Oud 29-06-2009, 22:51
Verwijderd
Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders

Nu de populariteit van Geert Wilders blijft groeien, wil meer dan een derde van de Turkse en Marokkaanse moslims (36 procent) ons land verlaten. Meer dan de helft van de moslims (51 procent) denkt er steeds vaker over na om dit te doen. Dit blijkt uit het Stand.tv-onderzoek dat Netwerk heeft laten doen door onderzoeksbureau Motivaction.

Na de grote winst van de PVV bij de Europese Verkiezingen vroeg Netwerk zich af welke invloed Wilders en zijn partij op het thuisgevoel van moslims in Nederland hebben.

Driekwart (76%) geeft aan zich nog steeds thuis te voelen in ons land, maar bij een meerderheid (57%) is dit gevoel wel minder geworden door de toenemende populariteit van Geert Wilders.

Bijna driekwart van de moslims heeft het gevoel dat autochtonen hen de laatste jaren negatiever beoordelen dan in het verleden. Daarnaast zeggen 4 op de 10 moslims dat ze tegenwoordig vaker worden gediscrimineerd. Van de ondervraagden geeft een kwart aan regelmatig gediscrimineerd te worden.

Premier Wilders
Driekwart van de moslims vindt het een bedreiging als Geert Wilders in de regering zou komen. Overigens verwacht 90% dat een kabinet met Wilders een mislukking wordt.

Toch is er ook een groep moslims die wel wat ziet in Wilders en zijn ideeën; 18% van de moslims is het op een aantal punten eens met de fractievoorzitter van de PVV, 4% verwacht dat hij veel problemen zal oplossen. Daarbij vindt een derde van de moslims het logisch dat een deel van de Nederlanders op Wilders stemt.

Gevoelens
De ondervraagden zijn voornamelijk boos en teleurgesteld over de uitspraken van Wilders over de Islam en moslims. Daarnaast geeft 22% aan ook haat te voelen.

Omgaan met Wilders
Over de vraag hoe de moslimgemeenschap moet omgaan met Wilders' toenemende populariteit, wordt uiteenlopend gedacht. Meeste steun is er voor het negeren (40%), op de voet gevolgd door het gesprek aangaan met Wilders en zijn achterban (35%).

Daarna volgen het laten horen van een hard tegengeluid (25%) en het aanpakken van problemen binnen de moslimgemeenschap (23%). Het oprichten van een moslimpartij of daar op gaan stemmen als antwoord op Wilders' populariteit, wordt door 11% als oplossing gezien.

Toekomst
Tweederde van de ondervraagden ziet een toekomst voor zichzelf in Nederland. Daarbij valt op dat met name jonge moslims (73%) dit zo zien. De moslims ouder dan 35 jaar hebben minder vertrouwen: 43% ziet hier geen toekomst meer voor zichzelf.

Als oplossing voor de problemen met criminele Marokkaanse en Turkse Nederlanders zien de moslims een taak weggelegd voor de ouders. Ruim een kwart vindt dat de ouders aangesproken moeten worden op hun verantwoordelijkheid.

-------------------------------------------------------------

Ziet er naar uit dat veel moslims de eer aan zichzelf houden en zelf weggaan indien Wilders in het kabinet zou zitten, ipv dat zij na een of andere stomme regel het land worden uitgezet (bv het niet willen tekenen van een assimilatiecontract). En Wilders is opvallend stil. Wat vinden jullie van dit onderzoek?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2009, 23:12
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Nu de populariteit van Geert Wilders blijft groeien, wil meer dan een derde van de Turkse en Marokkaanse moslims (36 procent) ons land verlaten. Meer dan de helft van de moslims (51 procent) denkt er steeds vaker over na om dit te doen. Dit blijkt uit het Stand.tv-onderzoek dat Netwerk heeft laten doen door onderzoeksbureau Motivaction.
Mwah, 'nadenken over' en 'weg willen' (dus niet plannen gemaakt om weg te gaan oid) is niet echt sterk geformuleerd, zou dat onder de gehele bevolking zoveel minder zijn?

Citaat:
Van de ondervraagden geeft een kwart aan regelmatig gediscrimineerd te worden.
Dat word ik ook

Citaat:
Driekwart van de moslims vindt het een bedreiging als Geert Wilders in de regering zou komen.
Voor zich zelf of voor hun heilige huisjes?

Citaat:
Overigens verwacht 90% dat een kabinet met Wilders een mislukking wordt.
Tja dat zijn die met balkenende ook al jaren.

Citaat:
Toch is er ook een groep moslims die wel wat ziet in Wilders en zijn ideeën; 18% van de moslims is het op een aantal punten eens met de fractievoorzitter van de PVV, 4% verwacht dat hij veel problemen zal oplossen.
18% valt me nog mee.
Citaat:
Daarbij vindt een derde van de moslims het logisch dat een deel van de Nederlanders op Wilders stemt.
Omdat we uiteindelijk toch allemaal racisten zijn zeker


Citaat:
De ondervraagden zijn voornamelijk boos en teleurgesteld over de uitspraken van Wilders over de Islam en moslims.
Dat snap ik wel.
Citaat:
Daarnaast geeft 22% aan ook haat te voelen.
Da's jammer.
Citaat:
en het aanpakken van problemen binnen de moslimgemeenschap (23%).
Doe dat dan maar
Citaat:
Het oprichten van een moslimpartij of daar op gaan stemmen als antwoord op Wilders' populariteit, wordt door 11% als oplossing gezien.
Ook meteen doen


Citaat:
Ziet er naar uit dat veel moslims de eer aan zichzelf houden en zelf weggaan indien Wilders in het kabinet zou zitten
Lost ie zijn verkiezingsbelofte zo in Tweederde van de ondervraagden ziet een toekomst voor zichzelf in Nederland. Daarbij valt op dat met name jonge moslims (73%) dit zo zien.

dus het valt vast wel mee
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:14
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Van mij mogen ze.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:35
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
heb je ook de getallen van de situatie van voor het wilders tijdperk, ter vergelijking?

mensen die zichzelf omschrijven als moslim (of christen of jood for that matter) zal ik niet missen iig.

feit is wel dat moslims tegenwoordig onevenredig vaak negatief aan bod komen. kan je wel gaan zitten miepen dat dat allemaal komt door wilders en domme discriminerende nederlanders maar dan werk je het alleen maar in de hand.
mensen zijn het zat, altijd maar uitzonderingen en aandacht voor moslims. en nog blijven ze zichzelf de slachtofferrol aanmeten. meer eisen en vooral niets inleveren, het is nooit goed lijkt het wel. "c'est ca".
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 07:56
Rationeel
Rationeel is offline
ookal had er gestaan dat alle moslims volgens onderzoek weg willen; er gaat er toch geen één weg. ons een beetje lekker maken met een dood vogeltje!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 08:48
Verwijderd
Citaat:
Wat een bullshit. Je discrimineert wel. Je discrimineert nl. alle buitenlanders. Ach, ultrarechts is net als domheid. Het kan iedereen overkomen, en is ongeneeslijk, net als kanker
Er is dus een geneesmiddel voor kanker. 100% van alle proefmuizen hebben het 2 jaar na het toedienen van het medicijn overleefd.

Dus eerst even je research doen in het vervolg ja!

Bron: http://uk.reuters.com/article/idUKTRE55R1Q320090628
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Er is dus een geneesmiddel voor kanker. 100% van alle proefmuizen hebben het 2 jaar na het toedienen van het medicijn overleefd.

Dus eerst even je research doen in het vervolg ja!

Bron: http://uk.reuters.com/article/idUKTRE55R1Q320090628
hahaha je hebt natuurlijk gelijk. Ach, ik werd een beetje zouteloos van alle onzin die die stormfrontertjes hier neerkwakken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 09:12
Verwijderd
Citaat:
hahaha je hebt natuurlijk gelijk. Ach, ik werd een beetje zouteloos van alle onzin die die stormfrontertjes hier neerkwakken.
Ach jah, ik snap ook niet waarom mensen zo bang zijn van andere culturen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Ach jah, ik snap ook niet waarom mensen zo bang zijn van andere culturen.
ik denk dat je hier heel hard de spijker op zijn kop slaat. Het is angst. Pure angst...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:06
Verwijderd
Beperkte opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:12
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
als we dan toch bezig zijn met psychologie van de koude grond:
dat is projectie, je bent eigenlijk zelf heel erg bang!

wanneer ga je trouwens je avatar vervangen? dat was 3 jaar geleden actueel en nu voornamelijk irritant.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:16
Verwijderd
Citaat:
als we dan toch bezig zijn met psychologie van de koude grond:
dat is projectie, je bent eigenlijk zelf heel erg bang!

wanneer ga je trouwens je avatar vervangen? dat was 3 jaar geleden actueel en nu voornamelijk irritant.
Bang waarvoor? Voor een andere cultuur? Voor: alluh buituhlandurs sijn crimineluh?? kom op zeg.

En speciaal voor jou vervang ik mijn avatar niet
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:17
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
kom op zeg.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:21
Verwijderd
en tot zover de "nuttige" bijdrage van het stormfront?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:24
Verwijderd
Niet stormfront haten! Ik zit er regelmatig UC, buitenlanders te dissen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Niet stormfront haten! Ik zit er regelmatig UC, buitenlanders te dissen
sorry man...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:39
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
1 op de drie Nederlands will Wilders weg uit Nederland.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 12:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ik denk dat je hier heel hard de spijker op zijn kop slaat. Het is angst. Pure angst...
hahaha, ja meneer van der laan.
Citaat:
1 op de drie Nederlands will Wilders weg uit Nederland.
Mooie zin man
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2009, 12:20
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Hij doet het weer! Eerst de debatten winnen zonder te discussieren, toen een crisis debat domineren zonder er te zijn, en nu z'n zin krijgen zonder verkiezingen.
Ik vind hem nu al legendarisch. Hét voorbeeld van de nieuwe politiek.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 12:22
Verwijderd
Citaat:
hahaha, ja meneer van der laan.

maar....

ik heet helemaal geen meneer van der laan
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 12:26
Verwijderd
Citaat:
hahaha, ja meneer van der laan.
Rassenhaat is wmb gewoon te classificeren als een vorm van angst.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 12:32
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
maar....

ik heet helemaal geen meneer van der laan
Een pvda meneer die ook maar blijft roepen dat het Wildersvolk dom of bang is en zijn geweldige partij gewoon niet begrijpt omdat ze zo een geweldig maar ietwat ingewikkeld programma hebben. Als ik jou was zou ik overwegen op de goede man te stemmen: http://extra.volkskrant.nl/opinie/ar...ds_dilemma%92s

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen lezen over 85 shariarechtbanken in Engeland en weloverwogen kiezen om het hier niet zo ver te laten komen en op Wilders te stemmen. Maar dat is dan natuurlijk een ongegronde belachelijke angst voor de sharia, wat eigenlijk een prachtige verrijking van onze cultuur is alleen zijn de tokkies te dom om dat te zien.

Wat een kul.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 12:33
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Rassenhaat is wmb gewoon te classificeren als een vorm van angst.
Ah dus moslims zijn een ras? Weer wat geleerd vandaag

Begint er dan nu even iemand over anne frank?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Ah dus moslims zijn een ras? Weer wat geleerd vandaag

Begint er dan nu even iemand over anne frank?
Dat heb ik nergens gezegd. Het ging eerder over nazi's.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 14:59
Verwijderd
Citaat:
ookal had er gestaan dat alle moslims volgens onderzoek weg willen; er gaat er toch geen één weg. ons een beetje lekker maken met een dood vogeltje!
Daar vergis je je in. Netto gaan er zelfs meer Marokkanen op middelbare leeftijd weg, dan dat ze erbij komen. Daarnaast gaan er jaarlijks ook steeds meer hoogopgeleide Turken terug naar Turkije, gewoon omdat ze het gezeik zat zijn. Ik wil zelf ook emigreren, niet zo zeer omdat het hier zo vreselijk is (vind het prima hier), maar meer omdat het elders in ieder geval voor mij beter is. Ik laat me niet wegjagen door Wilders, want ik zal mn leven lang de Nederlandse nationaliteit houden als het aan mij ligt, gewoon omdat ik, in tegenstelling wat sommige mensen vinden, wel gewoon Nederlands ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2009, 15:11
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik wil ook emigreren (na de studie) maar daar hoor je dan weer niemand over
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 15:21
Verwijderd
Citaat:
ik wil ook emigreren (na de studie) maar daar hoor je dan weer niemand over
Niet waar, Wilders heeft daar meerdere keren kamervragen over gesteld (over vertrekkende autochtonen). Waar wil jij trouwens heen?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 15:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Daar vergis je je in. Netto gaan er zelfs meer Marokkanen op middelbare leeftijd weg, dan dat ze erbij komen. Daarnaast gaan er jaarlijks ook steeds meer hoogopgeleide Turken terug naar Turkije, gewoon omdat ze het gezeik zat zijn. Ik wil zelf ook emigreren, niet zo zeer omdat het hier zo vreselijk is (vind het prima hier), maar meer omdat het elders in ieder geval voor mij beter is
Mooi toch, daar een beetje de economie versterken, komen er ook minder deze kant op
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 15:34
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Niet waar, Wilders heeft daar meerdere keren kamervragen over gesteld (over vertrekkende autochtonen). Waar wil jij trouwens heen?
oh die heb ik gemist dan, waar ging dat over precies?

ik heb al een paar jaar canada op t oog. mooie natuur, veel mogelijkheden en vergeleken met de US geen in your face religie. maar eerst maar eens half jaartje studeren daar kijken hoe het bevalt
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Mooi toch, daar een beetje de economie versterken, komen er ook minder deze kant op
Niet dat ik zelf naar Turkije ga, maar dat is inderdaad mooi voor Turkije ja, maar minder mooi voor Nederland, want Nederland blijft opgescheept met de laagopgeleidden. Je vergist je er tevens in hoor hoe relatief weinig Turken/Marokkanen nog naar Nederland emigreren.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 15:51
Verwijderd
Citaat:
oh die heb ik gemist dan, waar ging dat over precies?

ik heb al een paar jaar canada op t oog. mooie natuur, veel mogelijkheden en vergeleken met de US geen in your face religie. maar eerst maar eens half jaartje studeren daar kijken hoe het bevalt
Hierover . Nou leuk dat je naar Canada gaat. Het is een tolerant land met inderdaad erg mooi natuur (niet dat ik er zelf geweest bent though, maar wat ik van de verhalen hoor ).
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 16:10
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
waarom ga je niet naar turkije dan? lijkt me wel goed toeven daar als je een nederlandse studie op zak hebt.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 16:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Niet dat ik zelf naar Turkije ga, maar dat is inderdaad mooi voor Turkije ja, maar minder mooi voor Nederland, want Nederland blijft opgescheept met de laagopgeleidden.
DIe hebben we ook nodig en die kunnen in eigen land relatief weinig betekenen, ik vind dit geen vervelende situatie.

Of zoals meneer van der laan zegt:

"Dat is naar om te horen, want het gaat merendeels om brave burgers die meedoen in de samenleving'', aldus Van der Laan. "Kennelijk zegt Wilders: wegwezen. Dat is een tunnelvisie, zakelijk en moreel. Het zijn de mensen die we nodig hebben, de verplegenden, artsen en politieagenten van straks.'' http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...heeft_tun.html

En ik heb niet het idee dat er zo veel moslims zijn die geneeskunde studeren dat we een tekort aan artsen gaan krijgen mochten ze allemaal emigreren

Overigens is het de eerste keer dat een lid van het kabinet toegeeft dat wilders een visie heeft
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 16:34
Verwijderd
Citaat:
waarom ga je niet naar turkije dan? lijkt me wel goed toeven daar als je een nederlandse studie op zak hebt.
Ja, maar de wereld bestaat wel meer dan alleen Nederland en Turkije.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 16:37
Verwijderd
Citaat:
DIe hebben we ook nodig en die kunnen in eigen land relatief weinig betekenen, ik vind dit geen vervelende situatie.
Tuurlijk hebben we die ook nodig, maar die veroorzaken relatief meer problemen dan hoger opgeleidden.

Citaat:
Of zoals meneer van der laan zegt:

"Dat is naar om te horen, want het gaat merendeels om brave burgers die meedoen in de samenleving'', aldus Van der Laan. "Kennelijk zegt Wilders: wegwezen. Dat is een tunnelvisie, zakelijk en moreel. Het zijn de mensen die we nodig hebben, de verplegenden, artsen en politieagenten van straks.'' http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...heeft_tun.html

En ik heb niet het idee dat er zo veel moslims zijn die geneeskunde studeren dat we een tekort aan artsen gaan krijgen mochten ze allemaal emigreren

Overigens is het de eerste keer dat een lid van het kabinet toegeeft dat wilders een visie heeft
Nou het lijkt me wel dat wij ze nodig hebben. Helemaal met de vergrijzing en alle problemen die daarbij horen, kunnen we het ons niet veroorloven dat jonge mensen het land verlaten.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 16:39
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Tweederde van de ondervraagden ziet een toekomst voor zichzelf in Nederland. Daarbij valt op dat met name jonge moslims (73%) dit zo zien.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2009, 17:47
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ah ja, de hardnekkige, intens narcistische fundie-fantasy dat iedereen in Nederland onvoorwaardelijk tegen moslims is :')

Ik zal jankebalken die weg willen overigens geen strobreed in de wegleggen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 18:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nou ja, als die Moslims de samenleving zien als zij versus wij, en de politiek ook als zodanig ervaren, is dat misschien maar beter ook, dat ze weggaan. Het zal ons in dat geval een hoop intolerante figuren, navelstaarderij en gezwam schelen.

Wel is het hoopgevend dat een deel juist begrijpt wat Wilders nu precies bedoeld onder die laag van populisme. Bewijst toch dat niet alle Moslims intolerant zijn. Gezien het opstaan van zoveel intolerante racisten van islamitische huize zou anders toch zo'n beeld kunnen ontstaan, en het zou jammer zijn. De anti-Wilders hetze zorgt immers al voor veel te veel polarisatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 20:11
Verwijderd
27% vind ik anders best veel. Maar ook mensen van middelbare leeftijd kunnen we nu nog niet missen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 21:03
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
27% vind ik anders best veel. Maar ook mensen van middelbare leeftijd kunnen we nu nog niet missen.
Jawel hoor, als kiespijn.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Jawel hoor, als kiespijn.
Kun je dat ook toelichten?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 21:53
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nou het lijkt me wel dat wij ze nodig hebben. Helemaal met de vergrijzing en alle problemen die daarbij horen, kunnen we het ons niet veroorloven dat jonge mensen het land verlaten.
Komt tie weer.
gelukkig dan dat met name ouderen weg willen he

Goed, iedereen moet helemaal zelf weten waarheen hij zij gaat maar dat doen om kuifje de messiah van het poldermodel vind ik dan weer zo bullshit.

ik bedoel zelfs al zit wilders in een kabinet en dan wat, dan heb je nog steeds dezelfde kliek met als enige doel de boel voort laten duren en hun macht behouden, er is geen sprake van vooruitgang in politiek het is statisch, slechts het naampje veranderd soms.

Nog los van dat zijn 'visie' helemaal niet uitvoerbaar is al kwam hij in een 1partijkabinet.

Citaat:
Daarnaast geeft 22% aan ook haat te voelen.
Dit is toch wel fucking veel.
Wat zei de koran nu ook alweer over haat? ehm iets van verwens je buurman niet wat je niet voor jezelf zou wensen.
iets met eerbied voor anderen en alle mensen zijn gods kinderen ofzo...

nouja ik zal het vast gedroomd hebben.

Citaat:
Toch is er ook een groep moslims die wel wat ziet in Wilders en zijn ideeën; 18% van de moslims is het op een aantal punten eens met de fractievoorzitter van de PVV, 4% verwacht dat hij veel problemen zal oplossen. Daarbij vindt een derde van de moslims het logisch dat een deel van de Nederlanders op Wilders stemt.
...
op de voet gevolgd door het gesprek aangaan met Wilders en zijn achterban (35%).
Daarna volgen het laten horen van een hard tegengeluid (25%) en het aanpakken van problemen binnen de moslimgemeenschap (23%). Het oprichten van een moslimpartij of daar op gaan stemmen als antwoord op Wilders' populariteit, wordt door 11% als oplossing gezien.
Maar zo te zien is er ook hoop
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 21:56
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Kun je dat ook toelichten?
Kiespijn is pijn in je kies

Als de 27% die weg wilt (of 43% als je ouderen neemt) de 22% haters bevat dan is het best te missen als kiespijn.

maar goed ik ben geen voorstander van haten en suprioriteitsgevoelens he
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Dit is toch wel fucking veel.
Wat zei de koran nu ook alweer over haat? ehm iets van verwens je buurman niet wat je niet voor jezelf zou wensen.
iets met eerbied voor anderen en alle mensen zijn gods kinderen ofzo...

nouja ik zal het vast gedroomd hebben.
Mwa de koran zegt nergens dat je iedereen moet liefhebben. 1/5e voelt haatgevoelens (genoeg niet-moslims zullen hetzelfde voelen, op zn minst over zn standpunten - daar tegenover snapt 1/3e van de moslims wel waarom autochtone Nederlanders op hem stemmen), maar de overgrote meerderheid is er voor om hem te negeren of bestrijden met woorden. Dus zo intolerant zijn moslims helemaal niet. Het enige wat Wilders ook over het onderzoek kan zeggen is dat hij het mooi vind dat moslims Nederland willen verlaten, omdat er dan minder moslims islam in Nederland is. En dat is een beetje raar, want als het hem werkelijk om integratieproblemen ging, dan zou hij het op zn minst moeten toejuichen dat de moslimbevolking in Nederland best op de goede weg is.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 22:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ruim een kwart vindt dat de ouders aangesproken moeten worden op hun verantwoordelijkheid.
En daarom wordt het dus nooit wat. De overige driekwart vindt het allemaal maar best wat dat hellegebroed uitspookt.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 22:18
Laisve
Avatar van Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Jawel hoor, als kiespijn.
Ja hoor. Oude mensen die weg willen ben ik liever kwijt dan rijk, kosten netto toch alleen maar geld omdat ze nog weinig jaren werken en veel zorg/aow krijgen/brauchen.

Bovendien loopt de werkloosheid de komende jaren flink op dus dan zijn weer minder uitkeringen. Simpel zat.
__________________
Noudat jy swyg is daar niks meer / vir my om ooit nog te begeer / buiten die tydstip waarop ek / dieselfde stilte mag betrek
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 22:35
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Mwa de koran zegt nergens dat je iedereen moet liefhebben.
Hij die de grenssteen van zijn buurman verlegd...

Citaat:
1/5e voelt haatgevoelens (genoeg niet-moslims zullen hetzelfde voelen, op zn minst over zn standpunten
Nee ik vind haat een irrelevante en enorm overdreven emotie, haat is iets wat ik doe nadat iemand mij of mijn familie probeert te vermoorden niet omdat iemand een standpunt heeft.

Teleurstelling, een ander standpunt hebben, boos zijn ok maar haat dat is toch wel de top van de schaal en bovendien de bakermat van extremistisch fundamentalisme, zeker in religieuze omgevingen.

Al denk ik wel dat dit o.h.a. ingefluisterde haat is, niet dat deze mensen echt andere haten maar meer omdat imamA of priesterB dit zegt.

Citaat:
- daar tegenover snapt 1/3e van de moslims wel waarom autochtone Nederlanders op hem stemmen), maar de overgrote meerderheid is er voor om hem te negeren of bestrijden met woorden. Dus zo intolerant zijn moslims helemaal niet.
Ehm ik weet niet of je naar de opticien moet maar geef ik niet net aan dat ik het fijn vind dat er kennelijk moslims zijn die de problemen erkennen of op zijn minst in gesprek willen of nog beter, een moslimpartij willen beginnen (enfin ik ben voor een seculiere staat maar als de christenen de boel uitmaken dan mag er ook wel wat islamitisch tegenwicht bij)

Citaat:
Het enige wat Wilders ook over het onderzoek kan zeggen is dat hij het mooi vind dat moslims Nederland willen verlaten, omdat er dan minder moslims islam in Nederland is. En dat is een beetje raar, want als het hem werkelijk om integratieproblemen ging, dan zou hij het op zn minst moeten toejuichen dat de moslimbevolking in Nederland best op de goede weg is.
Dude stop nou eens met net doen alsof ik het ook maar voor meer dan 1% eens ben met wilders, of dat ik niet weet wat zijn motieven zijn.

echter je zit er naast het gaat hem niet om intergratie het gaat hem niet om criminaliteit en het gaat hem er al helemaal niet om de demografische samenstelling van nederland.

het enige wat hij doet is net zoals vele vele vele andere groepen overal ter wereld het eeuwenoude "the immigrants" gebruiken omdat dat populistische standpunt een bepaalde achterban heeft van zo'n 1/10 - 1/20 van een bepaalde bevolking, en dus garandeert dat je zetels krijgt.

politiek is zijn doel, niet z'n standpunten.

"they taking our jurbs"

Het blijft overigens een raar standpunt daar de meeste inwoners van nederland (of de VS waar dit standpunt nog veel populairder is, met name in het zuiden) aangezien vrijwel iedereen uit een familie komt die ooit ergens heen gemigreerd is, dat doen mensen migreren.

Mijn overwegingen zijn itt. wilders nooit politiek maar altijd pragmatisch van aard en gericht op het gegeven om nederland op een pragmatische manier in te richten zodat het leven kwalitatief hoogstaand is en blijft waarbij de grootste voorwaarde duurzaamheid is, voor alle mensen die het nederlands paspoort bezitten nu en in de toekomst.
(nouja eigenlijk wil ik dat voor de wereld, maar dat is dankzij politiek religie en kapitaal voorlopig onmogelijk)

Wat kuifje allemaal wel en niet vind zal me aan mijn aarsch oxideren en eerlijk gezegd snap ik niet waarom hij zo veel aandacht krijgt, terwijl de christen-fundamentalisten ondertussen elke vrijheid inperken of af proberen te schaffen voor iedereen die niet in hun straatje past.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 22:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En dat is een beetje raar, want als het hem werkelijk om integratieproblemen ging, dan zou hij het op zn minst moeten toejuichen dat de moslimbevolking in Nederland best op de goede weg is.
Nu maak je een fout omdat je teveel vast zit in politiek-correct denken.

Wilders doet niet aan juichen over wat niet meer dan normaal is. Dat is niet het noemen waard.

Wilders doet aan denken in problemen, en vrij radicale oplossingen.


Je mag niet van Wilders eisen dat hij meedoet aan het politiek-correcte circus. Politieke correctheid is het probleem van de mensen die er aan lijden, en niet van anderen om hen heen die dat niet hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Nu maak je een fout omdat je teveel vast zit in politiek-correct denken.

Wilders doet niet aan juichen over wat niet meer dan normaal is. Dat is niet het noemen waard.

Wilders doet aan denken in problemen, en vrij radicale oplossingen.


Je mag niet van Wilders eisen dat hij meedoet aan het politiek-correcte circus. Politieke correctheid is het probleem van de mensen die er aan lijden, en niet van anderen om hen heen die dat niet hebben.
Het heeft niets met politiek correctheid te maken. Als iemand problemen benoemt, moet hij ook resultaten erkennen en zeker niet overdrijven noch valse beweringen maken. Vandaag ook tijdens het vragenuurtje gooit de PVV met cijfers, die ze niet kunnen onderbouwen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 22:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als iemand problemen benoemt, moet hij ook resultaten erkennen
Nu herhaal je slechts het politiek-correcte dogma. De vraag is: Waarom zou dat moeten?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Discrimatie in eigen land.
Artic King
129 01-10-2007 22:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 25-02-2006 22:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokko is een tweede Thailand
Aeries
57 17-08-2005 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.