Oud 29-03-2016, 20:19
Ididn'tknow
Ididn'tknow is offline
Hele lieve forummensen,

Ik heb voor school (havo) de 8 boeken moeten "lezen", wat natuurlijk elke goede leerling gewoon doet. Ik doe het dus met samenvattingen en kom er niet uit wat die intertekstualiteit is en de verhaallijnen (in 1 zin) zijn van de volgende boeken:

Turks fruit - Jan Wolkers
Het bittere kruid - Marga Minco
De kroongetuige - Maarten 't Hart
Mijn tweede huid - Erwin Mortier
Gebr. Ted van Lieshouten

De rest van de boeken en antwoorden heb ik wel gelukkig kunnen vinden. Ik hoop dat jullie er mss wat over weten.

heel erg bedankt alvast.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2016, 20:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Probeer zelf eens wat meer je best te doen om je informatie bij elkaar te krijgen

Hier een opstapje voor het eerste boek: https://nl.wikipedia.org/wiki/Turks_fruit_(roman)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-03-2016, 20:50
Ididn'tknow
Ididn'tknow is offline
doe ik serieus waar! maar het punt is dat ik niet weet hoe de verhaallijn moet vinden en dat andere staat gwn nergens haha
Met citaat reageren
Oud 30-03-2016, 14:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heb je de boeken nou gelezen of niet? Een samenvatting helpt je vaak beter als je het verhaal ook echt gelezen hebt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2016, 10:25
Ididn'tknow
Ididn'tknow is offline
Nee heb de boeken niet echt gelezen, alleen de samenvattingen. Over dat intertekstualiteit ben ik nu ook wel uit. Alleen die verhaallijn snap ik niet, hoeveel samenvattingen ik ook lees. Neem bijvoorbeeld het boek Turks fruit: De ik persoon (heeft een doel) (bereikt hij dat?) Ik heb geen idee wat zijn doel is hoor. Zorgen dat hij terug keert bij zijn geliefde? Idk en zo heb ik dat bij de andere boeken ook.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2016, 11:14
Zwemsterrr
Zwemsterrr is offline
Lees gewoon die boeken, later bij je mondeling dan zou je toch ook echt moeten weten waar het boek ongeveer over gaat! Je denkt misschien dat het heel veel tijd gaat kosten om zo'n boek te lezen, maar volgens mij ben je veel meer tijd kwijt aan samenvattingen opzoeken en lezen, dan het boek echt lezen en daar zelf een verhaallijn uit te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.