Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 20:26
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Hallo.

Ik vroeg me af of iemand ervaring had met de werking van de examencommissie. Ik zou namelijk stoppen met school (secundair, derde graad) en graag zo mijn diploma halen.

Ik denk dat enkel Belgen me hier kunnen helpen.

Maar ik vrees ervoor, aangezien dit een Nederlands forum is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2004, 22:03
Emilia
Emilia is offline
Hoi!
Hier toch een Belgje. Waarom wil je stoppen met school? Niet dat dat me aangaat, maar ik denk dat je er toch eens goed zou moeten over nadenken. Ikzelf heb geen concrete ervaring met de examencommissie, maar een jongen die bij mij op kot zit, heeft zijn vijfde en zesde jaar samengenomen en voor de examencommissie afgelegd. Hij heeft me daarover al het een en ander verteld en het leek me geen zo'n interessante optie. Ik weet niet hoeveel jaar jij nog moet, maar als je het vijfde én zesde nog moet doen, moet je waarschijnlijk toch intensief naar school...
Ik wil je niet helemaal ontmoedigen, maar als je de middelbare school via het normale traject afwerkt, heb je veel meer voordelen; je bevindt je in een omgeving die discipline en regelmatig werk eist, kunt examens afleggen in een gemoedelijke sfeer (voor de examens van de examencommissie moet je naar Brussel, waar ze naar het schijnt erg streng zijn), enzovoort enzovoort.
__________________
Ernst ist das Leben, heiter ist die Kunst.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 23:21
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
Bedankt voor je reactie.
Ik heb ondertussen veel gesprekken gehad, namelijk met mijn huisdokter, de homeopaat, de leerlingbegeleider, mijn klastitularis en een maatschappelijk werker van het centrum geestelijke gezondheidszorg.

De beste oplossing is nu thuisblijven en proberen weer een beetje aan mezelf te werken. Ik mag opnieuw proberen na de paasvakantie en mijn eindwerk mag ik in tweede zit doen.

Er is dus nog kans dat het goed komt.
Indien dit ook niet lukt, dan stop ik met school en zou ik tweedekansonderwijs doen. Hier heb ik reeds info over gekregen van het JAC. Ik zou pas in september kunnen beginnen, maar het is een hele andere manier van werken en voor mij meer doenbaar.

De optie examencommisie zou dus het allerlaatste zijn wat ik nog zou proberen, maar toen ik postte zag ik dit als enige oplossing.

Mercie voor uw (viavia) ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.