Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2003, 14:12
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Ik heb deze week contact gehad met Peggy van der Lee, webredacteur van Psychologie Magazine, in onderstaand citaat kan je lezen waarover.
Ik open deze topic om duidelijk te maken dat dit geen grap is, bovendien wil ik benadrukken dat Scholieren.com hier niks aan verdient. Het is geen reclame. Deze topic staat hier omdat ik vermoed dat jullie het leuk vinden om jullie mening te geven en vragen kwijt te kunnen.

Peggy van der Lee, webredacteur van Psychologie Magazine, zal binnenkort ook lid worden van dit forum en reageren op dit topic.

Groeten, Simon

Citaat:
Het maandblad Psychologie Magazine (www.psychologiemagazine.nl) is van plan één nummer speciaal voor jongeren (14 - 18 jaar) uit te brengen. De redactie wil graag met jullie van gedachten wisselen over de invulling van zo'n nummer. Over welke onderwerpen zouden jullie echt eens iets meer willen weten? Bijvoorbeeld over psychische problemen (welke?), over relaties (wat zou je willen lezen?), over emoties (wat wil je weten?), over hoe drugs je hersenen beïnvloeden (of iets dergelijks), over uiterlijk of liever iets anders (waar denk je aan?). Waarschijnlijk leveren jullie antwoorden weer nieuwe vragen op - we zijn dan ook van plan fanatieke bezoekers van dit forum te worden. Alvast bedankt! Peggy, Suzanne & Heleen, Psychologie Magazine
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Simon schreef:
Ik open deze topic om duidelijk te maken dat dit geen grap is
Slim.

En leuk 'idee'. 'k zal eens na gaan denken.
(Ook al ben ik geen 18 meer... )
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:25
Verwijderd
Volgens mij kun je een heel (schokkend ) boekwerk over de pubertijd schrijven Waar veel angsten en onzekerheden vandaan komen (lichamelijke ontwikkeling die voorspoedig verloopt, sociale druk van leeftijdsgenoten, verschuiving aan interesses en activiteiten, etc).

Daarnaast zou je tips over goede leermethodes kunnen toevoegen. Hoe kun je op de beste manier zo veel mogelijk bereiken, met zo min mogelijk inzet (dit wil iedereen wel weten ).

Een artikel over vertrouwenspersonen lijkt me geschikt. De voordelen en nadelen ervan. Hoe goed / slecht werkt het in de praktijk?

Bla, zo zijn er talloze dingen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Volgens mij kun je een heel (schokkend ) boekwerk over de pubertijd schrijven
Over de pubertijd?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Over de pubertijd?
De tijd waarin je pubert

Argh Ik heb de hele dag geleerd en opgaven gemaakt .. en ik was sowieso al moe, omdat ik te weinig geslapen heb. Bite me
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
De tijd waarin je pubert
Offtopic: Ja ja. Koop een woordenboek.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 14:57
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
******** schreef:
Volgens mij kun je een heel (schokkend ) boekwerk over de pubertijd schrijven Waar veel angsten en onzekerheden vandaan komen (lichamelijke ontwikkeling die voorspoedig verloopt, sociale druk van leeftijdsgenoten, verschuiving aan interesses en activiteiten, etc).

Daarnaast zou je tips over goede leermethodes kunnen toevoegen. Hoe kun je op de beste manier zo veel mogelijk bereiken, met zo min mogelijk inzet (dit wil iedereen wel weten ).

Een artikel over vertrouwenspersonen lijkt me geschikt. De voordelen en nadelen ervan. Hoe goed / slecht werkt het in de praktijk?

Bla, zo zijn er talloze dingen.
hum eigenijk wel mee eens.
en als aanvulling op die vertrouwenspersoon ook informatie over waar ze terecht kunnen wanneer ze hulp nodig hebben, zonder dat de ouders er achter komen!
__________________
since you've been gone
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:28
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
umm ze hebben daar toch al bladen over???
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:33
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hm..
Iets over moeilijk opvoedbare kinderen,
wat mensen er precies onder verstaan ed.
Of borderline, maar daar is al best veel over te vinden.
Of hoe psychische problemen
invloed kunnen hebben op jouw (liefdes) relatie,
en waarom dat wel/niet samen kan.
(ooit ergens gelezen hier,
dat dat eiglijk niet samen kan..
Maar t was voor mij onduidelijk. )
Bla, niet echt boeiend dus..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:41
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
ik kan neregns iets vinden over stps kunnen ze daar niet iets over schrijven. bv wanneer ze vast kunnen ennmogen stellen.

groetjes chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:

Of hoe psychische problemen
invloed kunnen hebben op jouw (liefdes) relatie,
en waarom dat wel/niet samen kan.
Dat lijkt mij inderdaad ook erg interessant! Ik heb daar zelf ook bepaalde dingen in meegemaakt/gemerkt..

Verder zit ik echt mn hoofd erover te breken maar die zit zo vol, dr komt niet echt iets naar voren...

Misschien ook over de stress waar scholieren mee te maken krijgen en de gevolgen hiervan (ik ben er van overtuigd dat school en schoolstress een rol spelen in depressies en dergelijke, en lichamelijke gevolgen heeft het vaak ook, zoals uitval van ongesteldheid en dergelijke). Ja, tips om die druk niet te groot te laten worden en jezelf niet voorbij te wandelen zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:58
light fighter
light fighter is offline
ik denk dat leerproblemen wat voor invloed dat psyische (kutwoord) kan hebben
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 15:59
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef:
ik denk dat leerproblemen wat voor invloed dat psyische (kutwoord) kan hebben


En wat ******** al zei, daar ben ik het ook wel mee eens.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:10
black tiger
Avatar van black tiger
black tiger is offline
Citaat:
******** schreef:


Een artikel over vertrouwenspersonen lijkt me geschikt. De voordelen en nadelen ervan. Hoe goed / slecht werkt het in de praktijk?

Ja dat lijkt mij ook een goed idee.
En eetstoornissen, komen ook behoorlijk veel voor.

um tja, als ik nog iets weet zet ik het er wel bij.
__________________
demento kamasutra namaskara lamedio
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:15
Verwijderd
Iets wat idd speelt onder jongeren..
Vertrouwenspersonen zijn daarom wel interessant, of over depressief-zijn omdat veel jongeren daar toch wel mee kampen.. En eetstoornissen zijn denk ik ook wel belangrijk om over te schrijven, vanuit het oogpunt van jongeren dat dus allemaal, en dan dingen weerleggen ofzo.. (beetje vaag )
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:22
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
eh... iets over de ontwikkeling van de hersenen en wat het vershcil is tussen de hersenen van jongeren en volwassenen en kinderen is echt iets voor mij.

greetings van een asperger (autisme)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
eh... iets over de ontwikkeling van de hersenen en wat het vershcil is tussen de hersenen van jongeren en volwassenen en kinderen is echt iets voor mij.

greetings van een asperger (autisme)
dat vind ik eigenlijk ook wel een goed idee!
(als je in de pubertijd komt, schijnt het toch dat je hersenen groeien ofzo? lijkt me wel leuk om meer over te weten, hoe dat werkt, wat er veranderd van binnen en dus ook qua handelen)..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 17:31
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
goed idee

*gaat ff saajt tsjecken*
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2003, 17:33
eeh...?
eeh...? is offline
Misschien kan er iets komen over hoe de 'puberende' jeugd zich handhaaft in de snelle consumptiemaatschappij, waarbij merkkleren en mobieltjes soms tot primaire levensbehoefte lijken te horen. Zijn jongeren nou echt zo afhankelijk van trends?

Als je kijkt naar de maatschappelijke en politieke ontwikkelingen tegenwoordig, hoe kijken jongeren hier tegenaan? Ik bedoel dus de 'verharding' waar in de politiek over gesproken wordt. Hoe gaan jongeren met de muticulturele samenleving om?

Kunnen jongeren de keuzemogelijkheid van tegenwoordig aan? Ik bedoel eigenlijk dat je tegenwoordig eigenlijk alles kan. Heb je zin om een pilletje te slikken? Elk gehucht heeft wel ergens een dealer die het voor je regelt. Toen ik op zoek ging naar een leuke studie kon ik soms door de bomen het bos niet meer zien. Er kwam zo veel op meaf, ik vond het moelijk om me er echt in te verdiepen wat alles nou precies inhoudt.

Waar putten jongeren steun uit, nu de securalisatie zo ver is gekomen?

Hoe combineren jongeren school/opleiding, werk, sociaal leven, familie? Hebben jongeren het te druk? Vragen ze teveel van zichzelf of vraagt de maatschappij te veel van hun?

Ik probeer met deze topic eigenlijk 1 onderwerp te omschrijven maar het lukt me niet echt. Ik hoop dat het toch een beetje iets is.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 17:38
kleinedraak
Over automutilatie en borderline onder jongeren. en dat het geen aandacht schreeuw is enzo!!!!!!!!Nou ja kweet ut ook nie
Greetz esther
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 17:45
Suuzj
Suuzj is offline
Ik ben het vooral met de ínvloed' van stress eens.

Ik heb vandaag van een vriendin van mij [ze is lerares] gehoord,
dat veel leerlingen uit haar klas last hadden van stress, niet gewoon van drukte maar echt van stress.

Zij gaat onder andere nu ook lessen indelen in het leren ontspannen en methoden daarvoor

Ik denk dat dat in zo'n blad ook heel zinvol is, want vaak is
(school)stress de oorzaak (of een grote meespelende rol) van depressies, faalangst e.d.

Ikzelf ben er ook een voorbeeld van
Had eigen problemen maar daardoor ging het niet goed op school
daardoor werd mijn concentratie nog moeilijker en ben ik uiteindelijk blijven zitten.

Stress speelt een belangrijke en grote rol
ook lichamelijk, want dat merk je wel degelijk...
Slecht slapen, nachtmerries, piekeren
slecht concentratievermogen, minder energie, prikkelbaar
dat soort dingen.

Daarom moet er veel aandacht aan besteed worden, niet alleen aan het feit dat t er is
maar vooral aan hoe het verholpen en voorkomen kan worden...
want daar gaat het uiteindelijk om!

Liefs, Suzan
__________________
en als ik wil huilen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 17:48
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
*Gedragsstoornissen, en in welke opleidingen ze meer/vaker voorkomen.
*En inderdaad de vertrouwenspersonen. Maar ook psychologen. Hoeveel kans heb je dat de 'juiste' tegenkomt die je helpen kan.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
black tiger schreef:

En eetstoornissen, komen ook behoorlijk veel voor.
En wat eeh...? zei...

En:
Als er iemand overlijd/gaat overlijden
Invloed van eten op je gezondheid (van bv. suiker kunnen sommige mensen depressief worden of ernstiger depressief worden)
Pijn bij jongeren (de/het Erasmus Universiteit/Ziekenhuis doet daar volgens mij al heel lang onderzoek naar)
Chronische ziekte

En faalangst idd...slaapstoornissen, gedragsproblemen, ...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:35
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef:


En wat ******** al zei, daar ben ik het ook wel mee eens.
leonoor ff voledig offtopic wat is er fout aan pubertijd een goed Nederlands woord volgens mij
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
skatboard schreef:
leonoor ff voledig offtopic wat is er fout aan pubertijd een goed Nederlands woord volgens mij
Offtopic: Het is puberteit, zoek maar es op in een woordenboek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2003, 18:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Over scheidingen.

[edit] Er wordt veel te makkelijk over gedacht. De meeste mensen, waaronder volwassenen (ouders) beseffen niet wat voor een invloed het heeft op de kinderen. Ook wordt er door andere mensen over gepraat alsof het 'niet zo erg is' [/edit]

Hoe het doorwerkt in de rest van het leven, in relaties, in je manier van leven...

(had ooit Oprah gezien, waaruit bleek dat je hele leven daardoor moeite zou kunnen hebben met relaties, en bleek dat je door een scheiding misschien je nooit ergens thuis zou kunnen voelen en daardoor relaties uit kon maken onder het mom van: "ik mis iets".
Je mist iets, maar dat kan je niet krijgen...)
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:51
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Over scheidingen.
Lijkt me idd ook een goed onderwerp...

Pleeggezinnen misschien...? Of adoptiekinderen?
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:52
Juliah
Avatar van Juliah
Juliah is offline
Invloed van ouders op kinderen

Het jongste/middelste/oudste kind zijn
__________________
Het is groen en het zit op een hekje.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:54
Verwijderd
ik denk dat er vooral ook aandacht besteed moet worden aan psychische problematiek die niet zo bekend is. inmiddels weet elke jongere wat anorexia en boulumia is en hebben ze al tig sites aangebodeng ekregen als ze zitten met een depressie maar de minder bekende ziektes of stoornissen weten ze (we) niet te plaatsen...
en idd de stress van school is denk ik heel belangrijk en ook de grote keuzes die men steeds jonger al krijgt (denk aan de tweede fase en het kiezen van een profiel ed.).
owja, en de begleiding van jongeren, worden ze te veel losgelaten?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:56
Verwijderd
ik zou het niet te standaard maken. tegenwoordig is er zoveel te vinden op internet.... maak het vernieuwend... nieuwe onderzoeken etc. pleur r beetje new-age invloeden in


maargoed. dr moet natuurlijk wel geld aan verdiend worden he..
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:59
Verwijderd
Groepsvorming en groepsdrang ed. Hoe komt het bv. dat jongeren in groepen zoveel meer durven enzo? En waarom is dat zo? Waarom wil iedereen in een groep horen? En op elkaar lijken? Maar toch ook weer niet? Enz.

En wel heel standaard: pesten.

Misschien homo- en biseksualiteit? Hoe kijken mensen (en dan in het bijzonder jongeren) daar tegenaan? Enz.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:


Misschien homo- en biseksualiteit? Hoe kijken mensen (en dan in het bijzonder jongeren) daar tegenaan? Enz.
goeie
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 08:34
Demi
Demi is offline
Misschien over wat er speelt in de psyche als je op iemand verliefd word, hoe het komt dat het met de een wel klikt en met de ander niet (ook op vriendschapniveau).
Ik heb daar een programma over gezien op discovery channel en dat was erg interessant!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 09:47
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
eeh...? schreef:
Misschien kan er iets komen over hoe de 'puberende' jeugd zich handhaaft in de snelle consumptiemaatschappij, waarbij merkkleren en mobieltjes soms tot primaire levensbehoefte lijken te horen. Zijn jongeren nou echt zo afhankelijk van trends?

Als je kijkt naar de maatschappelijke en politieke ontwikkelingen tegenwoordig, hoe kijken jongeren hier tegenaan? Ik bedoel dus de 'verharding' waar in de politiek over gesproken wordt. Hoe gaan jongeren met de muticulturele samenleving om?

Kunnen jongeren de keuzemogelijkheid van tegenwoordig aan? Ik bedoel eigenlijk dat je tegenwoordig eigenlijk alles kan. Heb je zin om een pilletje te slikken? Elk gehucht heeft wel ergens een dealer die het voor je regelt. Toen ik op zoek ging naar een leuke studie kon ik soms door de bomen het bos niet meer zien. Er kwam zo veel op meaf, ik vond het moelijk om me er echt in te verdiepen wat alles nou precies inhoudt.

Waar putten jongeren steun uit, nu de securalisatie zo ver is gekomen?

Hoe combineren jongeren school/opleiding, werk, sociaal leven, familie? Hebben jongeren het te druk? Vragen ze teveel van zichzelf of vraagt de maatschappij te veel van hun?

Ik probeer met deze topic eigenlijk 1 onderwerp te omschrijven maar het lukt me niet echt. Ik hoop dat het toch een beetje iets is.
Je bedoelt: hoe jongeren in de huidige maatschappij (druk, alles kan, alles mag, consumeergericht) en de actualiteit (om aandacht schreeuwende politici, problemen rondom allochtonen-integratie) staande blijven, en wat voor invloed dat (positief/negatief) op ze heeft. Am I wrong?
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:43
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Simon schreef:
Je bedoelt: hoe jongeren in de huidige maatschappij (druk, alles kan, alles mag, consumeergericht) en de actualiteit (om aandacht schreeuwende politici, problemen rondom allochtonen-integratie) staande blijven, en wat voor invloed dat (positief/negatief) op ze heeft. Am I wrong?
het is een stuk simpeler om nu staande te blijven dan vroeger denk ik.

we hebben het zo slecht nog niet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:05
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
zou wel wat willen lezen over jongeren met 'sociale' problemen; dus bv 'praatfobie', bindingsangst, moeite met contact maken etc.
en dan ook over manieren om er beter mee om te gaan...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-01-2003, 13:07
Verwijderd
Iemand noemde al leerproblemen...ik moet nu denken aan een herhaling van een uitzending van het klokhuis van een paar dagen terug...over dyslexie. Vind ik zelf een erg interessant onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:08
Redactie PM
Redactie PM is offline
Heel erg bedankt voor deze eerste enthousiaste reacties! We kunnen de ideeën goed gebruiken, dus ga zo door. Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je? En welke bladen lezen jullie nu? In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg? Heb je daar wat aan?
__________________
Niets menselijks is ons vreemd
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:13
Verwijderd
Ik koop sowieso dat soort bladen wel eens, als er onderwerpen in staan die me interessant lijken. Als het over jongeren gaat (ben dan wel geen 18 meer, maar voel me nog wel een 'jongere' (ben ook geen 38 ) en daarmee samenhangende problemen, vind ik het interessant en zou ik het zeker kopen. In sommige bladen staan zo nu en dan wel goede artikelen vind ik (Viva, Flair, Margriet, Libelle, Kijk (de Yes en de Fancy ook soms) bv). Soms gaan ze diep genoeg, soms is het veel te oppervlakkig. Soms heb ik er wat aan, soms niet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:15
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Redactie PM schreef:

1 Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je?
2 En welke bladen lezen jullie nu?
3In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg?
4Heb je daar wat aan?
1 hangt van de onderwerpen af die in een bepaald nummer aanbod komen; als er iets in staat wat mij persoonlijk aanspreekt wel. en zoals een nummer helemaal gericht op jongeren koop ik ook wel, denk ik.

2 ik lees muziektijdschriften (samsonic, oor), VN, filosofisch magazine, historisch nieuwsblad, en soms de yes, margriet en de one

3 hangt weer van het onderwerp af. als iets me echt interesseert heb ik natuurlijk liever wat meer informatie, dan mag het wel wat dieper gaan. maar zeker met voor mij nieuwe onderwerpen is het ook wel prettig lezen als het eerst wat algemener is, dat je daarna zelf evt meer info kunt zoeken.

4 soms wel, in de meeste artikelen staat altijd wel wat nieuws, en bij sommige onderwerpen heb je daar ook wat aan. maar hangt dus ook weer af van het onderwerp

___

ander onderwerp waar ik meer over zou willen weten; schizofrenie (schrijf ik het goed?); er bestaan volgens mij heel veel verkeerde opvattingen over...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Daarnaast zou je tips over goede leermethodes kunnen toevoegen. Hoe kun je op de beste manier zo veel mogelijk bereiken, met zo min mogelijk inzet (dit wil iedereen wel weten ).
En op welke manier...ik bedoel, de ene mens leert het beste door alles hardop te lezen, de ander door dingen te doen, of door samenvattingen te maken, enz. Welke manieren zijn er om dingen te leren, hoe kun je er achter komen welke manier het beste bij jou past, hoe pak je het leren dan aan enz.

Ik heb met een keuzecursus ooit iets gehad daarover en dat vond ik erg interessant. We hebben toen ook iets gehad over de verschillende gebieden van intelligentie, ook dat vond ik erg interessant.

Iets over (het verschil tussen) iq en eq ed misschien...

En de invloed van reclame enz. op mensen (weer specifiek op jongeren). De invloed van de tv in het algemeen en van computerspelletjes ed.

Invloed van muziek, kunst (en ook tekenen, schilderen, enz.), dieren, enz. op mensen (jongeren).

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 13:24.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Redactie PM schreef:
Heel erg bedankt voor deze eerste enthousiaste reacties! We kunnen de ideeën goed gebruiken, dus ga zo door. Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je? En welke bladen lezen jullie nu? In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg? Heb je daar wat aan?
Graag gedaan

Nou, deze uitgave speciaal voor jongeren ga ik zeker kopen, lijkt me heel interessant om te lezen en dergelijke..

Verder lees ik ontzettend weinig bladen eigenlijk, ik zit nu in mn examenjaar wat veel tijd kost, ik zit veel op dit forum, en in de overige uurtjes ga ik uit, spreek ik af met vriendinnen of kijk zo nu en dan tv. Al het lezen wat ik doe zijn boeken voor school.

Ik lees nu wel af en toe de Yes, Elsevier (zitten in de leesmap bij mn vader, klees die 2 en verder weet ik alle namen van die tijdschriften niet uit mn hoofd) en de Vrij Nederland (elke vrijdag in tussenuren op school )..

Op de andere vragen kan ik dus niet zoveel antwoord geven want ik lees gewoon te weinig om er echt te weten hoe diep het gaat.. Valt me echter wel op dat ernstige onderwerpen soms wat 'sensationeel' gebracht worden (ik denk bijvoorbeeld aan een artikel in een frans Elle over automutilatie, waarbij het halve artikel gevuld was met mensen die op de foto stonden en daar hun ergste littekens laten zien, lijkt me niet zo nodig ).
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:32
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Redactie PM schreef:
Heel erg bedankt voor deze eerste enthousiaste reacties! We kunnen de ideeën goed gebruiken, dus ga zo door. Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je? En welke bladen lezen jullie nu? In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg? Heb je daar wat aan?
Zo'n blad zou ik zeker kopen, lijkt me leuk!
k lees nu van alles....van Vogue tot HP de tijd (geaboneerd (vriendjuh eigenlijk) op Hp de tijd, Vrij Nederland.
Meestal gaat het i.d.d. niet diep geneg en staan er in veel bladen clichés!
Aan dei bladen heb ik bijna nooit wat.
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:35
Verwijderd
Wat ik me net bedenk...de laatste tijd zijn er redelijk wat topics geweest over klinieken. Hoe het is om daar te zitten, wat de regels zijn, hoe mensen met elkaar om gaan, verschil tussen klinieken enz. Lijkt mij ook wel een interessant ow...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Redactie PM schreef:
Heel erg bedankt voor deze eerste enthousiaste reacties! We kunnen de ideeën goed gebruiken, dus ga zo door. Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je? En welke bladen lezen jullie nu? In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg? Heb je daar wat aan?
Ik zou het blad zeker lezen, ik lees de PM sowieso al (ik krijg heb elke maand netjes in de bus, makkelijk dus )..
Verder lees ik eigenlijk geen tijdschriften, maar wat ik heb gelezen (tijdschriften voor jongeren) waren meer weetjes die niet echt uitgelegd werden.. tenminste, zo ervaar ik dat dan. Ik heb liever dat echt iets wordt uitgelegd, dus een antwoord op de vraag 'waarom is dat zo?' in tijdschriften voor jongeren mis ik dat antwoord vaak...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 15:30
hansjuh
Avatar van hansjuh
hansjuh is offline
komt er maar een speciaal nummer voor jongeren?

volgens mij is er genoeg materiaal om elke maand wat uit te brengen!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:02
Verwijderd
Citaat:
hansjuh schreef:
komt er maar een speciaal nummer voor jongeren?

volgens mij is er genoeg materiaal om elke maand wat uit te brengen!
idd, als rubriek
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 16:07
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Redactie PM schreef:
Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je?
Hangt van het onderwerp af.
Neuh, heb het nooit gelezen,
als het me boeit, zou k t best wel kopen misn.
Citaat:
Redactie PM schreef:

En welke bladen lezen jullie nu?
Yes, Fancy (), af en toe een break out.
Citaat:
Redactie PM schreef:

In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg?
Heb je daar wat aan?
Mja, dingen die ik heb gelezen
gaan meer over ervaringen van anderen..
Als het dan iets is wat met mij te maken heeft,
is het soms wel 'fijn' om andere ervaringen te lezen..
Maar t is niet iets wat me tips oid geeft.

Citaat:
Leonoor schreef:
Wat ik me net bedenk...de laatste tijd zijn er redelijk wat topics geweest over klinieken. Hoe het is om daar te zitten, wat de regels zijn, hoe mensen met elkaar om gaan, verschil tussen klinieken enz. Lijkt mij ook wel een interessant ow...
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:40
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
Simon schreef:
Je bedoelt: hoe jongeren in de huidige maatschappij (druk, alles kan, alles mag, consumeergericht) en de actualiteit (om aandacht schreeuwende politici, problemen rondom allochtonen-integratie) staande blijven, en wat voor invloed dat (positief/negatief) op ze heeft. Am I wrong?
zoiets ongeveer ja , je komt close
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 17:44
eeh...?
eeh...? is offline
Citaat:
Redactie PM schreef:
Heel erg bedankt voor deze eerste enthousiaste reacties! We kunnen de ideeën goed gebruiken, dus ga zo door. Zouden jullie zo’n blad dat helemaal over psychologie gaat ook echt kopen, denk je? En welke bladen lezen jullie nu? In veel bladen wordt al wel wat aandacht besteed aan psychologische onderwerpen – gaat dat jullie diep genoeg? Heb je daar wat aan?
1. Ja ik vind PM een erg goed blad, ik wordt misschien lid.

2. Nu lees ik vooral het Volkskrantmagazine, de Engelse Cosmopolitan (die is veel dikker dan de Nederlandse), de Opzij en de Libelle. Ja, ik ben een vat vol tegenstrijdigheden

3. In bladen zoals de fancy wordt wel ingegaan op bijvoorbeeld depresiviteit, eetstoornissen en dat soort zaken. Het gaat natuurlijk niet totaal de diepte in, maar daar zit de doelgroep ook niet op te wachten. ( tenminste: ik niet toen ik 15 was)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.