Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2011, 21:20
Tjeerd
Avatar van Tjeerd
Tjeerd is offline
Dag forumjongens en -meisjes,

Voor een artikel op de voorpagina van scholieren.com (daar kijken jullie vast ook wel eens ) ben ik op zoek naar anekdotes over bruggers. Wat hebben jullie meegemaakt met brugsmurfen? Hebben jullie ze wel eens op hun kop boven de prullenbak gehangen of komt dat alleen in films voor? Of pesten ze jou stiekem? Met zijn allen tegen jou? Misschien ben je zelf een brugsmurf en vind je al dat 'brugger'-gedoe maar kinderachtig?

Kom maar op met jullie belevingen over brugklassers, en zie jouw inbreng terug in het artikel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2011, 06:31
Verwijderd
Aij, aan mij zul je niks hebben. Op onze school zie je onze bruggers nauwelijks. Die zitten namelijk apart in een andere 'vleugel'.

Wel hebben 'we' samen pauze: Wat natuurlijk voor hilarische momenten oplevert! Als je een brugger ziet 'hand-je-klappen', en die brugger is kleiner dan zijn tas, dan is het algauw lachen geblazen

Tja.. Maar wij maken dus niet zoveel mee.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 08:09
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Wat wel altijd grappig is, is dat ze altijd 10 minuten voordat de bel van de volgende les begint naar het lokaal rennen. En als de bel dat echt gaat, en je hebt 5 minuten om van les te wisselen, zijn ze altijd bang dat ze te laat komen.

En wat Wout ook zegt: "waar gaat die tas met die jongen/meisje naar toe".

En dat 'op de kop in prullenbakken hangen' komt (over het algemeen) alleen in films voor.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 10:03
Verwijderd
Bij ons gebeuren er niet echt vage dingen met bruggers geloof ik. Inderdaad kinderachtige situaties (wat in onze ogen kinderachtig is dan) waar alleen maar hard om gelachen wordt. Van de week waren er bijvoorbeeld 2 kinderen die gingen tikkertje spelen terwijl wij naar het schoolplein moesten voor een project. Zoiets wordt alleen maar als grappig gezien en verder worden die brugklassers er ook niet mee gepest oid.

Wel wordt er over ze gepraat dat ze zo klein zijn, maar ach. Dat waren wij ook toen we op school kwamen en ik vind het alleen maar grappig om dat verschil te zien. Verder worden ze gewoon geholpen als ze iets niet begrijpen en dat vinden de brugklassers zelf ook wel fijn. Bij ons op school kan je je ook opgeven voor 'lentor'; een leerling uit een hogere klas helpt dan een groepje brugklassers met de wegwijs in de school. Heel erg leuk om te doen want die brugklassers kijken tegen je op en komen met al hun problemen naar je toe. Voor hun is de drempel lager om naar een leerling te gaan dan naar een leraar.

Wel ben ik blij dat de onderbouw en de bovenbouw gescheiden pauzes hebben. Wij hebben verschrikkelijk veel brugklassers (elk jaar toch wel weer rond de 12 klassen.. Het past dus ook niet meer in de school) en daardoor is het in de pauze verschrikkelijk druk. Bij de bovenbouw pauze is het tenminste rustig en kan je fatsoenlijk met elkaar praten.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 21:06
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
De nieuwe (mavo) brugger op mijn school:

Jongen:
- pet
- soms lolly
- als bril, dik zwart montuur
-tas extreem hoog of extreem laag
- heel veel stoerdoen

Meisje:

- Knot in
- Adidas vest
- adidas gympen
- als bril: Dik zwart montuur

Natuurlijk zijn er ook 'normale' die 'gewoon' doen en niet alleen merkkleding dragen en/of stoer doen
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 11:37
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Oh vroeger toen ik brugger was gedroegen mijn klasgenoten zich ook vreselijk kinderachtig. Ze gingen met elkaar stoeien in de gang, dat vind ik wel heel typerend voor bruggers. Ook werden er vaak dingen uitgehaald als briefjes achter het roosterbord waarop iets stond met de strekking van X vindt Y leuk. Heel gênant.

Bij ons was het ook altijd zo dat bruggers hun tas achterop bonden met een spin en ouderejaars hun tas gewoon droegen op hun rug. Er waren zelfs bruggers met een soort van tassenstandaard/tassenzitje achterop hun bagagedrager waar die tas in kon staan.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 07:50
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
De nieuwe (mavo) brugger op mijn school:

Jongen:
- pet
- soms lolly
- als bril, dik zwart montuur
-tas extreem hoog of extreem laag
- heel veel stoerdoen

Meisje:

- Knot in
- Adidas vest
- adidas gympen
- als bril: Dik zwart montuur

Natuurlijk zijn er ook 'normale' die 'gewoon' doen en niet alleen merkkleding dragen en/of stoer doen
Dikgedrukt is herkenbaar hier op school.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:16
Verwijderd
Citaat:
[ .. ]
Bij ons was het ook altijd zo dat bruggers hun tas achterop bonden met een spin en ouderejaars hun tas gewoon droegen op hun rug. Er waren zelfs bruggers met een soort van tassenstandaard/tassenzitje achterop hun bagagedrager waar die tas in kon staan.
Ik bind hem gewoon achterop. Dat is lekker makkelijk en als ik 8 uur boeken mee moet nemen, ga ik dat heus niet meedragen terwijl het ook ergens achterop kan
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 21:46
piraat013
piraat013 is offline
Ahaha, vooral bruggers die zowat met een kampeeruitrusting naar school gaan dikke fail ,maar naderhand leren ze dat wel af.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 06:19
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ahaha, vooral bruggers die zowat met een kampeeruitrusting naar school gaan dikke fail ,maar naderhand leren ze dat wel af.
In mij klas (klas 5) lopen wel nog steeds 2 mensen met bergschoenen rond, dus dat is misschien wel overgebleven van die kampeeruitrusting.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2011, 10:04
Verwijderd
Ik heb nooit veel aandacht besteed aan bruggers. Soms liep ik daardoor weleens per ongeluk eentje omver maar ze hebben nooit geklaagd.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 11:03
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb nooit veel aandacht besteed aan bruggers. Soms liep ik daardoor weleens per ongeluk eentje omver maar ze hebben nooit geklaagd.
Jij was zeker een of andere enge boeman van 2.00 meter, vandaar dat ze niet durfden te klagen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 11:44
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
toen ik brugger was werd er geroepen dat wij zo klein waren, totdat ik een keer naast een 4dejaars ging staan en een kop groter bleek te zijn
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 13:39
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
toen ik brugger was werd er geroepen dat wij zo klein waren, totdat ik een keer naast een 4dejaars ging staan en een kop groter bleek te zijn
Haha, niet alle bruggers zijn klein, maar er zitten echt bruggers bij van heet formaat "kleuter"...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 17:56
vinceee
vinceee is offline
Ow ik weet nog wel toen ik in het eerste zat dagt zon 3/4de jaars(weet niet meer wat het was) ff te gaan hakken in de aula heb hem het uiteindelijk gewoon ff flink voor gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 16:33
PallasAthene
PallasAthene is offline
Citaat:
En dat 'op de kop in prullenbakken hangen' komt (over het algemeen) alleen in films voor.
Op onze school ook hoor! Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar een paar (oud)klasgenoten wel. En het gebeurde ook wel eens dat ze iemand boven op de kluisjes neerzetten
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 17:41
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Op onze school ook hoor! Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar een paar (oud)klasgenoten wel. En het gebeurde ook wel eens dat ze iemand boven op de kluisjes neerzetten
Bij ons zou dat dus echt niet getolereerd worden...
Wat een badboys bij jou op school.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 18:36
Verwijderd
met de kop boven de prullenbak komt bij ons ook wel vaak voor,maar dan een beetje plagerig,
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2011, 18:37
Verwijderd
Ik zag een meisje rennen omdat ze te laat was, best zielig maar haar tshirt wapperde omhoog en toen zag je allezzz en toen moest iedereen lachen enzulks
Met citaat reageren
Oud 01-10-2011, 22:09
Brownies IQ
Avatar van Brownies IQ
Brownies IQ is offline
ze zijn erg klein
__________________
Geloof je dit niet, stuur dit bericht dan door naar acht andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 08:35
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik zag een meisje rennen omdat ze te laat was, best zielig maar haar tshirt wapperde omhoog en toen zag je allezzz en toen moest iedereen lachen enzulks
Hoe los moet haar t-shirt dan wel niet gezeten hebben... ?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 08:53
Verwijderd
Bij ons zitten ze nu continu te zeiken dat ze zo ver moeten lopen. Of ze gaan allemaal in de gang op de grond zitten en maken heel veel herrie en gaan zitten zingen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 11:37
Verwijderd
Ow daar heb ik een paar leuke verhalen van.

vorig jaar in de pazue was een brugklasser met een vergrootglas en de zon zijn veters in de fik aan het steken. hij wilde stoer doen en het demonstreren door op een berg te gaan staan en zn hand ik de fik te steken alleen hij gleed de modder in de berg af zo lol.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Hoe los moet haar t-shirt dan wel niet gezeten hebben... ?
Ze had een XL aan terwijl ze S heeft
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ze had een XL aan terwijl ze S heeft
Why?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2011, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Why?
Hoe moet ik dat weten, voelt ze zich prettig in ofzo?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 18:27
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bij ons zitten ze nu continu te zeiken dat ze zo ver moeten lopen. Of ze gaan allemaal in de gang op de grond zitten en maken heel veel herrie en gaan zitten zingen.
Misschien hebben jullie wel een hele grote school?

Dat zitten en de weg blokkeren in de gang is héél herkenbaar, het zingen daarin tegen vind ik een beetje vreemd; ik snap best dat ze zich padvinders vinden met zulke grote bergrugzakken, maar zingen gaat toch iets te ver...
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 15:04
eefiepeefie
Avatar van eefiepeefie
eefiepeefie is offline
hallo allemaal
bij ons op school loopt er een bruggertje en die loopt met ongeveer zo'n tas:

(best een leuke tas)
maar dan loopt ze met haar hoofd op haar knieen(bijna)
zo zwaar is de tas
en loopt ze met de twee kleine hengsels voor aan je armen over de ene schouder, en met de schouderband over haar andere.

kort gezegt het ziet er echt niet uit.........
en pas hoorde ik dat ze 3 rekenmachines heeft
4 geo's
2 linealen(waarom??)
3 passers.........

ik snap waarom die tas zo zwaar is!!!!!!!!!!

kuzzels!!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 15:06
eefiepeefie
Avatar van eefiepeefie
eefiepeefie is offline
http://www.google.nl/imgres?q=school...429,r:11,s:116

hier deze tas want hij doet het hierboven niet...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Bruggers!!
icegirl.com
59 16-02-2023 17:14
Wegwijzen & Voorstellen Bruggertje
superelsiee
1 14-03-2011 23:29
De Kantine Gesprekken die je opving in de metro, of ergens anders.
Uice
500 30-03-2008 12:35
Algemene schoolzaken Grote Bek
blackcamel
66 16-10-2003 16:44
Algemene schoolzaken hoe was jou eerste schooldag/schooljaar??
*SatansGirl*
45 29-08-2003 19:15
Algemene schoolzaken bruggers....
Verwijderd
8 27-11-2001 12:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.