Oud 07-06-2006, 11:44
CheloKabab
CheloKabab is offline
Ik moet waarschijnlijk een vak herkansen, maar ik weet niet welke van de twee ik ga herkansen.

Voor beide had ik minimaal een 5 nodig, maar waarschijnlijk heb ik het lager gehaald. Scheikunde kan misschien nog een 5 worden maar natuurkunde zeker niet.

Ik ben redelijk goed in Na1 maar slecht in Na2, maar ik ben bang dat ik weer zo'n kutexamen krijg als vorige week dan zal ik waarschijnlijk weer geen 5 halen.

Dus Scheikunde of Natuurkunde herkansen?
Advertentie
Oud 07-06-2006, 12:09
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Vorige week zat er niet zo gek veel natuurkunde 2 in, dus ik denk dat in het herexamen alleen maar meer natuurkunde-2 stof zal zitten.

Het scheikunde-examen vond ik daarentegen vrij veel verschillen van de examens die ik had geoefend, dus het lijkt me verstandiger om dit examen over te doen.

En als je voldoende voor scheikunde mocht blijken te hebben, kun je altijd nog natuurkunde herkansen. Je hebt immers meerdere dagen de tijd om je voor te bereiden
Oud 07-06-2006, 12:59
Ndimension
Ndimension is offline
Scheikunde. Als je daar goed voor leert, moet het examen te doen zijn. Bij natuurkunde is dat lang niet altijd zo door de vage vraagstelling.
__________________
© Ndimension
Oud 07-06-2006, 21:28
Estar
Estar is offline
Nog niet druk maken en je uitslag afwachten.

En als je allebei moet dan moet je de vak kiezen waar je het laagste voor staat.
Oud 07-06-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 07-06-2006 @ 21:28 :
Nog niet druk maken en je uitslag afwachten.

En als je allebei moet dan moet je de vak kiezen waar je het laagste voor staat.
Of juist het hoogste, meeste kans op slagen
Oud 07-06-2006, 21:56
Estar
Estar is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 07-06-2006 @ 21:50 :
Of juist het hoogste, meeste kans op slagen
Als je een 3 staat dan zou ik dat toch echt proberen Tenminste dat denk ik bij niet haalbaar als het om een 5 gaat.
Oud 14-06-2006, 14:26
lau87
lau87 is offline
Zit ook in zelfde dilemma... alhoewel ik denk dat ik wel slaag als sk12 Norm 1 is *hoop ik zo*.
Over het algemeen heb ik het zo gedaan... voor natuurkunde moet je juiste formule hebben mocht je een som willen oplossen. 1 verkeerde stap - verkeerde formule dus - heb je meteen geen punten.
Bij scheikunde zijn nog redelijk veel beredeneringvragen en de sommen die je meestal moet oplossen kan je nog redelijk goed gokken/oplossen.
Daarnaast is de Lengteschaal van Natuurkunde meestal rond de 80 (als je kijkt naar deze en vorige examens) waarvan de vragen meestal rond de 20 zijn. De Lengteschaal van Scheikunde is meestal rond de 70 en zijn de hoeveelheid vragen meestal rond de 25.
Dus ik denk dat je beter sk12 kan doen, het feit al dat je meer vragen krijgt dat meestal 2 ptn waar zouden zijn (dus iets makkelijk)...

Als ik het ongeveer zo heb beredeneerd
__________________
Als je niet drinkt, moet je ook niet zeiken...
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken het grote VAVO-topic
Toet0r
500 20-04-2009 13:16
Algemene schoolzaken Herkansingen / VWO te licht / profielen
I love stars
26 09-07-2006 19:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.