Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2009, 11:27
Verwijderd
Ik zoek een goede vertaling van Homerus zijn Iliad. Niet alleen dat, ik zou er ook graag de Griekse tekst bij willen hebben.
Er zijn vele vertalingen van de tekst te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
De vertaling mag in het engels zijn, maar ook in het Nederlands. Als het dus maar een 'dubbele' (Gr - Eng/Nl) editie is. Verder zoek ik de vertaling die het meest trouw blijft aan de oorspronkelijke Griekse tekst.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2009, 20:43
Gðmndr
Gðmndr is offline
Hoi Robo,

Bij mijn weten zijn er geen gangbare vertalingen van Homeros' Ilias waar naast de vertaalde tekst het Grieks afgedrukt staat.
De reden zal wel zijn, dat de Ilias zelf al nauwelijks in een band past zónder vertaling.
Ik ben bang, dat je vertaling en grondtekst apart aanschaffen moet óf het moet al een wetenschappelijke editie worden die uit een veelvoud van banden bestaat, maar die zijn nogal $€£$€£$€£$€£$€£
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 14:42
Rationeel
Rationeel is offline
Bij mijn weten is deze er inderdaad niet. Het zou dan ook een aardig dik boekwerk worden

Ik heb meerdere edities van de Ilias, maar deze vertaling vind ik toch wel het beste en totaal niet duur. Dan moet je alleen nog op zoek naar het origineel in een beetje leesbare versie...

http://www.bol.com/nl/p/boeken/ilias...312/index.html
Met citaat reageren
Oud 16-09-2009, 15:12
Verwijderd
Heel erg bedankt voor jullie hulp. Ik ga dan maar op zoek naar twee losse vertalingen.
De enige tweetalige editie die ik kan vinden is de editie van Loeb, maar die bestaat uit twee banden.
Het blijft ook lastig met al die verschillende vertalingen die er op de markt zijn, maar anders koop ik wel meerdere edities.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Homerus Trojaanse oorlog
*4
6 24-02-2005 12:22
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Homerus & ?
Apomes
2 30-01-2005 10:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Homerus (tha man!!! :P)
@rNiE
5 22-12-2002 17:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Odysseus van Homerus
berdi
13 18-08-2002 19:44
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Homerus vertaald in het Latijn
Crispijn
0 28-09-2001 19:38
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Homerus: Ilias, Odyssee
Alexander
1 10-05-2001 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.