je veel succes met je behandeling. Je hebt internet op de viersprong. Ik zou het leuk vinden om te horen hoe het je bevalt en misschien zien we elkaar wel een keer als ik er nazorg heb.

Groetjes justloesje
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 13:53
Verwijderd
haai

ik zit ook op de viersprong en sinds gister zit luna er ook
ik zit hier nog maar heel kort maar ik heb nu al betere hulp gehad dan in jaren.

ik doe zelf ook aan am en sinds 5 weken niet meer en daar ben ik best trots op, als je automutileert hierzo is het niet zo dat je meteen weggestuurd word hoor, je krijgt dan heel veel gesprekken waarom je het gedaan hebt enzo, het klopt dat je niet heel veel privacy hebt en das best wel moeilijk in het begin maar daar wen je snel genoeg aan. juist die sociale controle hier is heel goed.

als je vragen hebt over hoe het hier verder nog is mag je me wel toevoegen aan msn
sorbetje@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:51
Verwijderd
mij issut anderhalf jaar geleden 'voorgesteld'.

maar ik moest dr nie aan dénken...

nou denk ik dr wel es aan.. alleen, kweenie... ik denk, dat als ik daar zit, en m'n vrienden enzow moet missen, dat me leven alleen maar kutter word..
dusja kweenie
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 14:59
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
fiepje schreef op 06-02-2004 @ 15:51:
nou denk ik dr wel es aan.. alleen, kweenie... ik denk, dat als ik daar zit, en m'n vrienden enzow moet missen, dat me leven alleen maar kutter word..
dusja kweenie
Ik denk, dat als je daar zit, er op zo'n manier aan je problemen
ed gewerkt wordt, dat de kans dat je leven er beter op wordt,
veel groter is dan dat het alleen maar kutter wordt. (maar
daar heb je zelf ook de nodige invloed op denk ik.)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:26
Verwijderd
Ik denk dat Quiana ook gelijk heeft. En op een gegeven moment is je leven misschien zo kut, dat nog kutter amper kan en je dus wel voor opname kiest.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 09:41
justloesje
justloesje is offline
Hallo Allemaal

Ik vraag me af hoe het gaat met de mensen die op de viersprong zitten, zijn jullie blij met de keuze die jullie hebben gemaakt?

Heel veel succes nog verder

Groetjes Justloesje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 06-02-2004 @ 15:59:
Ik denk, dat als je daar zit, er op zo'n manier aan je problemen
ed gewerkt wordt, dat de kans dat je leven er beter op wordt,
veel groter is dan dat het alleen maar kutter wordt. (maar
daar heb je zelf ook de nodige invloed op denk ik.)
mja daar heb je miss ook wel gelijk in...
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 17:59
Verwijderd
ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb makkelijk is alleen anders
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 21:30
Tucker
Tucker is offline
Hoi,
Viersprong
Ik kan weinig zeggen over de 4 sprong, behalve dat ik er bijna naast woon, het is een rustig complex, in een nog rustigere buurt. als buren heb je 2 x een bejaardenflat en 1x een verzorginstehuis
MVG INwoner van Halsteren,
Tjerk
__________________
Wees paraat (Lord Baden Powwel of Gilwell)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 09:37
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ben er niet geweest meis, ken het verder ook niet.
Maar hoe gaat het nu? Ga je er nu heen?
Knuffel.
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 18:23
Verwijderd
op het moment gaat het niet zo goed. na wat crisisgedoe ben ik opgenomen op een paaz-afdeling omdat de jeugdkliniek val zit. ik zit nu al 2 weken te wachten op een overplaatsing... nah goed, als ik dat uit de crisis ben ga ik me aanmelden voor de viersprong.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 20-02-2004 @ 19:23:
op het moment gaat het niet zo goed. na wat crisisgedoe ben ik opgenomen op een paaz-afdeling omdat de jeugdkliniek val zit. ik zit nu al 2 weken te wachten op een overplaatsing... nah goed, als ik dat uit de crisis ben ga ik me aanmelden voor de viersprong.
dus je komt naar de viersprong? mag ik weten wat je echte naam is?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Sorbet schreef op 20-02-2004 @ 21:04:
dus je komt naar de viersprong? mag ik weten wat je echte naam is?
ik heet ..... maar het kan nog wel ff duren voordat ik daar ook echt ben. moet eerst uit deze crisis komen en dan nog aanmelden en dan is er nog een wachtlijst...

Laatst gewijzigd op 10-03-2011 om 14:13.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
me blackrose schreef op 21-02-2004 @ 11:40:
ik heet miriam. maar het kan nog wel ff duren voordat ik daar ook echt ben. moet eerst uit deze crisis komen en dan nog aanmelden en dan is er nog een wachtlijst...
ja er is op het moment best een flinke wachtlijst ja
je kan je ook nu al aanmelden hoor
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Sorbet schreef op 21-02-2004 @ 11:44:
ja er is op het moment best een flinke wachtlijst ja
je kan je ook nu al aanmelden hoor
nee op het moment kan ik geen fatsoenlijke motievatiebrief schrijven, op het moment ben ik ook helemaal niet gemotiveerd. daarvoor moet ik eerst weer uit deze crisis komen, als ik er al uit kom. maargoed. die aanmelding komt pas als ik daar klaar voor ben.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 11:21
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Nouw, hier Snow White
(sinds een jaar weer eens op de site hier ) xje voor Leonoor

Ik zit nu nog 2 weken op de Viersprong. Met verlenging van 5 weken, heb ik er dan ruim 13 maanden gezeten. Het heeft me zeer zeer goed geholpen. De mensen zijn lief, behulpzaam, tot veel in staat, erg professioneel en aardig. Ik heb ontzettend veel over mezelf geleerd, processen doorgemaakt, verleden doorgespit en mezelf en mijn problemen weten te hanteren. Ik kan er niet anders dan positief over zijn. Het heeft mijn leven veranderd.
Mocht een van jullie geinteresseert zijn in mijn proces, mijn verhaal en ervaringen. Dan kun je me mailen :

selfrealised@hotmail.com

Liefs Maaike
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:09
humming bird
Avatar van humming bird
humming bird is offline
ik zit zelf op een soort vergelijkbare "viersprong". Omdat ik nu 18 ben ga ik naar een volwassenen behandel afdeling die ook vergelijkbaar is van opzet zoals het op de viersprong is Halsteren gaat.

Je moet aardig wat "ruggengraat"hebben, je moet jezelf ter discussie durven stellen in de groep. Je moet echt aan jezelf werken, het is niet zo dat het voor je gedaan wordt! Je moet altijd onthouden dat jij de enige bent die je leven kan verbeteren, helaas is er niemand die dat voor je doet!!! Als je gemotiveerd bent, kun je op de viersprong heel veel vaardigheden leren om beter met je problemen om te gaan! Dan ben je op de viersprong echt op een hele goede plek om dat te leren! Ik zou jezelf bij elkaar rapen en zorgen dat je daar terecht kan komen, ik spreek uit ervaring: probeer weg te blijven van gesloten afdelingen, vinden ze op een gegeven moment dat je een gevaar voor jezelf bent, kunnen ze je met een maatregel gedwongen laten opnemen! En dan kan je voorlopig niet naar de viersprong! Dus grijp je kans meid!

Succes gewenst met het maken van je keuze. Heel veel sterkte!

Groetjes van Paula
__________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 16:29
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Snow White schreef op 21-02-2004 @ 12:21:
Liefs Maaike
*ziet sig* Ook een k's choice liefhebster?
Kusje en welkom terug
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
humming bird schreef op 21-02-2004 @ 16:09:
ik zit zelf op een soort vergelijkbare "viersprong". Omdat ik nu 18 ben ga ik naar een volwassenen behandel afdeling die ook vergelijkbaar is van opzet zoals het op de viersprong is Halsteren gaat.

Je moet aardig wat "ruggengraat"hebben, je moet jezelf ter discussie durven stellen in de groep. Je moet echt aan jezelf werken, het is niet zo dat het voor je gedaan wordt! Je moet altijd onthouden dat jij de enige bent die je leven kan verbeteren, helaas is er niemand die dat voor je doet!!! Als je gemotiveerd bent, kun je op de viersprong heel veel vaardigheden leren om beter met je problemen om te gaan! Dan ben je op de viersprong echt op een hele goede plek om dat te leren! Ik zou jezelf bij elkaar rapen en zorgen dat je daar terecht kan komen, ik spreek uit ervaring: probeer weg te blijven van gesloten afdelingen, vinden ze op een gegeven moment dat je een gevaar voor jezelf bent, kunnen ze je met een maatregel gedwongen laten opnemen! En dan kan je voorlopig niet naar de viersprong! Dus grijp je kans meid!

Succes gewenst met het maken van je keuze. Heel veel sterkte!

Groetjes van Paula
ik weet alles van gesloten afdelingen en op het moment zit ik op een gesloten paaz-afdeling en ga ik straks naar een gesloten jeugd-crisis groep dus ik kan zoiezo nog niet naar de viersprong. iig bedankt voor de informatie.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:05
Snow White
Avatar van Snow White
Snow White is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 21-02-2004 @ 17:29:
*ziet sig* Ook een k's choice liefhebster?
Kusje en welkom terug
jep
dankjewel!
__________________
BE the *miracle* !
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Opname in een kliniek, advies/ervaring gevraagd
flupkeflup
19 16-12-2011 15:35
Psychologie met ontslag uit de kliniek
aboe
12 13-09-2006 19:53
Psychologie Rintveld, en alternatieven daarvoor..
~~dolce~~
17 09-07-2005 14:24
Psychologie 'Het Grote Klinieken Topic'
marmotje
28 01-05-2003 17:22
Psychologie moet ik (opnieuw ) voor opname kiezen?
Snow White
41 18-10-2002 17:47
Psychologie De Viersprong!wie is hier mee bekend, of weet hier veel van.........!
*Finding*Niki*
1 09-10-2002 20:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.